|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [r 216 coupe 97r] Jak sprawdzić Termostat
Vesper416 - Pon Sie 24, 2009 20:21 Temat postu: [r 216 coupe 97r] Jak sprawdzić Termostat Może głupie pytanie ale nie znam sie na tym. Może ktoś opisać jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie bo mam jakieś dziwne szopki u siebie!!!
xkrzychux - Pon Sie 24, 2009 20:40 Temat postu: Re: [r 216 coupe 97r] Jak sprawdzić Termostat
Vesper416 napisał/a: | Może ktoś opisać jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie bo mam jakieś dziwne szopki u siebie!!! |
Jakie masz te "szopki" ?
Vesper416 - Pon Sie 24, 2009 20:44
Napisze tak:
Korek od zbiorniczka prawdopodobnie mam walniety bo mi sie plyn gotuje i wywala go ( mysle ze walniety bo jak nadusze na wąż od chłodnicy to słysze jak ze zbiorniczka uchodzi powietrze a tam nie mam w tym momencie w ogole cisnienia zeby korek wypuscil powietrze)
po drugie jak odpale silnik i sie nagrzewa płyn to górny wąż jest gorący jak diabli a ten dolny bardzo powoli sie nagrzewa a to chyba nie jest dobrze???????
Ogrzewanie działa w samochodzie dobrze wiatraki też się włączają z tym, że wiatraki włączają się jak już wywala płyn, więc myśle że nie ma ciśnienia w układzie.
No i ostatnie nie moge odpowietrzyć układu przez śrube odpowietrzającą. Czy jest inny sposób na odpowietrzenie. Śruba zapieczona na amen nie pomaga nic ani srodki smarujace ani specjalistyczne klucz jest już tak zajechana że w ogóle nie przypomina śruby...
Jakieś sugestie, pomysły ??????
McGAJveR - Pon Sie 24, 2009 20:45
Sprawdzenie termostatu....
Najprostszy sposób to "ugotowanie" gada....
Wsadzasz go do garczka z wodą i wstawiasz na gaz. (lub kuchenkę el)
W momencie zbliżania się do temp. wrzenia powinien się zacząć otwierać (82-85 st.C)
jednak musisz dokładniej opisać co masz za "szopki"
Inaczej nikt Ci nie pomoże...
Vesper416 - Pon Sie 24, 2009 20:51
no opisałem wyżej właśnie a z innych postów na forum wnioskuje że winny może być tylko termostat...
McGAJveR - Pon Sie 24, 2009 21:00
Spróbuj znaleźć najwyżej położony punkt układu chłodzenia w którym możesz "poluzować" opaskę i na gorącym silniku poluzuj ją... Jeśli jest to "korek parowy" to po poluzowaniu opaski daj silnik na 2800 - 3000 RPM. Przydałby się ktoś wtedy do pomocy. "Pomocnik" niech trzyma nogę na GAZIE A Ty "pompuj" wężami...
xkrzychux - Pon Sie 24, 2009 22:33
Vesper416 napisał/a: | Napisze tak:
Korek od zbiorniczka prawdopodobnie mam walniety |
Na początek to wymień ten korek bo może termostat jest sprawny.
Tu masz na temat korka:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44041
Lechos - Wto Sie 25, 2009 07:46
Zobacz po odpaleniu silnika czy dolny waz od chlodnicy przechodzi stopniowo z zimna w gorac (termostat otwarty) czy dopiero po kilku minutach w zaledwie pare sekund zrobi sie goracy (sprawny). Ot i cala filozofia sprawdzania termostatu bez wyciagania
Vesper416 - Wto Sie 25, 2009 13:04
Lechos ja mam tak silnik uruchamiam i w miare jak chodzi to górny wąż robi się gorący a ten na dole nagrzewa się zdecydowanie wolniej niż ten górny i nie osiąga tak wysokiej temperatury (tak mi sie wydaje że chłodniejszy)!!!
Czyli działa dobrze z tego co opisałeś????
Lechos - Wto Sie 25, 2009 13:12
dolny waz powinien byc w miare chlodny w czasie nagrzewania sie silnika, dopiero po pewnym czasie gdy juz silnik sie odpowiednio zagrzeje powinien sie w przeciagu paru sek. zrobic goracy tak jak ten gorny (termostat sie otworzyl)
Vesper416 - Wto Sie 25, 2009 14:04
No to tak właśnie się dzieje czyli wszystko ok.
To dobrze bo już chciałem wykręcać go i gotować a poza tym już byłem bliski zakupu nowego nie potrzebnie bym kase wydał.
THNX for help
|
|