Zobacz temat - [R620] Stukanie przy skręcie w prawo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Stukanie przy skręcie w prawo

risk - Sob Paź 03, 2009 17:10
Temat postu: [R620] Stukanie przy skręcie w prawo
Witam,
to chyba mój pierwszy post na forum także prosze o wyrozumiałość ;)
Tak więc jak w temacie przy skręcie w lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole...ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas nawrotu (w prawo) po 1 obrocie kierownicą zblokował mi sie układ kierowniczy na ok 2 sek. Wiecie może czym to może być spowodowane?

I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma :>


A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?

Z góry dziekuje za pomoc.

TipToe - Sob Paź 03, 2009 17:20
Temat postu: Re: [R620 SDi] Stukanie przy skręcie w prawo
risk napisał/a:
Witam,
to chyba mój pierwszy post na forum także prosze o wyrozumiałość ;)
Tak więc jak w temacie przy skręcie w lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole...ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas nawrotu (w prawo) po 1 obrocie kierownicą zblokował mi sie układ kierowniczy na ok 2 sek. Wiecie może czym to może być spowodowane?

I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma :>


A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?

Z góry dziekuje za pomoc.

A sprawdzales czy masz plyn? koledze tez ciezko chodzila skrzynia okazalo sie ze plynu nie mial

risk - Sob Paź 03, 2009 17:26

Czyli ten luz olać a płyn sprawdzić?:>
harinezumi - Sob Paź 03, 2009 17:38

risk napisał/a:
słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole

Może to być dożywający swoich dni przegub.
risk napisał/a:
pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy.

Ja bym sprawdził sworznie na wahaczach - może być to ale niekoniecznie na 100%.

risk - Sob Paź 03, 2009 17:43

a to, że zblokował mi sie układ kierowniczy to też może być przyczyną umierających przgubów? i to chodzi o górne czy dolne przeguby?
filo - Sob Paź 03, 2009 17:50

risk napisał/a:
I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma :>


Na 99% gumy stabilizatora.

risk napisał/a:
A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?


Poczytaj to DZWIGNIA ZMIANY BIEGÓW

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:45 ]
risk napisał/a:
lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole


Łożysko koła :?:

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:49 ]
risk napisał/a:
i to chodzi o górne czy dolne przeguby?


Przeguby są wewnętrzne i zewnętrzne.
A to, że zblokował ci się układ kierowniczy to może być kilka problemów.
1.Chwilowy brak wspomagania spowodowany zbyt niskim poziomem płynu lub zużytą/uszkodzoną pompą wspomagania i mogłeś to odczuć jak by się zblokował.
2.Jakieś uszkodzenie w układzie kierowniczym ogólnie-kolumna, maglownica,...

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:50 ]
3.I jeszcze ta blokada kierownicy po wyjęciu kluczyka chodzi mi po głowie...

risk - Sob Paź 03, 2009 18:05

No faktycznie trzeba bedzie naprawic ten krzyżak pod skrzynią bo to chyba właśnie to jest przyczyną luzów i hałasu...a co do przegubów to dziekuje za wytłumaczenie jakie występują...ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?
harinezumi - Sob Paź 03, 2009 18:58

risk napisał/a:
ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?

Ten który się zużył - najczęściej, z tego co czytam na forum, jest to zewnętrzny.

filo - Sob Paź 03, 2009 18:59

risk napisał/a:
a co do przegubów to dziekuje za wytłumaczenie jakie występują...ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?


Najlepiej podjedź do mechanika zaufanego co Ci zdiagnozuje czy to przeguby.
Zewnętrzne przeguby są dostępne w przystępnej cenie do 200 PLN i najczęściej one się kończą w skutek uszkodzenia gumowej osłony/ mieszka co skutkuje przedostawaniem się piachu do przegubu i w efekcie zatarcia go.
Objaw-terkotanie przy skręcie.
Wewnętrzny czyli ten bliżej skrzyni to raczej nie ma się co tam w nim za bardzo zepsuć a jak już to Cie "pocieszę", że ciężko dostać a jak z ciekawości szukałem to 800 PLN.

risk - Nie Paź 04, 2009 10:19

Czyli pwnie czeka mnie wymiana przegubów..no nic trzeba będzie..wszystko naraz mi sie zrzuciło...i to faktycznie od przegubów mogło mi sie cos zblokować przy skręcie? czy to może być wina wspomagania? chociaż nie ma z nią problemów nigdy żadnych?
filo - Nie Paź 04, 2009 11:00

risk napisał/a:
i to faktycznie od przegubów mogło mi sie cos zblokować przy skręcie?


Musiały by już być naprawdę w gorzej niż tragicznym stanie...

risk - Nie Paź 04, 2009 11:35

hm...to ciekawe...czy faktycznie cała kolumna lub maglownica jak wczesniej pisano...bo to juz są duże koszta z tego co sie nie myle...eh..ciężka sprawa widze...