|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zawyżone obroty silnika,albo zaniżona prędkość
pablo987654321 - Sro Sie 19, 2009 14:43 Temat postu: [R75] Zawyżone obroty silnika,albo zaniżona prędkość Witam. mam pytanie
Jaka zazwyczaj powinna byc optymalna predkosc samochodu przy 3000 obrotów silnika na kazdym z biegów .pytanie dotyczy rover75 2.0l diesel.
SeniorA - Sro Sie 19, 2009 15:58
to wynika z przełożeń skrzyni , przełożenia głównego i obwodu opon. Przełożenie główne to
3.737 .
1b.- 3.577, 2b.- 2.022 , 3b.- 1.292 , 4b.- 0.919 , 5b- 0.686
pablo987654321 - Sro Sie 19, 2009 19:30
SeniorA napisał/a: | to wynika z przełożeń skrzyni , przełożenia głównego i obwodu opon. Przełożenie główne to
3.737 .
1b.- 3.577, 2b.- 2.022 , 3b.- 1.292 , 4b.- 0.919 , 5b- 0.686 |
dzieki za odpowiedz:-)
a czy moze wiesz jak wyglada to w praktyce, tzn. chodzi mi o to ze wydaje mi sie ze mam zawyzone obroty silnika, na 5b przy predkosci 110km/h mam 3000 obrotow i wydaje mi sie ze cos jest nie tak
pozdrawiam
SeniorA - Sro Sie 19, 2009 22:23
pablo987654321 napisał/a: | wydaje mi sie ze mam zawyzone obroty silnika, | jeśli nie ślizga sprzgło i jest prawidłowy rozmiar opon to niema powodu tak sądzić.Natomiast wskazania prędkościomierza mogą być zawyżone do 7-10 %.
gustav.pl - Pią Sie 21, 2009 04:31
Witam. Tak przy okazji( i z ciekawości ) wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie. I prędkość (+/-) 110km/h miałem przy obrotach 2000-2400. Rozmiar opon 205/65/15. Kiedyś porównywałem wskazania prędkościomierza do gps-u i licznik pokazywał ok. 5km/h więcej.
Pozdrawiam
pablo987654321 - Pią Sie 21, 2009 19:49
gustav.pl napisał/a: | Witam. Tak przy okazji( i z ciekawości ) wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie. I prędkość (+/-) 110km/h miałem przy obrotach 2000-2400. Rozmiar opon 205/65/15. Kiedyś porównywałem wskazania prędkościomierza do gps-u i licznik pokazywał ok. 5km/h więcej.
Pozdrawiam |
dzieki wielkie za te informacje, prawdopodobnie na 100% u mnie uszkodzony jest przeplywomierz powietrza co powoduje ze obroty sa zawyzone, jak go juz wymienie to dam znac co sie u mnie zmieniło.
A co do gps-u to z doswiadzczenia zauwazyłem ze predkosci w samochodach są zawyzone, niewiem jak to wyglada w Polsce, ja mieszkam w UK zawsze patrze na gps-a podczasz jazdy, i zawsze przy mijaniu kamer policyjnych na wskazniku samochodu jest wiecej niz na gps-e, i jak do dzisiaj niedostalem zadnego mandatu za przekroczenie predkosci, a tą roznice zauwazyłem w kazdej marce samochodu jakim miałem przyjemność jezdzic.
Jeszcze raz dzieki wielkie za Twoje informacje pozdrawiam
Rowan - Sob Sie 22, 2009 07:05
pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało.
pablo987654321 - Nie Sie 23, 2009 20:31
Rowan napisał/a: | pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało. |
u mnie problem polega na tym ze auto przyspiesza nawet czuc moc tylko jakos tak jakby biegi byly za krótkie.a dokladniej wygląda to tak jakbym benzyniakiem jezdził,a obroty jak w benzynie. Tez rozpatrywaLem sprawe sprzegła ale to niestety nie sprzęgło.
Dzieki za wiadomość pozdrawiam:-)
Boncky - Nie Sie 23, 2009 20:35
pablo987654321 napisał/a: | Rowan napisał/a: | pablo987654321, ehe, to powodzenia...
Zawyżone obroty, bo padł przepływomierz... Ciekawe czemu u mnie się nie chciały zawyżyc A nie przepraszam, zawyżyły się, jak sprzęgło się zaczęło uślizgiwac, to na moment przy gwałtownym dodaniu gazu obroty leciały a auto nie przyspieszało. |
u mnie problem polega na tym ze auto przyspiesza nawet czuc moc tylko jakos tak jakby biegi byly za krótkie.a dokladniej wygląda to tak jakbym benzyniakiem jezdził,a obroty jak w benzynie. Tez rozpatrywaLem sprawe sprzegła ale to niestety nie sprzęgło.
Dzieki za wiadomość pozdrawiam:-) |
"niestety nie sprzęgło " ? Ciesz się że to nie sprzęgło !
Rowan - Pon Sie 24, 2009 07:34
Ja bym tu na rzeźbę jednak postawił. Sprawdź jaką masz skrzynie.
pablo987654321 - Nie Wrz 20, 2009 20:43
Rowan napisał/a: | Ja bym tu na rzeźbę jednak postawił. Sprawdź jaką masz skrzynie. |
witam a czy mógł bys mi powiedziec w którym miejscu znajdują sie numery albo w jaki sposób mógłbym to wogóle sprawdzic
saute - Pon Wrz 21, 2009 15:41
pablo , na 5b 110km/h to powinieneś mieć ok. 2200 max na prostej ..... biegi w R75 są za krótkie , ale tylko na pierwszym i drugim , reszta moim zdaniem ok..... myśle, że coś masz ze sprzegłem nie tak.
Rowan - Pon Wrz 21, 2009 17:56
saute, przyzwyczaisz się... Nie są wcale takie krótkie. Przejedź się 6 biegówką w 407 zobaczysz co to znaczy krótka jedynka.
saute - Pon Wrz 21, 2009 18:09
Rowan , no może , w sumie jeżdżę nim dopiero ok. miesiąca
Rowan - Pon Wrz 21, 2009 19:47
saute, zrób chip... Zobaczysz co ten silnik potrafi...
Gdybyś chciał to możesz podjechac do mnie to się przejedziesz i zobaczysz jak to jedzie... Nie masz daleko z Wolbromia.
Dziadek - Pon Wrz 21, 2009 21:21
Jedynka w R wydaje się faktycznie krótka,ale to przywilej diesli-widziałem krótsze biegi w ropelkach,ale Rowan ma rację:wystarczy zmiana mapy i to auto staje się przyjazne.Mam ciężką nogę i lubię ostro przyspieszać -po chipie nie zamieniłbym tego silnika na inny.
saute - Wto Wrz 22, 2009 12:51
Rowan, a Ty jesteś z Sędziszowa małopolskiego, czy świętokrzyskiego ?... Ja pochodzę z Sędziszowa świętokrzyskiego, więc jak Ty też , to być może się znamy Teraz zauważyłem Twoją resjestrację , więc "scyzor" z Ciebie . Rowan moi rodzice mieszkają na Skarpie i będę tam chyba pojutrze , więc daj jakies namiary na moje gg 949488
pablo987654321 - Sro Wrz 30, 2009 17:51
Rowan napisał/a: | saute, przyzwyczaisz się... Nie są wcale takie krótkie. Przejedź się 6 biegówką w 407 zobaczysz co to znaczy krótka jedynka. |
Byłem w servisie i faktycznie sprzęgło niewiem teraz czy sie cieszyc czy płakać, ale cóż trzeba to naprawic i dalej rozkoszowac sie jazdą tym samochodem. Jak dla mnie to ta zabawka naprawde jest fajna i teraz mimo małych osiagów tez super sie prowadzi.
Dzieki wielkie za odpowiedz teraz jestem na etapie szukania dobrego mechanika bo sam chyba niedam rady tego naprawic.
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 18:51 ]
saute napisał/a: | pablo , na 5b 110km/h to powinieneś mieć ok. 2200 max na prostej ..... biegi w R75 są za krótkie , ale tylko na pierwszym i drugim , reszta moim zdaniem ok..... myśle, że coś masz ze sprzegłem nie tak. |
masz racje teraz wiem ze to sprzegło, a co było dziwne to ze samochód naprawde przyspieszał, wyraznie było czuc moc tylko jezdził za wolno, mechanik powiedział mi ze na nizszych biegach i obrotach silnika mogłem tego nieodzcuc, ale jak dodaje mu sie gazu to wtedy turbo dawało o sobie znac i no i sprzegło sie slizgało a samochód niechciał nabierac predkosci. ale gdy go kupiłem to on juz tak miał.
teraz jak to naprawie to poznam ten samochód naprawde z innej strony.
dzieki za wiadomość, naprawde wszystkie informacje mi sie przydały
pozdrawiam i do uslyszenia.
Dziadek - Sro Wrz 30, 2009 18:55
Mam prośbę:po naprawie napisz ile cię to kosztowało i ile trwało.Dobrze,gdybyś podał jakieś liczby,bo chyba mnie to czeka w najbliższym czasie.Zaczyna mi się ślizgać na 5-tce.
pablo987654321 - Nie Paź 04, 2009 00:09
Dziadek napisał/a: | Mam prośbę:po naprawie napisz ile cię to kosztowało i ile trwało.Dobrze,gdybyś podał jakieś liczby,bo chyba mnie to czeka w najbliższym czasie.Zaczyna mi się ślizgać na 5-tce. |
Hej!
Aktualnie mieszkam w anglii wiec cena uslugi moze byc inna niz w polsce,ale jak wymienie to dam znac.
a tak przy okazji za komplet sprzegła tzn. ,,tarcza, docisk, i czujnik(master slave) zapłaciłem 150funtów na angielskim ebay-u, (jakies 800zł-wydaje mi sie ze to przyzwoita cena).
Podobno czasami tylko (i nietylko) wysprzęglik nawala,sprawdz dobrze a może uda Ci sie troche zaoszczędzic, bo u mnie niestety to sprzęgło, wiec trzeba bedzie odkrecic skrzynie od silnika, a wysprzęglik jest prawie na wierzchu.
W tym roku byłem w Polsce na urlopie i przy okazji pytałem sie o wysprzęglik do sprzegła(ta mała pompka pod pedałem), i szok w sklepie powiedzieli mi 850zł, dla ciekawosci na angielskim ebay-u 99funtów , o jakies 300zł mniej .Oczywiscie wszystkie te częsci nowe, więc polecam
Rowan - Nie Paź 04, 2009 09:29
pablo987654321 napisał/a: | a wysprzęglik jest prawie na wierzchu. |
A to dobre, no to nie wiem po co ja skrzynie odsuwałem, żeby go wymienić Żeby się do wysprzęglika dostać, trzeba zrobić to samo co przy wymianie sprzęgła.
pablo987654321 - Pon Paź 05, 2009 11:38
Rowan napisał/a: | pablo987654321 napisał/a: | a wysprzęglik jest prawie na wierzchu. |
A to dobre, no to nie wiem po co ja skrzynie odsuwałem, żeby go wymienić Żeby się do wysprzęglika dostać, trzeba zrobić to samo co przy wymianie sprzęgła. |
mozliwe ja jeszcze tego niewymieniałem,
A przy okazji są jakies wieksze problemy z wymontowaniem skrzyni bo zastanawiam sie czy samemu tarczy sprzęgła niewymienic!?!
Rowan - Pon Paź 05, 2009 15:18
pablo987654321, bez podnośnika albo kanału się za to nie bierz...
pablo987654321 - Wto Paź 06, 2009 21:26
Rowan napisał/a: | pablo987654321, bez podnośnika albo kanału się za to nie bierz... |
mam to wszystko, ale czy to oznacza ze trzeba silnik opuscic!?!
a czy mógłbys mi napisac mi więcej szczegułów,np. z czym miałes najwięcej problemów( chodzi mi o problemy techniczne).
Rowan - Sro Paź 07, 2009 15:50
pablo987654321, największym problemem jest miejsce na odsunięcie skrzyni. Dwa razy to rozbieraliśmy, a za trzecim daliśmy do mechanika, bo wiedzieliśmy ile roboty jest.
pablo987654321 - Czw Paź 08, 2009 08:15
Rowan napisał/a: | pablo987654321, największym problemem jest miejsce na odsunięcie skrzyni. Dwa razy to rozbieraliśmy, a za trzecim daliśmy do mechanika, bo wiedzieliśmy ile roboty jest. |
Dzieki w kazdym bądz razie, bede miał kilka dni wiec sprubóje to zrobic sam ale jak niedam rady to pewnie tez odstawie go do mechanika, wolałbym nie ale zobaczymy.
witia24 - Nie Gru 06, 2009 23:08 Temat postu: ok obrotu na 5 biegu ma 120 km/h obroty 2200 130 km/h obroty 2300 i tak ma byc , a 1 i 2 króciutkie
Rowan - Pon Gru 07, 2009 15:20
witia24 napisał/a: | a 1 i 2 króciutkie |
Wcale nie takie krótki, po przyzwyczajeniu nie czuje sie tego już. Są diesle, w których są krótsze jeszcze.
pablo987654321 - Sro Gru 09, 2009 17:50 Temat postu: Re: ok
witia24 napisał/a: | obrotu na 5 biegu ma 120 km/h obroty 2200 130 km/h obroty 2300 i tak ma byc , a 1 i 2 króciutkie |
Hej! Dzięki za tę informacje.
W takim razie u mnie jest cos nie tak, na 5 biegu 120km/h a obroty 3000 - 3100, a przy 140 km/h 4000 obrotów.
Sam już niewiem co mu dolega może mam uszkodzoną skrzynie , albo faktycznie ktoś wsadził tam skrzynie z bęzyniaka.
Ostatnio sprawdzalem mocowanie skrzyni z benzyny , wsumie wygląda tak samo, skrzynia wizualnie niczym sie nie różni, tylko niemam pojęcia jak ja rozróżnic !?!
apples - Sro Gru 09, 2009 18:03
Odczytaj numery ze skrzyni. Są pod webasto w połowie obudowy, a następnie sprawdź w EPC.
Czy takie obroty utrzymują się podczas całej jazdy, czy chwilowo, a później maleją?
Przy 4000rpm to mam chyba ze 180km/h.
saute - Sro Gru 09, 2009 19:39
pablo , sprzęgło ....
Brt - Sro Gru 09, 2009 19:51
e nie sądzę ... chyba jednak dość wyraźnie czuć czy się ślizga czy nie ... na moje oko koślawe coś było ze skrzynią robione .... mówiłem wcześniej,, żeby podać prędkości dla np 3000 obr. na kolejnych biegach i porównać z kimś z forum kto posiada takie samo auto.
Rowan - Sro Gru 09, 2009 20:44
saute, nie, to nie sprzęgło. Wyraźnie widać, że problem jest ze skrzynią. Inne przełożenia.
pablo987654321 - Czw Gru 10, 2009 17:32
Witam wszystkich i dzięki za wasze informacje.
Ja też podejrzewam ze mam cos ze skrzynią, tylko musze to sprawdzic jeszcze po numerach.
ale jescze podejrzewam turbo ale niewydaje mi sie, może jest zabrudzone i niedziała poprawnie?!?
Sprżęgło mam nowe koło dwumasowe też, więc samo sprzęgło odpada.
Dzisiaj sprawdze jakie mam osiągi prędkosci przy 3000 obrotów na każdym biegu, i jutro jak wróce z pracy to zaraz to napisze.
pozdrawiam wszystkich i do usłyszenia jutro.
[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 17:32 ]
apples napisał/a: | Odczytaj numery ze skrzyni. Są pod webasto w połowie obudowy, a następnie sprawdź w EPC.
Czy takie obroty utrzymują się podczas całej jazdy, czy chwilowo, a później maleją?
Przy 4000rpm to mam chyba ze 180km/h. |
Witam!
Niestety te obroty utrzymują się cały czas, ale podejrzewam też turbo!?!
Rowan - Czw Gru 10, 2009 17:40
pablo987654321, jejku, jak długo mam tłumaczyć, że turbo ma wpływ na moc, a nie na osiągi prędkości na danych obrotach, z turbo czy bez przy takich samych obrotach będzie np. 120km/h.
pablo987654321 - Czw Gru 10, 2009 17:46
Witam wszystkich
Tak przy okazji wymieniłem sprzęgło, jezęli ktos potrzebowal by informacji jak to zrobic to chętnie podziele się wiedzą, mi zajęło to 1,5 dnia ale teraz widze ze dało by rade zrobic to w jeden cały dzień. potrzebne dwie osoby.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 17:46 ]
Rowan napisał/a: | pablo987654321, jejku, jak długo mam tłumaczyć, że turbo ma wpływ na moc, a nie na osiągi prędkości na danych obrotach, z turbo czy bez przy takich samych obrotach będzie np. 120km/h. |
Noto niepozostaje nic innego jak tylko sprawdzic te numery na skrzyni i ja wymienic.
Jeszcze raz dizięki za tę informacje,
Pozdrawiam.
apples - Czw Gru 10, 2009 17:49
pablo987654321 z Twoich wcześniejszych postów i obecnych wychodzi że to ewidentnie wina skrzyni, a dokładnie przełożeń.
Wymieniałem w 8h
Numery skrzyni diesel TRC102530N, TRC102532N, TRC000190N i powinny być w miejscu zaznaczonym na zdjęciu
pablo987654321 - Pią Gru 11, 2009 08:21
apples napisał/a: | pablo987654321 z Twoich wcześniejszych postów i obecnych wychodzi że to ewidentnie wina skrzyni, a dokładnie przełożeń.
Wymieniałem w 8h
Numery skrzyni diesel TRC102530N, TRC102532N, TRC000190N i powinny być w miejscu zaznaczonym na zdjęciu |
Naprawde super informacje, wielkie dzięki za nie
Pozdrawiam i do usłyszenia.
[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 08:21 ]
to są moje osiągi na poszczególnych biegach
bieg 2 - 3000 obrotów , 40-45km/h
b 3 - 3000 , 60-65km/h
b 4 - 3000 , 80-85km/h
b 5 - 3000 100-105km/h
apples - Pią Gru 11, 2009 17:08
pablo987654321
U mnie na V biegu. Dzisiaj sprawdzałem bo nie było korków :
2000rpm -ok. 100km/h
2500rpm -ok. 120km/h
3000rpm -ok. 140km/h
dalej na pewno będzie proporcjonalnie.
witgut - Pią Gru 11, 2009 17:31
pablo987654321
U mnie na V biegu.
2000rpm -ok. 100km/h
3000rpm -ok. 150km/h
4000rpm -pewnie 200km/h ale jakoś na razie nie miałem okazji sprawdzić
apples - Pią Gru 11, 2009 17:36
witgut czyli mamy tak samo.
pablo987654321 - Pią Gru 11, 2009 17:51
Dzięki za waszą pomoc, dzisiaj próbowałem sprawdzic numery na skrzyni, ale niestety numery są nieczytelne.
Byłem w firmie która specializuje się w skrzyniach ,,wymiana naprawa itp. Zrobili mały test skrzyni i powiedzieli że moja skrzynia dziala poprawnie ,ale napewno nie jest to dieslowska skrzynia, tylko że ktos ja zamienił tylko niewiedzą kto i w jakim celu.
Wkażdym bądz razie jutro jade po nową skrzynie(uzywaną) w niedziele będe przekladał i zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieje ze wjeden dzien opanujemy ten temat.
apples - Pią Gru 11, 2009 18:05
W jeden dzień dacie radę. Tylko nie baw się w kombinacje i odkręcaj całe sanki od razu.
Może się przyda. tylko wymiana sprzęgła, ale procedura ta sama.
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=318450
pablo987654321 - Nie Gru 13, 2009 20:40
Dzięki za tę strone naprawde super pokazane i opisane jak te sprzęgło wymienic.
Ja do wymiany sprzęgła opuszczałem sanki tylko z jednej strony, ale przy wymianie skrzyni już obie strony)
Pozdrawiam
|
|