|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana filtru przeciwpyłkowego
michal07 - Pon Maj 25, 2009 19:37 Temat postu: [R75] Wymiana filtru przeciwpyłkowego witam,
właśnie nabyłem roverka 75 i wymieniam filtry.
nie mogę jednak dostać się do filtra przeciwpyłkowego/kabinowego od strony silniki(pod maską).
Jak można szybko i zgrabnie go wymienić?
Czy trzeba demontować schowek?
dzięki z góry
apples - Pon Maj 25, 2009 19:48
Robisz wymianę z prawej strony podszybia (strona pasażera). Na początek można odkręcić lewą wycieraczkę ale nie trzeba. Będzie trochę ciasno ale da radę. Wykręcasz wkręt na plastiku od podszybia mocujący całość do grodzi, odchylasz plastykowe zabezpieczenia w kształcie owalu podważając je małym śrubokrętem, ściągasz uszczelkę idącą wzdłuż grodzi, wyciągasz zaślepkę plastikową grodzi (taka podłużna) i będzie widać filtr. Następnie wyciągasz do góry małą "skrzyneczkę" z kablami i masz dostęp do filtra. Jak będziesz miał to zdemontowane wyczyść kanały którymi woda spływa z podszybia pod samochód. U mnie były zapchane, woda w grodzi stała chyba na 5cm, a podczas jazdy chlupotało i na dodatek zapach stęchlizny. Są 4: dwa mniejsze obok mocowania do nadwozia teleskopów od maski i dwa w grodzi gdzie jest filtr pyłkowy. Jeden przed nim a drugi pod serwem i do tej ostatniej jest kiepski dostęp, najlepiej od spodu samochodu. Jak będziesz pod samochodem widać dwa gumowe spłaszczone wężyki nad przekładnią kierowniczą.
Jak chcesz to podjedz to pomogę.
zbig1967 - Pon Maj 25, 2009 22:43
Witam. Kup filtr z plastikową ramką sa troche droższe ale lepiej pasują i masz pewnośc że będzie dobrze trzymał bo tam są wpusty na bokach do zabezpieczenia filtra przed cofaniem się, ja kupiłem z popierowa ramką i żałuje. Pozdrawiam.
krawcu183 - Wto Sty 05, 2010 11:46
Z tego co kolega zbig1967 pisze, rozumiem że nie opłaca się kupować najtańszego na allegro filtra z papierową ramką:
http://allegro.pl/item852...y_rover_75.html
tylko lepiej kupić ttaki z plastikową obwódką, np. ten:
http://allegro.pl/item857...er_75_nowy.html
racja?
Zastanawiam się tylko jakie powinien mieć wymiary ten filtr bo na aukcjach podają różne wielkości:
Długość: 396; 395; 387; 385
Szerokość: 275; 274; 254; 252
Wysokość: 33,5; 30; 28
Może ktoś kupował ostatnio jakiś z którego był zadowolony i mógłby mi coś polecić?
Ciężko zdecydować który jest dobry tym bardziej że ceny wahają się od 37zł do 100zł !
staf - Wto Sty 05, 2010 15:04
Ja kupowałem tu
http://www.bazarek.pl/pro...y-rover-75.html
apples - Wto Sty 05, 2010 17:19
Ten z papierową ramką ma tylko mały mankament że się przechyla w ramce ale jest na to sposób.
Z tańszych plastykową ramkę ma filtr Filtrona. Filtron również występuje w ramce papierowej.
Dziadek - Wto Sty 05, 2010 20:24
Potwierdzam,nie warto kupować tańszych i bez ramki.Przy tak dużej powierzchni filtr bezramkowy nie dolega dobrze do gniazda i są szpary.Pierwszy kupiłem właśnie taki i żałowałem.
krawcu183 - Sro Sty 06, 2010 14:05
Dziadek napisał/a: | Potwierdzam,nie warto kupować tańszych i bez ramki. |
Czyli warto kupić ten z drugiego linku w moim poprzednim poście.
Ze zdjęcia wynika że ma plastikową ramkę i jest węglowy, no i z przesyłka to tylko 49zł a nie ponad 70zł za filtrona.
Mam racje?
Warager - Nie Maj 09, 2010 21:01
apples napisał/a: | Odkręcasz prawą wycieraczkę |
Tu chcę dodać zdanie do demontażu wycieraczki. Wg mnie trzeba zdemontować obie (bo jak inaczej zdjąć podszybie?). Ponadto po zdjęciu czarnej "zaślepki" wycieraczki i odkręceniu nakrętki waszym oczom ukaże się wtłoczony w czarną blachę wycieraczki gwintowany bolec rozporowy. Sporo się nagłówkowałem jak go "ugryźć". podważanie wycieraczki od dołu nic nie dawało. Obiłem go młotkiem ze wszystkich stron i po wielu próbach okraszonych łacińskimi wyrazami ustąpił.
Zwróćcie też uwagę na kruchość plastiku podszybia. Ja niestety zlekceważyłem ten fakt i mi się złamało, musiałem kleić.
Być może było to spowodowane tym, że wymiany dokonywałem na 20 stopniowym mrozie.
Jeśli chodzi o to czy węglowy, czy nie to tak na prawdę nie poczujecie różnicy, jedynie w kieszeni zostanie mniej grosiwa.
pozdrawiam
Dziadek - Nie Maj 09, 2010 21:09
Ja też złamałem podszybie,dlatego proponuję poczekać na wyższą temperaturę,albo słońce-wtedy plastik jest bardziej elastyczny.Wiem,bo robiłem to już kilka razy,ale ostatnio było zbyt zimno.
dukat11 - Nie Maj 09, 2010 21:44
Warager napisał/a: | Jeśli chodzi o to czy węglowy, czy nie to tak na prawdę nie poczujecie różnicy, jedynie w kieszeni zostanie mniej grosiwa. |
Bo nie łatwo jest poczuć różnicę czy węglowy czy nie. Główną różnicą jest pochłanianie tlenków metali ciężkich lub tlenku węgla a tylko dodatkową pochłanianie zapachów.
pineska - Czw Maj 07, 2015 19:20
Witam!
Podepnę się:-)
Wczoraj wymieniałem filtr kabinowy i przy tej operacji wyskoczyła mi mała plastikowa zaślepka z grodzi (są dwie, przez tą przeciwną idzie jakaś rurka do silnika) i wpadła do komory silnika Nie mogę jej namierzyć, pomimo że pojeździłem trochę żeby się "wytrzęsła". Czy jej brak stanowi problem? Mogę bez niej jeździć?
|
|