Zobacz temat - [R75] Problem z biegami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z biegami

grota10 - Pon Sty 25, 2010 10:47
Temat postu: [R75] Problem z biegami
Odpalam maszyne rano bez problemow.Chce wlaczyc bieg -nie da rady.Po 10min pracy silnika wajcha odpuszcza i juz jest dobrze.Pytalem mechanika mowi ze dostala sie woda do ciegna i przez noc zamarza.Jak sie auto rozgrzeje odpuszcza.Czekac na wiosne? czydam rade sam to zrobic i jak.Nie wiem nawet gdziete ciegna sa.Moze ktos cos podpowie.Przy -17 wogole nie chce odpuscic
owcze - Pon Sty 25, 2010 10:50

na forum już taki temat był. Postaraj się poszukać. Prawdopodobnie tak jak przypuszczasz, że to linki Ci przymarzają. Na forum było jak się do tego zabrać.
szoso - Pon Sty 25, 2010 10:59

i popraw temat zgodnie z zasadami kącika bo nowy nie jesteś żeby tego nie wiedzieć:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15017

grota10 - Pon Sty 25, 2010 12:04

No niestety nie ma.Jest tylko napisane ze duzy problem z wymiana.Ja nie musze wymieniac tylko odmrozic i cos zrobic by ponownie nie zamarzalo
apples - Pon Sty 25, 2010 14:22

Pisałem już kiedyś o tym pisałem. Uruchom auto i zostaw na 15min. Mechanizm zmiany biegów ogrzeje się od rury wydechową i puści. Nie szarp za drążek bo urwiesz linki.
Wielu z nas tak ma. Więc nie stresuj się. :wink:
Mi też przymarza. Nic nie zrobisz. Możesz wpuścić rozgrzany olej w pancerz od strony skrzyni. Prawdopodobnie masz też porozrywane harmonijki na końcach linki.

makaveli_26 - Pon Sty 25, 2010 17:23

apples napisał/a:
Pisałem już kiedyś o tym pisałem. Uruchom auto i zostaw na 15min. Mechanizm zmiany biegów ogrzeje się od rury wydechową i puści. Nie szarp za drążek bo urwiesz linki.
Wielu z nas tak ma. Więc nie stresuj się. :wink:
Mi też przymarza. Nic nie zrobisz. Możesz wpuścić rozgrzany olej w pancerz od strony skrzyni. Prawdopodobnie masz też porozrywane harmonijki na końcach linki.


Dokładnie, apples odpowiadał mi tak samo gdy miałem ten problem. Mi pomogło wstawienie auta do garażu kolegi, wszystko odmarzło, woda chyba odparowała z linek i na razie odpukać nic nie przymarza, a harmonijki też mam porwane na końcówkach.

grota10 - Pon Sty 25, 2010 20:18

No tak tylko ja mam blaszaka tylko kilka stopni mniej niz na dworzu wiec co dzien z rana mam to samo.Pytalem w warsztacie za taki myk wolaja od 150 do 200zl.Chyba cierpliwie poczekam do wiaosny
rav8409 - Sro Lut 23, 2011 16:45

Mam podobny problem, chodzi mi bardziej o ruch wajcha na boki, bo biegi wbija sie znosnie, tylko na boki jest strasznie ciezko..Defekt tylko widoczny przy wiekszych mrozach.. Czy za ruch na boki wajcha od biegow tez odpowiadaja te linki(ciegna)?
apples - Czw Lut 24, 2011 16:27

rav8409 napisał/a:
Czy za ruch na boki wajcha od biegow tez odpowiadaja te linki(ciegna)?
Mechanizm i linki.
Loo - Wto Kwi 03, 2012 16:25

Tutaj reszta zdjęć:

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:25 ]
Zdjęcia z tematu linki , mechanizm zmiany biegów
http://forum.roverki.eu/v...p=712703#712703

damian0509 - Czw Maj 24, 2012 09:19
Temat postu: Zgrzyta jedynka
Witam. Przy wrzucaniu jedynki zawsze jest zgrzyt. Trzeba ja wrzucac tylko jak sie stoi i to bardzo wolno zeby weszla bez zgrzytu. Bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam
Pieta - Czw Maj 24, 2012 09:56

Sprzęgło dobrze rozłącza?
2-gi bieg wchodzi dobrze?

jak tak, to najprawdopodobniej synchronizator 1-go biegu w skrzyni jest uszkodzony.

Angus46 - Pon Mar 11, 2013 23:55

Panowie mam pytanie czy mniał ktoś z was tak że 1,3,5 wchodzą normalnie a 2. 4 i wsteczny wyskakują nawet na luzie . u mnie wszystko było ok dopuki nie posmarowałem linek aby lżej chodziły bardo prosze o porade lub podpowiedz to jes Rover 75 z 2002r 18B
Krzysztof_89 - Pon Maj 06, 2013 12:17

Odgrzeje temat, ponieważ mam tak jak kolega wyżej, po przesmarowaniu linek potrafi mi wybić np. 1-wszy bieg, ale tylko na postoju... Linki do wymiany? Czy można gdzieś dostać zabezpieczenia na wodniczki od linek do biegów, ponieważ mam pospinane plastikowymi opaskami...?
Dziadek - Pon Maj 06, 2013 12:53

Wymieniałem u siebie linki w zeszłym roku na używki. Przed założeniem dokładnie je przesmarowałem,zadałem sobie nawet trud żeby pancerze zalać olejem silikonowym,aż kapało,ale nie zdarzyło się żeby biegi wyskakiwały. Wybierak pracuje leciutko i na bank nie ma żadnych problemów,dlatego szukałbym gdzie indziej przyczyny.
Z doświadczenia wiem,że sporo zależy od ułożenia linek- jest kilka miejsc delikatnego zagięcia pancerza, po za tym dobrze je spiąć opaską kablową żeby równo leżały.

Krzysztof_89 - Pon Maj 06, 2013 18:13

Mi mechanicy powiedzieli, że jest tak ponieważ nie ma zabezpieczenia na wodniczkach i linki zużyte...
Dziadek - Pon Maj 06, 2013 19:25

Musiałbyś mieć duży luz na połączeniach kulowych,w co trudno mi uwierzyć,natomiast nie mam pojęcia co mechanicy uważają za zużycie linek,bo raczej znaczne rozciągnięcie nie wchodzi w rachubę- sama linka ma ok.5 mm średnicy i furmankę można na tym uciągnąć,a wodziki na końcach linek to mocny stalowy pręt. Jedyne co może się stać złego to pęknięcie na połączeniu linka/wodzik. Nie wiem też co masz na myśli mówiąc o zabezpieczeniu,bo połączenie kulowe jest na wcisk-zatrzask i nie ma tam żadnej zawleczki,no chyba że chodzi o te blaszki które trzymają pancerz,ale to można jakoś dorobić. Nawet,gdyby linka spadła z kulki,to po prostu nie miałbyś biegów. U mnie linka urwała się na II biegu i na nim dojechałem na kanał.
W ostateczności możesz kupić używki- mnie cały komplet z wybierakiem,gałką i maskownicą kosztował 180 zł i nie ma naukowego dowodu że wytrzyma krócej niż oryginał trudny do dostania i kilkukrotnie droższy.

Krzysztof_89 - Pon Maj 06, 2013 19:46

Też mi się wydaje, że linki jeszcze dają radę, ale podobno nie mam jakiegoś zabezpieczenia, co przytrzymuje wodziki i mam je tam spięte opaską platikową ;) Może wystarczy mocniej je pospinać i będzie chulać ;)
Pingiel - Czw Cze 12, 2014 22:41

Witam. Mam problem po wymianie sprzęgła. Brak biegu 3,5,R, a dokładniej 1 bieg gitara skrzynia pracuje koła kręcą się 2-gi bieg to samo 3-ci bieg jakby wchodził do połowy 4-ty bieg normalnie 5-ty i wsteczny brak możliwości przesunięcia gałki do prawej krawędzi. Po zrzuceniu linki odpowiedzialnej za ruch lewo - prawo gałka chodziła normalnie. Wg mnie problem jakby tkwił w samym mechaniźmie w skrzyni biegów. Zrzucona linka po wciśnięciu 5 lub R wystawała dalej o ok 1 - 2 cm niż łeb na mechaniźmie. Czyżby linka przez 3 dni uległa wydłużeniu? Macie jakieś pomysły. Dodam że kiedy ręką ruszałem mechanizm to wyczułem jakby były tylko 2 zakresy (stojąc z lewej strony auta) lewo prawo i na każdym z nich przód i tył.
sTERYD - Czw Cze 12, 2014 22:52

a pancerzyk trafił na swoje miejsce?
Pingiel - Pią Cze 13, 2014 16:28

pancerzyk? ten od linki? jutro zwrócę uwagę ale co to może mieć wspólnego skoro sama gałka na odpiętej lince chodzi dobrze tyle że zacisk na końcu linki wystaje trochę dalej za łeb

[ Dodano: Pią Cze 13, 2014 00:03 ]
jeśli chodzi ci o umieszczenie linek w tych widełkach to są na miejscu

[ Dodano: Pią Cze 13, 2014 17:28 ]
Dla potomnych co do mojego problemu z biegami. Podczas wyjmowania skrzyni odgięła się blaszka ta na której jest stożkowy yyy :oops: ... no to coś :mrgreen: . Niby gruba ta stal a uwierzcie mi gnie się jak cienki kawałek blaszki. po ponownym odgięciu wszystko wróciło do normy.

stefano55 - Sro Paź 12, 2016 19:21

witam mam problem z kupieniem 1 linki do zmiany biegów z dużym kółkiem
wydaje sie dłusza[czarna]może ktoś ma lub samą koncówke czyż nie ma zamienników od innych samochodów ?bardzo prosze o szybka odpowiedż stefano55