Zobacz temat - [420 d 98r]wymiana termostatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 d 98r]wymiana termostatu

adimery - Pon Maj 25, 2009 14:13
Temat postu: [420 d 98r]wymiana termostatu
witam
Mam termostat do wymiany :nook: . I mam pytanko zwiane z tym czy mogę kupić tylko taki cos czy ten termostat będzie odpowiedni do mojego diesla. Jak tak czy to jest dobre rozwianie kupować bez obudowy. Czy taka wymiana jest realna. Czy może lepiej kupić z obudowa ale to juz dużo droższe . Bez ryzyka :cool:
dzięki za pomoc z góry

thef - Pon Maj 25, 2009 14:49

Tylko z obudową, bo jest ona nierozbieralna.
Brt - Pon Maj 25, 2009 14:58

Osobiście kupiłbym ten z obudową. Na www.tomateam.pl hondowskie chodziły coś ponad 100PLN. Wymiana (w sumie niepotrzebnie w moim przypadku) bezproblemowa i działa ;)
adimery - Pon Maj 25, 2009 14:58

oki dzięki za info
hrv - Pon Maj 25, 2009 18:21

A jak z wymiana, ciezko bylo z dojsciem zeby go wymienic ?
I czy jest on spiety zaciskami na srobe czy bez?

Brt - Pon Maj 25, 2009 19:26

w SD/SDi jest na opaskach, w R200 jest dość ciasno ... ale da się, więc i w większych się da ;) W iDT termostat jest zabudowany w chłodnicy oleju o ile mi wiadomo ... dostęp podobny zapewne ;)
hrv - Pon Maj 25, 2009 22:23

Czy mozliwe jest ze sdi i idt maja te same termostaty?
Brt - Pon Maj 25, 2009 22:39

niestety nie wiem ... :bezradny:
thef - Pon Maj 25, 2009 22:55

hrv napisał/a:
Czy mozliwe jest ze sdi i idt maja te same termostaty?
Możliwe, ale nie w każdym przypadku tak jest. W MG ZR i R25 (diesel) występowały dwa rodzaje termostatów, jeden ten sam co w SDi czyli http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869 drugi (to chyba ten zabudowany w chłodnicy oleju) http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=887

Takie przynajmniej wiadomości wyczytałem w najlepszym roverkowym sklepie ;) .

hrv - Czw Maj 28, 2009 22:07

Mam ten drugi thef.
Robiac test termostatu w goracej wodzie, co powinienem zaobserwowac gdy jest sprawny ?

thef - Czw Maj 28, 2009 22:15

Nie widzę dokładnie na tym zdjęciu jak jest zbudowany, ale myślę, że duża sprężyna powinna się rozciągać. Wystarczy polać przez chwilę wrzątkiem z czajnika po tym miedzianym zbiorniczku i powinieneś zaobserwować efekt. W stanie spoczynku (temp. pokojowa np.) powinien wyglądać dokładnie jak na zdjęciu.
hrv - Czw Maj 28, 2009 22:24

No to nie wiem co jest grane.
Termostat okazuje sie byc sprawny, rura pod spodem zimna, u gory goraca, a auto sie grzeje.

thef - Czw Maj 28, 2009 22:37

Może chłodnica ma zator. Spróbuj ją czymś przeczyścić. Może też pompa wody nie bardzo chce działać :roll: .
hrv - Sob Maj 30, 2009 17:38

Jutro go poskladam ale bez termostatu i sprawdze jak z wymiana ciepla.Bo nawet z niesprawna pompa (jak sie ja sprawdza?) cieplo powinno isc w gore chlodnicy. Puki co wielkie dzieki thef !

[ Dodano: Czw Maj 28, 2009 22:59 ]
Woda przez chlodnice przelewa sie bez problemu.

Czy w zbiorniczku wyrownawczym jest odpowietrznik.
W miare wzrostu temperatury rosnie cisnienie , ktoredy jest to powietrze wypuszczane z ukladu.

thef - Nie Maj 31, 2009 10:39

Poprzez korek na zbiorniczku. Może warto wymienić, cena jakieś 35 zł.
hrv - Sro Cze 10, 2009 10:15

Wyjelem termostat,dolny waz i chlodnica rownomiernie sie nagrzewa.Termostat sprawdzony, sprawny.Problem prawdopodobnie wynika z awarii pompy wody, badz uszkodzonej glowicy.

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 18:06 ]
Problem nierozwiazany - auto sprzedalem.:d