|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Prawo i ubezpieczenia - [Prawo gospodarcze] Odliczenie VAT od auta ciezarowego.
Perez - Pon Lis 09, 2009 20:00 Temat postu: [Prawo gospodarcze] Odliczenie VAT od auta ciezarowego. Panie i Panowie.
Posiadam samochod Suzuki Swift.
Chcialym zaczac odliczac Vat od paliwa tankowanego na to auto.
Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)
Pytania:
Czy to prawda? Czy moge jednak sam wyrzucic siedzenia i pojechac do Okregowej Stacji Diagnostycznej po badanie?
Czy jezeli to prawda to gdzie znalezc taka firme, bo internet nie potrafi mi udzielic takiej informacji?
Czy jezeli mam wpisane w dzialalnosci takie uslugi to czy moge sobie taka kratke sam zamontowac i wydac jakas opinie (bo przeciez faktury sam na siebie niewystawie)???
Please help, bo juz mam dosyc tego, ze nie moge odliczyc Vat-u od pojazdu, ktory naprawde pracuje. Moga mi zostac w aucie dwa siedzenia. Nie potrzebuje kratki za tylnymi zaglowkami (Diagnosta mowil, ze sa dwa rodzaje aut, ciezarowe i osobowe z homologacja na ciezarowe), ja jestem gotow na zrobienie Swifta Vana (na wzor Seicento)
Pavel - Wto Lis 10, 2009 12:36
Kod: | Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge) |
Nie wydaje mi się, aby miała tego dokonać firma i raczej nie ma takich firm, które się w tym specjalizują(przynajmniej ja nie słyszałem).Raczej wydaje mi się, że można wykonać to na własną rękę, byle by było to zgodne z jakimiś wymogami i przeszło w stacji diagnostycznej, spróbuj w innej.
Brt - Wto Lis 10, 2009 12:42
No raczej jednak musi być to firma a i tak nie wiem czy to przejdzie o ile kojarzę to pojazd powinien być homologowany na "cieżarowy", a to sie wiąże z całą procedura i to dość drogą.
maciej - Wto Lis 10, 2009 13:31
Odpowiedzi na pytania poniżej, ale wstrzymaj się jakieś 3-4 tygodnie, bo:
http://www.rmf.fm/fakty,1...skich,drog.html
ale zaraz potem:
http://www.autocentrum.pl..._26988.html?t=1
więc jak zwykle w Polsce - na 7 tygodni przed końcem roku podatkowego NIC NIE WIADOMO.
Moim zdaniem poczekaj, bo inaczej teraz wydasz kasę na przeróbkę i przerejestrowanie (co najmniej 400 zł - przeróbka, przegląd, rejestracja), a za 7 tygodni może okazać się, że i tak VATu nie odliczysz.
Sam śledzę temat, bo chcę auto na działalność wziąć, więc jestem w miarę na bieżąco.
Pavel napisał/a: | Nie wydaje mi się, aby miała tego dokonać firma i raczej nie ma takich firm, które się w tym specjalizują(przynajmniej ja nie słyszałem).Raczej wydaje mi się, że można wykonać to na własną rękę, byle by było to zgodne z jakimiś wymogami i przeszło w stacji diagnostycznej, spróbuj w innej. |
Nie prawda. Własnie to musi być firma uprawniona (nie wiem przez kogo - chyba starostę) do modyfikacji nadwozi samochodowych.
Ja w Wawie kojarzę, że takie uprawnienia ma (miał) np. warsztat w bazie Poczty Polskiej między Wolską, a Jana Kazimierza za Redutową po lewej, co jest o tyle praktyczne, że mają też na miejscu SKP, więc sami sobie stemplują przeglądy.
Brt napisał/a: | o ile kojarzę to pojazd powinien być homologowany na "cieżarowy", a to sie wiąże z całą procedura i to dość drogą. |
Homologacja chyba tak, ale to trzeba dokładnie sprawdzić w ustawie o VAT.
Na pewno auto musi mieć dopuszczalną ładowność powyżej 500 kg i nie wiem, czy Swift to spełni bez modyfikacji zawieszenia. Sama kratka może nie wystarczyć.
Cytat: | Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)
Pytania:
Czy to prawda? Czy moge jednak sam wyrzucic siedzenia i pojechac do Okregowej Stacji Diagnostycznej po badanie? |
Tak, miał rację.
Cytat: | Czy jezeli to prawda to gdzie znalezc taka firme, bo internet nie potrafi mi udzielic takiej informacji? |
http://forum.gazeta.pl/fo...zawie_.html?v=2
Wał Miedzeszyński 572, tel.6739099.
Skoro mają uprawnienia do demontażu, to mają tez do montażu, bo uprawnienia sa na "modyfikację nadwozi".
Perez napisał/a: | Czy jezeli mam wpisane w dzialalnosci takie uslugi to czy moge sobie taka kratke sam zamontowac i wydac jakas opinie (bo przeciez faktury sam na siebie niewystawie)??? |
Usługi modyfikacji nadwozi samochodowych?
Chyba nie masz.
Perez napisał/a: | Please help, bo juz mam dosyc tego, ze nie moge odliczyc Vat-u od pojazdu, ktory naprawde pracuje. Moga mi zostac w aucie dwa siedzenia. Nie potrzebuje kratki za tylnymi zaglowkami (Diagnosta mowil, ze sa dwa rodzaje aut, ciezarowe i osobowe z homologacja na ciezarowe), ja jestem gotow na zrobienie Swifta Vana (na wzor Seicento) |
A diagnosta Ci nie powiedział jak jest z homologacją?
Czy wystarczy jego podpis, żeby przerejestrować na "ciężarowy", czy trzeba mieć homologację?
Wczoraj kolega, który robi CC do KJSów pisał mi, że w UK potrafią się czepiać 2 osobowych CC, które nie są VANami, "bo w homologacji jest 5 osób"...
michone - Wto Lis 10, 2009 13:37
ostatni znajomy chcial przerobic freelandera na dostawczy... nieporozumienie... po kilku misiacach prób, telefonów, kombinacji sobie odpuscil... sprzedal LR'a i kupil audi z homologacja.
Co do wymogów to na 1000% :
- długość bagaznika ma byc 1/3 całego środka pojazdu ( interpretacje czy chodzi o miejsce umocowania kratki )
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)
- musisz pisać do producenta o wydanie zaświadczenia że występowały takie auta w wersji homologowanej na ciezarowe
Są dwie opcje :
1. znaleźć firme któa zamontuje Ci kratke i wystawi homologacje + OSD który to sprawdzi i wpisze ze auto jest dostawcze.
2. zmodyfikować auto i zarejstrować jako auto marki SAM
maciej - Wto Lis 10, 2009 13:41
Cytat: | - auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej) |
To nieprawda - wymóg na ilość osób wynika z dopuszczalnej ładowności - powyżej 500kg - w tej chwili w sprzedaży jest kilka modeli 5-osobowych z homologacją ciężarową - Octavia II, Mitsubishi Outlander, a najciekawsza jest Honda CRV, która ma homologację na 5 osób, ale gdy chce się mieć hak holowniczy, to homologacja jest już tylko na 4 osoby, a dealer w miejscu 5 siedzenia montuje na stałe obleśny skajowy podłokietnik.
michone - Wto Lis 10, 2009 14:24
maciej napisał/a: | Cytat: | - auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej) |
To nieprawda - wymóg na ilość osób wynika z dopuszczalnej ładowności - powyżej 500kg - w tej chwili w sprzedaży jest kilka modeli 5-osobowych z homologacją ciężarową - Octavia II, Mitsubishi Outlander, a najciekawsza jest Honda CRV, która ma homologację na 5 osób, ale gdy chce się mieć hak holowniczy, to homologacja jest już tylko na 4 osoby, a dealer w miejscu 5 siedzenia montuje na stałe obleśny skajowy podłokietnik. |
Ja mówie to co slyszeliśmy w Legnicy i okolicach i we Wrocławiu. Słyszałem także, że urząd skarbowy może nie uznać tak przerobionego auta.
maciej - Wto Lis 10, 2009 14:30
Jeśli auto ma fabryczną homologację "ciężarową" na 5 osób, to Urząd Skarbowy raczej nie może tego nie uznać - wszystko jest zgodne z prawem, bo nigdzie nie jest zapisane, że ciężarówka nie może przewozić 5 osób - busik z przedziałem osobowym - choćby VW w wersji DoKa.
michone - Wto Lis 10, 2009 16:27
widzisz niby wszedzie takie same prawo ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety
maciej - Wto Lis 10, 2009 16:55
michone napisał/a: | ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety |
Ale LR FR miał taką homologację w roku produkcji tego egzemplarza?
Bo to może od tego zależeć.
Perez - Wto Lis 10, 2009 19:22
maciej napisał/a: | Usługi modyfikacji nadwozi samochodowych?
Chyba nie masz. |
Mam produkcje nadwozi samochodowych i pare rzeczy z tym zwiazanych wpisane.
Jak dojade do domu to odpisze na reszte...
michone - Wto Lis 10, 2009 20:11
maciej napisał/a: | michone napisał/a: | ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety |
Ale LR FR miał taką homologację w roku produkcji tego egzemplarza?
Bo to może od tego zależeć. |
A suzuki mial no wlasnie o to chodzi... bo jak dealer sprzedawal auta z homologacja to nie ma problemu. Dostosowujemy, pismo do dealera i bez problemu rejstrujemy.
Perez - Sro Lis 11, 2009 14:42
Stwierdzilem, ze lepiej pozbyc sie Swifta i kupic Felicje Pick-up, albo Polonez trucka.
maciej - Czw Lis 12, 2009 11:15
Chyba tak.
Albo Nubirę 1.6SX/2.0 CDX combi - tanie jak barsz, jeździ sprawnie, a części też nie drogie.
Perez - Czw Lis 12, 2009 11:58
Ale pick-up bedzie ciezarowy tak czy siak, a jak zmienia sie przepisy to Nubira przestanie tankowac netto
maciej - Czw Lis 12, 2009 12:16
Perez napisał/a: | Ale pick-up bedzie ciezarowy tak czy siak, |
Tego na razie nie wie nikt.
Tak jak napisałem - lepiej poczekać do nowego rozporządzenia.
Perez - Sob Lis 14, 2009 19:41
Pogadamy na spocie o tym, ale wydaje mi sie,ze pick-up 2 osoby+paka to ciezarowka tak czy siak.
maciej - Nie Lis 15, 2009 12:08
Perez napisał/a: | wydaje mi sie,ze pick-up 2 osoby+paka to ciezarowka tak czy siak. |
Bo w normalnych warunkach tak jest, ale w Polsce nic nie jest oczywiste, jeśli chodzi o podatki.
|
|