Zobacz temat - [R827] Problemy z zapłonem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Problemy z zapłonem

Filips - Nie Sie 02, 2009 10:02
Temat postu: [R827] Problemy z zapłonem
Wiecie co moze byc przyczyna tego, ze gdy zapalam, silnik zaskoczy ale po okolo 2 sekundach gasnie, nawet jak dodaje gazu? Wyglada + - to tak jakby nie bylo paliwa. Nie dzieje sie to zawsze ale jest bardzo wnerwiajace. :evil: Mechanik mowil,ze to moze immobiliser sie nie odblokowuje. Jesli macie jakies pomysly to pomozcie :wink:
blue827 - Nie Sie 02, 2009 18:46

A jakie są obroty silnika? po odpaleniu powinny być podwyższone ~1000 obr/min, normalnie są ~500obr/min. To raczej nie kwestia immo bo wtedy wogóle by nie odpalił. Szkoda że nie masz gazu bo wtedy wykluczylibyśmy podawanie benzyny. Ja mam 1 generacje, blos i chodzi bardzo dobrze, odpala na gazie nawet.

Dodatkowo sprawdź czy komp nie wyświetla blędów, właściwe to wtedy powinna zaświecić się też czerwona lampka pgmfi na desce rozdzielczej.

Komputer pgmfi (silnika) pod fotelem pasażera, czyli po prawej stronie, żółta i czerwona dioda patrząc od przodu:


jeśli pali się lub miga żółta dioda to obroty jałowe wymagają regulacji (śrubką przy przepustnicy)
czerwona dioda miga numer kodu błędu silnika.

Jeśli żadna się nie pali (przy uruchomionym silniku oczywiście) to wszystko powinno być wporządku, komputer nie wykrywa żadnych blędów.

Filips - Wto Sie 04, 2009 00:01

Obroty sa wtedy wlasciwie zerowe. I zaznaczam,ze nie dzieje sie to przy zimnym silniku! Odjezdzam np. z przed stacji paliw i nie moge zapalic... Silnik zaskoczy ale chodzi przez kilka sekund na obrotach 150-250 obr/min i po chwili gasnie. Ja tez mam gaz, ta prosta instalacje ale na benzynie smiga ladnie ogolnie. Sprawdzilem bledy i czerwona lampka mignela 6 razy. Oznacza to ze cos jest nie tak z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego lub jego obwodem... Ale jak sprawdzic ten czujnik?? I chyba to nie ma wplywu na problem z zapalaniem.
blue827 - Sob Sie 08, 2009 10:25

faktycznie kod błędu: 6 wskazuje na uszkodzony czujnik temperatury silnika, czyli jak rozumiem ten na bloku, pod przepustnicą.
Niestety zamiennik JC z intercarsu nie pasuje:


Ten nowy pozłacany zamiennik ma rezystancję ~700ohm a stary ~70ohm, w rezultacie wskazówka idzie do końca skali w przeciągu paru minut. Może u dilera hondy możnaby dostać odpowiedni.

Ale czy to ma wpływ na gaśnięcie silnika? raczej nie. Ale na wszelki wypadek zmierz jaki opór masz na czujniku. Wtyczkę trochę ciężko ściągnąć ręką , najlepiej chwycić kombinerkami i uważać aby kabelek się nie urwał.