Zobacz temat - [214i 97] tylnia piasta
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 97] tylnia piasta

wrobcio - Pią Cze 19, 2009 19:26
Temat postu: [214i 97] tylnia piasta
witam , ja z takim zapytaniem czy do wymiany tylniej piasty potrzebny jest ściągacz ? bo chcę spróbować wymienić ją samą
sTERYD - Pią Cze 19, 2009 21:23

ściągacz jest nie potrzebny, piasta schodzi ręką :cool:

w jakim sensie samą piastę chcesz wymienić ? :hm:

wrobcio - Pią Cze 19, 2009 21:24

no chuczy mi łożysko i będe wymieniał piaste bo łożysko razem z piastą wbudowane jest
DANTE79R - Pią Cze 19, 2009 21:26

no dokładnie tak właśnie jest niestety :(
sTERYD - Pią Cze 19, 2009 21:28

spytałem, bo myślałem, że chcesz wymienić samą piastę, bez łożyska ;)
DANTE79R - Pią Cze 19, 2009 21:35

No to musiałoby być bardzo ciekawe :)
wrobcio - Pią Cze 19, 2009 21:41

czyli niepotrzebny sciagacz do wyciagniecia piasty z lozyskiem bo lozysko w piascie wbudowane jest ? ? ? ?
ywis - Pią Cze 19, 2009 21:45

Nie, schodzi sama :)
DANTE79R - Pią Cze 19, 2009 21:46

łożysko jest zespolone z piastą a tę zdejmiesz sam bez ściągacza. Pozdrawiam
wrobcio - Nie Cze 21, 2009 14:28

moglby ktos mniej wiecej krok po kroku napisac jak wyglada wymiana tylniej piasty bo chce sie podjac sam wymienienia jej ale boje sie ze nie podołam, czy jest trudno ja wymienic czy nie, z gory dzieki
spink - Nie Cze 21, 2009 17:06

Ściągasz koło,ściągasz zacisk , odkręcasz tarczę, odkręcasz łożysko (piastę) lewe koło ma lewy gwint, prawe prawy, zakładasz nową piastę dokręcasz momentem 185 Nm, zakładasz tarcze, zakładasz zacisk, zakładasz koło jeździsz. Oczywiście wszystko czyścisz, w zacisku smarujesz śruby pływające, robisz oględziny klocków itp. Jak się dobrze sprężysz to 30 minut roboty.
wrobcio - Nie Cze 21, 2009 17:45

ale ja mam z tyłu bębny nie tarcze
sTERYD - Nie Cze 21, 2009 20:19

to ściągasz koło, bęben, odkręcasz śrubę piasty, zdejmujesz piastę, zakładasz, przykręcasz środek (ZTCP 181Nm), zakładasz bęben, zakładasz koło, kończysz piwo i idziesz do domu :cool:
Graveler - Pon Cze 22, 2009 10:06

Witam,
jestem nowym posiadaczem Rovera 214i i mam problem z tylnymi piastami. Coś tarło z tyłu po hamowaniu, więc wymieniłem tarcze i klocki i okazało się że trze jeszcze bardziej. Sprawdziłem i okazało się że tarcza obraca się jakby po "elipsie" powodując ocieracie o klocki w jednym miejscu... Czy ktoś z was spotkał się już może z takim problemem? Czy wymiana piasty pomoże, czy to coś innego? Czy brak śrubek ustawiających tarcze może być przyczyną takiego stanu?? (felga dociskała tarczę)

Z góry dziękuje za informacje

wrobcio - Pon Cze 22, 2009 20:39

ok dzieki za porady , mam nadzieje ze beben zejdzie bez problemu bo z tego co wiem jak nigdy nie byly zdejmowane ani te sruby na piascie wykrecane to moglo sie zapiec i bedzie sie troche trzeba posilowac przy sciaganiu