|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie odpala
michal07 - Sob Paź 10, 2009 21:59 Temat postu: [R75] Nie odpala witam,
mam następujący problem, wielokrotnie opisywany na forum, jednak żaden do końca nie podobny do mojego.
Otóź, po przekreceniu kluczyka na poz.2 włącza mi się pompka w webasto, załącza mi się pompka paliwa, która jest tuż przed filtrem paliwa, ale ta pompka działa w trybie przerywanym, razem z tą pompką zapala się(i gaśnie) dioda od oleju(tzn.gdy działa pompka to pali sie kontrolka oleju, gdy nie działa pompka, kontrolka nie pali sie), jednocześnie słyszę załączający się(i wyłączający) przekaźnik pod schowkiem. Przekręcam dalej kluczyk rozrusznik kręci, ale silnik się nie zapala, czasem na chwilę zaskoczy, ale chyba tylko dlatego, że pompka miała dłuższy ciąg pracy.
Więc chyba odpada mi pompa paliwa, pompka w baku jest też chyba ok. Przekaźnik pod schowkiem jest ok i przekaźnik od pompki pod maską też jest ok(cały czas zamknięty).
Gdzie można szukać przyczyny przerywanej pracy tej pompki paliwa, która jest przed filtrem paliwa? Pompka jest ok, bo sprawdzałem, że napięcie dochodzi w trybie przerywanym, w tym samym trybie zapala się i gaśnie dioda oleju(co olej ma do tego?)
dzięki z góry za pomoc
stratopol - Sob Paź 10, 2009 22:04
jeżeli przekaźnik się nie umie zamknąć to weź go wyciągnij i przeczyść (czasami wystarczy popsikac WD 40) bo powinien się zamknąć i koniec, jeżeli to jest przekaźnik od pompki w baku to ona działa też tak jak przekaźnik czyli włącza się i wyłącza co powoduje że do silnika nie dochodzi odpowiednia ilość paliwa.
Jak przeczyszczenie nic nie da to sprawdź czy na odpowiednich stykach jest napięcie (stacyjka w pozycje II i sprawdzaj) i nie może skakać jeżeli skacze to wiemy że to jest coś jeszcze przed tym przekaźnikiem a w najgorszym wypadku przekaźnik do wymiany.
michal07 - Sob Paź 10, 2009 22:18
no właśnie zamieniłem przekaźniki miejcami, żeby zobaczyć czy to wina przekaźnika czy wina sterowania, no i to samo, czyli przekaźnik jest ok, tylko to sterowanie nie. I ten przekaźnik pod schowkiem to załącza pompkę paliwa przed filtrem(chociaż może i jednocześnie pompkę w baku). Zresztą to wina sterowania, więc pytanie brzmi co steruje tym przekaźnikiem? Ten przekaźnik to pierwszy od góry i od lewej strony z czterech przekaźników pod schowkiem.
czy ta pompka przed filtrem paliwa powinna cały czas chodzić?
stratopol - Sob Paź 10, 2009 22:24
ona musi przez chwile działać aby wytworzyć ciśnienie w układzie a w takiej sytuacji ona nie jest w stanie tego zrobić.
zobacz na schemacie elektrycznym z czego idzie przewód do tego przekaźnika i będziesz wiedział na co popatrzeć i nie musi to być wina sterowania (może być winny kabel) wystarczy że jest za małe napięcie na przekaźniku i już się nie zamknie i będzie robił dokładnie jak jak teraz robi u Ciebie dlatego pisze abyś sprawdził napięcie jakie jest podawane na ten przekaźnik i tak jak pisałem prędzej zobacz schemat elektryczny.
michal07 - Nie Paź 11, 2009 16:55
ok, póki co dzięki, jutro sprawdzę
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 17:55 ]
dzisiaj koło południa poszedłem do autka i zapalił bez żadnego problemu, pochodził około 15 minut, po czym pojawiła się kontrolka "engine fehler" i zgasł i znów naprzemiennie zaczął działać ten przekaźnik z pompką paliwa. Sprawdziłem napięcie na przekaźniku, pojawiało się i znikało, ale gdy się pojawiało to trzymało ok. 12.4V, wina kabla, więc to raczej nie jest. Zgasiłem go, ostudziłem znów odpaliłem bez problemów, po rozgrzaniu to samo. Próbuje na ciepło odpalić komputer wariuje, włącza się trakcja, wskaźnik temperatury płynu chłodniczego skacze w jedną i drugą stronę, tak jak wcześniej opisywałem kontrolka oleju zapala i gaśnie równo z przekaźnikiem pod schowkiem od pompki paliwa przed filtrem i pompki paliwa w baku. Co można wykluczyć a co brać pod uwagę? Zawór wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wałku rozrządu? Sprawdziłem jeszcze dla pewności czy moduł ECM nie jest przypadkiem zalany, ale jest wszystko ok. Może coś z linią paliwową?
leszek95b - Nie Paź 11, 2009 18:53
pomoże ktoś?
stratopol - Nie Paź 11, 2009 19:49
teraz już jedynie ten zawór mi przychodzi do głowy a co jest przed tym przekaźnikiem
michal07 - Nie Paź 11, 2009 20:00
przekaźnikiem pod schowkiem steruje moduł ECM
PHJOWI - Pon Paź 12, 2009 07:36
przeczyść masę na kielichu po lewej stronie .
michal07 - Pon Paź 12, 2009 09:36
właśnie odwiozłem go do magika, po podłączeniu pod komputer wyskoczyły chyba wszystkie możliwe błędy razem z niedomagającymi wtryskami na jednym cylindrze, mechanik zdecydował się na wymianę przetwornika ciśnienia oleju(również jako uszkodzony na liście błędów)
co do tej masy to raczej odpada, bo samochód zimny odpala bez problemów i chodzi do nagrzania
btw. ile wtrysków jest w tym Roverku? Jeden na cylinder?
Rowan - Pon Paź 12, 2009 14:59
michal07 napisał/a: | btw. ile wtrysków jest w tym Roverku? Jeden na cylinder? |
Tak jeden. A nie zalało Ci przypadkiem kompa, albo nie robi się zwarcie gdzieś na wiązce co leży w korytku obok ściany grodziowej?
michal07 - Pon Paź 12, 2009 15:43
sprawdzałem, komputer suchutki
właśnie okazało się, że jednak wymiana tego przetwornika ciśnienia oleju nic nie dała
pozostaje mieć nadzieję, że to zawór ciśnienia na pompie, jeśli nie to lipa, pompa do regeneracji
Rowan - Pon Paź 12, 2009 17:30
michal07, zawór tu nie jest winowajcą.
michal07 - Czw Paź 22, 2009 17:08
dlaczego nie zawór?
jeśli nie zawór to pompa wtryskowa się zawiesza
odpadają opcje ze zwarciem czy zalaniem, jak pisałem za każdym razem na zimno auto pali bez najmniejszych problemów aż temperatura silnika osiągnie 90st. C, odpada jakaś "pływająca" masa
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 18:08 ]
okazało się, że to nie zawór tylko pompa(przynajmniej takie były podejrzenia), po zregenerowaniu pompy samochód nadal gaśnie, mechanik mówi, że będzie dalej walczył, ale póki co pomysłów żadnych nie ma
leszek95b - Pią Paź 23, 2009 10:43
pomoże jakiś fachowiec od diesla?
Zukowaty - Pią Paź 23, 2009 11:47
To nie będzie raczej żadne uszkodzenie mechaniczne. Ewidentnie szaleje elektryka. Gdzieś jest jakieś zwarcie albo jakiś moduł padł i jak jest zimny to ok ale jak już złapie temp to szaleje.
apples - Pią Paź 23, 2009 15:50
Do kogo go wstawiłeś?
leszek95b - Pią Paź 23, 2009 16:47
Jako że Michał nie odpowiada to ja pozwolę sobie odpowiedzieć.
Do Artura Myszka z Kartuz. Świetny specjalista od pomp wtryskowych.
apples - Pią Paź 23, 2009 19:55
Chyba nie do końca świetny skoro auto nadal nie pali, a już nawet zregenerował pompę za pare stówek. Przecież mógł sprawdzić bez rozbierania, czy jest sprawna czy nie.
A odepnij czujnik temperatury, może on wariuje i daje błędne info do kompa. Dziwni mnie to że gaśnie jak temp. wzrośnie do 90C. Ewentualnie ogrzewanie na maxa, aby nie pozwolić mu nagrzać do tych 90C i zobaczyć jak długo pochodzi. Może trzeba w tą stronę iść. Ogólnie współczuje.
Rowan - Pią Paź 23, 2009 20:00
michal07, poszedłeś w złą stronę moim zdaniem. Problem nie jest związany z układem zasilnia paliwem, tylko problem jest z elektryką/elektroniką, a dokładniej albo zwarcie jest gdzieś, albo coś się stało z ECU, albo jest po prostu uwalone.
michal07 - Sob Paź 24, 2009 14:09
no właśnie też mi się tak wydaje, że dobrym pomysłem byłoby podłączenie innego komputera i sprawdzenie
póki co mechanik kupuje nową pompę, gdyż sądzi, że stara została źle zregenerowana i tu tkwi problem, no mi pozostaje czekać na wyniki tej operacji, jeśli to nic nie pomoże to nakłonię go do zmiany taktyki i sprawdzenie tego całego komputera
apples - Sob Paź 24, 2009 19:19
To za nową pompę ładnie cię skasuje.
Może zanim zacznie ja wymienić to szybciej będzie podmienić komputer.
michal07 - Nie Paź 25, 2009 12:39
z tego co pytałem wcześniej to nowa pompa kosztuje 900zl
no, ale jeśli się okaże, że jednak to nie pompa to nie płacę ani złotówki za ta pompę
co do tego komputera to czy mogę np. pojechać na szrot, kupić moduł od tego samego silnika i normalnie podłączyć do mojego? chyba nie za bardzo, wydaje mi się, że kwestia immobilizera jest tutaj decydująca i razem z komputerem trzeba wymienić też moduł BCU i odbiornik koło kierownicy, który sprawdza zgodność kluczyka, ale może się mylę, może jest to tylko kwestia podmiany komputera.
Rowan - Nie Paź 25, 2009 17:52
michal07, pompa CR? Chyba śnisz, za 900zł to używke kupisz.
apples - Nie Paź 25, 2009 18:08
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47087
I przeczytaj co miał mirekbuk120. Czy oby nie czujnik tak jak pisałem albo komp. ?
I faktycznie nowej za 900zł na pewno nie kupisz, ewentualnie z demontażu. Nowa Boscha to myślę że ok 5000zł.
barcik-1 - Wto Paź 27, 2009 18:17
Ostatnio też miałem problem z "nieodpalaniem". Szlag jasny mnie trafiał, bo jak chciał to palił, jak nie chciał to nie palił, a czasami wyłączał się pod czas jazdy i nie chciał zapalić.
Usterka była banalna, aż śmieszna.
Był wyrobiony styk wtyczki przy pompie paliwa (koło filtra paliwa), jak się kabelek ruszył to nie działała, a jak się znów przesunął pod czas rozruchu to działała.
Włącz stacyjkę na poz. 2, i idź poruszać tymi kablami, albo całą wtyczką i zobacz, co na to pompka.
michal07 - Nie Lis 22, 2009 03:56
witam,
samochód po 1,5 miesięcznej wizycie u mechanika nadal nie działa tak jak powinien
pompa wtryskowa regenerowana dwa razy, potem niby to wina wtrysków, po regulacji też nie działa, ręce opadają. Mechanik chyba jednak nie dojdzie co jest nie tak z tym autem. To już drugi warsztat, masakra jednym słowem.
Może zna ktoś w trójmieście naprawdę dobry zakład naprawczy specjalizujący się w dieslach? albo w okolicach trójmiasta?
pozdrawiam
saute - Nie Lis 22, 2009 09:33
Nie wiem co się tak uparli na tą pompę ... przecież to ewidentna wina elektroniki i tutaj trzeba szukać ... Rowan ma rację... Jakbym był Tobą to posprawdzałbym wszystkie styki, a szczególnie masę i nie patrz na to , że zapala jak jest zimny.... Mój znajomy miał w aucie tak , że na zimnym wszystko było ok. , a jak sie nagrzał , to miał przebicie na kablach... wymiana wiązki pomogła .... ale to nie był roverek , tylko fiat
apples - Pon Lis 23, 2009 15:25
michal07 Sprawdź w Waras Service w Rumi na Sobieskiego. Nie jest tani, ale myślę że pomorze. Ma też komputer Boscha.
W ogóle nie odpala, czy odpala i gaśnie? Coś w ogóle zmieniło się po tych regeneracjach? Może faktycznie coś z czujnikiem temperatury? Czy na desce podczas gaśniecia wyświetla się błąd silnika?
michal07 - Pon Lis 30, 2009 07:44
witam,
samochód w końcu na chodzie, mechanik powiedział, że coś nie tak z wtryskami było, co zepsuło pompę po pierwszej regeneracji, do końca zresztą nie mógł mi wytłumaczyć tego co się stało i co zrobił, że chodzi, dał mi tylko radę, żeby w niedalekiej przyszłości wymienić wtryski. Także po prawie 2 miesiącach pobytu w warsztacie i kosztach równych 1500zł okazało się, że jakaś pierdoła przy wtryskach.(jeśli wierzyć w wersję mechanika) i regenracja pompy była zbędna.
Chciałbym podjechać jeszcze na Testbooka T4 gdzieś w trójmieście lub okolicach, czytałem o tym ASO w Gdańsku na stronie Roverka, mają tam T4? w ogóle w internecie reklamują się jako warsztat Hyundai (http://www.zumi.pl/1550837,Auto-Gdansk_Autoryzowany_Salon_Sprzedazy_i_Serwis_HYUNDAI,Gdansk,firma.html)
czyli już chyba nie ma salonu Land Rovera w tym miejscu.
Jeszcze jedno pytanie, czy za pomocą komputera Boscha można przeprowadzić tą samą diagnostykę jak T4 czy jednak testbook ma szersze pole działania?
Pozdrawiam
apples - Pon Lis 30, 2009 07:55
W serwisie Land Rovera w Gdańsku na pewno nie mają. Dzwoniłem.
Powiedzieli aby spróbować u Kuleszy w Gdyni na Hutniczej.
dukat11 - Pon Lis 30, 2009 08:22
U kuleszy w gdyni mają T2, pytałem
apples - Pon Lis 30, 2009 08:24
T2 do Land Rovera?
leszek95b - Pon Lis 30, 2009 08:29
apples napisał/a: | W serwisie Land Rovera w Gdańsku na pewno nie mają. Dzwoniłem.
Powiedzieli aby spróbować u Kuleszy w Gdyni na Hutniczej. |
A co z serwisem Hondy (były ASO Rovera) na Hallera? Z tego co wiem to mają tam jeszcze jednego T4.
Land Rover (i Jaguar) jest na Abrahama w Gdańsku, ale tam to chyba nie mają T4 ... ale warto spytać.
Michał, z autem na pewno wszystko w porządku? Ile km zrobił o własnych siłach od awarii?
michal07 - Pon Lis 30, 2009 09:27
póki co to samochód przejechał 200km bez zastrzeżeń
NOWY73 - Czw Kwi 15, 2010 08:09
CZESC. MIESZKAM W MANCHESTERZE I JESTEM POSIADACZEM ROVER75 2.0 CDT TYLKO ZE ANGLIK.MIALEM TEN SAM PROBLEM TEZ JAK ZIMNY TO PALIŁ JAK BYŁ CIEPLY TO NIE CHCIAŁ ZASKOCZYC I CO SIE OKAZALO WYMINILEM CZUJNIK WAŁKA ROZRZĄDU IPROBLEMY SIE SKONCZYLY.CO MOGE JESZCZE ZRESETUJ GLÓWNY MODUŁ STERUJĄCY TYLKO WYJMIJ GO WYPNIJ WSZYSTKIE WTYCZKI I PO CHWILI PODLĄCZ Z POWROTEM I POWINNO BYĆ OK.PRZYNAJMNIEJ U MNIE PODZIAŁAŁO.NIE MAM PROBLEMU DO DZISIAJ.
|
|