|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200] 1.4-8v, 98r Czy to HGF?
Sebas84 - Nie Mar 21, 2010 15:07 Temat postu: [R 200] 1.4-8v, 98r Czy to HGF? Witam
Mam kilka pytań ponieważ podejrzewam że poszła mi uszczelka pod głowicą w roverku, albo gorsza wersja to blok silnika. Objawy są takie:
W kolektorze wydechowym (metalowy, zardzewiały) tylko nie przy silniku, a poniżej przy następnym łączeniu jakiejś uszczelki, kolo sondy lambada (bo myśle że to sonda) wycieka mi płyn, ale dosłownie ciurkiem. Gdy wracałem z pracy temperatura silnika była na połowie skali czyli ok, ale zaczęło się dymić spod maski:( Zatrzymałem się otwieram maskę no i płyn się wylewał i to z tego tak kopciło. Płynu w zbiorniczku wyrównawczym zero. Nie załwazyłem spadku mocy roverka, majonezu taż nie stwierdziłem. Jedyne co to zaczął głośniej chodzić, tak jak by rura od tłumika gdzieś poszła w okolicach silnika.
Czy to HGF?
Jeżeli tak to jakie są koszta orjentacyjne w 8v bo doszły mnie słuchy ze troszkę taniej niż w 16v. Czy trzeba planować głowice, wymieniać szpilki itd. Również zastanawiam się czy zawieść autko do mechanika co zajmuje się strichte roverkami, czy do mechanika który już zajmował się moim roverkiem, ale były to raczej proste usterki, a na pewno będzie tańszy i w miarę mu ufam. Zastanawia mnie na ile to skomplikowana jest naprawa, bo nie chciał bym za miesiąc znowu tego przerabiać.
Budyn - Nie Mar 21, 2010 15:19
Witaj, skoro coś takiego Ci się stało jak wracałeś z pracy to może masz gdzieś węże dziurawe i płyn Ci uciekł nie koniecznie to musi być HGF. Posprawdzaj najpierw węże i chłodnice może tu gdzieś będzie tkwił problem
klakier0301 - Nie Mar 21, 2010 21:17
lub ewentualnie poszla ci uszczelka kolektora dolotowego jezeli cieszko bedzie mial odpalic i po odpaleniu na kolektorze wylotowym bedzie cieklo od razu po odpaleniu to powinna byc uszczelka kolektora
Sebas84 - Pon Mar 22, 2010 00:16
No tak tylko z kąd w układzie dolotowym płyn chłodniczy? Roverek zapala bez problemów.
klakier0301 - Czw Mar 25, 2010 19:43
po zgaszeniu samochodu większe ciśnienie zostaje na układzie chłodzenia i z tąd płyn w układzie dolotowym.
|
|