|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R827] Niski pedał hamulca
blue827 - Wto Wrz 29, 2009 13:10 Temat postu: [R827] Niski pedał hamulca Był już podobny temat, ale nie został wyjaśniony. Teraz mnie dopadło. W skrócie:
-2 tygodnie temu wymieniłem z tyłu: tarcze, klocki i wężyki
-jeździłem i było ok
-2 dni temu wymieniłem wężyki z przodu, tarcze i klocki zostały stare , jedynie wyczyściłem i przesmarowałem prowadnice, i wcisnąłem tłoczki przy otwartych odpowietrznikach aby nie cofać płynu.
Oczywiście wężyki wymieniałem bardzo szybko, później układ był odpowietrzany i leciał czysty płyn bez pęcherzyków.
Niestety ale po odpaleniu silnika pedał hamulca jest bardzo niski, mam wrażenie jakbym bardziej tyłem hamował niż przodem.
Wczoraj jeszcze raz odpowietrzałem wszystkie cztery koła, przy zapalonym silniku i przy zgaszonym, różne kolejności, ale to samo, wylatuje czysty płyn a pedał hamuje dopiero nad samą podłogą. Podczas odpowietrzania przy zgaszonym silniku pedał jest wysoki.
I teraz pytanie: jak poznać czy jedna z sekcji pompy jest zapowietrzona? Ale wydaje mi się że gdyby była zapowietrzona to przecież nie byłoby możliwe przepompowywanie płynu przez zaciski.
To jedyny schemat jaki znalazłem:
Nie wiem co robić czy odkręcać rurki na pompie i próbować odpowietrzać? Dzięki za porady.
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 14:10 ]
Jeszcze taki schemat znalazłem:
Druga sekcja (ta po lewej stronie) zasila przednie hamulce, ona jest w najwyższym położeniu więc jakby tam było powietrze to przecież by się wydostało razem z płynem i wyleciało przez zaciski. Czy dobrze to rozumiem? Więc nie wiem czy ma sens próba odpowietrzenia tej pompy, boje się że mogę jeszcze bardziej pogorszyć sytuację.
bastek - Sro Maj 05, 2010 23:45
Miał ktoś taki problem? Został rozwiązany?
blue827 - Czw Maj 06, 2010 06:11
W moim przypadku po ok 2 tygodniach jazdy problem rozwiązał się sam, podejrzewam że jednak pompa była zapowietrzona i jakoś sama się odpowietrzyła. Widocznie bąbelki powietrza potrafią się przez nią przecisnąć i ulotnić do zbiorniczka. Gdy ostatnio wymieniałem klocki i przepompowywałem trochę płynu przez wszystkie hamulce to bardzo uważałem na poziom w zbiorniczku, cały czas dolewałem do max.
powiązany temat: [R800 i inne]słabe hamulce
bastek - Czw Maj 06, 2010 13:28
blue827 napisał/a: | powiązany temat: [R800 i inne]słabe hamulce |
wczoraj właśnie studiowałem ten temat. Pojeżdzę i zobaczymy co czas przyniesie
AndrewS - Czw Maj 06, 2010 21:23
my z Senn'em niedawno walczylismy z jego hamulcami
plan byl taki zeby podmienic pompe, mial kupiona uzywke od 827 zdaje sie z 94 roku,
pompe odpowietrzylem jeszcze przed wlozeniem do samochodu, tak jak pokazuja to filmiki na youtube
przeżyłem ostry szok gdy próbowałem juz wkrecic przewody do pompy, niestety gwinty nie pasowaly
nasze maja M12x1, a ta kupiona miala M10x1, cala pompa jest tez nieco krótsza i nie ma u dołu tego jakby 3 króćca przyłączeniowego, w rzeczywistości to jest blokada bolca zabezpieczającego druga sekcje w pompie
nasza pompa wyglada jak ta pierwsza ktora zapodal blue
ostatecznie rozebralismy obie, oczywiscie w srodku tez sie roznia :-(, na szczęście same gumki pasowaly i zeby nie robic calego przedsięwzięcia na darmo, zdecydowalismy sie podmienic chociaz gumki
Senn twierdzi po jazdach probnych ze jest lepiej
aha odpowietrzalismy tez na pompie ABS odkrecajac przewody, przy okazji tych zabaw Senn dostal plynem po oczach
ale to jest masakra żeby nie mozna bylo kupic nowej takiej pompy, to nie jest kurde jakis noname tylko Girling
chyba nawet pisalimy do nich wiadomość, ale niestety brak odpowiedzi, moze warto by bylo zadzwonic
blue827 - Czw Maj 06, 2010 21:42
widocznie to musiała być pompa od modelu bez ABS, ale dziwne że z 94r , jakaś uboga wersja (?)
czyli podsumowując:
non-ABS z wyjściami 10x1mm i do modeli z ABS z wyjściami 12x1mm.
Średnica cylinderka taka sama 24mm.
Senn - Pią Maj 07, 2010 15:43
No musze stwierdzic ze hamulce sa o niebo lepsze chociaz to jeszcze nie fabryka. Mysle ze jednoznacznie mozna stwierdzic ze wine za te slabe hamulce w 800setkach ponosi pompa, a w szczegolnosci gumki. Mozna jeszcze sprobowac kupic ten komplet naprawczy o ktorym mowilem w tamtym temacie. Co do tej uzywki ktora zakupilem to byla z 820Si z 94 roku wiec tym bardziej bylem zdziwiony ze gwinty sa inne. Ciekawe czy wersja z ABS z 94 roku ma 10 czy 12. Moze to od tego zalezy.
bastek - Pią Maj 07, 2010 21:39
U mnie w dalszym ciągu bez poprawy, jak raz napompojue to za drugiem razem łapie ciutke wyżej ale to jeszcze daleeeeko do tego co ma być.
Senn - Pią Maj 07, 2010 21:44
bastek, nie orientowalem sie ale pewnie do Twojego bez problemu bedzie mozna zakupic pompe jak nie nowke to uzywanych pewnie od groma.
bastek - Pią Maj 07, 2010 21:47
Czy to napewno pompa? blue827, w tym temacie co przytoczył wyżej pisał że był jeszcze gdzieś zapowietrzony układ i po czasie wszystko wróciło do normy. Dlatego już sam nie wiem
AndrewS - Sob Maj 08, 2010 17:47
ciekawe jaki luz powinien byc w pompie miedzy cylindrem i tlokiem
i po co sa te zaworki oznaczone numerem 10 na pierwszej fotce blue827
|
|