|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Biegi nie wchodzą
maxus56 - Nie Lut 28, 2010 18:20 Temat postu: [R75] Biegi nie wchodzą Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy R75.
Problem pojawił się nagle zatrzymałem się na skrzyżowaniu i biegi zaczęły ciężko wchodzić zmieniając biegi prz około 2000obr/m biegi zmieniają się jednym palcem przy około 3000obr/m jest problem ze zmianą a przy wyższych obrotach biegi wcale nie wchodzą i przykład :jadąc 70 na V bieg wchodzi jednym palcem jadąc 80 V wchodzi ciężko a jadąc 100 piątego biegu nie włączę wcale po prostu się nie da i tak na każdym biegu zaznaczę ze wymieniłem olej w skrzyni chociaż wycieków nie było sprawdziłem płyn w pompce ale było ok odpowietrzyłem sprzęgło ale nie było zapowietrzone a i jeszcze chyba istotna rzecz przy zmianie biegów nie zgrzyta i sprzęgło bierze na tej samej wysokości co przed problemem POMOCY bo nie wiem od czego zaczac naprawę i co trzeba wymienić!!!!![/b]
apples - Nie Lut 28, 2010 18:25
Na jakiej wysokości bierze? Puka coś może?
maxus56 - Nie Lut 28, 2010 18:31
nic nie puka a bierze gdzieś w połowie
apples - Nie Lut 28, 2010 18:37
Obawiam się że sprzęgło. Docisk lub wysprzęglik nie może dobrze wysprzęglic przy wyższych obrotach.
[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:37 ]
Jaki masz przebieg?
sknerko - Nie Lut 28, 2010 18:44
czy dotyczy to wszystkich biegów? bo to może być synchronizator ale nie wiem czy na wszystkie biegi jest jeden czy do każdego osobny.
apples - Nie Lut 28, 2010 18:48
sknerko
maxus56 - Nie Lut 28, 2010 18:51
tak problem dotyczy wszystkich biegów
[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:51 ]
140 000 tys
apples - Nie Lut 28, 2010 18:54
Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć. Jak nie pomoże to pozostaje skrzynię wywalać.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
sknerko - Pon Mar 01, 2010 11:16
Gdzieś kiedyś słyszałem ze jest w skrzyniach synchronizator głównego przełożenia (ale to co piszę to mogą być bzdury bo tylko tak mi się coś kojarzy) i wtedy on by odpowiadał za wszystkie biegi.
Pieta - Pon Mar 01, 2010 12:01
Jeden pakiet synchronizatora na dwa biegi 1/2, 3/4, 5/R. Każdy pakiet posiada dwa sprzęgła przesuwne, po jednym na stronę.
Nie ma synchronizatora głównego przełożenia w tego typu skrzyniach. Synchronizator głównego przełożenia, czy też grupy stosuje się w skrzyniach wielobiegowych gdzie występuje dodatkowy reduktor, który pozwala zwiększyć rozpiętość przełożeń. W ten sposób na jednej parze kół w skrzyni podstawowej można uzyskać dwa przełożenia całkowite poprzez zmianę przełożenia reduktora.
maxus56 - Wto Mar 02, 2010 15:12
koledzy aczy przypadkiem nie mogą to byc wybieraki
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 15:12 ]
a czy przewody od wysprzęglika są odkręcane przy wysprzęgliku? bo chyba najpierw zmienię całą srzynię
apples - Wto Mar 02, 2010 16:41
Przewód od wysprzeglika łączony jest z pompką pod akumulatorem. Wysprzęglik i przewody nie są przykręcone. Wysprzęglik jest włożony na wałek sprzęgłowy.
Patryk1987 - Sro Mar 03, 2010 16:55
Ja miałem coś takie w swoim R75 i zrobiłem następująco. Ogólnie potrzebne do tego są dwie osoby.
Po 1. Pod kierownicą przy pedałach masz taką czarną klapkę. Odkręć ją. Tam jest zbiorniczek tylko musisz go wyczuć. Teraz odkręcasz pokrywkę o musisz czymś wyciągnąć ten płyn.
Po 2. Pod maską najlepiej zdjąć całą obudowę filtra powietrza i dostaniemy się do wysprzęglika. Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci.
Po 3. Odpowietrzyć układ i gotowe.
Mi to pomogło i jest ok Pozdrawiam i życzę powodzenia
apples - Sro Mar 03, 2010 17:13
Patryk1987 pomysł dobry, ale żeby zrozumieć to trzeba co najmniej 3 razy przeczytać. Popraw ten opis W CDT nie trzeba zdejmować obudowy filtra.
Patryk1987 - Sro Mar 03, 2010 22:14
Jak kolega nie będzie czegoś wiedział niech pyta W miarę możliwości udzielę odpowiedzi
apples - Sro Mar 03, 2010 22:17
Jakbyś napisał zrozumiale to nie trzeba by było pytać. Cały czas będziesz na forum? raczej nie.
Pieta - Sro Mar 03, 2010 22:17
Podepnę się, aby nie zakładać nowego tematu
Koledzy poratujcie.
Wczoraj nagle pedał wpadł mi w podłogę. Na szczęście okazało się, że tylko przewód mam nadpęknięty zaraz przy pompce.
Nie wiem jak to się stało, może od mrozów, może sam kiedyś naruszyłem przy częstym nurkowaniu pod kierownicą przed wymianą wysprzęglika. Chwilowo lutownicą zapaćkałem i poksyliną. Trzyma ale nie wiem ile będzie to skuteczne.
Może ktoś z was ma niepotrzebny przewód od pompki do odstąpienia?
Jeżeli tak, to proszę o info na PW
Patryk1987 - Sro Mar 03, 2010 22:18
Kurde tylko nie wiem w czym jest problem Jakaś podpowiedź ?
apples - Sro Mar 03, 2010 22:22
Napisz do Boncky. Regenerował już parę sztuk to możne ma.
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 22:22 ]
Patryk1987 napisał/a: | wyciągnąć ten płyn.
Po 2.
Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci. |
Przeczytaj na spokojnie i sam się przekonasz. Jeżeli chcesz aby ktoś z tego skorzystał. Tobie łatwo się czyta bo to robiłeś, mi też bo wiem jak to zrobić, ale jak ktoś kto nie ma pojęcia to nie zrozumie o jaki płyn i skąd te pompki.
Patryk1987 - Sro Mar 03, 2010 22:28
No więc tak.
Wyciągnąć płyn z tego zbiorniczka za pomocą jakiejś pompki
A następnie na odpowietrzniku mamy dwie śrubki jedną trzeba przytrzymać a drugą troszkę poluźnić ( tą pierwszą od brzegu). Następnie zrobić sobie pompkę ze zbiorniczka do spryskiwaczy i nowy płyn wtłoczyć do układu, tak długo aż ze zbiorniczka koło nóg wycieknie płyn.
Płyn może być DOT4 i jedna butelka 0,5 litra powinna wystarczyć. Ale możesz kupić dwie bo to nie drogie.
apples - Sro Mar 03, 2010 22:37
Zalecany płyn Shell Donax YB.
Koji - Czw Mar 11, 2010 18:13
Witam.
Dzisiaj i mnie dotknął problem z biegami.
Mianowicie zaczęło się od gorzej wskakującej jedynki, rzadziej dwójki. Ale to też nie zawsze.
Dojeżdżając do domu dodatkowo pojawił się problem ze wstecznym.
Próbuję kilka razy wciskać sprzęgło i za każdym razem nic. Dopiero jak ruszę do przodu to potem wchodzi normalnie. 3, 4 i 5 ok.
Jak już nie chce wejść bieg to nie ma szans, żeby go wrzucić. Czasami gdy chciałem ruszyć do przodu a bieg wcale nie chciał wejść, spróbowałem trochę mocniej i auto trochę drgało do przodu gdy próbowałem pchnął gałkę, ale bieg nie wchodził. Dodam, że problem nie występuje ciągle, tylko co jakiś czas.
Ktoś orientuje się w temacie?
apples - Czw Mar 11, 2010 18:24
Każdy się już orientuje w temacie. W chwili obecnej są 3 jednoczesne posty w tym temacie. Nikt już nic więcej nie wymyśli.
Koji - Czw Mar 11, 2010 20:13
Czyli rozumiem, że chodzi o ten zabieg?
"Po 1. Pod kierownicą przy pedałach masz taką czarną klapkę. Odkręć ją. Tam jest zbiorniczek tylko musisz go wyczuć. Teraz odkręcasz pokrywkę o musisz czymś wyciągnąć ten płyn.
Po 2. Pod maską najlepiej zdjąć całą obudowę filtra powietrza i dostaniemy się do wysprzęglika. Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci.
Po 3. Odpowietrzyć układ i gotowe. "
apples - Czw Mar 11, 2010 20:34
Nie trzeba w CDT odkręcać filtra powietrza. Przeczytaj cały post http://forum.roverki.eu/v...p=424873#424873
Koji - Sro Mar 17, 2010 18:07
Mechanik wykonał powyższe czynności. Było w miarę dobrze pare dni. Teraz pedał sprzęgła został mi w podłodze.... Już miałem zostawić auto na środku parkingu ale podniosłem pedał w górę ręką, podpompowałem sprzęgło i Roverek pozwolił mi ruszyć do przodu, potem znowu został w podłodze, podpompowałem i udało mi się tyłem zaparkować. Jakieś sugestie dla mojego majstra? Może źle odpowietrzył układ? Przy pompce sucho więc mówi, że pompka musi być ok. Już mnie padniętym sprzęgłem straszy...
apples - Sro Mar 17, 2010 18:17
Pompka sprzęgła raczej się rozleciała.
http://forum.roverki.eu/v...ka+sprz%EAg%B3a
a wysprzęglik jak wygląda? Pod skrzynią sucho?
Koji - Sro Mar 17, 2010 18:19
Acha, coś mówił mechanior, że przy wysprzęgliku był wyciek i już przed dolewaniem płynu do sprzęgła mi to zgłaszał. Może to być ten objaw jak przy pompce przy sprzęgle?
apples - Sro Mar 17, 2010 18:20
Nie może, tylko jest. Rozsypał się w takim razie wysprzeglik.
W sprawie pompki napisz do kolegi Boncky . Regeneruje pompki. Z tego co pisał to padają zaworki w pompce i tego może nie być widać.
Koji - Sro Mar 17, 2010 23:44
Byłem teraz na parkingu i rano już widzę, że może być problem z wyjechaniem jak się nie zluzuje miejsca Po zakończeniu cofania będę musiał gasić silnik, podnieść pedał, podpompować i do przodu, znowu zgasić i tak do nawrócenia Ładne jaja będą Ryzyko przywalenia komuś duże bo jak wcisnę to sprzęgło to hamulcem muszę stawać i gasić auto bo sprzęgło nie odbija, bieg nie wyskakuje Mam nadzieję, że jakoś do mechanika dojadę
Dzięki wielkie Apples za zainteresowanie i sugestie. Dam znać jak sprawy po robocie.
Pozdro
Jeżeli chodzi o wysprzęglik, to który klikać jeżeli mechanik potwierdzi uszkodzenie tej części?
http://allegro.pl/item954...diesel_skf.html
jakiś dodatkowy element na końcu rurki.
czy to?
http://allegro.pl/item960...ik_sprzegl.html
ten za to ma chyba metalowe rurki.
apples - Czw Mar 18, 2010 09:15
Nr2. od AAnd
Polecam tego sprzedawce. Sam u niego kupowałem
Wysprzęglik jest od Freelandera, ale pasuje do R75.
Niech tylko dobrze obada, czy na pewno to wysprzeglik, aby nie był Sprzęgło w R75 średnio pada przy ok 200tys.
piochu1 - Czw Mar 18, 2010 11:00
apples napisał/a: | Nr2. od AAnd
Polecam tego sprzedawce. Sam u niego kupowałem
Wysprzęglik jest od Freelandera, ale pasuje do R75.
Niech tylko dobrze obada, czy na pewno to wysprzeglik, aby nie był Sprzęgło w R75 średnio pada przy ok 200tys. |
Właśnie przechodzę ten temacik , przy 207 tyś rozleciało mi się koło dwumasowe , tarcza no i wysprzeglik.
koszty to :
dwumasa 16OO
tarcza 600
wysprzeglik 250 (pasuje od Freelandera ale przewód zasilający jest podobno dłuższy o ok.
5 cm w/g opinii mechanika)
apples - Czw Mar 18, 2010 11:14
Jak się rozleciała dwumasa?
Przewód nie jest dłuższy tylko trochę inaczej wygięty co nie przeszkadza. Wszyscy prawie jeździmy na tych wysprzeglikach. Nie daj się namówić na wysprzęglik z naklejką Rover.
piochu1 - Czw Mar 18, 2010 11:22
apples napisał/a: | Jak się rozleciała dwumasa? |
Jeszcze jej nie widziałem osobiście, powinienem odebrać autko dziś albo jutro to wezmę tą dwumasę i zobaczę może kliknę zdjęcie i wkleję. Co do wysprzęglika to masz rację bo mechanik już wszystko składa i nie narzeka choć przewód w pierwszym momencie wydawał mu się dłuższy
apples - Czw Mar 18, 2010 11:25
Zapomniałeś do kosztów dopisać wymiany
Jak ją będziesz miał to pospisuj z niej wszystkie numery jakie tylko są. Poszukamy coś o niej.
Koji - Czw Mar 18, 2010 12:39
O dziwo autem dzisiaj rano normalnie odjechałem Ale jak trochę pojeździłem i dojechałem do mechanika, przytrzymałem specjalnie dłużej sprzęgło i znowu pedał "chciał" zostać w podłodze. Zostawiłem i mają ten wysprzęglik obejrzeć. To prawda, że trzeba ściągać zawieszenie i skrzynię wyciągać? Wstępny koszt plus minus 250-300 zł mi powiedział. NA tyle się przygotowałem. Oby na tym się skończyło i oby auto sprawnie się poruszało. Zobaczymy.
apples - Czw Mar 18, 2010 12:44
Trzeba zwalić sanki zawieszenia i wyciągnąć skrzynię. Niech najpierw odpowietrzą.
300zł robocizna? Wysprzęglik 250zł. Jeżeli masz ok 200tys. to sprzęgło tez jest już kiepskie. Komplet (docisk, tarcza) ok 500zł. lub sama tarcza http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438
Koji - Czw Mar 18, 2010 14:23
Właśnie dzwonił mechanik. W pompce sprzęgła przy pedale cofa się płyn i to jest przyczyną moich problemów. Tam jest jakiś zaworek, który nie trzyma. Do wymiany cała pompka rozumiem? Czy da się jakoś obtanić koszty? A pompka od BMW pasuje coś gdzieś czytałem i ponoć lepsze. Chodzi o e39? Dasz znać Apples? Przepraszam, że tak na nygusa. Nie mam czasu forum przeszperać, w pracy jestem i szef mnie goni a mechanik czeka na odpowiedź co robimy.
piochu1 - Czw Mar 18, 2010 15:03
apples napisał/a: | Nie może, tylko jest. Rozsypał się w takim razie wysprzeglik.
W sprawie pompki napisz do kolegi Boncky . Regeneruje pompki. Z tego co pisał to padają zaworki w pompce i tego może nie być widać. |
apples - Pią Mar 19, 2010 11:05
Koji napisał/a: | pompka od BMW pasuje coś gdzieś czytałem i ponoć lepsze. Chodzi o e39? |
ROVER STC100156 – BMW 21521163899 np.: ATE 24.2419-1713.3
Pamiętaj że pompka pasuje tylko po wykonaniu czynności opisanych http://www.roverki.pl/article.php?sid=489 oraz http://forum.roverki.eu/v...ka+sprz%EAg%B3a
Jeżeli koledzy Kris, Dam-Kam i Rowan się zgodzą to wrzuciłbym numery katalogowe tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438 z linkami do ich opisu przeróbki http://www.roverki.pl/article.php?sid=489 i http://forum.roverki.eu/v...ka+sprz%EAg%B3a
Również opis kerbi http://forum.roverki.eu/v...g%B3a&start=920 może jeszcze o kimś zapomniałem?
Dam-Kam - Pią Mar 19, 2010 15:03
ja nie zastrzeglem praw autorskich i jak najbardziej nie mam nic przeciwko
apples - Pią Mar 19, 2010 15:38
Zrobione http://forum.roverki.eu/v...p=476649#476649
Jeżeli o kimś zapomniałem lub o czymś to dajcie mi znać na PW.
maxus56 - Pon Kwi 19, 2010 18:03
czy tarcza sprzęgła ta normalna ze sprężynkami do koła zamachowego będzie pasowała do koła dwumasowego czy nie będzie jakiejś kolizji tz. jak tarczę ze sprężynkami założę do dwumasy to będzie oki????
apples - Pon Kwi 19, 2010 18:40
maxus56 napisał/a: | czy tarcza sprzęgła ta normalna ze sprężynkami do koła zamachowego będzie pasowała do koła dwumasowego czy nie będzie jakiejś kolizji tz. jak tarczę ze sprężynkami założę do dwumasy to będzie oki???? | Będzie OK. Teraz tylko takie sprzedają. Tarczę bez sprężynek dostaniesz raczej tylko jeszcze w serwisie. Tarcza ze sprężynkami odciąża trochę dwumasę, ale może powodować czasami szarpnięcia.
|
|