|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Skrzynia biegów SZUKAM
colwers1 - Czw Cze 11, 2009 18:54 Temat postu: [R620] Skrzynia biegów SZUKAM Witam poszukuje skrzyni biegów do 620 SDI 95r
jaka bedzie pasowac od jakiego modelu jeszcze na co zwracać uwage
pozdrawiam
funfel - Czw Cze 11, 2009 23:25
pasuje od 220SDI, jest tylko jakies mocowanie inne ale do zrobienia, ja taką mam w swoim. Jak bedziesz kupowal to zakreć sobie łożyskiem czy nie szumi.. jak szumi to dodatkowy wydatek. Ale jak dobrze poszukasz to byl juz wątek o skrzyni biegów.
Pozdrawiam.
mcteusz - Pią Cze 12, 2009 07:39
funfel napisał/a: | pasuje od 220SDI, jest tylko jakies mocowanie inne ale do zrobienia |
Pasować pasuje, tylko ma inne przełożenie. Jeśli skrzynia ma być taka sama, musi być od 620SDi lub 620Ti. Te od 200 i 400 mają inne przełożenie główne.
Raptile - Pią Cze 12, 2009 08:31
mcteusz, kto ci takie głupoty nagadał ? Skrzynie są takie same
mcteusz - Pią Cze 12, 2009 08:41
Kolega z forum kiedyś dogrzebał się tych informacji w Rave:
cz58y napisał/a: | Szukałem, szukałem i coś znalazłem.
W Rave przeglądałem R200, R400 i R600 z silnikami diesla i przełożeń skrzyni biegów. Faktycznie w tych trzech modelach, skrzynie mają takie same przełożenia na wszystkich biegach. Ale za to, różne są przełożenia przekładni głównej (FINAL DRIVE RATIO). W R200 i R400 wynosi ono 3,938:1, natomiast w R600 już 4,200:1.
Teraz drugie odkrycie. Również w Rave pisze, że R600 Diesel powinien przy obrotach silnika 1000/min jechać z prędkością 41,6 km/h, czyli przy 2000 obrotach szybkość powinna wynsić ok 83-84 km/h. I tak właśnie jest teraz w moim R600. Chociaż faktyczna prędkość wynosi 86km/h, a to dlatego, że pomiar w Rave podawany jest dla opon 185/65/15, a u mnie są 195/65/15. Szybkościomierz o tym nic nie wie, i wskazuje prędkość z opon 185. Skoro teraz wyniki są zgodne z Rave, to wynika z tego, że poprzednia skrzynia, albo sama przekładnia główna, pochodziła z R200 lub R400, bo te dwie są takie same.
Gościu od którego kupiłem R600, dużo jeździł autostradami i prawdopodobnie wymienił przekładnię główną na szybszą z R400 by zaoszczędzić na paliwie. Piszę tak, bo zeszłego roku, jadąc nad morze w trzy osoby, na trasie 1100 km jadąc z prędkością 100-120km/h, w porywach szybciej, R600 spalił 60 litrów paliwa. Jeździłem spokojnie bez niepotrzebnych przyśpieszeń, po prostu bujałem się spokojnie, i stąd te średnie 5,45 l/100km. Prędkości jakie osiągałem, opierałem na wskazaniach prędkościomierza.
Ale biorąc na logikę fakt, że dyferencjał od R400 jest 6,6% szybszy, a wynika to z różnicy jego przełożenia w R400 i R600, to o tyle też mogłem jechać szybciej, niż przy prawidłowej przekładni głównej i przy tych samych obrotach silnika. Dodatkowo jeszcze sam prędkościomierz musiał być oszukiwany o 6,6% przez układ czujnika prędkości z mechanizmu różnicowego. Idąc dalej tym tokiem, prędkościomierz wskazywał poprzednio ponad 13% większą prędkość niż obecnie i by to nawet pasowało, te poprzednie 96 i teraz 84km/h przy 2000 obr/min.
Tak więc wydaje mnie się, że teraz jest tak, jak ma być. Muszę tylko przyzwyczaić się nowych przełożeń i wskazań prędkościomierza. Będę musiał jeszcze dla pewności, porównać prędkości z innymi autami. |
To nie są głupoty, tylko fakty....
Raptile - Pią Cze 12, 2009 09:01
mcteusz,no ale przełożenia takie same . także i ja troche prawdy powiedzialem i ty również
|
|