|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ROVER 214SI 1,4 16V] szarpie problem z przewodem?
stulp - Wto Lip 07, 2009 22:20 Temat postu: [ROVER 214SI 1,4 16V] szarpie problem z przewodem? Witam.
Mam problem z Rover-kiem 1,4SI 1,4 16V. Silnik od Hondy. Auto szarpie, praca silnika jest nierówna... Na pewno jest przebicie na przewodzie wysokiego napięcia, który idzie z cewki na kopułkę (dostałem od niego silnego kopa). W tym momencie pojawia się problem... Przewód, który jest zamontowany, na obu końcach jest wygięty a w sklepach można dostać tylko przewody z jednej strony proste a z drugiej wygięte Mam w związku z tym pytanie:
jaki orginalny przewód powinien być tam zamontowany?
Problem z szarpaniem pojawił się w Gdańsku i po wymianie owego przewodu na inny (mechanik zamontował zastępczy, bo nie mógł dostać takiego jak tam jest zamontowany) przejechałem 400km i problem się powtórzył:/
kasjopea - Wto Lip 07, 2009 22:37
Proszę poprawić temat.
sTERYD - Wto Lip 07, 2009 23:09
kasjopea napisał/a: | Proszę poprawić temat. |
stulp napisał/a: | 1,4SI 1,4 16V. Silnik od Hondy. | śmiem wątpić, że to silnik hondy...
fabrycznie przewód na cewce ma prostą końcówkę, a na kopółce katową
stulp - Sro Lip 08, 2009 06:13
Dziękuję
Niestety nie znam się na tym więc informacje o tym że silnik jest od Hondy posiadam od poprzedniego właściciela.
Wynika z tego że coś już było kombinowane przy zapłonie? i dlaczego po 400km nastąpiła taka sama awaria?
Brt - Sro Lip 08, 2009 06:21
cyknij fotkę swojego silnika, a rozwiejesz wątpliwości co do jego pochodzenia .... mozesz tez porównać z galerią klubową:
http://www.roverki.pl/mod...howgall&gid=205
Co do szarpania ... sprawdziłbym, jeszcze raz stan tego nowego przewodu i pozostałych elementów układu zapłonowego .... możesz też skoczyć do jakiegoś polecanego roverkowego mechanika z poznania on będzie pewnie wiedział jaki przewód ma tam być orginalnie
stulp - Sro Lip 08, 2009 20:05
Dziś dowiedziałem się od mechanika że zdarzają się przebicia na cewce ponieważ umiejscowiona jest ona w miejscu gdzie silnie się nagrzewa. Pęka wtedy ebonit i iskra skacze po silniku...
Już załatwiłem cewkę, palec oraz kopułkę i mam nadzieje że będzie dobrze bo w sobotę wyjazd:)
Czy wymiana tych elementów jest skomplikowana?
Chciałbym to zrobić w miarę możliwości sam.
Bardzo dziękuję:)
BABEL - Czw Lip 09, 2009 01:46
Kopułka : odkręcenie dwóch śrub kluczem 7
Palec : 1 śrubka chyba też 7
Cewka nie wiem ale tu fachury będą wiedzieć
Kopułkę jak będziesz zdejmował to nie odpinaj od nich kabli, dopiero potem jak już założysz palec i nową kopułkę poprzepinasz sobie kable i w ten sposób nie pomylisz kolejności
Swoją drogą ja nie wiem dlaczego ludzie od razu wymieniają kopułkę i palec skoro to można najpierw sprawdzić czy trzeba wymienić czy nie. Zdjąć, oblukać jak bardzo napalone są styki, jak tylko trochę to przeczyścić papierkiem i ma być. Jak są bardzo napalone to wiadomo - dopiero wtedy wymiana.
sTERYD - Czw Lip 09, 2009 09:59
BABEL napisał/a: | 1 śrubka chyba też 7 |
raczej na płaski śrubokręt
cewka to dwie śrubki na klucz 8 1lbo 10 i kostka oraz przewód do kopółki
BABEL - Czw Lip 09, 2009 21:52
sTERYD napisał/a: | BABEL napisał/a: | 1 śrubka chyba też 7 |
raczej na płaski śrubokręt |
Ja akurat mam śrubkę bez wcięcia na śrubokręt
|
|