Zobacz temat - [R 416] Wąż chłodnicy (górny)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416] Wąż chłodnicy (górny)

kmc - Sob Kwi 10, 2010 09:10
Temat postu: [R 416] Wąż chłodnicy (górny)
Witam, mam problem z gumową rurą od chłodnicy. Jakiś czas temu pękła mi przy zacisku na długość około 5 cm, więc żeby zaoszczędzić kase skróciłem ją o ten kawałek, kupiłem nowy zacisk (stary rozpadł się przy próbie wkręcenia śróbki) dolałem brakujący płyn chłodniczy i po przejechaniu 500 metrów jak silnik się nagrzał to rura pękłą znowu w tym samym miejscu.
Zastanawiam się co może być przyczyną tego, że ten wąż pęka akurat w tym miejscu (przy prawym zacisku tym koło rozgałęzirnia). Nie chce wywalić kasy na nową rurę i po przejechaniu kilkuset metrów zobaczyć dym z pod maski.

LU - Sob Kwi 10, 2010 09:24

może stary wąż po prostu..
jaki jest na zimnym silniku? miękki czy twardy?

kmc - Sob Kwi 10, 2010 09:27

Twardy, ledwo da radę go ścisnąć. Może rzeczywiście dlatego, że jest stary, ale wygląda dość solidnie, w sumie to gruuba rura więc troche mnie dziwi, że tak szybko pękł.

Może należy odpowietrzyć układ chłodniczy czego nie zrobiłem. Jeśli tak to jak to zrobić?

LU - Sob Kwi 10, 2010 11:27

Miałem taką samą sytuację jak Ty, to na pewno wina samego węża - po prostu był za stary.
No i oczywistym jest, że przy wymianie na nowy, czy zabawą z tym musowe jest odpowietrzenie układu.

kmc - Sob Kwi 10, 2010 11:48

Nie wydaje mi się żeby wąż pękł po przejechaniou 500 metrów, wyczytałem, że wine może ponosić korek od zbiornika wyrównawczego lub mniej optymistyczna wersja to uszczelka pod głowicą...
Po tym jak dzisiaj mi pękł ten wąż strasznie dymiło z pod maski i podczas jazdy ciągnął się za samochodem biały dym, nie wiem czy nie z wydechu.

LU - Sob Kwi 10, 2010 13:13

Dym szedł spod maski, bo płyn chłodniczy kapał na rozgrzany kolektor - to dlatego.
Nie mów, że z rozwalonym wężem jechałeś nim dalej:|

kmc - Sob Kwi 10, 2010 13:42

Jak zobaczyłem, że się dymi to musiałem zjechać, przecież od razu nie wrzucę awaryjnych i nie zahamuje na lewym pasie ;p
Zaholowałem auto i sprawdziłem bagnet, oraz nakrętkę od silnika, na szczęście nie było podejrzanego białej cieczy, wszystko wyglądało w porządku. Wymienię dzisiaj wąż chłodnicy, oraz korek od zbiornika wyrównawczego, odpowietrze układ i mam nadzieje, że wszystko będzie ok.
Po czym poznać, że do wymiany jest uszczelka od korektora?

uciu_85 - Sob Kwi 10, 2010 17:52

miałem podobny problem z pękającym wężem układu chłodzenia, u mnie niestety to był HGF
ciśnienie szło na układ i po prostu wąż nie wytrzymywał i pękał w różnych najsłabszych punktach, po zrobieniu uszczelki pod głowicą wszystko było już ok.