Zobacz temat - [200 2.0 sdi 105km] co to jest?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200 2.0 sdi 105km] co to jest?

kaciorek1000 - Czw Paź 15, 2009 14:20
Temat postu: [200 2.0 sdi 105km] co to jest?
Co to jest ?
Remigiusz - Czw Paź 15, 2009 14:30

A dokąd idą przewody? Wyglada mi to na Manual Boost control albo jakis filtr do paliwa.
FSEbola - Czw Paź 15, 2009 14:31

ja sie podlacze do zdjecia i zapytam co to jest to po lewej ..??? z tą tak jaby nakrętką...
Remigiusz - Czw Paź 15, 2009 14:31

FSEbola, To jest zawor do EGR
FSEbola - Czw Paź 15, 2009 14:32

Remi55 napisał/a:
To jest zawor do EGR


tak tez myslalem :grin: a powiedz mi jeszcze Remi55 do czego on jest ..?? za co jest odpowiedzialny ?? i tak w ogole na co on ..??

Remigiusz - Czw Paź 15, 2009 14:38

On steruje otwieraniem i zamykaniem EGR. EGR dziala na podciśnienie i ten zawór czarny otwiera i zamyka podciśnienie jak mu tam komp. sygnalny przekazuje.
staf - Czw Paź 15, 2009 14:38

FSEbola, zobacz to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21460

Remigiusz - Czw Paź 15, 2009 14:45

kaciorek1000, Albo zrób zdjęcia jeszcze gdzie te przewody ida od tego bo mnie to ciekawi co to jest :razz:
kaciorek1000 - Czw Paź 15, 2009 15:00

OK, lepsze zdjęcia późnym wieczorem.
Remigiusz - Czw Paź 15, 2009 15:13

Będziemy widzieć dokąd ide przewody sie rozwiąże :wink:
kaciorek1000 - Czw Paź 15, 2009 17:47

Lepszego raczej nie bedzie bo nie mam szerokokątnego obiektywu w komórce :P
Remigiusz - Czw Paź 15, 2009 17:55

kaciorek1000, Nie ida te przewody przypadkiem na dol do turbiny? No foto ok ale chodzilo mi zeby zrobic ich więcej zeby bylo widac tez za silnikiem gdzie one idą na dole :mrgreen:

Zrób jeszcze zdjecia jak sie patrzy na dol kolo tego oraz calej swojej komory silnika. Nie widzę u ciebie wężyka który wraca to zbiorniczka wyrównawczego.

A co na tym czymś pisze na gorze? Mi to wyglada na ten MBC co pisałem wcześniej.

funfel - Czw Paź 15, 2009 17:55

malo widać, przewod ten od lewej wyglada jak od paliwa(wtryskiwaczy), ten po prawej tez, tylko bez oplotu. Ale jakie to zadanie spełnia, niewiele widac. Od MBC troche nie bardzo ( chodz na to wygląda) bo w drugą strone te przewody puszczone. Jak bys pokazał do czego one prowadzą, bylo by latwiej.
kaciorek1000 - Czw Paź 15, 2009 18:42

dzis juz za ciemno. jutro dalsza czesc dyskusji i kolejne zdjecia :P
Marcinus - Czw Paź 15, 2009 23:32

Remi55 napisał/a:
kaciorek1000, Nie ida te przewody przypadkiem na dol do turbiny?
Do turbiny nie idą, bo to silnik sdi, a nie tdi. Wdług mnie są to przewody paliwowe i filtr pliwa. U mnie w 25 iDT mniej więcej w tym samym miejscu znajduje się taka sama "puszka", w na przewodzie doprowadzającym jest pompka ręczna (pewnie ne wypadek dojechania do absolutnego zera w baku;))
a tu potwierdzenie mojego przypuszczenia:
Kod:
http://www.allegro.pl/item750257428_filtr_paliwa_rover_200_220_25_400_420_45_600.html

Brt - Czw Paź 15, 2009 23:49

Marcinus, nie ma silników bez turbiny w dieslach roverkowych. A pozatym to nie VW i SDI nie oznacza tego samego ;) W roverach SDi ma turbinę, intercooler i bezpośredni wtrysk :ok:
filo - Czw Paź 15, 2009 23:50

Marcinus napisał/a:
Do turbiny nie idą, bo to silnik sdi, a nie tdi


A dlaczego tak twierdzisz?
Roverowski SDi ma turbinę.
Oznaczenie kojarzone jest z VW SDI które sugeruje brak turbiuny ale nie w Roverze...

Marcinus - Pią Paź 16, 2009 09:12

ok mój błąd, dzięki że mnie oświeciliście, inaczej tkwiłbym w błędzie do końca życia;) rzeczywiście skojarzyłem z SDI z szajswagena
Nadal uważam, że jest to filtr paliwa :lol:

kaciorek1000 - Pią Paź 16, 2009 11:32

Marcinus tak to filtr paliwa, tylko nie o tym elemencie rozmawiamy :P Spójrz na zdjęcie, - chodzi o element obok, ten od ktorego odchodzi czerwony wąż :)
Remigiusz - Pią Paź 16, 2009 11:35

kaciorek1000, Tak ja ka pisałem napisz nam co pisze na tym czymś i zrób zdjęcie na dol żeby było widać gdzie idą te węzę oraz zrób zdjęcie całej komory silnika :wink:
kaciorek1000 - Pią Paź 16, 2009 11:42

Remi wstyd przyznać ale żona mi auto zabrała i będzie dopiero o 18 i juz czasu nie będzie na sprawdzanie i czytanie. Obiecuje jutro po pracy tam zajrzeć spisać co popisane i zrobić zdjęcie drogi węża do nieśmiertelności :P
Remigiusz - Pią Paź 16, 2009 11:51

kaciorek1000, :mrgreen: ok
kaciorek1000 - Sob Paź 17, 2009 14:47

Acha pojawila sie nowa wskazówka. Posiadam wskażnik doładowania turbiny i może to COŚ to jakiś czujnik czy CUŚ ?? Tylko po co ? Nie mozna byłoby podłączyć bezpośrednio takiego wskaźnika ??
Remigiusz - Sob Paź 17, 2009 15:16

kaciorek1000, No i gdzie te zdjęcia :razz: . Jak masz wskaźnik to ja obstawiam ze to jest MBC :wink: Bo mi to na to wygląda :wink:
kaciorek1000 - Sob Paź 17, 2009 15:22

Remi no przepraszam ale teraz jestem w bydgoszczy(tu pracuje) a tu komp to tylko słowo pisane (brak odpowiednich wejść) zeby zdjecia wstawic poza tym grypa mnie wziela i nie bardzo chce miec zapalenie pluc :) A co to jest ten manual boost system ?? Po co to ?
Remigiusz - Sob Paź 17, 2009 16:20

kaciorek1000, No można ta gałka kręcić sobie i w tedy można sobie zwiększać ciśnienie na turbinie lub zmniejszać. :wink:

Nie no spoko to się kuruj :mrgreen: W sumie się już chyba wyjaśniło jak masz boost gauge.

kaciorek1000 - Sob Paź 17, 2009 16:50

Hm... czyli ze co? moge sie pochwalic extra wyposarzeniem ktore nic nie daje ? super :) ale to nie koniec... jutro obiecuje wstawic kolejne zdjecia czegos w moim R czego nie ma w standarcie a nie wiadomo co to jest :) ale o tym moje dzieci w nastepnym odcinku :P
Remigiusz - Sob Paź 17, 2009 18:44

kaciorek1000, Nie no daje możesz sobie zwiększyć ciśnienie na turbo i będziesz miał większego kopa jak to się mówi :razz:
kaciorek1000 - Sob Paź 17, 2009 18:56

Obawiam sie ze musze dokrecic bo na 5-ce to mi i do 1.3 bara dochodzi :)
Remigiusz - Sob Paź 17, 2009 20:40

kaciorek1000, nie no jak jest ponizej 1.4 bara to jest ok :) Widze ze tuningowany juz jest :razz:
Firq - Nie Paź 18, 2009 12:46

kaciorek1000, na V biegu dochodzi ci cisnienie do 1.3 bara ale przy jakiej przedkości ?? u mnie jest tak ze na 1 dochodzi do 1.4 na dwójce 1.5-1.6bara na trójce trzyma 1.6 bara na czwartym biegu 1.6 bara uzyskuje przy 130km/h a na V biegu zebym miał max cisnienie musze lecieć ok 150km/h wtedy dobija 1.6 bara wiec pytanie czy na V biegu u ciebie kiedy jest 1.3bara to ile masz na liczniku??
kaciorek1000 - Nie Paź 18, 2009 13:29

FirQ myślę, że ogólnie prezentuje się to u mnie podobnie jak u Ciebie. Raczej jezdze sam a wtedy przy np. 160 raczej nie patrze na wskaźnik :) 1.3 bara przy ok 130-140

Remi tak stuningowany na maxa.... Mam sportową zapalniczkę, a w bagażniku trampki wożę :P