Zobacz temat - [ R200 1.4i 99r] HAMOWANIE
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R200 1.4i 99r] HAMOWANIE

joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 09:30
Temat postu: [ R200 1.4i 99r] HAMOWANIE
witam wszystkich

w swoim r200 mam z przodu tarcze niewentylowane a z tylu bebny

pytanie brzmi czy jesli zaloze do niego hamulce od rovera 1.8 16v czyli przod wieksza i wentylowana tarcza a tyl tarcza to auto bedzie mi lepiej hamowalo???

co w ogóle o takim rozwiazaniu sadzicie , oplaca sie ?? ??
pozdrawiam :cool:

zouza - Pią Kwi 09, 2010 09:32

Sporo rzeźby, musiałbyś szczęki wymienić z przodu, z tyłu jeszcze większa rzeźba jak masz bębny . Wg bez sensu zwłaszcza w 8v. Zresztą było parę tematów o hamulcach.
Opłacać się na pewno nie opłaca, bo musiałbyś sporo zainwestować... ale co kto lubi.

joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 09:38

zouza, mam wszystkie wymagane czesci.... :cool:

tarcze ,zaciski,klocki,jarzma, przewody hamulcowe, wsio :grin:

gdybym 2 miechy temu mial lepsze hamulce to wyhamowałbym przed Laguna '04 :neutral:

R-200 - Pią Kwi 09, 2010 10:06

Dwa miesiące temu potrzebna była rozważna jazda a nie lepsze hamulce. :lol:
joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 10:12

R-200, wiem moja wina ale hamowalem(nie pomoglo :???: )
gdyby byly lepsze hamulce to co innego ,ale to juz bylo minelo

mam caly uklad hamulcowy od 1.8 16v i mysle czemu by sobie nie poprawic hamowania w aucie , wszystko idzie ku bezpieczenstwu :lol: :lol:

praktis - Pią Kwi 09, 2010 10:34

Na Twoim miejscu przełożyłbym przód, a zostawił tył na bębnach. Z tyłem dłubaniny sporo, a efekt niewspółmierny do włożonej pracy.

R-200 napisał/a:
Dwa miesiące temu potrzebna była rozważna jazda a nie lepsze hamulce.

:ok: sam miałem to napisać. :razz:

Korczus - Pią Kwi 09, 2010 10:53

siema podepnę się pod temat.

Wczoraj byłem na przeglądzie i mi powiedzieli, że prawy tył oraz ręczny są słabe.
Klocki są ok, tarcze rok temu zakładałem nowe. Więc co może być nie tak?

joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 10:56

z tylem dlubania duzo???? :shock:

mozecie mi to wyjasnic???? :wink:
wczoraj z r200 1.8 16v wyjolem tylne zawieszenie (cale) no i hamulce sa przykrecone do belki czterema srubami , w moim roverku jest tak samo. Nie wystarczy czasami u mnie wykrecic bebny i zalozyc tarcze??? co??

tarcze z tylu auta lepiej pewnie zdaja egzamin niz bebny... gdyby tak nie bylo to po co r200 1.8 16v miałby miec wlasnie tarcze a nie bebny??
przeciez nie dla picu :cool:

a jaka jest droga hamowania r200 1.4 8v i 1.8 16v co?? :bezradny:

sTERYD - Pią Kwi 09, 2010 10:57

mogą być zatarte śruby pływające zacisków, albo i tłoczki, zwłaszcza z tym ręcznym...
Korczus - Pią Kwi 09, 2010 11:47

sTERYD napisał/a:
mogą być zatarte śruby pływające zacisków, albo i tłoczki, zwłaszcza z tym ręcznym...


W zeszłym roku robiłem zabieg czyszczenia lewej strony bo nie odbijał, być może teraz z prawej sie zasyfiło i by trzeba rozebrać ;/

joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 12:33

zna ktos ta droge hamowania moze???
bo na googlach nie moge nic znalezc :???:

Bordos - Pią Kwi 09, 2010 13:57

Kolego moim zdaniem powinienneś najpierw przyjrzeć się oponom (w jakim są stanie) oraz stanowi amortyzatorów.

Te podzespoły również odpowiadają za hamowanie.

Czy jesteś pewien, że układ hamulcowy w Twoim aucie jest w dobrej kondycji? Sprawdzałeś stan szczęk, tłoczków, bębnów ? Czy przewody nie puchną zbyt mocno?


Dopiero gdy stwierdzisz, że wszystko jest 100% tak jak być powinno, a hamulce są dla Ciebie niewystarczające to zdecyduj się na wymianę na większe.

A co do tego, czy 1.4 8V jest sens wkładać większe - to zależy jak kto jeździ...