|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SD - 86KM] Mokra turbina
rbl - Wto Wrz 08, 2009 21:09 Temat postu: [R220 SD - 86KM] Mokra turbina Ostatnio dostrzegłem, że moja turbina się poci. Co z tym zrobić? Czy to coś poważnego? Ta wilgoć to olej silnikowy? Zauważyłem też ubytek płynu chłodniczego.. czy to ma z tym związek? Poniżej przedstawiam kilka fotek.
Remigiusz - Wto Wrz 08, 2009 21:40
W sumie ze się poci to nic strasznego, raczej normalne to jest turbina jest chłodzona oraz smarowana olejem silnikowym, wiec sobie zobacz po wymianie oleju i filtra oleju czy np po 1000km tobie ubyło oleju. Jak nie to nie ma sie co martwic.
Tak jak u ciebie mniej więcej u mnie również wygląda
Co do ubytku płynu chłodniczego to sprawdź sobie pompę wodna czy gdzieś tam nie cieknie i wszystkie połączenia węzy, bo te opaski lubią korodować. W naszych dieslach to jak ubywa plyn, to jest chłodnica dziurawa albo waz gdzieś pęknięty jest albo nie dokręcony lub pompa wody pada.
Ja u siebie teraz wymieniłem pompę wody oraz nowy termostat i również przy okazji wszystkie opaski na nowe wymieniłem bo takie zardzewiałe juz były.
Aragorn - Wto Wrz 08, 2009 22:00
to że turbina się poci nie świadczy jeszcze o jej złym stanie w moim 620sdi jak go kupiłem turbina się pociła, przejechałem nim 90.000 i nadal chodziła bez problemu jedyny minus to to że ile razy auto było na podnośniku mechanicy zwracali uwagę że mam mokrą turbinę i pewnie jest na wykonczeniu a ona nic sobie z tego nie robiła i hulała dalej
rbl - Wto Wrz 08, 2009 22:13
Dzięki za odpowiedź. Po około 3.000 km dolałem dziś niecałe 100ml oleju - to dużo?
Sprawdzę łączenia węży, tak jak mówisz. Gdzie natomiast znajduje się pompa wody? Czy widoczna jest "od góry"? (Dopiero zaczynam się wdrażać w temat mechaniki samochodowej )
Remigiusz - Wto Wrz 08, 2009 22:27
rbl, Sciagnij sobie RAVE ze strony klubu
http://www.roverki.wieniawa.net.pl/rave/Rave.iso
Jest to taka książka naprawy naszych Roverkow. Jest to wersja angielska. Mam jeszcze niemiecka jak byś chciał
Ja zawsze robię tak ze jak wymieniam olej z filtrem to napełniam do miarki MAX i potem sprawdzam co kilka tys km i jak nie spadnie poniżej MIN to nic nie dolewam. 100ml to wiele nie jest. Bylo to chyb tak ze 1l to jest 1cm na skali miarki oleju
Ja tez tak zaczynałem jak ty
W sumie ty nie masz klimy do pod alternatorem widac pompe wody idzie tam taki waz czarny w lewo, jak stoisz przed silnikiem. Ale najlepiej zobacz z pod spodu czy nie jest tam mokre. Mokre bedzie napewno z oleju ale patrz czy jak silnik chodzi czy nie cieknie plyn chlodniczy. Szkoda ze nie ma mnie teraz w Polsce to byś wpadł do Strzyzowa to bym tobie zaglądną do Rovera
rbl - Pią Wrz 11, 2009 00:04
Bardzo denerwuje się gdy próbuje uzyskać jakąś informację z tego RAVE'a ... jest to wersja angielska i wiele przewodów jest inaczej rozmieszczona (przede wszystkim chłodzenie) i szybko mnie głowa od tego zaczyna boleć
Dziś chwilę przyglądałem się, ale nie byłem w stanie zlokalizować tej pompy wody pod alternatorem.. znalazłem za to mały wyciek z serii "ten typ tak ma" - [R220 SD - 86KM] Wyciek oleju (foto)
Remigiusz - Pią Wrz 11, 2009 00:47
rbl,
Tutaj masz pompe wody:
A w Rave muszsi u sibie zawsze patrzec pod napisy Non-intercooled W tedy beda zdjęcia jak u ciebie jest
rbl - Pią Wrz 11, 2009 00:55
Bardzo obrazowo.. że tak powiem.. mi to pokazałeś dzięki! Rozeznam później sytuacje w tym miejscu
Remigiusz - Pią Wrz 11, 2009 00:59
pompa jak będziesz patrzył od spodu jest dokładnie nad belka
Będę teraz w tym tygodniu znów w Strzyzowie jak byś chciał wymienić pompę to wpadnij
Brt - Pią Wrz 11, 2009 13:35
W wersjach z klimą fabryczną w miejscu pompy wody masz sprężarkę klimatyzacji a pompę nad nią
rbl - Sob Wrz 12, 2009 00:23
Brt, moja 200-tka jest bez klimy. Znalazłem tą pompę wody, ale z góry wygląda ok.. nie dostrzegłem i nie wyczułem nieszczelności. Kilka dni temu wymieniłem płyn chłodniczy.. będę mógł teraz zaobserwować dokładniej ubytek, bo wczesniej JAKOŚ nie zwracałem na to uwagi Będę miał tylko problem w lokalizacji ewentualnych wycieków, bo mój mechanik porozlewał tu i ówdzie stary płyn i teraz w wielu miejscach mam białe zacieki
arturky - Pon Wrz 14, 2009 19:16
Cytat: | to że turbina się poci nie świadczy jeszcze o jej złym stanie w moim 620sdi jak go kupiłem turbina się pociła, przejechałem nim 90.000 i nadal chodziła bez problemu jedyny minus to to że ile razy auto było na podnośniku mechanicy zwracali uwagę że mam mokrą turbinę i pewnie jest na wykonczeniu a ona nic sobie z tego nie robiła i hulała dalej | POTWIERDZAM, jeździć dalej i nie zaczepiać śmigła
|
|