|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Full group czy półsekwencja - ktoś wie ?
Marrkus - Sro Wrz 09, 2009 22:42 Temat postu: [R600] Full group czy półsekwencja - ktoś wie ? Witam
Poszukuje informacji o rodzaju wtrysku w silniku 2.0 serii-T produkowanym po 1996, czyli ten z zapłonem bezrozdzielaczowym (bez kopułki i paca). Schemat w RAVE pokazuje jak by to była półsekwencja (2x2) ale gdzie indziej jest mowa o full group. jak to w końcu jest
Co do starszych jednostek serii T to jeżeli się nie mylę jest tam na wałku ssącym czujnik identyfikujący cylinder - ale tam chyba też nie jest pełna sekwencja
Senn - Czw Wrz 10, 2009 22:39
No ze schematu wychodzi ze polsekwencja i tak pewnie jest. W K serii, gdzie stosowali ten sam MEMS 1.9 tez jest polsekwencja. Silniki na kopulce prawdopodobnie chodzily w full grupie bo i K seria na kopulce (np. poldorover MEMS 1.6) tak maja. Dopiero MEMS 3 chodza w pelnej sekwencji.
Jakie inne zrodla oprocz RAVE masz na mysli?
Marrkus - Pią Wrz 11, 2009 16:39
W dziale "Pobierz pliki" na stronie głównej jest opis systemu MEMS i tam właśnie się doczytałem że starsze Wersje T miały na wałku ssącym ten czujnik identyfikujący cylinder. Niestety nie ma tam opisanych wersji nowszych (1.9, 2J, 3)
A nie wiesz jak to jest w w MEMS3 z identyfikacją cylindra? Inne koło zamachowe?
I jeszcze pytanko na temat koła zamachowego w silnikach z MEMS 1.9 jak tam są ułożone te wypustki? Czy to poprzez jakiś określony znacznik wykrywany jest moment gdy ma nastąpić zapłon na pierwszym cylindrze?
Dzięki za odpowiedź
Senn - Sob Wrz 12, 2009 14:40
Pierwszy raz slysze ze starsze wersje mialy taki czujnik. Co do MEMS3 to nic na jego temat nie wiem niestety
Co do znakow na zamachu to ten watek powinien Ci sporo wyjasnic -> http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Generalnie to sa dziury w uzebieniu na kole zamachowym.
Marrkus - Sob Wrz 12, 2009 17:54
Dzięki właśnie tego tematu szukałem - ale nie mogłem go namierzyć
CO do "dziur w uzębieniu zamachu" jak to określiłeś to wiem o co chodzi tylko nie wiem w jaki sposób MEMS identyfikuje aktualne położenie wału korbowego. Ale jeśli dobrze pamiętam to w tym topicu coś było na temat ... zaraz se popatrzę
|
|