Zobacz temat - [R420DI '96] Światła reagują na pedał gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420DI '96] Światła reagują na pedał gazu

szoso - Sob Sty 16, 2010 12:43
Temat postu: [R420DI '96] Światła reagują na pedał gazu
witam
szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć
na zimnym silniku jak dodam gazu to światła jakby jaśniej zaczynają świecić a jak puszczam gaz to lekko przygasają a później już jak auto trochę pochodzi to wszystko wraca do normy
ładowanie mam 14,50V czy światła zgaszone czy zapalone
o co tu chodzi?

Mayson - Sob Sty 16, 2010 12:51

Regulator napięcia? Ja mam podobnie ale np. w o 5 lat starszej Hondzie to się nie działo...
szoso - Sob Sty 16, 2010 13:08

Mayson napisał/a:
Regulator napięcia?

jeśli to regulator to napięcie ładowania nie powinno skakać?
bo ja ładowanie mam cały czas takie same

Mayson - Sob Sty 16, 2010 14:16

Nie mam pojęcia; strzelam ;) Mi to nie przeszkadza, bo żeby to zauważyć, trzeba się przyjżeć.
darek_wp - Sob Sty 16, 2010 14:18

Sprawdzałeś może napięcie na aku właśnie jak jest zimny? Może tak się dziać ze względu na niską temp elektrolitu. Zanim wszystko się rozgrzeje pojemnośc aku trochę spada a wraz z nią zmiejsza się mozliwość stabilizacji napięcia w instalacji. Przyczyną może też być zimny alternator (np słabszy styk kabli lub szczotek).
szoso - Sob Sty 16, 2010 14:23

darek_wp napisał/a:
Sprawdzałeś może napięcie na aku włąśnie jak jest zimny?

jakiś miesiąc temu sprawdzałem to było 12,27V
darek_wp napisał/a:
Przyczyną może też być zimny alternator (np słabszy styk kabli lub szczotek).

ale to chyba ładowanie powinno być wtedy słabsze

sknerko - Sob Sty 16, 2010 14:37

jak jest zimny to akumulator też i wtedy bierze dość duży prąd ładowania i dla świateł brakuje jak trochę pochodzi to się podładuje i wtedy już tyle prądu nie bierze i jest więcej dla reszty.
Czarnysg - Sob Sty 16, 2010 14:52

szoso420 napisał/a:
jakiś miesiąc temu sprawdzałem to było 12,27V


Czy to napięcie było sprawdzane przy obciążeniu chociaż jakieś żarówki??

Ja na to obstawiał bym aku który po staniu traci na pojemności, sprawdź auto po nocce pod obciążeniem jakie ma napięcie .

szoso - Sob Sty 16, 2010 15:00

Czarnysg napisał/a:
Czy to napięcie było sprawdzane przy obciążeniu chociaż jakieś żarówki??

żadnego obciążenia nie dawałem choć alarm pewnie też swoje w nocy żre plus zegarek i pamięć radia
napięcie było mierzone po nocy na zimnym silniku przed odpaleniem
Czarnysg napisał/a:
sprawdź auto po nocce pod obciążeniem jakie ma napięcie

zapalić np. światła mijania czy wystarczą postojowe?

darek_wp - Sob Sty 16, 2010 15:05

Raczej mijania, postojowe to tylko 20W (wszystkie) czyli ok 1,7A prądu a mijania to prawie 120W (10A) - to już w miarę obciąży aku.
Czarnysg - Sob Sty 16, 2010 15:11

Podłącz miernik rano, potem włącz mijania i zobacz jaki spadek. Na koniec odpal autko i czy powoli zaczyna wzrastać, to mogą być wzrosty nawet rzędu dziesiątej wolta ale powoli wzrastać więc wtedy ładowane na pewno oki :wink:
rci2970 - Nie Sty 17, 2010 12:37

w diselku tak jest bo sam sprawdz ze jak go uruchamiasz zimnego to swiece zarowe jeszcze jakis czas grzeja i w tym czasie swiatla tak reaguja to jest normalne
Chris83 - Nie Sty 17, 2010 12:53

W serwisie aku mierzyli mi bez obciążenia i pod obciążeniem:
światła mijania + wentylator na 2 biegu.
Jeszcze jedno: Miernik marketowy z tego co pamiętam w temp. ujemnych nie pokazywał mi prawidłowych wartości.

keczu - Nie Sty 17, 2010 13:15

Opcje sa dwie.
Mayson napisał/a:
Regulator napięcia?

albo uszkodzony akumulator. Mialem kiedys podobna sytuacje w mojej Mazdzie 626 ,swiatla swiecily jasniej na obrotach niz na biegu jalowym. Jak schodzila z obrotow to lekko nawet zmienialy intensywnosc. Wiec wiadomo wymienilem regulator napiecia i nic to nie dalo. Przy okazji oddawalem inny alternator do regeneracji (firma z Rzekunia pewnie wiesz gdzie to jest i mam nadzieje ze jeszcze istnieje bo dawno to bylo :razz: ) i koles powiedzial mi ze to wlasnie walnieta bateria moze byc bo tez sie raz na tym wylozyl w jakims Nissanie. Tak jakos nie widzialem zwiazku, ale podmienilem akumulator i...jak reka odjal :wink: . Warto spobowac jak masz od kogos pozyczyc baterie na chwile. Moj aku. pokazywal ze jest naladowany i sprawny, a nie byl. Pozdr.

tronsek - Nie Sty 17, 2010 13:21

Myślę, że nie ma się czym przejmować. U mnie dzieje się tak samo. Na zimnym silniku światła jaśnieją po dodoaniu gazu. Gdy silnik się rozgrzeje, tego problemu już nie ma. Znajomy ma to samo. Widocznie "ten typ tak ma".
szoso - Sob Sty 23, 2010 14:35

sorry że dopiero teraz to sprawdziłem :wink:
przed odpaleniem na zimnym silniku było 12,55V, po zapaleniu świateł mijania spadło do 11,80V, po zgaszeniu świateł wzrosło do 12,20V
jak uruchomiłem silnik szybko wzrosło do 14,55V
co wy na to?

Lechos - Sob Sty 23, 2010 14:42

szoso420 napisał/a:
przed odpaleniem na zimnym silniku było 12,55V
normalne napiecie aku w spoczynku
szoso420 napisał/a:
po zapaleniu świateł mijania spadło do 11,80V
spadlo pod obciazeniem
szoso420 napisał/a:
po zgaszeniu świateł wzrosło do 12,20V
zabraklo obciazenia wiec wzroslo do normalnego napiecia
Cytat:
jak uruchomiłem silnik szybko wzrosło do 14,55V
aku dostal ladowanie
szoso - Sob Sty 23, 2010 16:28

więc co, to nie aku jest winien za to co się dzieje?
Brt - Sob Sty 23, 2010 20:40

wyluzuj i się tym nie przejmuj ... tak ma być po prostu :ok:
greg-si - Sob Sty 23, 2010 21:06

szoso420, ja bym się nie przejmował
co najwyżej pamiętając Twoje wzmagania z klemami sprawdził je. Sprawił również mocowanie masy do budy.

Możesz również sprawdzić z czystej ciekawości na już nagrzanym silniku jakie masz ładowanie na biegu jałowym a jakie gdy wbijesz troszkę na obroty (załóżmy 2000).

Chyba jednak ja muszę się przejmować :D Bo u mnie jak zapalę światła ładowanie mam 14,1V a jak wrzucę podgrzewane siedzenia i szybę to 12,5V :D

richmond - Sob Sty 23, 2010 22:00

...