|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
KRYS - Pon Lis 02, 2009 13:00 Temat postu: [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku Witam
Borykam sie z dziwnym problemem w moim autku który występuje tylko i wyłacznie przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku.
Gdy jest ciepło na dworze tj powyżej 15 st silnik odala bez problemu obroty nie faluja chodzi na ssaniu i w miare rozgrzewania się obroty spadaja wszystko jest ok
Ale gdy temperatury spadną do 10 st to przy pierwszym odpaleniu zdławia się na 200 obr a nastepnie wraca na 1500 i wszystko ok
Ponizej 5 st potrafi zgasnąć ale za drugim odpaleniem wszystko ok
1 listopada były temp ujemne , zdławił się i zgasl za 1 i 2 razem. Za trzecim cięzko wszedł na obroty ale jak wszedl ( ok 2 sek) silni pracował równo i w miare rozgrzewania obroty spadały
Problem nie występuje przy rozgrzanym lub nawet lekko ciepłym silniku-(lekko ciepłym ale i tak chwile pracuje na ssaniu)
podaje linka do tego samego problemu chłopaków z hondaaccord i co juz robili bez skutku
http://www.hondaaccord-st...87dc1b3b8#33669
moze ktoś z was wie gdzie tkwi przyczyna
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:03
poszukaj w tematach czujnika temperatury - najprawdopodobniej jest uszkodzony i nie uruchamia sie ssanie
ew. możesz też poczytać o silniku krokowym choć sobiście obstawiam czujnik temp
KRYS - Pon Lis 02, 2009 13:06
czujnik temperatury - czego?
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:08
czujnik temperatury płynu chłodniczego - to z niego komp pobiera informacje czy silnik jest ciepły czy zimny i czy włączyć ssanie czy nie trzeba, a to właśnie zadanie silnika krokowego (wzbogacanie i zubożanie mieszanki)
KRYS - Pon Lis 02, 2009 13:30
wtedy by check engine zapalił sie i byłby to błąd o kodzie 6 - uszkodzony termistor
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:47
jeśli będzie przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika będzie jak piszesz błąd, ale jeśli czujnik zmieni swoją charakterystykę to błędu nie będzie i działać też nie będzie
KRYS - Pon Lis 02, 2009 21:21
musze to sprawdzić, bo tak na logike to masz racje, zawiesza sie, zakłamuje dane i wszystko wariuje
a gdzie taki czujnik szukac?
darek_wp - Wto Lis 03, 2009 11:14
czujnik powinien być wkręcony w trójnik przy silniku - dojdziesz po wężach od chłodzenia
czujniki będą w trójniku dwa z 1 i 2 przewodami, z 1 przew jest od wskaźnika w liczniku a z 2 przewodami od kompa (to właśnie ten jest do sprawdzenia)
KRYS - Sob Lis 07, 2009 11:59
zrobiłem pomiary tego czujnika i przy + 10 st C miał reztstencje zgodną z tabelą w manualu i to samo przy gorącym silniku ok 240 ohm
Ale przy + 10 st C silnik palił zawsze elegancko
Dzisiaj 0 st C mierze czujnik i kompletnie nic nie pokazuje ( 000,0) ani na tym czujniku ani na IAT który też jest termistorem tak jakbym niczego nie dotykał a auto odpaliło za 3 razem z trudami.
|
|