Zobacz temat - [Rover 416SI] Problem ze skrzynia biegów ZNOWU!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416SI] Problem ze skrzynia biegów ZNOWU!!!

slax - Wto Paź 27, 2009 17:53
Temat postu: [Rover 416SI] Problem ze skrzynia biegów ZNOWU!!!
Witam Wszystkich

zakładam nowy temat, bo jak pisałem w moim starym to nie chciał mi sie pojawic na forum oto link do starego

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

I stało sie PROBLEm skrzyni powrócił, łożysko znowu hałasuje co prawda nie tak mocno/głosno jak przed tem ale jednak i to pewnie tylko kwestia czasu jak zacznie głośniej piłować. Trzy tygodnie temu jak sie wsłuchałem to dało sie usłyszeć takie cichutki epiłowanie, myslałem ze jestem poprostu przewrazliwiony, ale teraz jest juz wyraznie głośniej, wiec spodziewam sie ze bedzie jeszcze gorzej, cholera jasna juz mam po dziurki w nosie tych wszystkich mechaników od siedmiu bolesci, kazałem sprawdzic czy to napewno tylko to jedno łozysko, tak tylko to jedno wymienimy i bedzie dobrze cos w tym stylu usłyszałem i zong!!!!

Tym razem nie bede sie bawil w rozbieranie skrzyni poszukam uzywanej w dobrym stanie, załuje ze wogóle rozbierałem te skrzynie trzeba było od razu wymienic na inna... człowiek całe zycie sie uczy i najczesciej na swoich błędach.

Byłem u mechanika powiedział ze pewnie jakies inne teraz hałasuje, albo znowu to samo!!! A kazałem sprawdzic mu przecież. wiecej do niego nie pojade!!!!


Ale dobra stao sie, jakoze skrzynie planuje robic dopiero na wiosne (mam nadziej eze do tego czasusie nie rozleci), chodzi mi po głowie pewna mysl, mianowicie:
1. czy do mojego rowerka dało by rade wpakować skrzynie automatyczną?
2. jesli tak to co jeszcze oprócz skrzyni trzeba by zmienic? napewno gałke, pedały co jeszcze?
3. czy to wogóle oplacalne?
dzieki z góry
pozdrawiam

des - Wto Paź 27, 2009 20:23

Z tego co wiem to w Roverach skrzynie automatyczne były tylko z silnikami Hondy.
slax - Wto Paź 27, 2009 22:31

toznaczy ze nie bede mógłwstawc automatu szkoda...
azer - Wto Paź 27, 2009 22:58

były normalne Roverki z automatami. To znaczy spotkałem się z 3 modelami 25tek na rynku. Z tego co pamiętam nie miała zbyt dobrych opini. Trudne zadanie, ale przeszukaj dokładnie forum

[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 22:58 ]
no pare sztuk jest nawet teraz w sprzedaży
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10328209
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9920333
a to zwykłe Roverowskie silniki

slax - Sro Paź 28, 2009 10:19

nie skoro te skrzynie nie były udane to nie ma co sie w to pakowac, zostale mi tylko poszukac uzywanego manuala w dobrym stanie i wpakować do auta.

pozdrawiam

PTE - Sro Paź 28, 2009 11:48

Ciekawe jak ten "dobry stan" określisz. Całkiem możliwe, że kupisz coś gorszego niż masz.

Choć z drugiej strony... Jeśli rzeczywiście padło to samo łożysko, to dosyć zastanawiające.

piotrekcrash - Sro Paź 28, 2009 13:28

W całej Polsce jest mnóstwo "szrotów" zajmujących się tylko Roverami, a
większe tego typu miejsca bez problemu dają gwarancję rozruchową na to co sprzedają w szczególności silniki i skrzynie więc poszukaj w swojej 0okolicy czegoś takiego i jak
tylko ugadasz się co do warunków takiej gwarancji kupuj i przekładaj.
W mojej okolicy są co najmniej dwa takie miejsca z czego jedno jest na prawdę duże i świetnie zaopatrzone.

PTE - Sro Paź 28, 2009 14:39

Pytanie tylko, czy w Piekle są takie szroty :wink: Chyba że chodzi o wieś na Powiślu :mrgreen:

EDIT: po rejestracji widzę że kolega z okolic Stężycy :grin: Szczerze powiedziawszy, to nie wiem czy na Pomorzu jest jakiś złomowiec specjalizujący się w Roverach...

slax - Czw Paź 29, 2009 10:17

witam panowie, no własnie w mojej okolicy to za bardzo nie ma gdzie kupic takiej skrzyni, trzeba by zamawiac na alledrogo.pl No ale cos musze wykombinowac, z drugiej strony skrzynie i tak planuje robic dopiero na wiosne, tak wiec mam troche czasu zeby sie rozejzec.

pozdrawiam

truten23 - Pią Paź 30, 2009 22:11

No, a mi dalej wyje, ale już głośniej się nie robi. Tak sobie myślę, że poczekam aż się skrzynka sama rozleci, kupię inną i przy okazii sprzęgło się zmieni i może wysprzęglik... Teraz chyba nie ma sensu pakować się w remont skrzyni :hmmm:
NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 00:35

slax, truten23, jezeli byscie potrzebowali skrzynek z gwarancja rozruchowa to zapraszam do siebie, przy okazji moge wymienic i dam gware na skrzynke jaki na wymiane...
slax - Sob Paź 31, 2009 10:27

super NEO, skrzynke napewno bede brał ale dopierona wiosne, teraz mam kupe innyc wydatków, fajnie by było też gdybys ja sam montował , ale ja z pomorskiego jestem a ty widze okolice wawy

pozdrawiam

NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 16:33

Do wiosny kupe czasu... Wszystko da sie zorganizowac :)
slax - Pon Lis 02, 2009 12:03

a jak myslisz zeby to zrobić, bo ja mam rodzine pod warszawą dokładnie w białobrzegach, jesli to cos tobie mówi
NEOSSS - Pon Lis 02, 2009 16:04

slax, aby zweryfikowac dokladnie uszkodzenie i stan zuzycia skrzyni musze auto miec u siebie, ja zaryzykowalbym i jezdzil jak najdluzej(i tak skrzynia na smietnik)...
Bialobrzegi to 100km ode mnie...

slax - Pon Maj 03, 2010 12:21

oki do wiosny napewno bede jezdził,zobaczymy co bedzie, moze jak dostane wolne z pracy to sie wybiore do rodziny w wstawie do ciebie auto

pozdro

[ Dodano: Pon Maj 03, 2010 13:21 ]
Witam.

Chciałym troche odkopać temat, puki co śmigam cały czas na tej naprawianej skrzyni.

Mam takie pytanie, gdzies na forum przeczytałem, że razem z silnikam serii K o poemności 1.8 montowana była juz skrzynia PG1!!! Znalazłem też informacje o tym, że skrzynia R65 wytrzymuje max silnik 1.6.

w związku z powyzszym mam pytanie: Czy mozna połączyć silnik serii K 1.6 ze skrzynia PG1??? oraz czy skrzynia PG1 jet lepsza niż R65??? Wnioskuj że mocniejsza???

pozdrawiam

des - Pon Sie 09, 2010 21:48

Samo mocowanie pasuje. Sam bym chętnie zamontował tą mocniejszą PG1 bo ta R65 to chyba nawet przy 1.6 nie wyrabia albo ja mam takie pecha. W zeszłym roku wymieniałem skrzynie bo wyła jak cholera. Padło najprawdopodobniej łożysko na wale głównym. Wymieniłem na taką która ponoć maiła 80tyś km.
Mija prawie rok i już "świszczy" na 4 i 5 biegu podczas hamowania silnikiem a na 1 i 2 przy rozpędzaniu przy ok. 1500obr/min coś jakby rzegotało.

Może ktoś napisze tak dokładniej w czym jest różnica między skrzyniami R65 a PG1 ?
- Mocowania do silnika są takie same,
- Półosie też muszą być tak samo mocowane, w tych samych miejscach,

- Różni się wnętrzem ale pewnie można je przeszczepić,

slax - Wto Sie 10, 2010 10:34

siema

Ja również byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał dokładniejsze informacje.

pozdro

piotrekcrash - Wto Sie 10, 2010 10:40

-Półosie są chyba inne bo Pg1 występowało w Dieslach i tam półośki były inne
-Nie wiadomo jak z mocowanie skrzyni do ramy auta.

des - Wto Sie 10, 2010 11:26

No ale te skrzynie były montowane w R45 z silnikami 1.8 K-series więc półosie raczej będą te same bo zmian konstrukcyjnych chyba nie było.

[ Dodano: Wto Sie 10, 2010 12:26 ]
Mocowania chyba jednak są inne ale może wnętrze da się przeszczepić?

piotrekcrash - Wto Sie 10, 2010 14:11

Z tego co wiem to skrzynia jest w środku inna. A poza tym przy zmianie z R65 na PG1 trzebaby zmieniac cały mechanizm wybieraka skrzyni od drążka do samej skrzyni.
Bo z tematu na temat Shortshiftera wynika, że sposób wybierania biegów w tych skrzyniach jest inny.

des - Wto Sie 10, 2010 22:57

Mechanizm można przeszczepić. Otwór na drążek zmiany biegów jest w tym samym miejscu więc przeszczepić cięgna i cały mechanizm nie będzie stanowiło wielkiego problemu. Tak mi się przynajmniej wydaje.

[ Dodano: Wto Sie 10, 2010 23:57 ]
Dobrze by było gdyby w temacie wypowiedział się np. NEOSSS bo pewnie nie raz już rozbierał te skrzynie i wie co nie co.

roverro416 - Sro Sie 11, 2010 21:04

Witam.
Ja zmieniałem skrzynię w swojej 416 i wsadziłem od R45. 2 lata temu - brak jakich kolwiek problemów ze skrzynią.
Mój mechanik powiedział, że mocowania w zasadzie te same, jedynie przełożenia mogą być inne. Nic nie wyje!

des - Sro Sie 11, 2010 21:44

No dobra ale ty masz pewnie skrzynie od R45 ale z silnikiem 1.4 lub 1.6 a to nie zmienia faktu że to wciąż jest skrzynia R65.
piotrekcrash - Czw Sie 12, 2010 10:49

aiwer, dowiedz się tylko czy mocowanie do skrzyni w budzie Diesla i benzyny jets takie samo jeżeli tak. To przeszczep całego wybieraka z budy diesla a później przekładka skrzyni na PG1. Może będzie trzeba jeszcze zmienić linkę sprzęgła na taka z Diesla bo nie wiem czy nie jest inna(zaczepy mocowania itp). No i impulsator nie wiadomo czy w tych skrzyniach są takie same(ilość imp/m ale tym na razie bym się nie przejmował).

A tak na marginesie masz już skrzynię? Bo jeżeli nie o szukaj właśnie od r45/400 w dieslu i ważne, żeby była z łapą kompletną bo prawie na pewno w R65 i PG1 łapy są inne.

des - Czw Sie 12, 2010 11:10

Skrzyni jeszcze nie mam, na razie ta co ja teraz mam jest na gwarancji ale takiej ustnej więc nie wiem co z tego wyniknie. Jak będą naprawiać to spoko ale i tak wiem, że długo to nie wytrzyma więc już zaczynam kombinacje z PG1.
piotrekcrash - Nie Sie 15, 2010 14:01

Mam pytanie do znawców tematu skrzyń PG1, czy ta przekładnia występowała w różnych wersjach np inna w r220 Diesel była inna niż w powiedzmy r620Ti??

Występowały różne łożyska czy wytrzymałość tych skrzyń jest taka sama?

slax - Nie Sie 15, 2010 23:39

W TURBO był montowany w tych skrzyniach torsen
piotrekcrash - Pon Sie 16, 2010 17:19

slax napisał/a:
W TURBO był montowany w tych skrzyniach torsen


A każdym 2.0Ti? nie ważne czy to R600 czy R200 coupe?

coachu - Wto Sie 17, 2010 08:31

a ja mam pytanie odnośnie dzwoniącego lewarka - wiem że temat był wałkowany na forum wiele raz i odsyłany do poradnika barta.
I tu jest problem - odnosnik do tematu z poradą nie dziala.
Czy moge sie podpiąć i poprosić o pomoc ?? ?
Pozdrawiam

kasjopea - Wto Sie 17, 2010 10:36

Działa http://www.roverki.pl/ind...di#comment-1729 :smile: .
slax - Wto Sie 17, 2010 12:08

piotrekcrash napisał/a:
A każdym 2.0Ti? nie ważne czy to R600 czy R200 coupe?


no właśnie nie jestem pewien, bo w R800 2.0Ti były wersje 180 i 200km i chyba te 180 konne nie miały torsena, ale nie jestem tego pewien... a jeśli chodzi o R200 Coupe i R600Ti to chyba wszystkie miały 200km, a w tej wersji 200 konnej na pewno był torsen.

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 13:08 ]
piotrekcrash napisał/a:
Występowały różne łożyska czy wytrzymałość tych skrzyń jest taka sama?
tego nie wiem, ale wydaj mi się, że w 2.0 Ti ta skrzynia była jakoś wzmocniona - tak na logike i chłopski rozum, ale nie wiem do końca. wiem na pewno, że jest wytrzymalsza niż R65 :mrgreen:
piotrekcrash - Sro Sie 18, 2010 19:23

aiwer, W innym temacie teraz zauważyłem analogię i musisz wziąć jeszcze pod uwagę, żę przy wymianie skrzyni na PG1 czeka Cię zmiana koła zamachowego bo jak napisał keczu w 1.6 i 1.8 są innego typu i jeżeli różnią sie też ilością zębów to możesz mieć problem z pracą silnika na komputerze od 1.6.

Zaznaczam, żę nie mam pojęcia czy te koła zamachowe mają inną ilość zębów średnicę itd.

Prawdopodobnie inny jest też rozrusznik chodź też pewien nie jestem

Musisz wszystko dokładnie sprawdzić zanim się podejmiesz

coachu - Czw Sie 19, 2010 20:24

kasjopea napisał/a:
Działa http://www.roverki.pl/ind...di#comment-1729 :smile: .


Dzięki Ci bardzo - wyszukiwarka dawała mi artykuły w których był link do:
http://www.roverki.pl/ind...di#comment-1729
Tak że dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

kasjopea - Czw Sie 19, 2010 20:29

coachu, poprawiłam w Twoim poście też. Następnym razem proszę podesłać mi temat z takim niedziałającym linkiem :wink: .