|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Drążek zmiany biegów - problem
SviRu - Sob Wrz 12, 2009 18:06 Temat postu: [R600] Drążek zmiany biegów - problem Czesc. Kupilem w koncu r600 - auto swietne. Mam jednak mały problem z lewarkiem zmiany biegow.
Kiedy wrzucona mam powiedzmy 1/3/5 lewarek znajduje sie tak jakby w polowie tego czarnego mieszka (takie polozenie odpowiadac powinno moim zdaniem luzowi), przy biegach 2/4 lewarek jak tak mocno wychylony do tylu ze przy zmianie na 2 uderzam lewarkiem w obudowe plastikowa (laczenie mieszka z plastikowa obudowa).
Wiem ze tovery maja problem z latajacym drazkiem i moze ktos cos tam grzebal. Moje pytanie brzmi czy ten drazek ma reulacje w pionie, jesli tak to czy ta regulacja jest dostepna z kabiny czy trzeba walczyc pod autem?
Dzieki za odp. Pozniej wstawie fotki.
thef - Nie Wrz 13, 2009 16:14
Może poduszka pod drążkiem zmiany biegów jest tak mocno wyrobiona, że praktycznie drążek zapadł się do środka o te dwa, trzy centymetry?
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 19:51
Hmm tego nie bralem pod uwage. Nie ma tam jakis luzow - szczerze to nie wiem gdzie tam jest ta poducha ale jak zdjalem mieszek to wsystko wygladalo ok. Zalaczam foto:
thef - Nie Wrz 13, 2009 20:02
Nie wiem czy tylko, ale na pewno poduszkę masz już wyrobioną - strasznie nisko jest osadzony lewarek u Ciebie, a to na pewno sprawka poduszki.
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 20:12
Szukam w manualu od hondy jakiejs poduszki - task niby wyglada schemat >
thef - Nie Wrz 13, 2009 20:15
To nie ten schemat, musisz popatrzeć na wersję diesel ze skrzynią PG1. Tak wygląda ta poduszka: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=222 , z znajduje się tuż koło lewarka, podtrzymuje ten drugi drążek od układu zmiany biegów, jak zejdziesz pod auto, to znajdziesz, ciut za lewarkiem.
[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 21:16 ]
Aha, no podstawowe pytanie, jaki to model 600ki? Dodaj to w temacie, bo ja założyłem, że diesel
[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 21:18 ]
OK, po Twoich innych tematach wiem już, że diesel, zatem dalej obstawiam poduchę jako jeden z głównych powodów tych problemów.
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 20:59
Wielkie dzieki Oczywiscie SDI. To foto pochodzi z mauala hondowskiego...niestety w dodatku Hondy z 97 nie ma budowy skrzyni z SDI.
Ostatnie pytaeni czy ta poduszke wymienia sie z wnetrza auta czy trzeba na kanal jechac?
thef - Nie Wrz 13, 2009 21:10
Na kanał. Można zamiast zmiany poduszki (jest droga, bo dostępny chyba tylko oryginał) owinąć czymś wspornik drążka, który wchodzi w tą poduszkę - taśma izolacyjna lub coś innego). Spróbuję zaraz znaleźć jakiś rysunek.
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 21:16
Ok. Ja nie moge sie dokopac nigdzie schematu tej PG1 i gearboxa
thef - Nie Wrz 13, 2009 21:25
Oto i owa poduszka, wyrabia się w tym otworze, dlatego wystarczy owinąć czymś wspornik drążka, który w nią wchodzi.
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 21:36
Dzieki jeszcze raz. Piwo poszlo. Jak sadze masz racje bo to akurat jest z tylu drazka czyli tam gdzie opadl niby. Bede kombinowal!
Mozna wiedziec gdzie dorwales ten schemat?
thef - Nie Wrz 13, 2009 21:38
Zbadaj ogólnie stan całego tego mechanizmu, zgodnie z artykułem na stronie klubowej. Być może pierwotną przyczyną jest padnięta poduszka skrzyni, ale to trzeba zdiagnozować.
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 21:41
Ok. Podjade na kanał. Dzieki za wskazowki.
Deamian - Nie Wrz 13, 2009 22:13
Kurcze mam to samo co kolega SviRu Trzeba będzie to obadać Po wymianie tej poduszki drążek powinien pójść do góry Kurcze bo podoba mi się taki jak jest choć trochę dzwoni
SviRu - Nie Wrz 13, 2009 22:20
Z tego co czytalem dzwonienie to jescze co innego. Moj nie lata na boki nie dzwoni - siedzialem w jedny r600 to drazek latal na lewo i prawo.
Czy twoj drazek tez tak blisko zlazi na obudowe plastikowa przy biegach 2 i 4 ?
thef - Nie Wrz 13, 2009 22:27
Deamian napisał/a: | Kurcze bo podoba mi się taki jak jest choć trochę dzwoni | Wygląda fajnie taki krótki, no ale niestety, opada ze względu właśnie na wyrobienie tego otworu w poduszce. Dzwonienie można zlikwidować zgodnie a artykułem Brta ze strony klubowej.
Deamian - Nie Wrz 13, 2009 22:38
SviRu napisał/a: | Czy twoj drazek tez tak blisko zlazi na obudowe plastikowa przy biegach 2 i 4 ? |
Tak. Nawet właśnie chyba tym sposobem poprzedni właściciel połamał mi tą plastikową ramkę dookoła lewarka thef napisał/a: |
Dzwonienie można zlikwidować zgodnie a artykułem Brta ze strony klubowej. |
Próbowałem tego ale po ok miesiącu znowu dzwoni, ale trochę słabiej niż wcześniej
thef - Nie Wrz 13, 2009 23:15
Deamian napisał/a: | Próbowałem tego ale po ok miesiącu znowu dzwoni, ale trochę słabiej niż wcześniej | Robiłem to dwa dni temu, też nie dało efektów. Problem chyba jeszcze na długości śruby wewnątrz lewarka, przynajmniej u mnie, bo wedle artykułu i zdrowego rozsądku to nie ma gdzie już dzwonić. Trzeba chyba dopasować (pewnie za pomącą taśmy lub jakiegoś wężyka) połączenie - lewarek z tulejkami - drążek ze śrubą.
Pino - Pon Wrz 14, 2009 19:44
a ja już nie mam luzów na lewarkach ale pozostał luz w samej skrzyni i drążek nadal lata na boki i dzwoni tak off trochę ale czy można kupić skrzynie nową czy tylko używane takie są?
SviRu - Sob Wrz 19, 2009 14:43
Dzis wlazlem na kanał - oto co sie ukazalo moim oczom .
Pierwsza sprawa to ta guma, o ktorej wspominano - faktycznie jest wyrobiona i ona robi 5-10mm luzu. Wsadzilem wiec cos pod ta gume i wszystko poszlo go gory z 1cm. Jest znacznie lepiej bo 2 boge wbijac juz bez wiekszych problemow - choc nadal jak mocno zlapie za lewarek i szarpne nim na 2 bieg to jestem w stanie uderzyc w osolne plastikowa.
Druka sprawa to zgrzyt przy wrzucaniu na 5 bieg. Bardzo ciezko wrzucic 5 bieg bez zgrzytu. Czuc na postoju ze ewidentnie 5 bieg wchodzi CIEZKO.
Co moze byc pzyczyna? Jakis synchronizator? Moze warto pokusic sie o wymiane plyny w skrzyni?
No i co z tym biciem o plastik - nie ma juz absolutnie zadnej regulacji drazka nigdzie? Troche to dziwna sprawa z tym drazkiem u mnie.
|
|