|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przewód wspomagania kierownicy
menior - Pią Sty 08, 2010 21:46 Temat postu: [R75] Przewód wspomagania kierownicy Podczas pobytu W Polsce na swieta przecial mi sie przewod wspomagania kierownicy za tydzien musze ruszac w droge powrotna a tu w okolicy nigdzie tego znalezc nie moge (Konin) na szrotach tylko Angliki,a na nowy trzeba czekac 2 tygodnie Czy ktos wie gdzie to znalezc? i czy naprawienie tego w sposob chalupniczy bedzie trzymac? obciac,wlozyc metalowy zaworek i zlaczyc zlaczkami
apples - Pią Sty 08, 2010 22:06
W sposób chałupniczy nie zrobisz. Zbyt wysokie ciśnienie. Chyba że masz sprzęt do zarabiania przewodów ciśnieniowych. Poszukaj zakładu w którym zajmują się pneumatyka. Tam na pewno zregenerują nawet stary.
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 22:06 ]
http://www.allegro.pl/ite...spomagania.html
dukat11 - Pią Sty 08, 2010 22:19
Tak jak napisał apples, jedź do pierwszego zakładu który zajmuje się hydrauliką/pneumatyką i zarobioą ci na nowo.
Vesper416 - Pią Sty 08, 2010 22:25
jedź do castorama czy innego budowlanego i kup wąż ciśnienieniowy wzmocniony o odpowiednim przekroju średnicy pozakładaj nowe obejmy i łączny koszt Cie wyniesie 10zł. Ja osobiście używam takiego przewody i jest wszystko dobrze!!!
apples - Pią Sty 08, 2010 22:29
Przewód wspomagania skręcony na opaski. Chyba żartujesz?
Vesper416 - Pią Sty 08, 2010 22:38
apples napisał/a: | Przewód wspomagania skręcony na opaski. Chyba żartujesz? |
Do kogo to jest bo nikt nic nie pisał o opaskach????
staf - Pią Sty 08, 2010 22:40
menior napisał/a: | czy naprawienie tego w sposob chalupniczy bedzie trzymac? obciac,wlozyc metalowy zaworek i zlaczyc zlaczkami |
apples, odniósł sie do tego zdania.
apples - Pią Sty 08, 2010 22:41
Obejma i opaska to raczej to samo.
Vesper416 - Pią Sty 08, 2010 22:45
no chyba nie bo jako opaske ja rozumiem plastykową opaskę elktryczną do spinania przewodów a obejma to kawał blachy spina i skręcana śrubą!
apples - Pią Sty 08, 2010 22:46
I jesteś w błędzie.
Obejma jest to typ opaski która trzyma, mocuje element do czegoś bez docisku.
Opaska ściska, zaciska np. przewód na rurce. Więc mylisz pojęcia.
Vesper416 - Pią Sty 08, 2010 22:51
czyli producenci którzy sprzedają obejmy ślimakowe to nie wiedzą co sprzedają?! http://www.nelkor.com.pl/...jmy/obslim.html
to ciekawe bo te Obejmy są stosowane wszędzie gdzie jest wysokie ciśnienie. w sumie występują również pod nazwą opasek zaciskowych do węży tak czy siak obie są do wysokiego ciśnienia więc nie wiem o co Ci biega??????
apples - Pią Sty 08, 2010 22:53
http://www.a20.pl/opaski-zaciskowe-do-wezy/
http://www.marcopol.pl/ka...adka-tlumiaca/1
O nic nie biega, oprócz pomysłu wykonania.
Sam zacząłeś Vesper416 napisał/a: | [[\quote]Do kogo to jest bo nikt nic nie pisał o opaskach???? |
Vesper416 - Pią Sty 08, 2010 23:08
No ale chyba napisałem że chodzi o obejme ślimakową czyli to samo co opaskę zaciskową!!! Czyli według Ciebie ok teraz po Twojemu Opaski zaciskowe do węży nie nadają sie do tego????
Ja nadmienie tylko że chodziło mi o wymiane całego przewodu a nie dosztukowanie czy coś takiego.
No nie wiem ja w każdym bądź razie u siebie miałem oryginalnie pozakładane opaski zaciskowe do węży na przewodach od pompy więc zastanawiam się co Ty masz chyba że w R75 jest to inaczej rozwiązane a ja po prostu tego nie wiem bo mam 200
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 23:08 ]
Ok teraz widze że jest on zaciskany na stałe no cóż u nas jest to inaczej rozwiązane u was inaczej w takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.
I skorzystam z okazji bo nie chce zakładać nowego tematu.
Czy może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób w 200 spuścić cały płyn ze wspomagania w celu jego wymiany?
apples - Pią Sty 08, 2010 23:15
W R75 opaski są tylko na przewodach od zbiorniczka do pompy. Wąż od pompy do przekładni jest zarobiony mechanicznie.
Nie kwestionuje ze u Ciebie nie chodzi, ale tu nie wytrzyma. Ciśnienie jest zbyt duże.
Łatwo nawet do tego dojść poprzez próbę przekręcenia koła kierownicy na wyłączonym silniku. W R75 jest to niemalże niemożliwe, a co za tym idzie musi być duże ciśnienie aby ruszyć.
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 23:15 ]
Nie wiem jak u Ciebie, ale w większości aut trzeba odkręcić przewód w najniższym miejscu i spuścić. Następnie dolać nowego. Przejechać parę kilometrów i spuścić. Tak z 2 razy. Wymiana tylko na zasadzie płukania. Nie ma korka spustowego.
menior - Sob Sty 09, 2010 18:34
[quote="apples"]W sposób chałupniczy nie zrobisz. Zbyt wysokie ciśnienie. Chyba że masz sprzęt do zarabiania przewodów ciśnieniowych. Poszukaj zakładu w którym zajmują się pneumatyka. Tam na pewno zregenerują nawet stary.
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 22:06 ]
http://www.allegro.pl/ite...gania.html[/quo
Bylem w takim zakladzie i pokazalem im ten przewod,stwierdzili ze nie da sie go naprawic bo sa tam jakies plastykowe elementy,jak narazie "chalupnicze"mocowanie trzyma wiec jesli nie znajde oryginalnego wyjade z takim
apples - Sob Sty 09, 2010 22:22
Tylko uważaj podczas jazdy. Bo jeżeli puści to może być ciężko ruszyć kierownicą.
Powodzenia w trasie.
domel-x - Nie Sty 10, 2010 09:42
takie opaski są dużo mocniejsze
menior, w którym miejscu przecioł ci sie wąż,też zauważyłem w jednym miejscu ze obciera sie.Dokładnie w tym miejscu
menior - Nie Sty 10, 2010 20:43
nie DOMEL-X mnie sie przetarl ten dolny co idzie od maglownicy do szybkozlacza co idzie do chlodniczki,i zostalo to tak zrobione: rurka w srodku jest uzebrowana zakupiona w zakladzie pneumo-hydraulicznym i scisniete po 2 opaski metalowe na kazda strone
|
|