|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R200 1.4i 99r] HAMOWANIE
joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 09:30 Temat postu: [ R200 1.4i 99r] HAMOWANIE witam wszystkich
w swoim r200 mam z przodu tarcze niewentylowane a z tylu bebny
pytanie brzmi czy jesli zaloze do niego hamulce od rovera 1.8 16v czyli przod wieksza i wentylowana tarcza a tyl tarcza to auto bedzie mi lepiej hamowalo???
co w ogóle o takim rozwiazaniu sadzicie , oplaca sie ??
pozdrawiam
zouza - Pią Kwi 09, 2010 09:32
Sporo rzeźby, musiałbyś szczęki wymienić z przodu, z tyłu jeszcze większa rzeźba jak masz bębny . Wg bez sensu zwłaszcza w 8v. Zresztą było parę tematów o hamulcach.
Opłacać się na pewno nie opłaca, bo musiałbyś sporo zainwestować... ale co kto lubi.
joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 09:38
zouza, mam wszystkie wymagane czesci....
tarcze ,zaciski,klocki,jarzma, przewody hamulcowe, wsio
gdybym 2 miechy temu mial lepsze hamulce to wyhamowałbym przed Laguna '04
R-200 - Pią Kwi 09, 2010 10:06
Dwa miesiące temu potrzebna była rozważna jazda a nie lepsze hamulce.
joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 10:12
R-200, wiem moja wina ale hamowalem(nie pomoglo )
gdyby byly lepsze hamulce to co innego ,ale to juz bylo minelo
mam caly uklad hamulcowy od 1.8 16v i mysle czemu by sobie nie poprawic hamowania w aucie , wszystko idzie ku bezpieczenstwu
praktis - Pią Kwi 09, 2010 10:34
Na Twoim miejscu przełożyłbym przód, a zostawił tył na bębnach. Z tyłem dłubaniny sporo, a efekt niewspółmierny do włożonej pracy.
R-200 napisał/a: | Dwa miesiące temu potrzebna była rozważna jazda a nie lepsze hamulce. |
sam miałem to napisać.
Korczus - Pią Kwi 09, 2010 10:53
siema podepnę się pod temat.
Wczoraj byłem na przeglądzie i mi powiedzieli, że prawy tył oraz ręczny są słabe.
Klocki są ok, tarcze rok temu zakładałem nowe. Więc co może być nie tak?
joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 10:56
z tylem dlubania duzo????
mozecie mi to wyjasnic????
wczoraj z r200 1.8 16v wyjolem tylne zawieszenie (cale) no i hamulce sa przykrecone do belki czterema srubami , w moim roverku jest tak samo. Nie wystarczy czasami u mnie wykrecic bebny i zalozyc tarcze??? co??
tarcze z tylu auta lepiej pewnie zdaja egzamin niz bebny... gdyby tak nie bylo to po co r200 1.8 16v miałby miec wlasnie tarcze a nie bebny??
przeciez nie dla picu
a jaka jest droga hamowania r200 1.4 8v i 1.8 16v co??
sTERYD - Pią Kwi 09, 2010 10:57
mogą być zatarte śruby pływające zacisków, albo i tłoczki, zwłaszcza z tym ręcznym...
Korczus - Pią Kwi 09, 2010 11:47
sTERYD napisał/a: | mogą być zatarte śruby pływające zacisków, albo i tłoczki, zwłaszcza z tym ręcznym... |
W zeszłym roku robiłem zabieg czyszczenia lewej strony bo nie odbijał, być może teraz z prawej sie zasyfiło i by trzeba rozebrać
joni_25x - Pią Kwi 09, 2010 12:33
zna ktos ta droge hamowania moze???
bo na googlach nie moge nic znalezc
Bordos - Pią Kwi 09, 2010 13:57
Kolego moim zdaniem powinienneś najpierw przyjrzeć się oponom (w jakim są stanie) oraz stanowi amortyzatorów.
Te podzespoły również odpowiadają za hamowanie.
Czy jesteś pewien, że układ hamulcowy w Twoim aucie jest w dobrej kondycji? Sprawdzałeś stan szczęk, tłoczków, bębnów ? Czy przewody nie puchną zbyt mocno?
Dopiero gdy stwierdzisz, że wszystko jest 100% tak jak być powinno, a hamulce są dla Ciebie niewystarczające to zdecyduj się na wymianę na większe.
A co do tego, czy 1.4 8V jest sens wkładać większe - to zależy jak kto jeździ...
|
|