|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Naprawa podgrzewania tylnej szyby
Pawson - Sob Lis 07, 2009 00:17 Temat postu: [R400] Naprawa podgrzewania tylnej szyby Witam,
zamierzam się wziąć za naprawienie podgrzewania tylnej szyby mianowicie jest zerwanych kilka pasków i teraz jest pytanie... nie będę kupował żadnych klejów markerów i tym podobnych specyfików bo z doświadczenia kolegi wiem że to nie pomaga... ponoć najlepiej jest zlutować ale nie wiem dokładnie co i jak (z obsługą lutownicy nie mam żadnych problemów bo mam z nią styczność bardzo często) boję się o to by nie pękła szyba ponieważ nastąpi duża różnica temperatur... lutownica ma ok. 300° a na dworze zakładam że będzie ok 10°, robił ktoś już takie manewry? Proszę o porady.
kasjopea - Sob Lis 07, 2009 00:21
Tutaj coś było o tym http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#414765
Proszę uzupełnić dane auta w nawiasie zgodnie z zasadami kącika.
Lechos - Sob Lis 07, 2009 09:26
Pawson napisał/a: | nie będę kupował żadnych klejów markerów i tym podobnych specyfików bo z doświadczenia kolegi wiem że to nie pomaga | ja ze swojego doswiadczenia wiem, ze naprawa sciezek klejem na bazie srebra daje bardzo dobry efekt pod warunkiem dobrze wykonanej roboty.
darek_wp - Sob Lis 07, 2009 09:36
nie bardzo rozumiem co chcesz lutować czasem ale bardzo rzadko lutuje się przyłącza do szyb choć jest to czynność wielce ryzykowna (lepiej przykleić żywicą i uzupełnić klejem ze srebrem), przy zastosowaniu dobrego kleju na bazie srebra i poprawnym wykonaniu można w ten sposób nawet cały pasek zastąpić nie mówiąc już o drobnych ubytkach
Kabotyn - Sob Lis 07, 2009 11:16
Lechos napisał/a: | ja ze swojego doswiadczenia wiem, ze naprawa sciezek klejem na bazie srebra daje bardzo dobry efekt pod warunkiem dobrze wykonanej roboty. |
A co rozumiesz przez "dobrze wykonaną robotę"? Właśnie dzisiaj chce sie zabrać za naprawę ścieżek (w kilku mam ubytki).
Myślałem aby to zrobić tak:
1. Umyć i wysuszyć szybę
2. taśmą papierową zrobić "szablon"
3. Polakierować lakierem na bazie srebra
4. Pozostawić do wyschnięcia.
Czy powinienem jeszcze o czymś pamiętać?
Lechos - Sob Lis 07, 2009 11:34
Dodatkowo miejsca przepalone lekko zeskrobac nozykiem do tapet i po umyciu dobrze te miejsca odtluscic. Szerokosc szablonu (miejsce klejenia) zblizona do szerokosci sciezki i nie klasc grubo lakieru.
darek_wp - Sob Lis 07, 2009 13:03
Lechos napisał/a: | Szerokosc szablonu (miejsce klejenia) zblizona do szerokosci sciezki i nie klasc grubo lakieru. |
dokładnie ale wtrącę jedną uwagę - w zależności od kleju jaki stosujemy może być wskazane położenie kilku warstw kleju, tak np zaleca Technicqll 3-4 warstwy w odstępach kilkunasto minutowych po zsieciowaniu poprzedniej warstwy
a co do skrobania nożykiem można ale trzeba bardzo uważać żeby nie powiększyć uszkodzenia, osobiście nie skrobię, odtłuszczam tylko dokładnie (najlepiej izopropanolem albo czystym spirytusem) i nakładam klej - oczywiście nie należy zapominac aby klej wchodził na sprawną część ścieżki po 3-4 mm
Lechos - Sob Lis 07, 2009 13:07
Przy naprawie zauwazylem, ze miejsca nadpalone nie dolegaja idealnie do szyby (spuchniete i zweglone), wiec aby klej nie lezal na starej sciezce to miejsce zeskrobuje i klej jest nanoszony bezposrednio na szybe.
darek_wp - Sob Lis 07, 2009 13:29
Lechos napisał/a: | Przy naprawie zauwazylem, ze miejsca nadpalone nie dolegaja idealnie do szyby (spuchniete i zweglone), |
rozumiem - myślałem o skrobaniu pod kątem lepszego przewodzenia
|
|