|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 Di 97r] wskaźnik temperatury silnika powyżej skali
casyux - Wto Lut 23, 2010 18:17 Temat postu: [420 Di 97r] wskaźnik temperatury silnika powyżej skali Witam,
na poczatku chciałbym zaznaczyć, że poświeciłem sporo czasu na przeszukanie forum i znalezienie problemu, który w bardzo zbliżony sposób odpowiadałby mojemu problemowi.
Zaczne od początku:
Jakiś miesiąc temu uszedł mi całkowicie płyn chłodniczy. Przyczyna był jakiś tam przewód ktory sie obluzował i tym oto sposobem straciłem płyn. Przewód wrocił na swoje miejsce płyn został uzupełniony i wszystko chodziło jak w zegarku. Dzień w dzień jeździł po miescie co weekend w trasie robiłem po 250km.
Do dzisiaj wszystko było w porzadku. W południe jeszcze zrobiłem z 15km. Po południu jadąc do pracy (po ok.4-5km) zauwazyłem ze wskaźnik temp jest na max. Zatrzymałem sie...Chłodnica była ciepła...mozna było przyłozyc reke na sec i nie parzyło (pozniej jednak trzebabylo puscic), górny przewód był w miare ciepły ale nie parzył wcale, dolny przewód zimny. Odkreciłem korek i sprzwdziłem jak wyglada sprawa w zbiorniczku (wiem ze nie powiniennem odkreca) Płyn miał temperature taka ze mozna było włozyc palec na 2-3 sec. Napewno nie był to wrzatek. Dodam ze powietrze z wentylatora leci ciepłe, a jak sie zatrzymałem to chłodnica nie działała (wogole nie przypominam sobie zeby kiedykolwiek działała...nawet po trasie (czytałem ze bardzo rzadko 420Di potrzebuje odpalic chłodnice)
Mam kilka pytań:
1. Czy mozliwe ze wskaznik temp. najzwyczajniej w swiecie zacza wariowac?
2. Jesli wskazuje poprawnie to co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Zapowietrzenie uĸładu? Przytkana chłodnica?
Dzieki z góry za pomoc.
thef - Wto Lut 23, 2010 18:24
Być może zamknięty jest na stałe termostat. Wymontuj go i sprawdź za pomocą wrzątku czy się otwiera.
casyux - Wto Lut 23, 2010 18:30
thef napisał/a: | Być może zamknięty jest na stałe termostat. Wymontuj go i sprawdź za pomocą wrzątku czy się otwiera. |
Jak narazie siedze w pracy wiec dopiero jutro bede mogl dzialac ewentualnie w piatek:/
Powiedz mi jeszcze czy słyszales moze cos o tym, ze w roverkach wskaznik temp. czesto sie wiesza? cos takiego mi sie obiło o uszy
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:33
tez podejrzewam termostat
[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 18:33 ]
casyux napisał/a: | Powiedz mi jeszcze czy słyszales moze cos o tym, ze w roverkach wskaznik temp. czesto sie wiesza? cos takiego mi sie obiło o uszy | najczęstszą przyczyną tego jest termostat bądź czujnik temp
casyux - Wto Lut 23, 2010 18:33
Powiedzmy, ze to termostat..co wtedy? wymiana (jaki koszt?) czy jakas inna opcja uporania sie z poroblemem?
thef - Wto Lut 23, 2010 18:34
Cytat: | Powiedz mi jeszcze czy słyszales moze cos o tym, ze w roverkach wskaznik temp. czesto sie wiesza? cos takiego mi sie obiło o uszy | Szczerze mówiąc, to pierwszy raz się spotykam z taką opinią. Jeśli na zimnym silniku pokazuje zero, a potem rośnie, to powinno być z nim wszystko ok. Musisz sprawdzić faktycznie czy jest przepływ w chłodnicy, bo też może być przytkana. Może być też problem z pompą wody. Trzeba zacząć o d najprostszych do sprawdzenia rzeczy.
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:35
termostat u Tomateam kosztuje około 120zł z przesyłką a wymienisz sam bez problemu na kanale
thef - Wto Lut 23, 2010 18:37
casyux napisał/a: | Powiedzmy, ze to termostat..co wtedy? wymiana (jaki koszt?) czy jakas inna opcja uporania sie z poroblemem? | Termostat: http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1550 . Ewentualnie może tak być, że założony jest na odwrót (zamienione miejscami dwa króćce, te dłuższe) i to w przypadku dość dynamicznej jazdy powoduje przegrzewanie się silnika.
casyux - Wto Lut 23, 2010 18:39
DANTE79R napisał/a: | termostat u Tomateam kosztuje około 120zł z przesyłką a wymienisz sam bez problemu na kanale |
hmmm no wiec jesli to termostat to bede sie musiał pobawic ale to dopiero przy weekendzie..bo brak czasu:/ Zdiagnozuje i napewno dam znac... poki co zostaje MPK:/
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:39
tu masz nr do Tomateam dzwoń po 10.00 rano 603121772
casyux - Wto Lut 23, 2010 18:43
thef napisał/a: | casyux napisał/a: | Powiedzmy, ze to termostat..co wtedy? wymiana (jaki koszt?) czy jakas inna opcja uporania sie z poroblemem? | Termostat: http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1550 . Ewentualnie może tak być, że założony jest na odwrót (zamienione miejscami dwa króćce, te dłuższe) i to w przypadku dość dynamicznej jazdy powoduje przegrzewanie się silnika. |
wydaje mi się, że opcja założenia na odwrót odpada, bo mam juz roverka rok i w lecie nic sie takiego nie działo... Dzisiaj pierwszy raz i to koło 17 godz. Jak jechałem koło 15:00 (a było cieplej i przejechałem z 15km a nie 5 jak kolo 17) to temperatura była w normie caly czas.
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 19:03
zrób tak jak proponujemy a potem sam zobaczysz i napiszesz jaki efekt
casyux - Wto Lut 23, 2010 19:13
DANTE79R napisał/a: | zrób tak jak proponujemy a potem sam zobaczysz i napiszesz jaki efekt |
Tak zrobię,,,niestety będziecie musieli poczekć na odpowiedź do weekendu bo nie prędko znajde czas.
Nie mniej jednak dzięki dla Was za poświeconą uwagę...Pozdrawiam
Marcinus - Sro Lut 24, 2010 02:11
To ja zaproponuję jeszcze prostsze do sprawdzenia:
U mnie w R25 jak odpadł przewód od masy, to wskaźnik temperatury poszybował poza skalę. Przewód naprawilem, ale niestety zgubiłem śrubę i na drodze przymocowałem na jakąś inną, którą miałem w skrzynce z narzędziami. Tak pojeździłem ponad tydzień, aż dzisiaj temperatura jak na moje mln za szybko rosła. Pod domem osiągnęła górną część skali, prawie czerwone pole (samochód stał na biegu jałowym gdy wskazówka poszła od normy w górę). Okazało się, że śruba, którą przykręciłem masę była gorąca (nie dało się dotknąć). A płyn miał normalną temperaturę (górny przewód i w zbiorniczku). Wymieniłem śrubę na jedną z tych, które trzymają puszkę z bezpiecznikami i "temperatura" wróciła do normalnych wartości, chociaż pojechałem trochę ostrzej, poza miastem.
Podsumowując: sprawdź czy Ci się masa dobrze trzyma pasa przedniego, ewentualnie oczyść ją i klemy dużo pracy nie wymaga, a może pomoże
P.S. Czy wie ktoś jaką śrubą powinna być przykrecona masa do pasa przedniego?
casyux - Sro Lut 24, 2010 12:16
Marcinus napisał/a: | To ja zaproponuję jeszcze prostsze do sprawdzenia:
U mnie w R25 jak odpadł przewód od masy, to wskaźnik temperatury poszybował poza skalę. Przewód naprawilem, ale niestety zgubiłem śrubę i na drodze przymocowałem na jakąś inną, którą miałem w skrzynce z narzędziami. Tak pojeździłem ponad tydzień, aż dzisiaj temperatura jak na moje mln za szybko rosła. Pod domem osiągnęła górną część skali, prawie czerwone pole (samochód stał na biegu jałowym gdy wskazówka poszła od normy w górę). Okazało się, że śruba, którą przykręciłem masę była gorąca (nie dało się dotknąć). A płyn miał normalną temperaturę (górny przewód i w zbiorniczku). Wymieniłem śrubę na jedną z tych, które trzymają puszkę z bezpiecznikami i "temperatura" wróciła do normalnych wartości, chociaż pojechałem trochę ostrzej, poza miastem.
Podsumowując: sprawdź czy Ci się masa dobrze trzyma pasa przedniego, ewentualnie oczyść ją i klemy dużo pracy nie wymaga, a może pomoże
P.S. Czy wie ktoś jaką śrubą powinna być przykrecona masa do pasa przedniego? |
Szczerze powiedziawszy coś w tym może być bo wracając z pracy (samochód zostawiłem na mieście w połowie drogi) po włączeniu samego prądu wskazówka poszybowała natychmiast na połowę skali (czyli temp. jaka jest po nagrzaniu) a po przejechaniu 10-20 metrów osiągnęła max na skali...
Zszedłem do samochodu...przed podniesieniem maski i sprawdzeniem masy włączyłem prąd żeby zobaczyć czy wskazówka zachowuje się tak samo jak w nocy...ku mojemu zdziwieniu podeszła do połowy skali a następnie spadła na zero...pomyślałem ze sprawdzę czy w ogóle działa i przejechałem kilka km ... temperatura wzrosła wskazówka podeszła na połowę skali..wszystko jak dawniej i w zegarku....hmmm....
b.t.w. mase sprawdziłem trzyma mocno na swoim miejscu...
Marcinus - Czw Lut 25, 2010 09:22
casyux, według mnie, tu nie chodzi tylko o to jak mocno się trzyma, ale też o to jak "zabrudzona" jest
ZTCP, to każde zabrudzenie, zaśniedzenie zmniejsza przewodnictwo elektryczne. Jak będziesz mieć chwilę wolnego, to odkręc ta śrubkę i papierem ściernym przeczyść "oczka" na połączeniu.
Pzdr Marcinus.
Tomek1212 - Czw Lut 25, 2010 09:43
Na próbę możesz poprowadzić dodatkowy przewód masowy najlepiej bezpośrednio od akumulatora do silnika i zobacz czy się coś poprawiło.
casyux - Czw Lut 25, 2010 20:13
od wczoraj nic sie nie dzieje... wszystko jest OK
Idąc Marcinus za Twoja radą przeczyściłem śrubkę od masy co idzie do pasa przedniego. Była zaśniedziała śrubka i mocowanie kabla...
Mama nadzieje ze to koniec tej przygody;) Dzięki wszystkim którzy poświecili kilka minut na doradzenie
Pozdrawiam
|
|