Zobacz temat - [R75] Chłodnica paliwa powracającego do baku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Chłodnica paliwa powracającego do baku

dariusz152 - Nie Lis 08, 2009 22:51
Temat postu: [R75] Chłodnica paliwa powracającego
Na wstepie witam wszystkich na forum. Od roku mam R75 i jak narazie idzie swietnie.
Dzieki temu forum wlanie dzis naprawilem sobie swiatla cofania i parktronic(czujnik na skrzyni) Dokonujac tej naprawy zajrzalem pod auto i oto nowy problem Pod tylnym zderzakiem w okolicach prawego kola jest jakas chlodniczka i obok cos na ksztalt termostatu obie rzeczy laczy kabelek , ktory wlasnie widze ze niestety przesniedzial przy chodnicy i .. odpadl:( Mam pytanie co to jest , od czego i jak to mozna maprawic
Dodam ze moj rowerwk to 75 2.0 rok prod 99 ale z vin wychodzi ze 2000r skrzynia manualna

dukat11 - Nie Lis 08, 2009 22:54

Jest to chłodnica paliwa powracającego z silnika i prawdopodobnie jest to masa w celu wyrównania potencjału elektrycznego z resztą samochodu.
dariusz152 - Wto Lis 10, 2009 01:17

dukat11 napisał/a:
Jest to chłodnica paliwa powracającego z silnika i prawdopodobnie jest to masa w celu wyrównania potencjału elektrycznego z resztą samochodu.


dzieki nawet nie wiedzialem ze cos takiego istnieje, a co sie moze stac jesli ta masa jest odpieta i wisi. Do czego wlasciwie to sluzy i czy mozna tak jezdzic. Wiem ze to moze wyglada jakbym nie wiedzial nic pozatym ze auto ma 4 kola i kierownice , ale naprawde pierwszy raz sie z czyms takim spotykam, dotychczas mialem starsze auta i nie zauwazylem takich cudow:)
Dzieki

witgut - Wto Lis 10, 2009 11:12

najpierw będą się gromadzić ładunki elektryczne, później przeskoczy 1 ikra ... i wybuch urwie Ci tylne koło :mrgreen:
A może nic się nie stanie ??

sTERYD - Wto Lis 10, 2009 13:33

przecież to nie benzyna... tak od razu nie wybucha...
raczej masa jest po to, żeby chłodniczka nie korodowała ;)

dukat11 - Wto Lis 10, 2009 15:42

Jak napisał sTERYD, nic nie powinno się stać.
witgut - Wto Lis 10, 2009 17:11

Cytat:
Jak napisał sTERYD, nic nie powinno się stać

Ale jeśli ktoś już wymyślił to połączenie kabelkiem, to dobrze by ono było. Należy je uzupełnić, biorąc pod uwagę że nie jest to trudne a może Cię uchronić przed ewentualną dziurą wywołaną przyśpieszoną korozją.

dukat11 - Wto Lis 10, 2009 17:20

witgut napisał/a:
Ale jeśli ktoś już wymyślił to połączenie kabelkiem, to dobrze by ono było. Należy je uzupełnić, biorąc pod uwagę że nie jest to trudne a może Cię uchronić przed ewentualną dziurą wywołaną przyśpieszoną korozją.


oczywiście zgadzam się że warto to naprawić ale nie ma co ciśnieniować że teraz i za wszelką cenę :)

dariusz152 - Wto Lis 10, 2009 23:49

Wielkie dzieki problem jak okazalo sie blachy ale dzieki za odp. teraz jeszcze musze naprawic 1 czujnik od parktronica, ogrzewanie lusterka i auto w 100% sprawne ... mam nadzieje na wszelki wypadek nie podpinam do kompa bo i niema po co pali jedzi nie gasnie jest ok jeszcze raz wlk dzieki
jarekb - Sob Mar 27, 2010 23:16
Temat postu: [R75] Chłodnica paliwa powracającego do baku
Witam, do czego jest ta mala chlodnica za tylnim prawym kolem?
Zukowaty - Sob Mar 27, 2010 23:18

Chłodnica paliwa powracającego do baku. Żeby Ci baku nie poskręcało od temperatury.
jarekb - Sob Mar 27, 2010 23:21

kurcze ciekawa sprawa ale powiem ci ze nie spotkalem sie z takim czyms w innych autach a najlepsze jest to ze pytalem sie mechanika i nie mial pojecia co to jest
hvil - Sob Mar 27, 2010 23:23

a...jak zacznie ona przeciekac???::D:D:D w benzynie chyba raczej tego niema bo ryzykowne bybylo?
Zukowaty - Sob Mar 27, 2010 23:25

W benzynie nie ma takiej potrzeby. Inne diesle tez to maja. Paliwo w dieslu jest wtłaczane do silnika pod baaaaardzo dużym ciśnieniem a jego nadmiar wraca do baku. Przy sprężaniu rośnie jego temperatura i po to jest ta chłodnica.
jarekb - Sob Mar 27, 2010 23:35

ale chyba tylko w nowszych autach tj. po 2000r montuja bo w mojej 620sdi nie ma takiej chlodnicy paliwa i w audi a4 tdi tez nie ma... moze przez to ze w r75 jest bak plastikowy czy z jakiegos tam twozywa a starszych autach byly metalowe
Zukowaty - Nie Mar 28, 2010 00:00

jarekb napisał/a:
moze przez to ze w r75 jest bak plastikowy czy z jakiegos tam twozywa a starszych autach byly metalowe

Sam sobie odpowiedziałeś ;)

Marek_75 - Nie Mar 28, 2010 20:00

jarekb napisał/a:
kurcze ciekawa sprawa ale powiem ci ze nie spotkalem sie z takim czyms w innych autach a najlepsze jest to ze pytalem sie mechanika i nie mial pojecia co to jest

w common railu jest to potrzebne bo temperatura i ciśnienie paliwa dużo większe niż w zwykłym dieslu.

kris-tofer - Pon Mar 29, 2010 11:44

jarekb napisał/a:
a najlepsze jest to ze pytalem sie mechanika i nie mial pojecia co to jest
radzę zmienić mechanika :D
dukat11 - Pon Mar 29, 2010 20:38

kris-tofer napisał/a:
jarekb napisał/a:
a najlepsze jest to ze pytalem sie mechanika i nie mial pojecia co to jest
radzę zmienić mechanika :D


I to szybko skoro nie zna takich podstaw to może się zatrzymał na silnikach wolnossących :wink:

Zukowaty - Pon Mar 29, 2010 20:50

dukat11 napisał/a:
I to szybko skoro nie zna takich podstaw to może się zatrzymał na silnikach wolnossących :wink:

Vw Gulf ;)