|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
saute - Sob Wrz 12, 2009 18:58 Temat postu: [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu Chcę wymienić płyn w układzie chłodzenia , jaki polecacie i przy okazji napiszcie jak to zrobić ?...
rbl - Sob Wrz 12, 2009 19:20
Borygo lub Petrygo. Jeśli wymieniasz to kolor może być dowolny (ja mam różowy). Płyn wymieniałem w zakładzie - robocizna kosztowała mnie 20zł w raz z przedmuchaniem układu powietrzem pod ciśnieniem.
SeniorA - Sob Wrz 12, 2009 19:22
do wymiany potrzebny jest kanał,najazd lub podnośnik.Te czynności dotyczą diesli.
-przed wymianą wyłączyć klimę
-odkręcić korek zbiornika wyrównawczego
-zdemontować osłonę silnika od spodu auta
-ustawić pojemnik na płyn pod silnikiem w rejonie spustu
-odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
-wyczyścić blok,śrubę i zakręcić ( 20 Nm ) z nową podkładką
-pod spodem auta,podstawić pojemnik, odpiąć zacisk na dolnym wężu chłodnicy,ściągnąć
przewód i spuścić płyn
-wyczyścić wszystko, sprawdzić stan przewodów,założyć węża,opaskę zaciskową i osłonę silnika od spodu auta
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
-odkręcić śrubę odpowietrzającą na cieńszym wężu ( przy akumulatorze )
-wlewać powoli płyn do wychłodzonego silnika aż do momentu wypłynięcia z otworu odpowietrzenia
-zakręcić śrubę odpowietrzenia
-dolać płynu do poniżej poziomu wlewu
-uruchomić silnik i wprowadzić na obroty 2000-3000 rpm
-gdy płyn się zagrzeje i zacznie podnosić się poziom, zakręcić korek zbiornika wyrównawczego
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora
-po wyłączeniu się wentylatora zatrzymać silnik
-po ostygnięciu sprawdzić poziom i ewentualnie uzupełnić płyn
-założyć pokrywę silnika jeśli nie trzeba już odpowietrzać
-kontrolować poziom przez kilka dni
Plyn na bazie glikolu etylowego najlepiej o wydłużonym okresie eksploatacji.Ja mam Febi,dobry jest Prestone .
saute - Sob Wrz 12, 2009 19:32
dziękuję rbl i Andrzej ..... widzę Andrzej, że masz na temat R75 dużą wiedzę , a że mieszkam w Wolbromiu , czyli jakieś 35 km od Krakowa , to może kiedyś zrewanżuję się piwkiem . pozdr. A
SeniorA - Sob Wrz 12, 2009 19:47
Dziękuję , może będzie okazja.
menior - Nie Wrz 13, 2009 18:00
A w ogole to nalezy go wymieniac bo jedni mowia ze koniecznie co 3 lata a inni ze jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac i badz tu madry
kerbi - Nie Wrz 13, 2009 18:12
A czy nie lepiej pojechać do zakładu, koszt niewielki + 10 zł czyszczenie układu jak masz lekko zasyfiony
SeniorA - Nie Wrz 13, 2009 18:34
menior napisał/a: | jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac i badz tu madry | Płyn chłodniczy po 2-3 latach, a o wydłużonym okresie użytkowania po 5 latach, mimo spełnienia wymagań odporności na niskie temperatury, traci między innymi inhibitory korozji, czyli dodatki antykorozyjne które cały czas działając chemicznie zużywają się i po tym okresie silnik wewnętrznie i układ chłodzenia i ogrzewania nie są już chronione przed korozją ,dlatego zalecana jest wymiana .
menior - Nie Wrz 13, 2009 18:47
skoro tak to lepiej wymienie,bo nigdy tego nie robilem skoro sami mechanicy odradzali
Cmdr.Kisiel - Nie Sie 22, 2010 20:32
Chciałbym wymienić płyn w układzie.
Opis jak to zrobić znalazłem w tym temacie.
Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu?
Czy proponowane powyżej płyny są ok? Czy jeszcze jakieś inne proponujecie?
SeniorA - Nie Sie 22, 2010 20:41
Cmdr.Kisiel napisał/a: | Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu? | instrukcja podaje , że pojemność układu to 8.2 l.
Cmdr.Kisiel - Nie Sie 22, 2010 20:43
Dzieki
apples - Nie Sie 22, 2010 20:50
SeniorA napisał/a: | -zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby ) | Nie trzeba. Odpowietrznik jest obok webasto. SeniorA napisał/a: | odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn | Z tyłu silnika. Imbus numer 7. Idzie bardzo ciężko. Cmdr.Kisiel napisał/a: | Czy jeszcze jakieś inne proponujecie? | Prestone.
[ Dodano: Nie Sie 22, 2010 21:50 ]
Podobny temat http://forum.roverki.eu/v...p=453095#453095
hvil - Nie Sie 22, 2010 21:16
Ja jezdze na pretone w kazdym wozku.
cin1391 - Pią Gru 11, 2015 07:12
SeniorA napisał/a: | -utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora |
nagrzanie tego czołgu do 90*C to z godzina siedzenia w aucie z wciśniętym pedałem gazu.
Jutro czeka mnie operacja wypłukania układu. Kupiłem płukankę do układu chłodzenia firmy Valvoline i płyn Prestone. Najbardziej boje się, że zapowietrzę układ, tym bardziej, że naprawdę nagrzać tą bestię na postoju do momentu załączenia wentylatora to ciężkie zadanie. Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.
gustav.pl - Pią Gru 11, 2015 09:17
cin1391 napisał/a: | Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu. |
Przejrzyj posty na temat wskazań temperatury w naszych Roverkach. Gdy ja zagrzałem swojego do temp. 111°C, wskazówka również była w idealnym poziomie, na tym optimum.
prebenny - Pią Gru 11, 2015 09:42
gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić
cin1391 - Pią Gru 11, 2015 10:21
prebenny napisał/a: | gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić |
Dokładnie. Ja w upał ani razu nie usłyszałem wentylatora, a turlałem się w korku przez 2 godziny. Wentylator był już wtedy sprawny.
prebenny - Pią Gru 11, 2015 10:34
cin1391 mi się nawet wentylator nie załączył, bo on chyba od 98 stopni startuje.
longer86 - Pią Gru 11, 2015 10:44
Potwierdzam, wentylator mam sprawny a nigdy w zyciu nie usłyszałem wentylatora bo temp za wysoka
gustav.pl - Pią Gru 11, 2015 12:55
prebenny napisał/a: | gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić |
Dla chcącego nic trudnego A tak na poważnie, to pisałem już kilka razy, że mój Roverek bardzo szybko nabiera temperatury Nie wiem co jest tego powodem Może to, że prawdopodobnie mam chłodnicę zamuloną. Przy wymianie płynu mechanikowi udało się wlać niecałe 7L "chłodziwa"
|
|