|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R827] Komputer - Warszawa okolice
kwiat_paproci - Wto Lip 14, 2009 16:24 Temat postu: [R827] Komputer - Warszawa okolice Witam!
Potrzebuję podpiąć się do komputera i sprawdzić poprawność działania elektroniki.
Dodatkowo (to już mój pomysł) zwiększyć obroty biegu jałowego o jakieś 100 bo trzęsie się kierownica. Zwłaszcza na LPG, ale podobno trzeba zwiększyć bieg jałowy na etylinie bo komputer "gazowy" jest podległy pod fabryczny Roverka.
Może to jest sprawa sond lambda, ale podobno wtedy spalanie miałbym rzędu 20 l/100 km a nie 11 jak teraz.
Gdzie w Warszawie lub okolicach można się udać w tym celu? Mieszkam w Pruszkowie.
Dzięki!
sTERYD - Wto Lip 14, 2009 17:16
najlepiej i najpewniej to u dra Mariusza
http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski
ale chyba jest ostatnio na ulropie...
Jugol - Wto Lip 14, 2009 17:29
...sTERYD dobrze godo- pojechał na Turczynkach oczka wieszać
kwiat_paproci - Wto Lip 14, 2009 18:44
Dzięki za info i polecenie. Poczekam do 23 lipca i podjadę. tylko czy ja sie po urlopie dogadam po turecku z dr M...?
blue827 - Wto Lip 14, 2009 19:03 Temat postu: Re: [827] Si 1995 r. Komputer - Warszawa okolice
kwiat_paproci napisał/a: |
Potrzebuję podpiąć się do komputera i sprawdzić poprawność działania elektroniki.
|
Diagnostykę możesz zrobić sam. BTW gdzie jest złącze diagnostyczne??
Komputer pgmfi (silnika) pod fotelem pasażera, czyli po prawej stronie, żółta i czerwona dioda patrząc od przodu:
jeśli pali się lub miga żółta dioda to obroty jałowe wymagają regulacji (śrubką przy przepustnicy)
czerwona dioda miga numer kodu błędu silnika
Komputer skrzyni biegów pod fotelem kierowcy, czyli po lewej stronie, czerwona dioda patrząc od tyłu:
Cytat: | Dodatkowo (to już mój pomysł) zwiększyć obroty biegu jałowego o jakieś 100 bo trzęsie się kierownica. Zwłaszcza na LPG, ale podobno trzeba zwiększyć bieg jałowy na etylinie bo komputer "gazowy" jest podległy pod fabryczny Roverka. |
u mnie na benzynie jest ~500 obr/min, na gazie 400 obr/min. Mi takie obroty odpowiadają, silnik chodzi cichutko i spokojnie. Tak jak pisałem wyżej obroty reguluje się śrubką, ale najpierw sprawdź czy żółta dioda się nie pali, albo czerwona miga jakiś kod.
kwiat_paproci - Wto Lip 14, 2009 23:30
OK, dzięki!
[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 17:29 ]
Żadna z diód nie miga. Czyli nie regulować jałowego...?
[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 21:08 ]
...
Jeszcze cuś. Okazało się, że ucieka gaz: z listwy i z map sensora LPG. naprawione. Silnik znacznie uspokoił się i kierownica już aż tak nie drga. Gazownicy zasugerowali przeczyszczenie przepustnicy przed jakimikolwiek dalszymi interwencjami - i tak zrobię.
[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 12:44 ]
Pan Mariusz ma od kilku lat zasadę, że od gazu z daleka. W ogóle nie chciał nawet spojrzeć na samochód.
Problem z elektryką wciąż jest, najgorsze to szarpanie w czasie jazdy i kołysanie na jałowym. I na benzynie i na gazie.
Znacie kogoś kto ogarnie ten temat? Gdziekolwiek w Polsce, w Pruszkowie nawet dobrzy elektrycy/elektronicy samochodowi nie znają silnika i nie mają programów do komputera.
POMOCY!
|
|