Zobacz temat - R400 DODATKOWE ZEGARY NA PRZEDNIM SŁUPKU-TUTORIAL
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - R400 DODATKOWE ZEGARY NA PRZEDNIM SŁUPKU-TUTORIAL

camaro17 - Sro Cze 03, 2009 20:02
Temat postu: R400 DODATKOWE ZEGARY NA PRZEDNIM SŁUPKU-TUTORIAL
Witam wszystkich !! !!!!


Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z forumowiczów już montował w swoim R jakieś dodatkowe zegary w dieslach wiadomo doładowane czyli Turbo Boost, lub w benzynach ciśnienie i temperaturę oleju????

Jeżeli tak to bardzo proszę o radę jak to zrobić i w jakim miejscu najlepiej, może ktoś na forum będzie tak miły i napisze jak to zrobić.

Wklejam poglądowe zdjęcie.

greg-si - Czw Cze 04, 2009 06:59

camaro17, poszukaj na stronach Car Audio jak zabudowuje się w słupkach tweetery. Sposób postępowania ten sam.
Ja mogę tylko powiedzieć że u siebie w R wrzucałem tweetery w słupki i nie ma tragedii. Miejsca nie jest dużo ale daje radę coś w nie zmieścić.

Pływak - Czw Cze 04, 2009 09:50

Do dodatkowych zegarów są specjalne obudowy do montażu na słupkach widziałem kiedyś takie coś na alledrogo :)
camaro17 - Czw Cze 04, 2009 17:27

Panowie ja to wszystko wiem,wiem jakie zegary będę montował, wiem że na allegro można dostać takie bardzo fajne obudowy, tylko mnie bardziej interesuje czy ktoś może takie montował i może się na tym forum tym pochwalić. Udzielić jakieś praktyczne rady jak do tego się zabrać, może jakieś zdjęcia z montowania. Aha interesuje mnie też w jakim miejscu można było to zamontować prócz słupka, może można było by się pokusić o jakiś CUSTOMOWY projekt???? Proszę i liczę o pomoc w tej sprawie.
greg-si - Czw Cze 04, 2009 17:29

camaro17, ja bym to wsadził w schoweczek który jest pod popielniczką. Dyskretnie i roboty nie będzie za wiele.
camaro17 - Czw Cze 04, 2009 17:34

greg-si no to już jest jakiś pomysł, generalnie jestem nie palący i popielniczka mi nie potrzebna, gorzej z zapalniczka, zawsze może służyć jako ładowarka, no i chyba tam by tylko weszły 2 szt.
greg-si - Czw Cze 04, 2009 18:29

camaro17, mi chodzi pod popielniczkę w ten schoweczek na którym leży taki mały gumowy dywanik.
Jakie chcesz zegary wrzucać i ile ma ich być? Zawsze można coś jeszcze pomyśleć, rozejrzeć się po desce.
Jeśli miałbyś montować 4 zegary to ja bym wywalił całą zapalniczkę z popiołką ulokował tak zegarki po kwadracie by zapalniczka wchodziła pomiędzy nie w sam środeczek.
Sam też zapalniczki używam tylko i wyłącznie do nawi a popiołka to schowek na jakiś śrubki :)

mielony22 - Czw Cze 04, 2009 22:35

camaro a szukales tutaj http://forums.mg-rover.org/ ?? ?nie znam za dobrze angielskiego ale na fotach w galerii widzialem ZSa z takimi zegarami.moze cos jest na tym forum.ja niestety nie czaje za wiele wiec ci nie pomoge.ale jak kumasz cos po angielsku to kuknij tam moze cos znajdziesz.

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 23:38 ]
tu jest cos jeszcze tylko trzeba sie zarejestrowac http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=168

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 23:56 ]
u nas na forum chyba tego nie bylo, ale... na innych forach jest tego troszke.osobiscie uwaza ze fajny bajer ale chyba do roverka to nie pasuje.no nie wiem sam.hmm.kwestia gustu

camaro17 - Pią Cze 05, 2009 08:28

mielony22 dzięki za info, zaraz sobie to przeglądnę, jak mi się uda to skumać to w najbliższym czasie możecie się spodziewać gotowej recepty jak to zrobić, bo temat interesuj mnie na 100%. Pozdrawiam.
mielony22 - Pią Cze 05, 2009 08:50

spoko.jesli moge to pomoge.hehe.nawet sie zrymowalo.czekam na efekty.kurcze bardzo chetnie bym zobaczyl twego R.tyle modow w nim zrobiles ze :orety: tylko ze ja nie wybieram sie do Wrocka a ty na mazurki.hehe
camaro17 - Pią Cze 05, 2009 10:04

mielony22 może kiedyś nadarzy się okazja, ale najlepiej wtedy kiedy będę miał już wszystko na pokładzie, kurde.... tylko kiedy to będzie jak coś zamontuję to zaraz inny pomysł się robi i tak w kółko Macieja. :mrgreen:
Tomaszi - Pią Cze 05, 2009 16:34

camaro17 gdyś się decydował na słupek to z APP jest masa do plastików, można z niej świetnie wyprofilować siedzenia w tej maskownicy pod zegarki czy tam tweetery. Po "wyżeźbieniu" gniazd na zegarki fajno się to szlifuje, pozostaje obciągnąć to materiałem skóro podobnym i efekt jes naprawę bomba.
Gdzieś miałem toturial w PC jak montować tweetera przy użyciu tej masy, gdyż prawie identiko się to robi, jak znaję to wrzucę :)

faecd - Pią Cze 05, 2009 17:48

a ja sie tak zastanawiam camaro17 po co Ci to?

Czy scigasz sie na 1/4 mili? Masz tyl naped i driftujesz?

Tez kiedys za malolata w hondzie rozne takie bajery chcialem montowac...ale nie potrzebne to sie okazuje...takie wskazania moim zdaniem sa zasadne w przypadku sportowych wyczynu samochodu!

Ja bym na Twoim miejscu zmienil hamulce, np zaczal od klockow redstuff EBC to przynajmniej bedziesz mial czym przyhamowac swoje sportowe zapedy;)

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 18:50 ]
sorki greenstuff na poczatek

camaro17 - Pią Cze 05, 2009 21:08

faecd Hahaha..... na hamulce przyjdzie pora, i nie bój się o to na pewno będzie PROFI, co do zegarów to może powiem tak. Kiedyś za dobrych czasów kiedy robili na prawdę samochody z krwi i kości, były montowane na wyposażeniu seryjnym takie oto wskaźniki jak: temperatura i ciśnienie ojeju jak i amperomierz, i takie właśnie wskaźniki chcę zamontować w samochodzie. Generalnie one są niezbędne w każdym benzyniaku.
Nie rozumiem po co takie pytania, po co? na co? Jeżeli ktoś nie chce tego to nie montuje i nawet się tym nie interesuje, koniec kropka. Każdy dba i szanuje swój samochód na własną miarę, jednemu podoba się to innemu to, także ja chcę takie coś i prędzej czy później będę miał. Czy muszę mieć R400 takiego samego jak inni w Polsce??? Chyba nie. A mogę się założyć o dobre 0,5 że jak zamontuję pokażę to zaraz się zrobi kolejka, że ja też chcę takie COŚ :mrgreen:

greg-si - Pią Cze 05, 2009 22:34

camaro17, amperomierzy na pewno nie było. Jak już to woltomierze :)
camaro17 - Pią Cze 05, 2009 22:57

No racja, z tego wszystkiego pomyliło mi się, ach te nerwy......
Tomaszi - Sob Cze 06, 2009 00:57

Nie znalazłem u siebie na kompie, pewnie wcieło po odzyskiwaniu danych :/
ale znalazłem na alledrogo gościa KUBI21
który ma podobnie to pokazane SZPACHLA DO TWORZYW APP -ZRÓB SŁUPKI POD TWEETER

oczywiście zegarki montuje się troche inaczej pod innym kontem i pewnie nie będzie trzeba ciąć otworu w maskownicy, ale chciałem pokazać tylko o co mi chodziło :)

faecd - Sob Cze 06, 2009 04:42

camaro17 napisał/a:
ach te nerwy
Ty sie tak nie denerwuj:)

No jak tam sobie chcesz drogi kolego, jednak mnie to nie przekonuje...dobra lece do pracy odpisze pozniej:)

greg-si - Sob Cze 06, 2009 08:59

camaro17, bez nerwów ;)

Tomaszi, nie musi być żadna specjalna szpachla. Ja kupuję normalną jaka jest w sklepie akurat i robię takie rzeczy. Do tego może przydać się jeszcze mata szklana z żywicą.
U mnie tak to wygląda jak jest w załączniku. Skierowanie prawie na pysk. Jednak idzie to do poprawy bo będę bawił się z ukierunkowaniem i lepszym wykończeniem bo coś się sfałdowała alcantara na dole :/

camaro17 - Sob Cze 06, 2009 09:31

Noo, noo Panowie temat idzie w dobrą stronę, prawdopodobnie zostanę przy montowaniu tego na słupek A, na razie szukam na allegro jakiś dobrych zegarków. Prawdopodobnie skuszę się na coś używanego ale renomowanej firmy, chodzi o prawidłowe wskazania, buszuję po innych forach i tam na temat tym Auto Gauger są tragiczne opinie że kłamią i nie wytrzymują pół roku, no chyba że seria SMOKE ale cena jest bez sensu. Bardzo mi się podoba oryginalny zestaw z Audi A6 firmy VDO, jest tam co mnie interesuje temp., ciśnienie oleju, voltomierz, z klasyczną czarną tarczą i podświetlanymi czerwonymi wskazówkami, które notabene będę montował do swych zegarów, no i mają oryginalną chromowaną obwódkę jak na zegarach i pokrętłach nawiewów. A co się tyczy pokręteł nawiewów szykuję małą niespodziankę dla FORUMOWICZÓW, informację może dzisiaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
memphisto - Pon Cze 08, 2009 10:50

camaro a wiesz jak takie zegary podpiąć ? tzn czujnik jakiś trzeba do np do oleju dac czy jak to wygląda bo marzę o tym już od dawna a nie mam pojęcia nawet jak to montować. Wpinam się pod ECU czy do silnika cdos wrzucam hmm :> ?
camaro17 - Pon Cze 08, 2009 18:22

Tutaj znalazłem jakieś przepisy: ja coś do tego dołożę i jakoś wyjdzie :mrgreen:

http://www.honda-crx.info...pic.php?t=19077

http://prelude3web.com/forum/viewtopic.php?t=6006

[ Dodano: Nie Cze 21, 2009 10:26 ]
No i co panwie??? Tak przypuszczałem że nikt na forum nie pochwali się jak u niego wyglądają dodatkowe zegary i pomoc w podłączeniu, noooo nie ładnie.........

A tak liczyłem na to :!: No szkoda pewnie dużo będzie co i jak jak to już zamontuję, ale to już niestety będzie po ptokach.

[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 20:15 ]
Zestaw zakupiony mam nadzieję że szybko go dostane oto zdjęcia poglądowe

http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=1216

http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=1215

W między czasie zakupiłem sobie wskaźnik VACUUM tak na próbę, jest już zamontowany jednak co do zdjęć to w najbliższym czasie jak wszystko ogarnę :mrgreen:

memphisto - Wto Lip 21, 2009 09:15

gdybym ja takie coś umiał podpiąć tak, aby atrapą nie było to uważam, że zamontowałbym to albo na słupku po stronie kierowcy albo na środkowej koncoli tam gdzie zegarek (pewno by go przysłoniło troche ale efekt z zegarów dużo większy : )
camaro17 - Wto Lip 21, 2009 14:03

memphisto, trochę się obawiam słupka gdyż w nocy może to mieć odwrotne skutki, gdyż może oślepiać już kolega dobryziom mi poradził aby gdzieś na desce rozdzielczej to ustawić, może jakoś w ten środkowy nawiew i tak go nie używam, to można było by wykorzystać jako formę na ładny daszek.
michu1123 - Sro Lip 22, 2009 07:04

Witaj camaro17
Jeśli chodzi o miejsce dla wskaźników to proponuje środkowy nawiew - tak jak ja mam zrobione. W niedalekiej przyszłości będę to poprawiał, ale myślę że to najlepsze miejsce na wskaźniki ( na słupsku mogą oślepiać w nocy - też kiedyś myślałem nad tym miejscem ale...). Można jeszcze zamontować zegarki we wnęce pod popielniczką - jest tam trochę miejsca na 2 wskaźniki.
Moje wskaźniki wyglądają tak:






Jeśli chodzi o montaż czujnika ciśnienia oleju (+temp. oleju) to nie jestem pewien ale chyba montował bym go poprzez trójnik w miejscu gdzie jest wkręcony orginalny czujnik oleju:



Albo zastosował podkładkę pod filtr oleju (z allegro). Nie jestem pewien co do tego trójnika ale zawsze można spróbować - mniejszy koszt niż podkładka pod filtr.
Dzięki za pomysł ze spryskiwaczami od Cytryny C3. :ok:

Kubki są kupione z allegro:




Przycisk przy wskaźnikach służy do ściemnienia o pół tonu oświetlenia.

camaro17 - Sro Lip 22, 2009 14:59

michu1123, dzięki za zdjęcia, dają mi już pogląd na to jak mam to zrobić, a powiedz mi jeszcze czy miałeś dużo problemów z podłączeniem do prądu, czy masz może zegarki podłączone pod zapłon czy pod światła od wskaźników i widzę na tej podstawce że masz jakiś osobny przełącznik czyżby to był od podświetlenia ?? ?? W którym miejscu masz przeprowadzone kable do silnika????? A czy robiłeś nową podstawkę pod zegarki czy zniszczyłeś oryginalną kratkę nawiewów????? I chyba masz oryginalne kubki na zegarki bo jakoś równo to wyszło????

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 16:17 ]
Na angielskim forum znalazłem coś takiego :

http://gallery.xpowerforu.../17545/size/big

Gość - Sro Lip 22, 2009 15:25

estetycznie i dobre zegary motometers...
camaro17 - Czw Lip 23, 2009 19:21

Panowie jakiś zły duch nad demną wisi :cry: Dzisiaj Pan do mnie zadzwonił i z przykrością poinformował mnie że nie maja wskaźnika ciśnienia oleju i raczej go nie będą już mieli. Także zostałem przy wskaźniku temperatury oleju i musiałem coś dobrać do kompletu aby jeden nie sterczał jak patyk na środku deski. Także miałem do wyboru voltomierz http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=1213

po dłuższym zastanowieniu wybrałem do kompletu temperatury oleju voltomierz. Zastanawiałem się na temp. wody ale przecież nasze R mają seryjnie i raczej dobrze działają, a voltomierza nie ma i zawsze to jakieś dodatkowe informacje. Także zobaczymy jak to wyjdzie. Chociaż bardzo jestem rozczarowany z tego powody że nie będę miał ciśnienia oleju. :wink:




AndrewS - Nie Lip 26, 2009 23:11

jak ktos nie lubi sluchac radia, to moze zegary zamontowac np tak :lol:


sTERYD - Nie Lip 26, 2009 23:42

uwentualnie jak ktoś nie pali, to może zamniast popielniczki ;)
camaro17 - Pon Lip 27, 2009 21:28

I stało się, dzisiaj wreszcie dostałem upragnione zegarki, wiecie co nie sądziłem że one będą aż takie duże. :!: Oto poglądowe zdjęcia mam nadzieję że w weekend będę miał je zamontowane, jedyne co mam teraz zrobione to wyciągnięty wlot powietrza z deski rozdzielczej odrysowany i zrobioną utwardzana podkładkę.





temperatura oleju, zestaw jest naprawdę wypaśny wszystko co potrzeba, panowie sorry za aluzję ale jestem głęboko w temacie i wiem że nawet Auto-Gauge z serii Smoke nie jest tak wyposażony a kosztuje 140 za szt.







woltomierz










Już teraz wiem że bez montowania dodatkowego bajerów w postaci pokrętła regulacji natężenia oświetlenia wszystkich moich przerobionych zegarów, pokręteł itp. się nie obejdzie po prostu mała elektrownia w nocy :mrgreen:

AndrewS - Sro Lip 29, 2009 15:11

jaka srednice maja te wskazniki ?? porównam z moimi
oczywiscie chodzi o ta srednice montażowa

dobryziom - Sro Lip 29, 2009 15:48

było wcześniej 60mm ( zwykle wskaźniki maja albo 52mm albo 60mm)
camaro17 - Sro Lip 29, 2009 19:12

AndrewS, tak dokładnie 60 min trochę przy duże,a le o to chodziło


Dzisiaj miałem już małe próby co do woltomierza to postanowiłem podłączyć go od razu bezpośrednio na aku, będzie cały czas pokazywał napięcie, po zapaleniu auta podskoczy, nie chcę się bawić w wczepianie w jakieś kabelki przy bezpiecznikach bo nawet nie wiem w które, podświetlenie wezmę z zapalniczki.

Teraz panowie mam problem z tem. oleju wiem że jeden idzie kabelek na czujnik kolor zielony, i zostają mi 4 kable, gruby czerwony i czarny to wiem że od podświetlenia + i - już sprawdzałem, lecz zostaje mi jeszcze 2 kabelki tez czerwony i czarny i nie wiem od czego one są ?? ?? Na pewno nie od podświetlenia bo nie działa to od czego???? Z instrukcji nic nie wynika, macie jakieś pomysły co mam z robić z tymi 2 kabelkami w co je włączyć???? Są one widoczne na zdjęciu.

AndrewS - Sro Lip 29, 2009 19:24

camaro17 napisał/a:
lecz zostaje mi jeszcze 2 kabelki tez czerwony i czarny


mi to wyglada na zasilanie wskaznika, czyli ma tam sie pojawic masa i plus 12V po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon

camaro17 - Sro Lip 29, 2009 20:09

AndrewS, czyli czarny mam wpiąć w jakąś masę czyli metalowy element, a czerwony w stacyjkę dobrze rozumiem??? Jeżeli tak to w stacyjkę nie będzie to takie proste, ciekawe które to bodę kable dzisiaj rozkręcałem kolumnę kierowniczą i raczej sam niczego nie wymyślę.
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 20:16

nie musisz się wpinać w stacyjkę. znajdź jakiś nieobciążony bezpiecznik, który się włacza po włączeniu stacyjki i tam się podepnij :cool:
camaro17 - Sro Lip 29, 2009 20:27

sTERYD, że tak głupio się spytam a jak do takiego bezpiecznika się dostać to znaczy jak go wyczajić???? a jak go wyczję to jak się do niego dopiąć ?? ?
Konix - Sro Lip 29, 2009 20:55

Otwierasz poszkę z bezpiecznikami i sprawdzasz na wyłączonym zapłonie między + akumilatora i bezpiecznikiem nie ma napięcia. Załanczasz zapłon i sprawdzasz gdzie nie było a teraz jest.
win32 - Sro Lip 29, 2009 23:54

Ładne :)

ja się jednak zdecydowałem na ascetyczne wykonanie VDO :grin: . Z tym ze narazie utknąłem na etapie wyboru gwintów czujników...

Dogrzebałem się że seryjny czujnik silnika ma gwint 1/8 x 27 NPT. U nas wszystkko podane jest w gwintach metrycznych czyli np M10 x 1.0 ... no i nie wiem jak to poprzeliczać żeby kupić dobre gwinty tak aby nic nie ciekło...

A dodatkowo trójnik ma gwint 3/8 cala więc juz całkowicie zielony jestem... zastanawiam się dalej nad tą podkładką... ale nie wiem czy mi za nisko filtra nie opuści nad płytę....

Jak będziesz montował ciśnienie oleju to zwróć prosze uwagę jaki u ciebie siedzi gwint , i czy jakieś przeróbki trzeba robić :)

camaro17 - Czw Lip 30, 2009 08:02

win32, może ten link ci pomoże, sam dostałem go od kolegi AndrewS, i nie wiedząc czemu nie mogłem sam na niego wpaść po prze szukajkę powodzenia.

http://forum.roverki.eu/v...light=wakuometr

darek_wp - Czw Lip 30, 2009 10:16

camaro17 napisał/a:
AndrewS, tak dokładnie 60 min trochę przy duże,a le o to chodziło


Dzisiaj miałem już małe próby co do woltomierza to postanowiłem podłączyć go od razu bezpośrednio na aku, będzie cały czas pokazywał napięcie, po zapaleniu auta podskoczy, nie chcę się bawić w wczepianie w jakieś kabelki przy bezpiecznikach bo nawet nie wiem w które, podświetlenie wezmę z zapalniczki.

Teraz panowie mam problem z tem. oleju wiem że jeden idzie kabelek na czujnik kolor zielony, i zostają mi 4 kable, gruby czerwony i czarny to wiem że od podświetlenia + i - już sprawdzałem, lecz zostaje mi jeszcze 2 kabelki tez czerwony i czarny i nie wiem od czego one są ?? ?? Na pewno nie od podświetlenia bo nie działa to od czego???? Z instrukcji nic nie wynika, macie jakieś pomysły co mam z robić z tymi 2 kabelkami w co je włączyć???? Są one widoczne na zdjęciu.


witam
drobna uwaga do montażu woltomierza - lepiej nie podłączać bezpośrednio do aku, jak każde urządzenie i on pobiera jakiś prąd - może go czasem zabraknąć do odpalenia :) - już lepiej tak jak podświetlenie podłączyć go do zapalniczki jeśli jest odłączana po wyjęciu kluczyka

pozdrawiam

darek

camaro17 - Czw Lip 30, 2009 19:59

darek_wp, właśnie bardzo trafna uwaga, dzisiaj sprawdzałem i rzeczywiście zapalniczka działa dopiero po przekręceniu zapłonu także jest 50% sukcesu, jak podepnę woltomierz i temp oleju pod zapalniczkę to po zgaszeniu silnika ona będą pokazywać wartość 0 natomiast jak załączę zapłon to woltomierz pokaże odpowiednia wartość a temp. oleju tez się włączy.

Teraz jest pytanie jak wygląda sprawa zapalniczki czy tam nie ma żadnych problemów z podłączeniem tych kabelków.

Aha jeszcze jedno ciekawe jakie są opory na kablach i spadki jeżeli bezpośrednio maił bym podłączony woltomierz do aku na długości ok.1,5m czy na długości 50 cm pod zapalniczkę.

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 22:59 ]
Właśnie wpadłem na niemieckim forum na takie podłączenie wskaźników jak jest na fot, generalnie jest dobrze bo zapalniczka jest zapalniczka dopiero na zapłonie czyli może to wypalić.







Czyli reasumując z takim podłączeniem zegary będą wskazywać i działać dopiero po przekręceniu stacyjki.???

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 22:52 ]
Witam po malej przerwie zamieszczam mały filmik poglądowy jak wyszły zamontowane zegary w moim R400. Na razie tylko 2 czekam jeszcze na VACUUM mam nadzieje że do piątku to dostanę, co do temp. oleju nie jest podłączony czyjnik czeka na piątek/sobotę jak będę wymieniał olej. Pozdrawiam jak wszystko będzie cacy to zapodam lepszy filmik

http://www.youtube.com/watch?v=eNK8QxD0CWQ

sTERYD - Pon Sie 03, 2009 22:05

zrób jeszcze jakiś filmik albo fotki w dzień, żeby było widać jak te zegary się komponują z resztą deski ;)

A tak z ciekawości, czemu woltomierz pokazuje zero (czy 8 ) ? jeszcze nie podłączyłeś, czy jest tam jakiś układ włączający go dopiero po uruchomieniu silnika?

dobryziom - Pon Sie 03, 2009 22:05

ja swoje podlaczylem do swiatel wczesniej mialem pod zapalaniczke ale mnie wkurzalo jak sie wiecznie palily :p
win32 - Pon Sie 03, 2009 22:23

No wygląda ciekawie :D . również proszę o fotki w dzień :) . Ale voltomierz też chyba nie jest podłączony ? . Na zgaszonym silniku powinno być bodaj ok 12,5 V ?
Przy okazji - jak będziesz instalował czujnik oleju zrób jakieś fotki w miarę możliwości jak to wygląda od strony silnika :)

Ja swoich jeszcze nie wybrałem - okazało się że dostępność VDO jest lipna :( . zastanawiam się pomiędzy AutoGauge SM Peak Green , a Equusem... może ktoś ma jakieś doświadczenia ?

camaro17 - Wto Sie 04, 2009 20:41

Witam

Dorzucam dzisiaj nowe filmiki krótkie, ale daja pogląd, co do podkładki na desce rozdzielczej pod zegary to proszę mnie nie karcić że to tak brzydko wygląda, jestem na razie w trakcie wymyślania czegoś innego. Ale jakoś nie mogę się zdecydować co z tym fantem zrobić czy skusić się na daszki na każdy zegarek czy zrobić ładny jeden daszek wkomponowany z bieżący otwór , tylko zastanawiam się z czego to zrobić aby nadać odpowiedni kształt by było gładkie i można pomalować na gładko.

Co do montażu czujnika od temp. oleju to razem z tatą ustaliliśmy że zamontujemy w śrubę od miski olejowej, jedni twierdzą że to słabe miejsce, bo pęd powietrza studzi inni mówią że to bujda.CO o tym sądzicie?????? No nie wiem ale ja jakoś nie widziałem innego miejsca aby wsadzić ten czujnik. Myślałem że ten oryginalny trójnik coś wyda ale raczej nie bo nie ma na niego miejsca. :cry:

Tylko dzisiaj wynikł inny problem, że tak powiem z własnej głupoty uszkodziłem czujnik to znaczy zepsułem go, już znalazłem takie coś na allegro.pl ale z Gdańska, może jutro coś znajdę we Wrocku, miejmy nadzieję bo w sob chcę coś zadziałać ale bez czujnika nic niestety nie pójdzie. :razz:

Co do podłączenia zegarów to zrobiłem tak, sprawdziłem że na zgaszonym silniku nie działa zapalniczka a na załączonym zapłonie tak. Więc podłączenie woltomierza i temp. oleju poszło na zapalniczkę, jak przekręcam zapłon to woltomierz pokazuję wartość, gdy gaszę to spada do "0" to znaczy do "8" bo zera na wskaźniku nie ma. Co do temp. oleju tak samo ale nie wiem czy działa bo dopiero czujnik muszę podłączyć. Podświetlanie wpiąłem się w główne przewody +/- od podświetlania pokręteł nawiewów, tak aby przy montowaniu dommera-ściemniacza nie było niespodzianek, jak wepnę się w główne kable to dimmer powinien kontrolować wszystkie zegary, przyciski, pokrętła i w tym moje zegarki. Myślę że rozwiązanie nie jest głupie i złe bo jakoś działa tak jak powinno, jak samochód wyłączony to nic nie działa. I tak miało być :mrgreen:

VOLTOMIERZ

http://www.youtube.com/watch?v=meWG0jlBmx4

ZEGARY

http://www.youtube.com/watch?v=r5aaw9-e9_U

tommyyogi - Sro Sie 05, 2009 15:33

camaro17, coś ty za deske przykręcił do tego nawiewu???
Mam nadzieje że to ostatecznie tak nie będzie wyglądać bo jak narazie to odstrasza.
Pomyśl o zamontowaniu tych zegarów na lewym słupku u góry i wykonczyć wszystko matą szklaną , zywicą i szpachlą a na koniec obszyć skórą.


Postaraj się , wiem ze potrafisz.


Pozdro

LU - Sro Sie 05, 2009 16:42

sorry, ale według mnie to istna profanacja:|
camaro17 - Sro Sie 05, 2009 20:03

Spoko chłopaki, mnie też się to nie podoba, ale stanowczo mówię że słupek nie wchodzi w rachubę, za mocno po oczach będzie walić. Przerzuciłem neta już troszeczkę i jakoś nie natchnąłem się na coś gotowego albo jakiś fajny pomysł jak zrobić ten daszek na te 3 zegary i wkomponować to w deskę rozdzielczą. Może ktoś z was coś podobnego widział i może mi jakiś ładny i fajny pomysł podsunąć, przecież my mamy takie same kratki jak Honda Civic 5d ale jakoś do nich niczego nie znalazłem gotowych form.
faecd - Sro Sie 05, 2009 20:32

camaro17, ta decha to deska panelowa czy jak? strasznie to wyglada...mozesz sprobowac zrobic daszek jednak wydaje mi sie by to ladnie wygladalo trzeba by cos takiego ala kremowa skora okleic....ahhh jak zobaczylem wkrety wkrecowne w deche dziurawiace podszybie...ała az zabolalo:P

plyta osb, wyzynarka i do dziela stolarzu;)

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 21:34 ]
PS i ta obudowe jakos tak sklej, na klej do drewna uzywany przy montazu mebli i zrob jakie rowki cos w rodzaju pioro wpust by ta obudowa miala rece i nogi a nie wystajace z niej wkrety!

win32 - Sro Sie 05, 2009 21:43

a może:

http://allegro.pl/item701...la_zegarow.html
Wiem - nie jest to najtańsze, ale można dopasować pod siebie - obszyć/polakierować , trzeba tylko zrobić sciankę frontową :)

LU - Sro Sie 05, 2009 21:50

dla mnie osobiście takie ingerowanie w środek R jest czymś nie na miejscu.. może wydać się to śmieszne, ale dla mnie R ma 'duszę'.. jeżeli miałbym się podjąć aż takich działań, jak te przedstawione powyżej, to kupiłbym hondę, a nie R..

ale jeżeli już podjąłeś się takiego montażu, to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest 'pozbieranie' wszystkich dodatkowych zegarów i wmontowanie ich w słupek po lewej stronie kierowcy..

memphisto - Pią Sie 07, 2009 22:30

LU napisał/a:
dla mnie osobiście takie ingerowanie w środek R jest czymś nie na miejscu.. może wydać się to śmieszne, ale dla mnie R ma 'duszę'.. jeżeli miałbym się podjąć aż takich działań, jak te przedstawione powyżej, to kupiłbym hondę, a nie R..


ja sie tam z Toba nie zgadzam. Fakt że R ma to coś w sobie ale 'to coś' nie znaczy - zakaz ingerencji.

Nikt nie zaprzeczy włącznie z camaro, że deska wygląda źle. i nikt nie chce tego robić :)

Dla mnie takie zegary są dobre co do umiejscowienia no to na 10 osob bedzie pewno 10 typów. Każdy w swoim aucie by e umieścił inaczej lub nie umieścił. Sam bym je pewno dał gdzies indziej no ale nie o to chodzi. : )) Wymieniona zostanie deska i moim zdaniem będzie fajnie. Ja np mecze sie już od długiego czasu gdzie upchać 10'' LCD ktory kupiłem i mi leży w środkowej konsoli w R 200 bula podsunał pomysł aby wywalić kratki nawiewu ale ta pierdoła jest za szeroka i musiałbym ciąć tapicerke.

Każdy lubi coś :) mnie zegary sie podobaja i jak wcisne sobie wkoncu tego lcd to po jego prawej stronie beda takie właśnie zegary :)

camaro17 - Sob Sie 15, 2009 16:44

Zegary kolejne starcie, tym razem zamontowanie poszło w oryginalną kratkę od nawiewów, lecz zrezygnowałem z tych chybionych podstawek noooo i z mojej mało estetycznej deski..... Tak na prawdę to teraz mam stan znowu przejściowy, ale przynajmniej nie razi taką tandetą po oczach jak ostatnio, teraz na spokojnie będę mógł się zająć robieniem ładnego daszku na wszystkie 3 zegarki, no chyba że w między czasie sprzedam mego R400 i nabędę coś z rodzimy MG, zobaczymy jak się sytuacja potoczy, na razie skupiam się na stanie obecnym, bo u mnie wszystko zawsze się zmienia jak w kalejdoskopie niczego nie jestem pewien :mrgreen: no chyba że co dziennego pójścia do pracy :razz:

FOTO

Profesjonalne połączenie wszystkich możliwych kabelków do elektryki



I wszystko w całej okazałości











Kamera na zewnątrz





[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 21:41 ]
Mały filmik z odpalania :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=bAuDklMLgAQ

memphisto - Wto Sie 18, 2009 11:33

jak dla mnie wypas ! :mrgreen:

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 12:34 ]
a czemu masz 3 zegary a na filmiku sa 2?

i za co odpowiadaja ? bo juz zapomniałem :mrgreen: a 2 strony sie cofać ojj za daleko xD

sTERYD - Wto Sie 18, 2009 13:07

ale akumurator to już ledwo żyje ;)
camaro17 - Wto Sie 18, 2009 14:25

memphisto, proszę bardzo słaby filmik ale z wszystkimi 3 na pokładzie

http://www.youtube.com/watch?v=-fr9xdriRV4

od razu wyjaśniam od czego i co pokazują wskaźniki oglądając w/w pokazany filmik od lewej:

- temp. oleju
- vacuum, alternatywa dla benzyniaków bez turbo
- woltomierz

sTERYD, wiem że mam nie najlepszy aku, i nosze się już z zamiarem kupna przez zimą czegoś nowego, a powiedz jak wiesz jakie powinny być prawidłowe wskazania na woltomierzu przy dobrym aku????


Dzięki chłopaki że teraz wam się podoba, a nie jak było ostatnio, teraz chyba wezmę się za zrobienie ładnego daszka na wszystkie 3 wskaźniki.

Jeszcze małe foto:

moje wskazówki w pełnej okazałości :mrgreen:



i cała deska oświetlona :mrgreen:


sTERYD - Wto Sie 18, 2009 16:56

zimny akumulator powinien trzymać ponad 11,5V
swoją drogą jak masz +/- 11,0 to już powinien mieć problemy z ruszeniem rozrusznika...
może sprawdź jeszcze jakimś miernikiem czy ten pokaźnik to pokazuje prawdę

camaro17 - Wto Sie 18, 2009 18:33

sTERYD, czy zimny czy nie, czy lato czy zima za każdym razem na dotyk zapala, ale tak czy siak nowy trzeba będzie kupić przed zimą i chyba trzeba będzie przyjrzeć szczotkom na alternatorze, lecz to nie o tym mowa w tym temacie.


Może znajdzie się jeszcze jedna lub dwie osoby na tym wspaniałym forum które maja jakieś dodatkowe wskaźniki zamontowane we wnętrzu R????

Czy ciągle będziemy dyskutować czy takie felgi z takim ET będą pasowały do mego R....? :razz:

Markzo - Wto Sie 18, 2009 20:42

Camaro, ale nie każdy chce mieć takie wskaźniki :) nie każdy ich potrzebuje ;) np Dobryziom ma pomodzonego Tomcata i wskaźniki doładowania oraz EGT, u niego to konieczność :) ale już np u mnie, to lekka przesada, seryjny motor nie wymaga aplikowania mu takich gadżetów :) takie jest moje zdanie :) dla mnie sensowniejszym modem jest montaż kompa pokładowego ;)

Kto ma wskaźniki? Brt, Dam-Kam, chyba Firq ;)

camaro17 - Wto Sie 18, 2009 21:23

Brt, Dam-Kam, chyba Firq o tych panów proszę na wokandę w tej sprawie , a dokładnie o zdjęcia i zabierania głosów :wink:

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 22:29 ]
Markzo, nie wiem czy wiesz ale kolega win32 też sobie zamontował takie gratki do swego Land Roverka i jest dobrze, ja nic przeciwko temu nie mam że ktoś nie chce tego u siebie w środku, ale jakoś na forum z trudem przechodzą nowe tematy niż większość innych ogólnie powtarzanych :wink:

Markzo - Wto Sie 18, 2009 21:53

foty Brt i DamKama gdzies widziałem, nie kojaże gdzie...

tak, tylko on ma diesla i wskaźnik doładowania powiedzmy ma tam jakis sens ;) no offence, poporstu jakos mi to nie pasuje to auta bez modzonych bebechów :0

win32 - Wto Sie 18, 2009 22:02

Wszystko zależy od potrzeby i od tego jak użytkuje się auto :) .
W moim wypadku np woltomierz to dość przydatny element , ze względu na dużą liczbę dodatkowych odbiorników prądu - np lampy to 6x55 W, Radio komunikacyjne, GPS + standardowe wyposażenie... dobrze wiedzieć co i jak :) . W zimie też się może przydać, można się dowiedzieć czy aku jeszcze zipie , i np wymienić szczotki w alternatorze zanim padną dokumentnie... Gdzieś ;)

Boost też się może przydać jako diagnostyka , i drobna pomoc przy wykorzystaniu możliwości silnika - ale nie jest on niezbędny, to prawda :)

camaro17 - Sro Sie 19, 2009 13:26

Markzo, wskaźniki jakie zamontowałem nie potrzebują jak to napisałeś modzonych bebechów, po prostu miałem taki kaprys i sobie takie gratki sprawiłem.
Remigiusz - Sro Sie 19, 2009 14:55

Ktos tu widzę moje zdjęcia ukradł na pierwszej stronie :mrgreen:

camaro17, Ladnie to wyszlo ale kurcze jak dla mnie to za wile mieć az 3 wskaźniki :razz: Nie nadarzył bym w czasie jazdy z patrzeniem :mrgreen:

Ja mam swoje z ciśnieniem doładowania i mi wystarcza :mrgreen: Przynajmniej wiem kiedy mi węże pękają od Turba :twisted: :mrgreen:

camaro17 - Sro Sie 19, 2009 17:46

Remi55 napisał/a:
Przynajmniej wiem kiedy mi węże pękają od Turba


Heee....... :mrgreen:

Dam-Kam - Nie Sie 23, 2009 19:33

Remi55 napisał/a:
Przynajmniej wiem kiedy mi węże pękają od Turba
albo uszczelnienie intercooler/wąż puszcza ;)
Ja mam wskaźnik BOOST i EGT z Auto Gauge z serii Stepper Motor z Peak. Z opinie czytanych na innych forach i z opini dobregozioma wierzę w te wskazania. No ale jak to bywa bez porad i zdjęć poglądowych mój montaż trochę poległ.
Zacznijmy od tego, że przez pomyłkę lub nazwijmy to błąd w sztuce wywierciłem za dużą dziurę na termoparę. Skończyło się na tym, że osadziłem ją na kleju :lol: Jak na złość trzymała się do dziś. Jak na złość wczoraj mechanicy nie zamontowali mi osłony silnika. Jak na złość jutro raniutko wyjeżdżam nim do francji... Prowizorycznie czujnik przyłapałem za pomocą sprężyny. Trasę objadę bez dodatkowego basu (dziura w wydechu) ale termoparę chyba trafiło bo nic nie pokazuje :/
Co do Boost to na początku wsadziłem trójnik między turbinę a wesgate i dzis wiem, że nie powienienem był tego zmieniać... ale zmieniłem :roll: Wywierciłem dziurę w węzu między intercoolerem a EGR. Wytrzymało to ~2kkm bo wąż lekko się rozszedł. Węża wymieniłem ale czujnika jeszcze nie zamontowałem.
Więc na dziś dzień mam 2 wskaźniki... 2 nie działające wskaźniki :evil:

Co do montażu w kabinie zdjęcia wrzucę za jakiś tydzień (jak nie zapomnę ;) )

Brt - Nie Sie 23, 2009 19:41

zgodnie z prośbą ;) :
http://forum.roverki.eu/v...p=100947#100947

Cytat:
Ja mam swoje z ciśnieniem doładowania i mi wystarcza Przynajmniej wiem kiedy mi węże pękają od Turba :mrg:


:spoko: :] :lol:

Po zakupie porównałem wskazanie ze wskazaniem z KTSa i się zgadzało wiec podejrzewam, że błąd pomiaru jest w granicach rozsądku ;) A kupiłem głównie w celu podniesienia doładowania i do tego też się przydał ;)

camaro17 - Nie Sie 23, 2009 19:58

Brt, Dam-Kam, dziękuje za odpowiedź na moją prośbę :wink:

Dam-Kam, a czy to nie czasem nie twoje autorstwo, sorki za takie wygrzebanie nie mojego filmiku, ale to chyba jedyna okazja w tym temacie na to :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=-mRThrPfusc

Dam-Kam - Nie Sie 23, 2009 20:24

hehe, właśnie po to wszedłem jeszcze na forum bo przypomniałem sobie, że mam na YT filmik ale byłeś pierwszy :mrgreen:
Pływak - Nie Sie 23, 2009 20:37

Moim skromnym zdaniem zupełnie nie trafione miejsce dla wskaźników w tym R75 no chyba, ze są one zamontowane tylko dla samego faktu, że są ;)
staf - Nie Sie 23, 2009 20:41

Mało atrakcyjnie wyglądają w tym miejscu. Ale cóż. Jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki :grin: Dla mnie są nie do przyjęcia.
kzrr - Nie Sie 23, 2009 20:53

staf, zdecydowanie to drugie :D
staf - Nie Sie 23, 2009 21:05

kzrr, :/
kzrr - Nie Sie 23, 2009 21:07

No co złe córki ogrodnika biegające po ogrodzie :P ?
Dam-Kam - Pią Sie 28, 2009 07:46

Pływak napisał/a:
Moim skromnym zdaniem zupełnie nie trafione miejsce dla wskaźników w tym R75
staf napisał/a:
Mało atrakcyjnie wyglądają w tym miejscu

wiem, ale założenie było takie żeby nie montować tego na górze deski i na słupku. Nie chciałem psuć deski i słupka "tuningowanymi" zegarami. Jak dla mnie do R75 w ogóle nie pasują takie wskaźniki gdziekolwiek by były. Więc suma sumarum zamontowałem je tam gdzie widać. Ja je widzę a inni nie - o to mi chodziło :)
Aha, wróciłem i jak się okazało jednak EGT chodzi :grin: może w przyszłym tygodniu zrobię boost

Pływak - Sro Wrz 16, 2009 00:17

Przyszedł czas na mnie muszę sprawić sobie wskaźnik doładowania na oku mam wskaźnik elektroniczny firmy AUTO GAUGE. Rozumiem, ze elektroniczny tzn. wpinamy tylko kabelek z czujnikiem w odpowiedni wąż bez doprowadzania ciśnienia do wskaźnika? Wie ktoś jak z jego dokładnością wskazań?

Dokładnie o coś takiego mi się rozchodzi ;)

http://www.autogauge.com....ategorySubID=45

Tomaszi - Sro Wrz 16, 2009 00:25

całkiem ciekawa zabawka http://www.youtube.com/watch?v=5381tlR-G64
ale nie wie doszedłem jeszcze do tego na jakiej zasadzie działa :>

tak swoją drogą to chyba by trzeba było to w miarę dobrze wyregulować/ustawić bo chyba bym szału dostał od tego piskania i mrugania :P

...a tak z boku patrząc to fajny gadżet

Pływak napisał/a:
Rozumiem, ze elektroniczny tzn. wpinamy tylko kabelek z czujnikiem
chyba, podkreślam chyba chodzi o to, że te zegarki są bezwskzówkowe (nie mechanieczne) tzn. coś na zasadzie LCD http://www.youtube.com/wa...=1&feature=fvwp
Jednak nie tak jak myślałem, wskazówka jest na pewno mechaniczna (czyli dalej niewiem co znaczy elektroniczny ;) ) ...

DODANO:
może komuś się zechce poprzeglądać http://www.youtube.com/re...arch_type=&aq=f

Pływak - Sro Wrz 16, 2009 06:35

Tomaszi napisał/a:
całkiem ciekawa zabawka http://www.youtube.com/watch?v=5381tlR-G64
ale nie wie doszedłem jeszcze do tego na jakiej zasadzie działa :>

tak swoją drogą to chyba by trzeba było to w miarę dobrze wyregulować/ustawić bo chyba bym szału dostał od tego piskania i mrugania :P

...a tak z boku patrząc to fajny gadżet



To jest właśnie ten elektroniczny, tylko ten ma jeszcze dodatkowo funkcje ostrzegania o zbyt wysokim ciśnieniu, możemy ustawiam przy jakim ma nas ostrzegać oraz zapala nam się dioda "peak" sygnalizująca osiągniecie maximum ciśnienia...

camaro17 - Sro Wrz 16, 2009 08:06

Pływak, cieszę cię nie zmiernie że właśnie Ty doceniłeś temat i będziesz montowął taki bajer w swoim R. Wysoko mierzy, że od razu bierzesz te nowe modele, są one na pewno droższe 2 tyle niż zwykłe AG smoke, na pewno ładniejsze, ciekawsze, nowsze i mają opcję Ceremony Opening.

Co do właściwości mechanicznych a elektronicznych to są podzielone zdania, jedni twierdza to inni to, generalnie przy obu mechanizmach trzeba mieć szczyptę dystansu co do wskazań.

Czy decydujesz się tylko na jeden wskaźnik czy na więcej, wiadomo większa ilość np. 3 szt. większa kasa,ale za to pięknie wygląda. Może w tej kwocie nowych Gauge nie szukaj akurat AG Speak tylko innej firmy np.
http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=5472

http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=5471

ale wybór należy do ciebie AG są rzeczywiście ładne, i tak mała rada zdecyduj się na model 60 mm bo standardowe 52 mm są za małe, nie przejmuj się że nie będziesz miał gdzie je zamontować, zobacz co u mnie się działo najpierw 1 podejście, potem 2 podejście a teraz jeżdżę BEZ :!: :!: A dlaczego :?:

A to się dowiecie wszyscy w odpowiednim czasie na pewno zamieszczę dużyyyy opis jak zrobić wszystko od A do Z, zresztą jak zawsze, mogę zdradzić że są w budowie dwa CUSTOMOWE obudowy na zegary odlane z żywicy zatopione oryginalnie w deskę rozdzielczą. :wink:

A temat na pewno będę śledził i pomagał innym.

dobryziom - Sro Wrz 16, 2009 08:29

jak juz chcesz wydać kasę to kupić coś konkretnego kolega pajak ściągnął z Japonii partie naprawdę dobrych markowych zegarów:

http://www.racingforum.pl...OSH-t69376.html

zapytaj może jeszcze coś mu zostało bo cena bardzo atrakcyjna....

camaro17 - Sro Wrz 16, 2009 09:43

Racja, teraz jak bym stał przed wyborem to wolałbym kupić, jeden, góra dwa ale właśnie takiej firmy która jest mało dostępna na rynku lub w ogóle, tak aby nikt takich nie miał. Chociaż jeszcze nie spotkałem się z kimś co by miła takie jak ja :mrgreen:

Ale te co podał dobryziom, to pierwsza liga :mrgreen:

Te zegary to prawdziwa MASAKRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA , chcę takie !! !!

Pływak - Sro Wrz 16, 2009 12:26

dobryziom, wielkie dzięki za link mail już poleciał.

camaro17, doceniłem ponieważ do dalszych modyfikacji wskaźnik doładowania będzie mi wręcz niezbędny i to właśnie na razie tylko on pojawi się na desce. Co do miejsca to się nie martwię już mniej więcej wiem gdzie go zamontować. Wybiorę jednak elektroniczny albo SWOOSH SM68 z linka wyżej lub gdyby już ich koleś nie miał AutoGauge STEPPER MOTOR są bardzo podobne zarówno pod względem funkcji jak i wyglądu, cena też mniej więcej ta sama AG jest nieco droższy.

Dam-Kam - Sro Wrz 16, 2009 13:37

ja mam auto gauge z peak. Elektroniczne tym różnią się od mechanicznych, że ciśnienie wężykiem nie idzie bezpośrednio do zegara i nie oddziaływuje na wskazówkę tylko idzie do czujnika z którego wychodzą przewody do zegara. Różnica jest taka że zwykłe wskażniki reagują bez żadnego opóźnienia i wskazówka chodzi "żwawiej" a w elektronicznym wszystko jest tak jakby spowolnione...
tutaj jest wyraźnie pokazana różnica w benzyniaku http://www.youtube.com/watch?v=TAix5Mpk-mo
Pływak, niestety w dieslu nie ma co liczyć na efekt podciśnienia :razz:
Tomaszi napisał/a:
chyba bym szału dostał od tego piskania
to piszczenie jest wkur**** a jak jeszcze masz 2 lub więcej to szok w trampkach :lol: wchodzisz, przekręcasz kluczyk i uciekasz z auta żeby mogły się wypiszczeć :mrgreen:

[ Dodano: Sro Wrz 16, 2009 14:38 ]
o sorki koledzy, nie zauważyłem następnej strony :roll: to już wszystko jest janse :lol:

win32 - Sro Wrz 16, 2009 13:39

Elektroniczny - czyli działający jak map sensor w naszym aucie (przetwarza nacisk na membranę w wartości elektryczne dla wskazówki w zegarze) cechują się tym że mają 'laga' w stosunku do mechanicznych. Co za tym idzie lepiej ich nie instalować do wysilonych silników z podkręconą turbiną

Przykład właśnie na zegarach AG:
http://www.youtube.com/watch?v=TAix5Mpk-mo


edit
OOPS kolega wyżej napisał dokłądnie to samo :lol:

camaro17 - Sro Wrz 16, 2009 14:13

To tak na chłopski rozum który z nich jest lepszy, może bardziej praktyczniejszy do analizy wskazań, elektroniczny czy mechaniczny????
dobryziom - Sro Wrz 16, 2009 14:17

ja mam mechanicznego Greddy oraz centralkę EBC również Greddy elektryczna i faktycznie wskazania są minimalnie inne i z lekkim opóźnieniem :)
Pływak - Sro Wrz 16, 2009 15:13

Dam-Kam napisał/a:
niestety w dieslu nie ma co liczyć na efekt podciśnienia :razz:


To nie ma wyglądać jak w Need For Speedzie tylko ma mi wskazywać faktyczne ciśnienie doładowania. Może być i nawet z lagiem byle było dość dokładne wskazanie, żeby się nie okazało, ze pokazuje 1.2bara, a faktycznie dmucha 1.5...

Dam-Kam - Sro Wrz 16, 2009 16:12

Pływak napisał/a:
To nie ma wyglądać jak w Need For Speedzie tylko ma mi wskazywać faktyczne ciśnienie doładowania
oj przepraszam... takie moje NFS'owskie zboczenie :shock:
camaro17 - Sro Wrz 16, 2009 17:35

ta,ta ta..... prócz wskazań też ma ładnie wyglądać przecież Pływak, masz ciągotki tuningowe i na zewnątrz i wewnątrz, także nie opowiada, Panie......
Pływak - Sro Wrz 16, 2009 19:14

camaro17 napisał/a:
ta,ta ta..... prócz wskazań też ma ładnie wyglądać przecież Pływak, masz ciągotki tuningowe i na zewnątrz i wewnątrz, także nie opowiada, Panie......


Nie mówię, że wygląd w ogóle nie ma znaczenie bo przed wsadzeniem różowego wskaźnika miał bym opory ;) ale akurat w tym przypadku wygląd nie jest priorytetem, jak już mam wybierać wygląd to marzył by mi się taki jak w starych wskaźnikach VDO. Widzę, ze Greddy też ma taki tradycyjny wygląd no ale kosztuje "trochę" więcej niż zamierzam wydać bo prawie 500zł, a reszta to takie "za szybcy za wściekli look" który nie bardzo będzie pasował do wnętrza jak by nie było dość starego już samochodu ale skoro będą w miarę dobrze wskazywały to mogą być i takie... :)

Ten czarny był by idealny pod względem wyglądu
http://www.corsportusa.co.../images/895.jpg

Dam-Kam napisał/a:
oj przepraszam... takie moje NFS'owskie zboczenie :shock:

Każdy ma swoje zboczenie ;) po prostu dla mnie nie musi tak ładnie latać od dołu do góry jak w mocnej t.benzynie choć nie powiem jest to dość efektowne :mrgreen:

win32 - Sro Wrz 16, 2009 20:42

A jakich VDO szukasz - bo one wcale się zbytnio nie zmieniły :mrgreen: . jedyna gruntowna zmiana jaka w nich zaszła , to sposób podświetlenia : Nie przez pierścień na około tarczy (tzw reflective) - chociaż i te też są do kupienia -> Cokpit International , nowsze mają podświetlenie z tyłu , czyli świecą cyferki i wskazówka -> Seria VDO Vision.

Podświetlenie to dalej stara dobra żaróweczka W5W, albo biała , albo z zielonym/czerwonym kapturkiem.

Pływak - Sro Wrz 16, 2009 20:49

Właśnie te VDO Vision mi się widzą idzie je gdzieś dostać w PL w rozsądnych pieniądzach? Jak na razie znalazłem tylko w jednym sklepie...
win32 - Sro Wrz 16, 2009 21:21

ja brałem z rallyshop.pl Woltomierz, Turbo w Bar'ach , Temperaturę i ciśnienie oleju + kable i czujniki - ceny mają dość przyzwoite jak na polskę. Gość też jest ok , obsłga bardzo miła - czekasz ok tydzień na dostawę z niemiec.

Możesz próbować załatwić to z drabpol-em , ale ceny mają jakieś dziwne czasem, no i musisz znać dokładny numer katalogowy... dziwna firma w sumie jak by im się nie chciało :???:

Jeden przyjechał właśnie z U.S - doładowanie w 0-15 PSI + zestaw montażowy(trójnik z restryktorem i nypel do założenia węża) i restryktory liniowe. W polsce tego nie dostaniesz - albo ja nie znalazłem.

Generalnie jestem zadowolony - zapłaciłem 90 $ z wysyłką + 59 zł Cła w polsce (jeśli masz kogoś kto wyśle to jako gift czy coś, to może bez cła) i dostałem zestaw, naprawdę Plug&Play - Kabelki, konektorki, wężyk, trójnik, drukowaną instrukcję, nawet opaski zaciskowe.

BTW: najprawdopodobniej po weekendzie turbo w skali 1-3 bar będzie do sprzedania - niecały miesiąc w aucie jeździ, więc nówka praktycznie - jak by ktoś chciał to zapraszam

Pływak - Sob Wrz 19, 2009 11:25

dobryziom, mógłbyś mi powiedzieć którędy pociągnąłeś wężyk z komory silnika do wnętrza? Masz może jakieś fotki?
dobryziom - Sob Wrz 19, 2009 17:12

nie wiem czy u ciebie będzie tak samo ale ja mam przebicie z komory silnika do wnętrza po prawej stronie jakieś 10cm od kielicha jutro jak chcesz omeg zrobić foto, otwór byl oryginalnie zaślepiony piankowym korkiem
Pływak - Sob Wrz 19, 2009 17:54

Jeśli byś mógł bym był bardzo wdzięczny bo u siebie czegoś takiego nie widzę, możliwe, ze u mnie jest tam po prostu coś przykręcone bo z tego co widziałem na focie od Markzo komory są identyczne ale rozmieszczenie podzespołów całkiem inne...
Markzo - Sob Wrz 19, 2009 18:47

będziesz miał tak samo, tamtędy idzie linka prędkościomierza ;)
camaro17 - Sob Wrz 19, 2009 20:34

Wreszcie się stało, jakoś tak chodziłem, chodziłem i wychodziłem sobie robotę z której jestem bardzo dumny. A mianowicie postanowiłem zrobić sobie na słupku miejsce na dodatkowy zegar, który już od dawien dawna u mnie jeździ i nie tylko te :mrgreen:

A żeby ładnie wyglądało, trzeba było pomyśleć nad zabudowa w słupek, tak aby wyglądało na oryginalną robotę.

A więc zacznijmy od początku.

Na początek przymiarki, jak będzie najlepiej wyglądał



Później przyszedł czas na montaż jakiegoś kubka który by nadał ładny gładki kształt całej operacji, wybór padł na denko od nabłyszczacza opon



Taśma dwu strona aby się jakoś to trzymało



Teraz czas przyszedł na wielkie łowy czegoś co się nazywa POŃCZOCHA, i tu zapukałem do swej mamy która nad wyraz była uprzejma i mnie takim czymś obdarzyła. Zadowolony postanowiłem ładnie ją naciągnąć na całość + modelowanie załamań





Żywica + mata szklana już nałożona czekamy aż wyschnie



Teraz szpachla i czekamy aż wyschnie



He,he skupiony CAMARO szlifuje swoje dzieło



A o to co wyszlifował, stosowane papiery według kolejności, zaczynamy od 80, 120, 180, 220, 320





A o to finał, tak prezentuje się słupek po nałożeniu szarego podkładu a po wyschnięciu bezbarwnego akrylu, efekt po pomalowaniu wyszedł jak oryginał czyli taki sam kolor










Jutro będę zakładał to na finito,na pewno będą nowe fotki, zastanawiam się tylko nad późniejsza obróbką tego słupka, w grę wchodzi obszywanie lub flokowanie, bardziej mnie ciągnie do tego drugiego, muszę tylko się zorientować na innych forach ja to się robi i gdzie można nabyć kolorowy flok.

I jak wam się to podoba :?:

tommyyogi - Sob Wrz 19, 2009 21:37

Nio CAMARO zaskakujesz mnie. Pelna profeska. Co do flokowania to zapomnialem sie pochwalić ale ostatnio oddalem do specjalnego zakladu wszystkie boczki do flokowania na czarno i wyszlo idealnie. Jak bedziesz chcial to dam Ci namiary , gość za slupek bierze okolo 30-40 zl.


Pozdrawiam

faecd - Nie Wrz 20, 2009 01:37

wow camaro lladny modeling. czekam na fotki:)
Pływak - Nie Wrz 20, 2009 12:17

Markzo napisał/a:
będziesz miał tak samo, tamtędy idzie linka prędkościomierza ;)


Znalazłem jeszcze niżej pod linką jest zaślepka piankowa tak jak pisał dobryziom. Czyli sprawa przeciągnięcia wężyka rozwiązana. Teraz pytanie dla upewnienia gdzie się wbić z wężykiem? Poniżej na focie zaznaczyłem miejsce. Druga sprawa jak zamontować końcówkę do podłączenie małego wężyka? Mam zamiar wywiercić otwór w wężu i końcówkę wkleić na klej epoksydowy zda to egzamin?




camaro17 :brawo: kawał dobrej roboty!

Dam-Kam - Nie Wrz 20, 2009 12:59

Pływak napisał/a:
Mam zamiar wywiercić otwór w wężu i końcówkę wkleić na klej epoksydowy zda to egzamin?
w węzu gumowym przed kolektorem ?? Nie zda, rozerwie Ci węża. Przynajmniej mi rozdrarło :/
Pływak - Nie Wrz 20, 2009 13:12

Czyli jak i gdzie najlepiej się podpiąć żeby to miało ręce i nogi?
camaro17 - Nie Wrz 20, 2009 19:27

Pływak, kupiłeś już jakiś wskaźnik, jeżeli tak to jak możesz to pochwal się.

Dzisiaj dorzucam inne fotki z mojej wczorajszej operację, teraz już na gotowo po montażu i po podłączeniu wszystkiego.













Dzisiaj podjąłem też decyzję, że w przyszłym tygodniu będę to obijał szarym materiałem skóro podobny tak aby ładnie to wyglądało, bo niestety widać małe rysy i leciutkie nierówności po nie doskonałym szlifowaniu. A skórka to zniweluje. :razz:

kharry - Nie Wrz 20, 2009 20:29

camaro17, normalnie mistrz jestes!! :brawo:
Napisz tylko jeszcze jakich produktów użyłeś (marka, cena)?

camaro17 - Nie Wrz 20, 2009 21:53

kharry, najzwyklejszych jakich można, szpachla z utwardzaczem, żywica z włóknem, stare pończoch, i prawie tydzień czasu :mrgreen:
Pływak - Pon Wrz 21, 2009 19:13

camaro17 napisał/a:
Pływak, kupiłeś już jakiś wskaźnik, jeżeli tak to jak możesz to pochwal się.


Nie jeszcze nie kupiłem w przyszłym tygodniu pewnie będę mieć to się pochwalę. Na razie zbieram informacje co i jak, żebym później tydzień nie główkował jak to podłączyć. Chyba jednak wepnę się w wąż przed kolektorem nigdzie indziej nie widzę miejsca gdzie bym mógł się wpiąć. Jak rozerwie rurę dobiorę coś z katalogu samco i zrobię porządnie...

desperado67 - Wto Wrz 22, 2009 01:28

Można kupić gotowe mocowanie z dwoma zegarami.
Sorry że fotka nie za bardo ostra ale tak to wygląda.

Wystarczy przymocować do słupka i po sprawie.

camaro17 - Wto Wrz 22, 2009 08:48

desperado67, wystarczy......., tylko zależy jak kto lubi, nie wiem czy zauważyłeś ja na tym forum nie lobię łatwych rozwiązań.

Owszem, jeżeli zdecydował bym się na 2 zegary na słupku to na 100% kopiłbym formę bo nigdy nie złapiesz kata nachylenia na 2 zegary, ale też na 100% bym to zatopił w słupek aby wszystko wyglądało na oryginalna PROFI robotę.

Sorrki ale takie jak pokazałeś rozwiązanie jest jak najbardziej funkcjonalne,lecz mało estetyczna i za łatwa dla wszystkich. Tak jak mówię trzeba zawsze trochę serca włożyć i wtedy to wygląda na profesjonalną robotę.

Markzo - Wto Wrz 22, 2009 08:54

Camaro Twoje wygląda lepiej ;) zassam dzis foty z topicu kumpla na vu.pl i Ci podeśle, bo w fajny sposób modeluje cały słupek banalną metodą, może Ci się przyda ;) profi robota, szacuneczek :)
camaro17 - Wto Wrz 22, 2009 11:41

Markzo, wielkie dzięki, czekam z niecierpliwością, może jak dobrze pójdzie to będziesz miał okazje zobaczyć go na żywo bo chyba będę na zlocie. Pozdrawiam i czekam na staff od ciebie :mrgreen:
Markzo - Wto Wrz 22, 2009 12:41

taki myk, myśle, że daje większe możliwości modelowania kształtu obudowy wskaźnika ;)
co do ZLotu, jak widać na liście mnie nie ma...$$ nie pozwolą :/

camaro17 - Wto Wrz 22, 2009 18:24

Markzo, bardzo dobra opcja, myślę że pomoże to innym, generalnie to co pokazałeś jestem całkowicie ZA :mrgreen:
Pływak - Sob Wrz 26, 2009 00:30

camaro17, widziałeś gdzieś może w PL uchwyty montażowe na 60mm bo ten wskaźnik, który mam na oku jest bez jakiegokolwiek uchwytu, a jakoś tymczasowo musiał bym to przymocować.
camaro17 - Sob Wrz 26, 2009 08:57

Pływak, proszę bardzo, mtuning.pl później - zegary - adaptery uniwersalne - CNR tam są pojedyncze na słupek o rozmiarze 60 mm , jest to na pewno opcja, jeżeli nie masz czasu i chęcią na zrobienie własnego to można zakupić takie 25 zł to nie majątek a na START wystarczy, później w miarę wolnego czasu ładnie zatopić to w słupek i jest bardzo ładny wygląd dla oka.
Pływak - Sob Wrz 26, 2009 12:58

Dzięki camaro17, na razie musze zamontowac na szybko jak będzie czas zrobie to porzadnie. Teraz mam pytanko jak to ustrojstwo podłaczyć do zasilanie idzie 5 przewodów
Red (battery+)
Black(ground)
Orange (ON, the car power line that will not be disconnected at start of engine, from key switch)
Yellow (ACC, from key switch)
Brown (small lamp)

Dobra już rozgryzłem elektrykę czerwony pod stały +, żółty i pomarańczowy pod plus załączony po przekręceniu kluczyka, czarny wiadomo masa i został mi jeszcze ten brazowy podobno trzeba pod postojowe podłaczyć aby możliwa była zmiana podświetlenia.

Wskaźnik kupiłem ten z linku który wkleił dobryziom

camaro17 - Nie Wrz 27, 2009 13:52

Pływak, gratulacje zakupu, teraz czekamy na fotkę z instalacji we wnętrzu twego R :wink:
Pływak - Nie Wrz 27, 2009 14:43

Wszystkie przewody poprzeciągane i polutowane teraz tylko zastanawiam się jak to podpiąć pod odpowiedni wąż. Gdzie lepiej zaraz za turbo, czy za intercoolerem przed kolektorem? Za turbo było by chyba najlepiej bo jest tylko lekko wygięty kawałek węza więc jak by go rozerwało to łatwo będzie dosztukować pytanie tylko czy w tym miejscu wskazania będą dobre?
marcin316 - Nie Wrz 27, 2009 15:25

Nie chce mi się czytać całego tematu... ale zauważyłem że pojawiają się pomysły dziurawienia przewodów gumowych od powietrza... Jeśli bym u siebie coś takiego zakładał to wykonał bym mały gwintowany otwór w aluminiowej rurze IC i wkręcił odpowiednio do przewodu dopasowany króciec... Co Wy na to? Pewnie pierwszy na to nie wpadłem ;)
Konix - Nie Wrz 27, 2009 15:31

Jesteś pewien, że w IC nie zostanie żaden opiłek, którego potem silnik wciągnie?
marcin316 - Nie Wrz 27, 2009 15:36

Szmata w rurę, wiercenie na niskich obrotach, potem gwintowanie, przedmuchanie z zewnątrz powstałego otworu, na końcu delikatne wyciągnięcie szmaty... i nie powinno nic zostać. Z pewnością trzeba zachować większą ostrożność, jednak nie ma potem strachu że coś pęknie czy się rozszczelni.
Konix - Nie Wrz 27, 2009 15:45

Jak Ci się uda to znacznie lepsze rozwiązanie od cięcia gumy, tylko aluminium jest strasznie kiepskie jeśli chodzi o wytrzymałość gwintów. Jeśli gwint nie będzie szczelny, to wsadzenie uszczelki też niewiele da, bo nie dokręcisz odpowiednio mocno, zerwie gwint. Lepiej wkręcić na klej, a jeszcze lepiej po wkręceniu zalutować z obu stron palnikiem.
AndrewS - Nie Wrz 27, 2009 19:12

Konix napisał/a:
to wsadzenie uszczelki też niewiele da, bo nie dokręcisz odpowiednio mocno,


nie trzeba dokrecac mocno, jesli zastosuje sie na gwint teflon

Pływak - Nie Wrz 27, 2009 20:36

Myślałem tez nad wkręceniem w IC ale nigdzie u siebie nie mogę dostać króćca z gwintem na waz 3mm :/
win32 - Nie Wrz 27, 2009 20:43

spróbuj tu
www.air-com.com

O:
http://air-com.com/krocce..._gt-gt53ms.html

Może uda ci się go zamówić ;) - w sensie jedną sztukę . Bo w naszym kraju to dziwne jest :shock: że chcę jedną a nie sto.... :bezradny:

Ja straciłem w końcu cierpliwość...

Pływak - Nie Wrz 27, 2009 20:46

Właśnie napisałem dziś rano do nich maila czy prowadzą sprzedaż detaliczną bo maja co by mnie interesowało ale podczas rejestracji wymagane jest podanie nazwy firmy i nipu...
camaro17 - Nie Wrz 27, 2009 22:48

Pływak, tutaj spróbuj http://www.amet.com.pl/ maja sprzedaż detaliczna sam u nich kupowałem szybko złączki i niebieskie węże ciśnieniowe, i takie bajerki co ci są potrzebne mają bo sam je widziałem. A kupowałem u nich takie bajerki :


Konix - Pon Wrz 28, 2009 03:23

Pływak napisał/a:
ale nigdzie u siebie nie mogę dostać króćca z gwintem na waz 3mm


Kup w sklepie sportowym igłę do pompowania piłek ;)

Pływak - Pią Paź 02, 2009 10:01

Zamówiłem krócce w air-com ale podejrzewam, że zanim ogarną moje "wielkie" zamówienie minie jakiś czas więc tymczasowo skorzystałem z rady Konix i wyszperałem w garażu igłę do pompowania do tego znalazłem kawał rurki i kupiłem dwie opaski...

Zestaw wygląda tak: ;)



Chce przeciąć jeden z węzy wstawić ten gadżet i założyć dwie opaski i teraz pytanie gdzie się wpiąć przed IC czy za IC jest w ogóle jakaś różnica? Najbardziej pasowało by mi w ten pierwszy od lewej bo ten drugi za IC jest powyginany w cholerę...


AndrewS - Pią Paź 02, 2009 10:07

to jest zrobione pewnie ??
a jak igla zostanie wciagnieta do srodka ??
wiesz silnik sobie caly czas drży

Pływak - Pią Paź 02, 2009 10:18

Pewne w życiu jest tylko kewin sam w domu na święta i szklana pułapka w sylwestra ;) Nawierciłem ciasny otwór w rurce i wkleiłem na klej dwuskładnikowy po za tym tam jest grzybek więc samo z siebie nie wpadnie bo się na nim opiera wydmuchać może zostać wydmuchane ale w druga stronę raczej odpada. Fakt rurka może pęknąć i kawałki mogą wlecieć do środka dlatego wolał bym ten gadżet przed IC zamontować zawsze się w IC może zablokować w razie w-11 ;)
Brt - Pią Paź 02, 2009 10:23

Pływak napisał/a:
Pewne w życiu jest tylko kewin sam w domu na święta i szklana pułapka w sylwestra

:hahaha:

Sorki a OT ale nie mogłem się powstrzymać :rotfl:

Pływak - Wto Paź 06, 2009 16:36

Po wersji beta trójnika dziś powstała wersja RC 1.0 ;) Rurka z nierdzewki, nagwintowany otwór i króciec wkręcony na klej epoksydowy powinno być ok :mrgreen:


camaro17 - Nie Maj 16, 2010 14:41

Pływak, ładnie, możesz być tego teraz pewien :wink:

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 15:41 ]
Trochę odkopuje temat, gdyż znalazłem bardzo ciekawy pomysł jak jeszcze inaczej zabudować zegary w naszych R400/45 , co dziwne jest ich aż 4 szt. wielkość standardowa 52mm. Może przyda się to dla innych na nowe mody. :mrgreen:





to pozostałość po kratkach nawiewu :mrgreen:




Pływak, jak tam z twoim montażem gauge boostu, siedzi już w środku i pokazuje wychylenia ??

Markzo - Nie Maj 16, 2010 15:02

up :)
hvil - Nie Maj 16, 2010 21:42

hmmm a jaką średnicę ma zegar na konsoli środkowej w 75 ja to myslalem zeby zamiast niego wrzócić boost controler.
Pływak - Pon Maj 17, 2010 19:29

camaro17, dopiero teraz odebrałem PW nie było mnie jakiś czas na forum. Wskaźnik oczywiście zamontowany już od października i wskazuje to co ma wskazywać może jeszcze przed demontażem zdążę cyknąć foto to wrzucę :)
Krzysi3k - Wto Lip 13, 2010 12:51

Panowie, a jeśli ja chcę wstawić wskaźnik ciśnienia doładowania i w grę wchodzą dwie opcje:
-montaż za pomocą adaptera do słupka http://allegro.pl/item111...urnik_60mm.html
-montaż w schowku
Co myślicie?

camaro17 - Wto Lip 13, 2010 19:41

Krzysi3k, Z mojej strony odpowiedz jest prosta, tylko na słupku :mrgreen:
Jak wiadomo ja tak zrobiłem i jestem z tego bardzo zadowolony, z tym że bez adaptera bo postanowiłem sam go wystrugać. Jednak słowem podpowiedzi raczej robiąc to drugi raz zastosował bym gotowy adapter :)

I teraz możesz zrobić to na dwa sposoby:

- zamontować adapter od razu na dwa wkręty do słupka, jednak będzie mało estetyczny i nie wiem czy kolorami taki sam jak słupek po za tym nie będzie dopasowany bo jest uniwersalny

- lepszy sposób to lekko przerobić adapter wyciąć odpowiedni otwór w słupku i wsadzić adapter od dołu w słupek później zalać żywią jak jest w miarę gładkie i równe to do obszycia lub flokowaia jak nie to lekko wygładzić szpachlą i do obszycia lub malowania jak kto woli :)

Takie jest moje podejście do tej sprawy, na słupku bardziej lansersko wygląda i jest w ciągłym zasięgu wzroku :)

Krzysi3k - Wto Lip 13, 2010 23:56

Dla mnie nie musi wyglądać lansersko, tylko chciałbym widzieć doładowanie, bo mbc zakładam ;)
Wkręty odpadają, z tym co mówisz też dużo roboty. Ja myślałem poszukać jakichś w kremowym kolorze (taki kolor ma słupek), lub dobrać kolor i polakierować adapter na kremowo.
A ze wsadzeniem adaptera myślałem, żeby pod uszczelki boki, a spód może klejem montażowym też pod tymi uszczelkami (żeby w razie zdjęcia nie było śladów rażących).