|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Drgania kierownicy
szwed - Czw Lut 04, 2010 18:32 Temat postu: [R75] Drgania kierownicy Witam mam pytanie co moze byc przyczyna drgan kierownicy przy predkosciach miedzy 90-120km/h czy to wina niewywazonych kol? mam tak od kiedy go kupilem czyli od wrzesnia
DANTE79R - Czw Lut 04, 2010 18:37
Jeżeli tak się dzieje podczas jazdy to wyważenie lub któraś opona się rozwarstwia (czyli ma wybrzuszenie na czole), jeżeli podczas hamowania to przyczyna tkwi w skrzywieniu tarcz :0 Pozdrawiam
siemasz - Czw Lut 04, 2010 18:52
mialem taki sam problem! okazalo sie ze felgi na ktorych mialem zimowki byly po prostu krzywe! co ciekawe na wywazarce nie pokazywalo na 0 ! dopiero wlasnie przy predkosciach 90-120 km/h zaczynalo bic! co ciekawe przy hamowaniu tez bilo to w nawiazaniu doposzu wyzej! po przelozeniu zimowek na orginalne felgi wszystko sie uspokoilo calkowicie
witia24 - Czw Lut 04, 2010 18:58 Temat postu: ok jak mocno nie bije moga byc opony ja mam jedne felgi i na letnich ok a na zimowych lekie bicie
menior - Czw Lut 04, 2010 20:30
A co moze byc jak kierownica trzesie na wolnych obrotoach?
witia24 - Czw Lut 04, 2010 20:32 Temat postu: ok ten typ tak ma ze trzesie na wolnych jak lekko to ok jak mocno to poducha pod silnikiem
apples - Czw Lut 04, 2010 20:37
menior poduszki silnika, coś z paliwem np. filtr, świece żarowe, a nawet jakość paliwa.
jwk - Pią Lut 12, 2010 08:10
hmm...
a jeśli drgania pojawiają się po załączniu ogrzewania? Bez względu na to czy auto stoi, jedzie na biegu czy na luzie. Obroty też zbytnio znaczenia nie mają.
Pozdrawiam
hvil - Pią Lut 12, 2010 10:37
o fajnie ze znalazłem ten temat, miałem zakładać swój. Mam coś dziwnego, jak latem używam klimy na auto było ok, w zimie mam ciągle ustawione econ,
Raz mnie podkusilo włączyć na auto i...
Przy chodzącym wentylatorze trzęsie mi kierownica i obroty lekko faluje:-( jak staje wentylator wszystko jest ok.
Co to za ustrojstwo?? Moglo sie tak zrobic od nieuzywania klimy przez 3-4 miechy?
apples - Pią Lut 12, 2010 17:11
Może to kompresor, a nie wentylator. Silnik dostaje obciążenie i dlatego całość drży. Poduszki zmarznięte od silnika i dobrze nie tłumią.
hvil - Pią Lut 12, 2010 17:16
ale bez tego wszystko jest idealnie.
Mozesz cos wiecej o tym kompresorze?? ale to samo sie dzieje jak klima wylaczona tylko silnik sie tak podgrzeje ze went wlacza. Poporstu wlaczenie went. powoduje wibracje.:-(
apples - Pią Lut 12, 2010 17:19
Wydaje mi się że mróz i wysokie obroty wentylatora dają taki efekt.
Ściągnij przednią atrapę i poruszaj wiatrakiem góra/dół i na boki czy nie ma dużego luzu na trzpieniu i łożysku.
SeniorA - Pią Lut 12, 2010 18:27
hvil napisał/a: | Moglo sie tak zrobic od nieuzywania klimy przez 3-4 miechy? | klimę należy włączać też w zimie ( przy temp wyższej od -5 st.C ), co najmniej raz na 2 tygodnie chociaż na chwilę, żeby rozprowadzić olej w układzie osuszyć czynnik roboczy i uruchomić sprężarkę.
witia24 - Pią Lut 12, 2010 20:51 Temat postu: ok a czy wiatrak powinien sie krecic bo muj raczej stoi jak wlacze klime czy dopiero zacznie krecic jak sie cieplej zrobi
SeniorA - Pią Lut 12, 2010 21:03
w zasadzie powinien się kręcić na 1 biegu, ale zależy to też od temperatury.
http://www.roverki.pl/article.php?sid=464
witia24 - Pią Lut 12, 2010 21:16 Temat postu: ok Aby więc sprawdzić czy nasz wentylator jest sprawny należy na panelu klimatyzacji ustawić temperaturę minimalną („Lo”) lub wcisnąć przycisk odparowania szyb – spowoduje to uruchomienie wentylatora niezależnie od warunków zewnętrznych.
musze to sprawdzic ale mi sie wydaje ze nie smiga ten wiatrak , jak siedze w kabinie i wlanczam odmrazanie szyby to to nawiew mocniej zaczyna napazac wczesniej kreski na klimie na fula daje a potem odmrazanie ale wiatraka nie sprwadzalem czy kreci ale raczej nie
hvil - Pią Lut 12, 2010 21:26
moj sie kreci ale straszne wibracje mam wlasnie wrocilem i przy zdjetym macalem wszystko ok rzeklbym ze prawie wogole luzow.
witia24 - Pią Lut 12, 2010 21:41 Temat postu: ok ale ty masz benzynke to pewnie inaczej wiatrak reaguje
a co do bicia nie pzymarzlo ci cos na wiatraku i moze w rezonans go wprowadza
hvil - Pią Lut 12, 2010 22:08
tego nie dane mi sprawdzic bylo.
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 22:08 ]
a da sie jakos zmusic wozik do wlaczenia wentylatora jakims kombinacja przyciskow albo czyms?
arti69 - Sob Lut 13, 2010 18:39
w zasadzie włączenie ogrzewania powinno załączyć wentylator na 1 bieg, tylko bez eko
apples - Sob Lut 13, 2010 19:19
Tak pracuje wentylator przy chłodzeniu samego układu chłodzenia - bez AC.
Włączanie wentylatora - 3 biegowy
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C
Włączanie wentylatora - 2 biegowy
1. bieg - 100°C do 111°C
2. bieg - 112°C do 119°C
Jeżeli włączymy AC wentylator automatycznie startuje na 1 biegu. Jeżeli wystąpi dodatkowo temperatura z przedziału wymienionego wyżej, wentylator uruchamia się z prędkością o 1 bieg wyższą.
Np. Pracuje na 1 biegu, temperatura w układzie chłodzenia wzrasta do 102 to automatycznie wskakuje bieg 2 wentylatora.
SeniorA - Sob Lut 13, 2010 20:45
hvil napisał/a: | a da sie jakos zmusic wozik do wlaczenia wentylatora jakims kombinacja przyciskow albo czyms? | hvil,w silniku 1.8, można uruchomić wentylator na małych obrotach, podając masę na pin 2 ( przewód niebiesko/żółty) popielatej wtyczki i na wysokich obrotach dając masę na pin 2 ( przewód niebiesko/czerwony ) czarnej wtyczki.
Złącza czteropinowe , czarne i popielate (od instal. wentylatora), są pod przewodami układu chłodzenia pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Najlepiej ściągnąć do tego obudowę filtra powietrza.
Albo tak jak wcześniej przytoczył informację Witia24,tylko , że wcześniej trzeba uruchomić silnik.
|
|