|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Check Engine-nie kręci rozrusznik
byku1969 - Sob Lut 20, 2010 22:47 Temat postu: [R75] Check Engine-nie kręci rozrusznik witam ,jest to pierwsze moje wejście na forum , gdyż dopiero dzisiaj mam problem ze swoim roverkiem r75 .
samochodu nie moge uruchomić , rozrusznik nie kręci , pali się kontrolka na żółto Check Engine.
w południe miałem ten sam problem ale za piątym , czy szóstym razem rozrusznik zakręcił i dojechałem pod dom.teraz wieczorem wyszedłem i problem się powtórzył z tym ,że już samochód nie zakręcił . co może być tego przyczyną ?
proszę o porady gdyż jestem laikiem .
sTERYD - Sob Lut 20, 2010 22:52
być może to po prostu rozładowany akumulator, lub przewody akumulatora nie mają dobrego styku. Samochód ma zabezpieczenie przed nadmiernym osłabieniem akumulatora i jak jest trochę za niskie napięcie w instalacji to nie pozwala uruchomic silnika.
byku1969 - Sob Lut 20, 2010 23:04
jest to pierwszy problem i to już po zimie , a jeszcze zapomniałem o takim zjawisku ,że jak dojechałem do domu i wyłączyłem silnik , zamknąłem z centralnego to zanim odszedłem od samochodu wycieraczki same się włączyły i tak kilka razy zaczynały pracę i kończyły .na wyświetlaczu zapaliły się lampki kontrolne. wszedłem do samochodu i już go nie mogłem uruchomić .teraz nie działają już same wycieraczki , ale samochód nie chce nawet zagadać.czy może być to jakaś inna przyczyna jak zły akumulator , albo przewody ?
może szczotki się zawiesiły ?
Marcinus - Sob Lut 20, 2010 23:04
sTERYD napisał/a: | być może to po prostu rozładowany akumulator, lub przewody akumulatora nie mają dobrego styku. |
Też to obstawiam, może klemy zaśniedziały? Sprawdź też czy kabel masy ma dobry styk. Czy akumulator był wymieniany, czy jest od nowości?
SeniorA - Sob Lut 20, 2010 23:10
sprawdź czy nie ma wody w grodzi miedzy silnikiem i kabiną. Tam jest sterownik silnika i wiązka z przewodami i 2 odprowadzenia wody , które mogą być zatkane. Woda mogła zrobić swoje.
byku1969 - Sob Lut 20, 2010 23:20
kupiłem samochód rok temu i nie wiem ile czasu jest w nim ten akumulator , klemy sprawdzałem tą są czyste , aczkolwiek zdjąłem je praktycznie bez pomocy klucza , z tym że dokręcić mocniej ich za bardzo nie mogę , gdyż już nie można mocniej zacisnąć . do tej pory samochód palił od dotknięcia , za pierwszym razem
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:20 ]
jutro rano przejdę jeszcze raz do autka i popatrzę jak to wszystko wygląda , z tą wodą to może jest coś na rzeczy bo ostatnio nieźle padało.dzięki za wskazówki , jutro napiszę , czy coś udało się zrobić .
a gdybym nie potrafił nic zrobić to jest sposób na to , aby jakiś magik przyjechał i podpiął komputer ? , czy też musi być silnik uruchomiony aby wykazało błędy ?
Boncky - Sob Lut 20, 2010 23:20
byku1969 napisał/a: | kupiłem samochód rok temu i nie wiem ile czasu jest w nim ten akumulator , klemy sprawdzałem tą są czyste , aczkolwiek zdjąłem je praktycznie bez pomocy klucza , z tym że dokręcić mocniej ich za bardzo nie mogę , gdyż już nie można mocniej zacisnąć . do tej pory samochód palił od dotknięcia , za pierwszym razem |
nie panikuj, wyciągnij aku i naładuj na prostowniku, sprawdz poziom elektrolitu w celach i razie czego dolej, drugie tak jak pisał kolega, sprawdź czy Cie nie zalało. Ja obstawiam akumulator.
Markzo - Sob Lut 20, 2010 23:39
pamiętam, że MaRkowi ZT świrował, jak miał za luźną kleme, skoro piszesz, że słabo trzymają to zapodaj jakieś podkładki czy cuś i powinno coś pomóc
dukat11 - Sob Lut 20, 2010 23:41
byku1969, Ja w zeszłym roku miałem dokładnie to samo. Akumulator przetrzymał największe mrozy i odmówił posłuszeństwa jak temperatury powróciły do ok zera. Wtedy raz palił raz nie ale zawsze wystarczały kable z matiza więc bardzo nie wiele mu brakowało. Wymieniłem akumulator i problem znikł.
SeniorA - Sob Lut 20, 2010 23:51
dukat11, tylko tu jeszcze świeci check , szaleje elektronika i rozładowało aku. Oby to był tylko rozładowany aku. byku1969 napisał/a: | czy też musi być silnik uruchomiony aby wykazało błędy ? | musi być aku naładowany ( sprawny ).
Tu jest o sterowniku w razie potrzeby http://forum.roverki.eu/v...hlight=kabinowy
byku1969 - Nie Lut 21, 2010 09:46
dziękuję bardzo wszystkim za pomoc ,problem tkwił w klemach , za luźnych ,złe styki .samochód odpalił , ale w poz. nr 2 kluczyka , dalej się świeci na żółto check engine.czy tak już zostanie ? pozdrawiam wszystkich miłośników i pasjonatów tych pięknych autek.
apples - Nie Lut 21, 2010 09:53
Sprawdź dla pewności http://forum.roverki.eu/v...ht=woda++grodzi
byku1969 - Nie Lut 21, 2010 21:22
niestety moja radość trwała krótko znowu moje autko nie chce gadać , znowu rozrusznik nawet nie kręci , próbowałem odpalać z drugiego samochodu poprzez kable , też bez rezultatu.
SeniorA - Nie Lut 21, 2010 22:12
to teraz sprawdź to o czym pisałem wcześniej , czy nie ma wody w grodzi. Albo padł rozrusznik ( przewód od automatu).
[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 22:12 ]
warto też sprawdzić czy silnik ma tzw. masę, czyli połączenie z minusem akumulatora.
byku1969 - Nie Lut 21, 2010 23:26
dzięki bardzo , zobaczę jutro ,samochód musiałem zostawić daleko od domu
SeniorA - Pon Lut 22, 2010 10:46
byku1969, masę silnika można sprawdzić miernikiem mierząc oporność która powinna być około 5 omów. Nieskończoność oznacza brak połączenia.Jeden przewód miernika do - aku , a drugi do metalowej części silnika.
|
|