|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Chip silnika w skrzyni automatycznej?
patrysgn - Pią Cze 26, 2009 07:58 Temat postu: [R75] Chip silnika w skrzyni automatycznej? Witam, wiem że sporo z Was robiło chip swojego samochodu dzięki czemu uzyskiwaliście ciut więcej mocy której brakuje;/ Mam takie pytanie: czy z powodu skrzyni automatycznej nie będzie problemów z ewentualnymi usterkami? Czy ktokolwiek robił chiptuning w automacie? Oraz czy dodanie dodatkowych KM nie wpływa na uszkodzenie turbosprężarki? Proszę o opinie:D Pozdrawiam
sknerko - Pią Cze 26, 2009 09:24
Myślę że jak skrzynia jest ta sama w dieslu i w benzynie to wytrzyma bo w benzynie mamy 2,5v6 170KM a w dieslu po chipie raczej nie ma nawet 150KM
SeniorA - Pią Cze 26, 2009 09:46
sknerko napisał/a: | Myślę że jak skrzynia jest ta sama w dieslu i w benzynie | sknerko, skrzynie w dieslu i kV6 2.5 są z nazwy te same , ale różnią się przełożeniami na wszystkich biegach, oprócz piątego.
W dieslu jest też inny współczynnik przełożenia głównego.
sknerko - Pią Cze 26, 2009 10:06
SeniorA napisał/a: | sknerko, skrzynie w dieslu i kV6 2.5 są z nazwy te same , ale różnią się przełożeniami na wszystkich biegach, oprócz piątego.
W dieslu jest też inny współczynnik przełożenia głównego. |
Znaczy że co? że skrzynka w dieslu jest projektowana na te 130kilka koników i jak bedzie więcej to sie wysypie? eee jakoś nie chce mi sie wierzyć.
patrysgn - Pią Cze 26, 2009 10:12
No więc właśnie skoro już wiemy że skrzynie się różnią w benzynie i dieslu to czy dieslowska skrzynia nie wysypie się i nie bedzię z nią żadnych problemów po chipie? Tak wogóle to jaka jest rozsądna moc silnika 2.0CDT po chipie aby nie było w późniejszym stadium użytkowania żadnych usterek zwiazanych z chipem?
SeniorA - Pią Cze 26, 2009 10:22
sknerko napisał/a: | eee jakoś nie chce mi sie wierzyć. | przelożenie główne w dieslu 3.45:1, w benzynie 3.89:1.
Przelożenia w kV6 2.5 : 3.474 , 1.948 , 1.247 , 0.854
w dieslu : 3.801 , 2.131 , 1.364 , 0.935
patrysgn - Pią Cze 26, 2009 21:11
SeniorA napisał/a: | sknerko napisał/a: | eee jakoś nie chce mi sie wierzyć. | przelożenie główne w dieslu 3.45:1, w benzynie 3.89:1.
Przelożenia w kV6 2.5 : 3.474 , 1.948 , 1.247 , 0.854
w dieslu : 3.801 , 2.131 , 1.364 , 0.935 |
I co z tego wynika? Jak to się ma SeniorA do mojego pytania w poście bo nie bardzo się w tym orientuje:D:D
SeniorA - Sob Cze 27, 2009 07:11
patrysgn napisał/a: | I co z tego wynika? | że skrzynie nie są jednakowe, a 150 KM mechanicznie dla skrzyni w dieslu to nie problem. Nie pisałem ,że skrzynia się wysypie i jest projektowana na 130 KM , ale że się różnią.
patrysgn - Sob Cze 27, 2009 07:41
Czyli można ten silnik 2.0CDT z tą skrzynią chipować bez problemu? A ile KM jest wg Ciebie optymalne dla tego auta żeby nie było żadnych problemów technicznych?
SeniorA - Sob Cze 27, 2009 07:57
patrysgn napisał/a: | Czyli można ten silnik 2.0CDT z tą skrzynią chipować bez problemu? | Nie mam doświadczeń w tym temacie.Te same skrzynie są montowane w innych autach i fabrycznie współpracują z silnikami 150 KM.
patrysgn - Sob Cze 27, 2009 08:01
No ale ze 116KM 150 to chyba ciężko będzie prawda?
SeniorA - Sob Cze 27, 2009 08:13
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=30598 poczytaj jeśli nie czytałeś tego.
Dam-Kam - Sob Cze 27, 2009 09:01
patrysgn napisał/a: | No ale ze 116KM 150 to chyba ciężko będzie |
chciałbyś mieś 116KM http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19515 temat długi i podkolorowany w różne ciekawe opowieście, potyczki i inne cary ale jedno jest pewne: CDT nie trzyma mocy, jest tam 2 czy 3 wykresy CDT przed tuningiem i każdy miał ~100KM i ~240Nm Po tuningu który teoretycznie z tych 116KM miał zrobić 150KM wychodzi, że zrobił ~125KM i ~280Nm
Ja mam w tej chwili chip "wydanie II - poprawione" i mam 140KM i 330Nm. Z silnikiem nic się nie dzieje a turbo suche i nic nie przepuszcza Jedyna wada, że jak się depnie to kopci ale i z tym jakoś sobie dałem radę - filt K&N i paliwo V-Power Diesel z GTL i praktycznie nie ma za mną dymka
sknerko - Sob Cze 27, 2009 09:25
SeniorA napisał/a: | patrysgn napisał/a:
I co z tego wynika?
że skrzynie nie są jednakowe, a 150 KM mechanicznie dla skrzyni w dieslu to nie problem. Nie pisałem ,że skrzynia się wysypie i jest projektowana na 130 KM , ale że się różnią. |
Właśnie to miałem na myśli bo sądze że jak ta skrzynia pracuje w 177KM 2,5v6 to powinna wytrzymać mniejszą moc bez problemu mimo różnych przełożeń bo raczej te wałki/zębatki i inne wisko czy jak tam sie to zwie w automatach jest z tego samego materiału w dieslu 116KM i w benzynie 177KM
Marek_75 - Sob Cze 27, 2009 22:17
patrysgn napisał/a: | jaka jest rozsądna moc silnika 2.0CDT po chipie |
fabrycznie te auta mają116 albo 130 KM (zaleznie o softu). więc śmiało można bez ryzyka do 130 "podciągnąć". Powyżej, jak powiedział Dam-Kam, zaczyna się dymienie.
u mnie na chipie dociągnąłem do 126KM... i starczy (wcześniej było 102KM).
|
|