Zobacz temat - [R25 / MG ZR] Tłuczenie w tylnym kole.. pomocy!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 / MG ZR] Tłuczenie w tylnym kole.. pomocy!

HuMaX - Nie Sie 02, 2009 22:30
Temat postu: [R25 / MG ZR] Tłuczenie w tylnym kole.. pomocy!
Witam!
Dzis troszke u mnie popadalo i pojechalem na przejazdzke i zahaczylem o pewien parking, chcialem na nim sprawdzic skutecznosc hamulca recznego i zarzucilem autem, po tym zaczelo mi dziwne stukac i buczec w ktoryms tylnym kole.. szczegolnie przy hamowaniu z wyzszej predkosci lub przy malej predkosci, na pewno jest to z tylu.. takie bum bum bum bum.. pomozcie bo nie wiem co to moze byc!?

truten23 - Pon Sie 03, 2009 09:57

Krzywa felga, może uszkodziło się łożysko... Takie bum bum bum miałem właśnie jak łożysko w tylnim kole mi padło.
leszek95b - Pon Sie 03, 2009 21:46

wygląda na łożysko w tylnym kole. muszę Cię zmartwić, wymienić trzeba całą piastę za 300-400zł :/
jedno dobre, że samemu można szybko i łatwo wymienić :ok:

HuMaX - Pon Sie 03, 2009 21:49

No to ladnie.. na pewno trzeba wymienic piaste? jaki koszt samego lozyska?
leszek95b - Pon Sie 03, 2009 22:03

AFAIK nie ma osobno łożyska, jest ono częścią piasty.
Tutaj chyba najtaniej dostaniesz http://moto.allegro.pl/it...5_400_nowa.html

Czy słyszysz szumienie tego koła jak jedziesz bardzo szybko na zakrętach? Jeśli duża siła będzie oddziaływała na łożysko to powinieneś słyszeć buczenie albo zmianę wysokości dźwięku "od koła". Zrób taki test, upewnisz się, czy na pewno jest piasta do wymiany.

HuMaX - Pon Sie 03, 2009 22:14

Tluczenie najbardziej wyczuwalne jest przy okolo 20 km/h, ale rowniez przy zwalnianiu z dosc wiekszych predkosci jak ponad 120 km/h.. a tak to jest cisza.. na zakretach chyba nic nie szumi, zalezy to od predkosci..
leszek95b - Pon Sie 03, 2009 22:15

HuMaX napisał/a:
zalezy to od predkosci.

czyli łożysko :)

HuMaX - Pon Sie 03, 2009 22:16

To czyli na pewno czeka mnie wydatek kolo 300zl?
jaro12 - Wto Sie 04, 2009 07:04

HuMaX napisał/a:
Tluczenie najbardziej wyczuwalne jest przy okolo 20 km/h, ale rowniez przy zwalnianiu z dosc wiekszych predkosci jak ponad 120 km/h.. a tak to jest cisza..


Ale czy aby na pewno łożysko? U mnie objawiało się to ciągłym szumem, tak jakby się czołgiem jechało?

MaReK - Wto Sie 04, 2009 07:40

Podnies auto, zakrec kolem. Potem zdejmij kolo rozbierz co mozesz sam i zobacz co tam sie wydarzylo.

Pozdrawiam,

truten23 - Wto Sie 04, 2009 09:07

MaReK napisał/a:
Podnies auto, zakrec kolem.


To chyba najlepszy sposób, jeśli to łożysko, to będzie takie łup łup...
Od tego gościa i ja kupowałem swoją piastę.
http://moto.allegro.pl/it...5_400_nowa.html

Powołaj się na klub Roverki.pl i na moją z nim rozmowę, to dostaniesz jakiś rabacik :ok: :wink:

jaro12 - Wto Sie 04, 2009 10:32

Pamiętaj o gwintach HuMaX lewe ma lewy gwint a prawe prawy. Przynajmnie w R200
iktorn73 - Wto Sie 04, 2009 10:56

Mam to samo ale u mnie opona jest "wyschodkowana",Jak bedziesz jechał to przy skręcie w lewo powinno być ciszej z prawej strony i odwrotnie :) . W ten sposób może uda Ci się dojść które to łożysko. Sprawdź najpierw felgę i oponę i czy odważniki Ci nie odpadły :) .
HuMaX - Wto Sie 04, 2009 11:00

U mnie cos jakby z lewym kolem tylnym bylo nie tak.. jakby ciezej sie obkrecalo.. ale jeszcze nic nie odkrecalem..
iktorn73 - Wto Sie 04, 2009 12:37

Jeśli chodzi ciężej ,albo nie kręci się "gładko",a nie trzymają koła hamulce to pewnie jednak łożysko.
truten23 - Wto Sie 04, 2009 12:47

jaro12 napisał/a:
Pamiętaj o gwintach HuMaX lewe ma lewy gwint a prawe prawy. Przynajmnie w R200


U mnie w lewym tylnim był prawy gwint.