|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z przyspieszeniem
typek1983 - Sro Lip 08, 2009 10:03 Temat postu: [R75] Problem z przyspieszeniem Mam R75 CDT 2000 od niedawna i mam wrażenie przy dodawaniu gazu że auto po wciśnięciu gazu nie ma odrazu przyścieszenia tylko jakby sie chwile zasatanawiało i dopiero rusza z kopyta. Czy te silniki tam mają że potrzebują chwilę żeby zaskoczyć Czy to jest może związane z za niskimi obrotami silnika, bo wydaje mi się że powyżej 2500 obr już autko jest żwawsze ale za mało jeszcze nim jeździłem zeby wysnuć taki wniosek
Colin1488 - Sro Lip 08, 2009 10:45
Mam roverka z tym samym silnikiem i nie narzekam na przyspieszenie,a wolnych obrotów nie będzie takiego odjścia jak powyżej 2500 jak piszesz,gdyż turbina nie osiaga jeszcze swojej sprawności, jest napędzana spalinami i jak w każdym tubodieslu musi troszke mieć obrotów żeby wytworzyć ciśnienie robocze.Nie należy tez wymagać żeby z 60km/h na piątce przyspieszał jak szalony, bo i na to ludzie się skarżyli.Aż tak elastyczny ten silnik nie jest.Spróbuj pojeżdziż na wyższych obrotach i póżniej zmieniać biegi na wyższy a zobzczysz że dieselek również może być dynamiczny. Może masz takie wrażenie że jeżdzi jak wóz z węglem, bo jeżdziłeś wcześniej jakimś autkiem 200 konnym . Jak się przejechałem kolegi audi 3.0 TDI to pom przesiadce do rovera tragedia pozdrawiam
sknerko - Sro Lip 08, 2009 10:52
Colin1488, nie nie nie to co kolega opisuje jest typową usterką tylko nie wiem czy przepływomierza czy to brudny EGR czy jeszcze coś bo ja mam akurat PB a o dieslach troche poczytałem, kolega Rowan jest w temacie najbardziej i on by pomógł
Colin1488 - Czw Lip 09, 2009 09:15
Moze i przepływomierz, odepnij kostkę i zobacz jakie efekty.powinien normalnie przyspieszać na odpiętek przepływce.
gagatek - Pon Maj 03, 2010 10:38
mam takie pytanie, nie do konca sie tyczy tematu, ale chcialem sie dowiedziec czy "gwiżdże" wam turbina w rowerkach, bo u mnie nic a nic i nie wiem czy mam cos z tym zrobic...
Rowan - Pon Maj 03, 2010 10:51
gagatek, to nie jest TDI, żeby świszczała. Powinieneś ją lekko słyszeć w granicach 1800-2200rpm. Jeśli już będzie gwizdać, to wtedy nie jest dobra oznaka.
sash997 - Pon Maj 03, 2010 11:14
koledzy ale przepływomierz może sie popsuć na kilka sposobów i odpinanie go pomaga tylko zdjagnozować na 1...
gagatek - Pon Maj 03, 2010 11:38
Rowan napisał/a: | gagatek, to nie jest TDI, żeby świszczała. Powinieneś ją lekko słyszeć w granicach 1800-2200rpm. Jeśli już będzie gwizdać, to wtedy nie jest dobra oznaka. |
aha:) dzieki, bo ja sie zabardzo nie znam:)
RHL - Wto Maj 18, 2010 09:53
Witam!
A jezeli mi po 2200obr.min auto syczy jakby pod maska siedzial wku..... smok ?
apples - Wto Maj 18, 2010 09:58
RHL napisał/a: | A jezeli mi po 2200obr.min auto syczy jakby pod maska siedzial wku..... smok ? | Może nieszczelność w układzie doładowania. Rura od intercoolera może być dziurawa. Często pęka na kolanku z tyłu silnika.
|
|