|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wymiana paska alternatora
adamszuniewicz - Czw Lis 05, 2009 11:05 Temat postu: [R416] Wymiana paska alternatora Witam mam pytanie,jak chcę wymienić pasek alternatora to muszę najpierw poluźnić tenże alternator z górnej śruby i wyjąć pasek ?tylko że środku jest jakiś płaskownik czy coś takiego i nie wiem jak to zdjąć, i czy to w ogóle można zdejmować?? Za pomoc z góry dziękuję bo już nie mogę wytrzymać z tym piskiem:)
sTERYD - Czw Lis 05, 2009 11:56
a masz klimatyzację, czy nie?
adamszuniewicz - Czw Lis 05, 2009 22:41 Temat postu: klima mam klimatyzację
faecd - Czw Lis 05, 2009 23:04
kluczem chyba 13 albo 15 luzujesz srube dociskajaca napinacz, nastepnie spod auta luzujesz sam napinacz luzujac tym samym pasek. Sciagasz, zakladasz nowy i w odwrotnej kolejnosci napinasz napinacz nastepnie sruba dociskowa przy rolce dociskasz rolke napinacza...
O ile srube dociskowa zruszysz bez problemu to wymiana potrwa cale 10 min lacznie ze spiciem browarka przy robocie:D
sTERYD - Czw Lis 05, 2009 23:50
faecd napisał/a: | luczem chyba 13 albo 15 |
13
faecd napisał/a: | nastepnie spod auta luzujesz sam napinacz luzujac tym samym pasek. |
kluczem 14 (piwinno dać się ruszyć reką z byle jakim przedłużaczem klucza nasadowego) zaraz obok sprężarki jest specjalny otwór na klucz... łatwo zauważyć
faecd napisał/a: | O ile srube dociskowa zruszysz bez problemu to wymiana potrwa cale 10 min lacznie ze spiciem browarka przy robocie:D |
potrzebny jest porządny klucz nasadowy z kostką 1/4 cala, większy ciężko tam wcisnąć
adamszuniewicz - Pią Lis 06, 2009 23:40
dobra dzięki za pomoc
Pawson - Sob Lis 07, 2009 00:05
hmm wymieniałem paski 2 tyg temu od alternatora i od klimy i z tego co pamiętam robil to kolega, na podnośniku było auto poluzował poduszkę od silnika opuścił delikatnie samochód opierając go o stojak o miskę olejową, poluzował napinacz i dopiero wymienił pasek od alternatora.
adamszuniewicz - Wto Gru 08, 2009 19:36
dzięki
Mario82 - Sob Wrz 04, 2010 11:03
tylko że pasek przechodzi pod tym wspomnianym "płaskownikiem", więc jest zamknięty. Trzeba odkręcić poduszkę i płaskownik, aby go wydostać (tak naprawdę włożyć nowy, bo starego można przeciąć)?
wg. rave trzeba je odkręcić, potem poduszkę dolną silnika..
Czy ktoś ma inny sposób? Bo ja mam problem z odkręceniem tych cholernych 2 śrub mocujących tego dziada
sTERYD - Nie Wrz 05, 2010 08:50
niestety innej opcji nie ma:/
Mario82 - Nie Wrz 05, 2010 19:16
no można by coś pokombinować pewnie, ale nie wiem jak jest to mocowane, więc pewnie trzeba się uporać z tymi 2 śrubkami...
Wie ktoś jaki jest rozmiar tych śrub? (domyślam się ze M8, ale jak długie..) Czy są z kołnierzem, czy to podkładki?
Bo pewnie będę musiał je wymienić, bo już trochę je "nadszarpnąłem"
sTERYD - Nie Wrz 05, 2010 19:56
śruby są z kołnierzem wchodzą jakieś 3cm w blok, i są bardzo twarde, bodaj 10.9, ale nie pamiętam dokładnie, jutro mogę sprawdzić i M10, a nie M8, po prostu mają mniejsze łebki
Mario82 - Nie Wrz 05, 2010 19:58
to mnie nie pocieszyłeś:(
a ma ktoś jakieś sprawdzone źródełko takich śrubek? Bo w pierwszym lepszym sklepie się tego nie kupi...
sTERYD - Pon Wrz 06, 2010 00:41
kupisz twarde śruby, tylko że ze standardowym łebkiem, a to w niczym nie przeszkadza
Mario82 - Pon Wrz 06, 2010 06:14
własnie się zapoznałem z EPC... i powiem że kiepsko mi to idzie... wg. niego są tam dwie śruby:
FS112201 Screw-flanged head - M12 x 20 (jak dla mnie górne i się zgadza, bo klucz 15)
FC110181E Bolt-flanged head - RH - front engine R/H mounting bracket (jak dla mnie dolne, ale się nie zgadza, bo piszę że 3, a ja widzę 2... i gdzie tu rozmiar?)
piogrys - Pon Cze 20, 2011 20:28 Temat postu: sruby alternator czym ruszyc te sruby?
nie moge niczym ruszyc tych dwoch srob
Mario82 - Pon Cze 20, 2011 20:32
u mnie wystarczyła tylko właściwa "dźwignia": czyli dobra nasadka i przyłożenie na długie ramie klucza... oczywiście wcześniej profilaktycznie WD40 oraz obstukanie młotkiem... opalarka do podgrzania była w pogotowiu, ale obeszło się bez niej
piogrys - Pon Cze 20, 2011 20:40 Temat postu: sruby alternator kurka nie mam opalarki czym mozna zastapic?
Mario82 - Pon Cze 20, 2011 20:46
a masz porządny klucz?? bo to podstawa sukcesu..
opalarka, suszarka dwa bratanki, ale to był jeden ze sposobów na oporne śruby, nie zmienia faktu, że patrz pkt. 1
ja nie miałem kanału, zatem przedłużkami nasadki "wyciągnąłem" dźwignie "na zewnątrz" (poza nadkole) i tutaj przyłożyłem siłę na klucz (taki jak do kół z wyciąganą rączką)
i zapomniałem dodać: nasadka 6-cio kątna! bo w tych nasadkach 2 czy nawet 3 krotnie kątnych, bardzo szybko przeskakuje i niszczy łeb
szwagier-zs - Nie Sie 17, 2014 14:12 Temat postu: schemat Witam. Odświeżam trochę ten temacik. Chcę wymienić szwagrowi zerwany pasek wielorowkowy w Rover 416 1558cm3 rok 97, auto z klimatyzacją. Czy dysponuje ktoś może schematem ułożenia paska wielorowkowego? Szukałem czegoś w stylu sam naprawiam, ale wiem że nie ma czegoś takiego, także może ktoś z użytkowników ma możliwość sprawdzenia, albo pamięta jak ma być ułożony pasek i może mi napisać pw, bądź tu odpowiedzieć jakimś obrazkiem nie wiem np. w paincie.
sTERYD - Nie Sie 17, 2014 19:20
to proste. Stroną rowkowaną na koło silnika i na koło alternatora, potem gładką stroną na napinacz, a potem rowkowaną na koło klimy i spowrotem do silnika. to wszystko.
szwagier-zs - Pon Sie 18, 2014 19:59
sTERYD napisał/a: | to proste. Stroną rowkowaną na koło silnika i na koło alternatora, potem gładką stroną na napinacz, a potem rowkowaną na koło klimy i spowrotem do silnika. to wszystko. | dzięki koleżko
|
|