|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75 ] Regulacja świateł przód
bys - Sro Lis 04, 2009 12:20 Temat postu: [R75 ] Regulacja świateł przód Proszę o poradę.Zauważyłem ze prawe światło mijanie za nisko świeci oczywiście sprawdziłem żarówkę wygląda ze jest dobrze założona t.z. tym cyckiem do góry i we wnęce.Gdzieś mi się obiło że w środku lampy jest taki języczek do regulacji świateł. czy ktoś coś o tym wie.
pozdrawiam.
darek_wp - Sro Lis 04, 2009 12:44
przy silniczkach w lampach są pokrętła do regulacji wysokości świecenia świateł
przed regulacją nie zapomnij ustawić wysokości świateł na 0
bys - Sro Lis 04, 2009 12:49
przy tych silniczkach czy jest jakiś zakres czy po prostu do oporu w górę,lub w dół,I czy dobrze zrozumiałem ustawić na zero przy włączniku świateł.
Zukowaty - Sro Lis 04, 2009 13:21
Tak. Ustawiasz na zero i dopiero regulujesz światła. Po to się tak robi żeby Cie nie korciło żeby je na trasie podnosić. Na pozycji 1,2 lub 3 światła idą w dół.
SeniorA - Sro Lis 04, 2009 13:31
bys napisał/a: | .Zauważyłem ze prawe światło mijanie za nisko świeci | to może być złudzenie. Trzeba sprawdzić przyrządem ekranowym albo na ekranie ( jakaś ściana czy coś w tym stylu )oddalonym o ~ 5m , czy środki strumienia świetlnego i linie granicy cienia , są na tym samym poziomie i ewentualnie wtedy podregulować.
bys - Sro Lis 04, 2009 14:55
no właśnie na ścianie jest wyraźnie niżej z prawej strony.wygląda na to że przy wymianie żarówki została ta regulacja na silniczkach ruszona.
SeniorA - Sro Lis 04, 2009 16:00
to teraz sprawdź na ścianie, czy działa na tej lampie regulacja zasięgu świateł o której pisze darek_wp, i Zukowaty,
Zukowaty - Czw Lis 05, 2009 23:15
SeniorA napisał/a: | to teraz sprawdź na ścianie, czy działa na tej lampie regulacja zasięgu świateł o której pisze darek_wp, i Zukowaty, |
...oraz czy żarówka została dobrze włożona bo lekko ciężki tam dostęp. Mogłeś również wypchnąć lustro z zaczepów ale wtedy by drżało.
piwonski12 - Pią Lis 06, 2009 07:25
Panowie a macie w swoich roverkach automatyczne samopoziomowanie swiateł ?
SeniorA - Pią Lis 06, 2009 09:05
nie mamy , bo nie mamy reflektorów ksenonowych.
Zukowaty - Pią Lis 06, 2009 12:39
SeniorA mamy ale tylko przy odpalaniu. Ustawiają się w pozycję wyjściową z której my je możemy regulować.
piwonski12 - Pią Lis 06, 2009 21:06
Zukowaty napisał/a: | SeniorA mamy ale tylko przy odpalaniu. Ustawiają się w pozycję wyjściową z której my je możemy regulować. |
Co masz namyśli pisząc o pozycji wyjściowej ? ,a zresztą z kazdej pozycji mozna je regulować .
saute - Pią Lis 06, 2009 21:17
u mnie też jedno światło świeci za wysoko.... tą regulację i te silniczki widać , jak się zdejmie te osłonki gumowe
SeniorA - Pią Lis 06, 2009 21:40
Zukowaty napisał ;
"SeniorA mamy ale tylko przy odpalaniu. Ustawiają się w pozycję wyjściową z której my je możemy regulować."
Zukowaty, przecież wiesz ,że to nie jest samopoziomownie w pełnym tego słowa znaczeniu , czyli ustawienie lamp adekwatnie do nachylenia jezdni, dzięki czujnikom przechyłu na tylnej osi, co ma zapobiegać oślepianiu jadących z przeciwka.Gdybyśmy mieli samopoziomowanie ,to nie było by ręcznej regulacji w zależności od obciążenia.piwonski12, pyta pewnie pod kątem profesjonalnego zamontownia ksenonów, o czym nieraz dyskutowaliśmy na Forum.
Zukowaty - Sob Lis 07, 2009 00:43
SeniorA, tu masz rację że to nie takie samopoziomowanie z prawdziwego zdarzenia. Ustawia się jednak do pewnego poziomu wyjściowego z którego już sami musimy reszte regulować. dlatego podciągnąłem to pod poziomowanie. Z resztą psuje się tak samo W każdym razie żeby zamontować ksenony raczej trzeba by kupić jakiś zestaw HELLA do samopoziomowania.
djboo - Sob Lis 07, 2009 22:43
Ja tylko podlacze sie do tematu - czy w Rover 25 jest podswietlana regulacja swiatel ?
haszczyc - Nie Lis 08, 2009 12:15
a da sie dostac latwo do tej regulacji swiatel? pod maska? bo moje swiatla bardzo ale to bardoz nisko swieca....
SeniorA - Nie Lis 08, 2009 13:55
haszczyc napisał/a: | a da sie dostac latwo do tej regulacji swiatel? | wystarczy podnieść maskę i zlokalizować wzrokowo regulatory na klucz wsadowy sześciokątny i wkrętak krzyżakowy , widoczne od góry z tyłu poszczególnych lamp.
bys - Czw Lis 12, 2009 13:03
witam
no i bardzo błahy problem się okazał,po prostu te drutowe sprężynki nie równo dociskały żarówkę,górna bardziej dociskała i stawiało żarówkę pod kątem, lekkie podgięcie sprężynek i po kłopocie.
mirekbuk120 - Sro Lis 18, 2009 20:54
Mam troszkę inny problem ustawiłem światła mijania na przyrządzie ekranowym. I okazało się że mimo to światło drogowe z prawej strony świeci za wysoko. Moje pytanie: czy światła drogowe mają jakąś osobną regulację poza tą wspólną? Zaznaczę że żarówki są dobrze zamontowane.
SeniorA - Sro Lis 18, 2009 21:46
mirekbuk120 napisał/a: | czy światła drogowe mają jakąś osobną regulację poza tą wspólną? | nie , są dwa regulatory- wewnętrzny do pionu i zewnętrzny do ustawiania wiązki w poziomie.
mirekbuk120 - Czw Lis 19, 2009 05:02
No to nie wiem dlaczego tak jest. Może odbłyśnik się przestawił gdzieś na zaczepach? Ale nic lużne nie jest. Nie jest to dużo za wysoko. Ale jednak wiązka światła świeci kilka-ok 3 metry nad ziemią a nie na drogę.
saute - Czw Lis 19, 2009 21:02
jak ustawić światła "długie , te wewnętrzne ?... do drogowych, czy tam mijania , są regulacje na imbus (po dwie na lampę) , a do długich nie moge znaleźć .....wydaje mi się , że świecą za nisko
sTERYD - Pią Lis 20, 2009 10:06
długie się ustawiają razem ze swiatłami mijania... może masz po prostu źle włożoną jakąś żarówkę...
saute - Pią Lis 20, 2009 16:04
czyli jak ustawiam światła mijania pomimo to , że są to zupełenie inne lampy , to długie automatycznie się do nich ustawiają ?
sTERYD - Pią Lis 20, 2009 20:30
to jest jedna lampa, tylko z dwoma gniazdami na żarówkę
saute - Sob Lis 21, 2009 08:23
no jedna ... miałem na myśli , że są dwa klosze , bo przecież je się reguluje(chyba)
sTERYD - Sob Lis 21, 2009 09:37
tak, czy inaczej to jest jeden kawałek plastiku
grzegorzewski - Pią Maj 23, 2014 11:49
czy widział ktoś, gdzieś taki silniczek? potrzebuje kupić lewy.
Prosze o kontakt : michal.grzegorzewski@gmail.com
brzoza224 - Pią Kwi 22, 2016 21:42
SeniorA napisał/a: | haszczyc napisał/a: | a da sie dostac latwo do tej regulacji swiatel? | wystarczy podnieść maskę i zlokalizować wzrokowo regulatory na klucz wsadowy sześciokątny i wkrętak krzyżakowy , widoczne od góry z tyłu poszczególnych lamp. |
powiedz mi czy oboma na raz sie kreci czy jak to sie odbywa? wlasnie mam ksenony i swieca mega nisko ledwo cos widac. jestem świeżak bo mam MG drugi dzień. samym wkrętakiem nie działa regulacja
Koenig - Pią Kwi 22, 2016 21:49
A nie świecą się przypadkiem lekko na różowo? Jeśli tak to po prostu żarniki się kończą. Dodatkowo może być zabrudzona/przykurzona soczewka.
Zamiast dłubać przy światłach lepiej będzie podjechać na stację kontroli i poprosić o ustawienie. Za 10 zł Ci to zrobią i ustawią tak jak ma być. Nie mniej jednak podejrzewam, że przyczyna będzie gdzie indziej.
brzoza224 - Pią Kwi 22, 2016 22:11
Koenig napisał/a: | A nie świecą się przypadkiem lekko na różowo? Jeśli tak to po prostu żarniki się kończą. Dodatkowo może być zabrudzona/przykurzona soczewka.
Zamiast dłubać przy światłach lepiej będzie podjechać na stację kontroli i poprosić o ustawienie. Za 10 zł Ci to zrobią i ustawią tak jak ma być. Nie mniej jednak podejrzewam, że przyczyna będzie gdzie indziej. |
świecą normalnie na niebieski jak to xenon, stanalem pod sciana krecilem wkretakiem ani jedna nie drgnela, prawa zero reakcji, lewa zero reakcji, przejechalem sie bo myslalem ze to moze zludzenie i cos to dało ale nadal kibel i swieca max 3 metry przed maske
czuc opór przy kręceniu wkrętakiem i prawo i lewo i nic
zedziczek - Pią Kwi 22, 2016 22:30
Sprawdź czójniki poziomowania świateł znajdujące się przy zawieszeniu, wygięte ramie czujnika powoduje nieprawidłowy odczyt poziomu i wtedy światła są ustawiąne w bezpiecznej pozycji dla ruchu drogowego czyli świecą w dół.
brzoza224 - Pią Kwi 22, 2016 22:34
zedziczek napisał/a: | Sprawdź czójniki poziomowania świateł znajdujące się przy zawieszeniu, wygięte ramie czujnika powoduje nieprawidłowy odczyt poziomu i wtedy światła są ustawiąne w bezpiecznej pozycji dla ruchu drogowego czyli świecą w dół. |
jutro sprawdze to na kanale, to sa te przy wahaczach prawy przod i tyl, zgodnie z logika przy ich ruszaniu swiatla powinny sie same poziomowac
zedziczek - Pią Kwi 22, 2016 22:38
czy ramiona są proste możesz zobaczyć bez kanału
tak powinno wyglądać:
http://i42.tinypic.com/adnltd.jpg
brzoza224 - Pią Kwi 22, 2016 22:53
oki a tyl mozesz mi tez wrzucic?
edit: problem rozwiazany, poprzedni sprzedajacy wstawil nowy wahacz i to w ogole nie jest przymocowane lata jak na kur** majtki
jak moge dac ci pochwale? dzięki wielkie za pomoc!
zedziczek - Pią Kwi 22, 2016 23:05
nie ma sprawy, co do pochwały to chyba jedynie osoba zakładająca temat może dawać więc ty nie możesz
brzoza224 - Pią Kwi 22, 2016 23:19
zedziczek napisał/a: | nie ma sprawy, co do pochwały to chyba jedynie osoba zakładająca temat może dawać więc ty nie możesz |
dzieki wielkie dzieki, jestem laik jesli chodzi o rover/mg pierwsze auto tej marki i pierwszy diesel w zyciu
zedziczek - Pią Kwi 22, 2016 23:28
czytając forum sporo można się nauczyć, sam czytam wszystkie wątki chociaż narazie problemów z autem nie mam większość ludzi tutaj jest pomocna a ja mogłem Ci pomóc jedynie dlatego, że ktoś kiedyś tu czy tam o tym pisał
alpacino - Sob Kwi 23, 2016 09:53
SeniorA napisał/a: | Zukowaty napisał ;
"SeniorA mamy ale tylko przy odpalaniu. Ustawiają się w pozycję wyjściową z której my je możemy regulować."
Zukowaty, przecież wiesz ,że to nie jest samopoziomownie w pełnym tego słowa znaczeniu , czyli ustawienie lamp adekwatnie do nachylenia jezdni, dzięki czujnikom przechyłu na tylnej osi, co ma zapobiegać oślepianiu jadących z przeciwka.Gdybyśmy mieli samopoziomowanie ,to nie było by ręcznej regulacji w zależności od obciążenia.piwonski12, pyta pewnie pod kątem profesjonalnego zamontownia ksenonów, o czym nieraz dyskutowaliśmy na Forum. |
Mam zamontowane xenony i .... nie mam samopoziomowania , jeszcze nigdy nikt na stacji diagnostycznej nie przyczepił się do tego ,mam spryskiwacze lamp i na to diagności zwracają uwagę , lampy dobrze ustawione , przy czym gdy auto jest dobrze napakowane sam obniżam kąt świecenia i nigdy nikt na drodze nie dał mi do zrozumienia ze oślepiam ....
dawidd - Sob Kwi 23, 2016 14:07
alpacino, to widocznie masz dokładane ksenony skoro nie masz samo poziomowania i kolo wyłącznika masz regulacje wysokości manualna. Przy ksenonach tego nie powinno byc, poza tym lsm od ksenonow rozni sie elektronika od lsm do zwyklych lamp
alpacino - Sob Kwi 23, 2016 21:23
dawidd napisał/a: | alpacino, to widocznie masz dokładane ksenony skoro nie masz samo poziomowania i kolo wyłącznika masz regulacje wysokości manualna. Przy ksenonach tego nie powinno byc, poza tym lsm od ksenonow rozni sie elektronika od lsm do zwyklych lamp |
No to , tu Ciebie , może nie tylko Ciebie , zaskoczę...Xenonki dokładałem sam ( zakup z Allegro ) i Moduł LSM pozostał ten sam ! , NIC!, nie musiałem robić , poza dodaniem drugiej pompki ( wtyczka już była !) i spryskiwaczy !
brzoza224 - Sob Kwi 23, 2016 21:39
no to panowie tak, czujnik od samopoziomowania był faktycznie odczepiony od wahacza bo był wymieniany wahacz, dzis wyjechalem po zmroku na droge i... dalej to samo świecą tak nisko jak świeciły, regulowałem imbusem bo wchodzi, podnosiłem, prawo lewo kreciłem i... dalej nic święca tak jak świeciły, odczepiłem te pokrętła by sprawdzić czy ten bolec sie obraca, obraca sie w obie strony i nie reguluje xenonów - mam oryginalne xenony oba świecą nisko tak że strach śmigać
samopozimowanie działa jest gora dol gora
sTERYD - Sob Kwi 23, 2016 23:02
Widocznie któryś czujnik walniety. Tak się wtedy zachowują.
dawidd - Nie Kwi 24, 2016 06:34
alpacino napisał/a: | No to , tu Ciebie , może nie tylko Ciebie , zaskoczę...Xenonki dokładałem sam ( zakup z Allegro ) i Moduł LSM pozostał ten sam ! , NIC!, nie musiałem robić , poza dodaniem drugiej pompki ( wtyczka już była !) i spryskiwaczy ! | brak samopoziomowania skutkuje tym ze jak będziesz jechał pod gore to będziesz oślepiał, jak będziesz jechał z gorki to beda Ci świecić nisko. Przy samopoziomowaniu lsm po ok 20 s wprowadza korekty wysokości lamp
MaReK - Nie Kwi 24, 2016 08:29
alpacino napisał/a: | No to , tu Ciebie , może nie tylko Ciebie , zaskoczę...Xenonki dokładałem sam ( zakup z Allegro ) i Moduł LSM pozostał ten sam ! , NIC!, nie musiałem robić , poza dodaniem drugiej pompki ( wtyczka już była !) i spryskiwaczy ! |
Błąd. Oprogramowanie LSM'a w takim przypadku oczekuje poziomowania przez potencjometr - tak jak w przypadku normalnych lamp. Dodatkowo upierdliwy diagnosta lub policjant może zakwestionować takie rozwiązanie - ksenon nie powinien mieć ręcznej regulacji.
Nie mam pewności, ale oglądając LSMy z Xenonami i bez widać różnicę w budowie modułu - wyposażenie w kilka elementów. Po włączeniu obsługi Xenonów skutkuje pojawieniem się błędu o HVAC'ach - mimo, że te są, działają i na oryginalnym module błędu nie ma.
A to, że Xenon zaświeci - to żadna rewelacja - dostał prąd i świeci
Różnica w oprogramowaniu eepromu, to zaledwie 4 bajty. Na pewno obsługa monitorowania żarówek oraz regulacja wózków.
Po wrzuceniu do LSM bez Xenonów programu od xenonów, powinno wyłączyć możliwość regulacji manualnej.
Ps.
Najważniejsze pytanie. Xenony z allegro czyli chińskie palniki i przetworniki czy oryginale roverowskie - używane?
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 09:29 ]
brzoza224 napisał/a: | by sprawdzić czy ten bolec sie obraca, obraca |
Obraca się stawiając opór? Może spadł z regulacji (u mnie tak było) i uszkodziła się zębatka - nie trzymała ustawionego poziomu (ale tylko w lewym).
longer86 - Nie Kwi 24, 2016 08:59
A może ktos po prostu tak długo je regulował, ze kręcił i kręcił i plastikowy trzpień pomiędzy śrubą regulacyjną a soczewką po prostu spadł z gwintu? Co skutkuje tym , że lampa nie ma punktu zaczepienia i będzie zawsze zwisać na dole.
Trzeba by zwalić zderzak, rozkleić klosz, wyciągnąć. Ten chromowany ozdobnik i zobaczyć co jest nie halo
brzoza224 - Nie Kwi 24, 2016 13:23
Cytat: |
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 09:29 ]
brzoza224 napisał/a: | by sprawdzić czy ten bolec sie obraca, obraca |
Obraca się stawiając opór? Może spadł z regulacji (u mnie tak było) i uszkodziła się zębatka - nie trzymała ustawionego poziomu (ale tylko w lewym). |
stawia opór i to dość duży ale położenie wiązki światła się nie zmienia. nawet zdjąłem te zębatki i kręciłem samym bolcem i tez nic
rozklejać lamp nie chce bo wiem ze tego nie złoże
|
|