|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - 45 ?
kubapl - Pon Kwi 19, 2010 08:16 Temat postu: 45 ? Witam,
chcę zakupić Rover'a 45. Zainspirował mnie kolega, który posiada takie auto, silnik 2.0 benzyna V6, automat z możliwością ręcznej zmiany biegów, skóra, klima i full wypas. I teraz mam pytanie: czy ta skrzynia występowała również z silnikami diesla? Co jest lepsze: benzyna V6, czy jednak diesel? Jak benzynowce znoszą gaz? I na co zwracać uwagę przy zakupie?
Jeśli mi napiszecie jakieś rady, wskazówki, będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Kuba
sobrus - Pon Kwi 19, 2010 08:21
Benzynowce to K i KV6 - dobrze znoszą gaz, pod warunkiem że ktoś kto go montuje zna sie na robocie.
Diesel to chyba Roverkowy 2.0 IDT, tez nie jest zły. I jest dośc dynamiczny (kompresor + turbo).
Co do wyboru benzyna czy gaz to chyba preferencja osobista.
magneto - Pon Kwi 19, 2010 08:24
sobrus napisał/a: | (kompresor + turbo). |
Jaki kompresor?
sobrus - Pon Kwi 19, 2010 10:30
tfu ... intecooler
dobrze że chociaż Ty już nie śpisz....
kasjopea - Pon Kwi 19, 2010 18:54
kubapl napisał/a: | Jeśli mi napiszecie jakieś rady, wskazówki, będę bardzo wdzięczny. | Radzę poprawić temat, zgodnie z Zasadami Kącika .
sruba77 - Pon Kwi 19, 2010 21:39
Diesel tylko jest z manualem. Automat o którym mówisz kojarzony był tylko z silnikiem KV6, oprócz tego była stosowana jeszcze skrzynia CVT (bezstopniowa) z motorkiem 1.8.
olek997 - Wto Kwi 20, 2010 00:04
diesel to są oszczędności, ja robie wsumie niewiele bo rocznie tak z 20 tys nie schodze i autentycznie po kieszeni odczuwam na plus ze mam diesla. zreszta zobacz ze ropke mozesz zawsze od jakiegos tirowca kupić cb radio i halo halo koledzy szukam oszczędności:) i zaraz jakies 20 litrów wpada po jakies 3zł
sobrus - Wto Kwi 20, 2010 06:37
Benzynka z LPG też jest ekonomiczna, natomiast łatwiej kupić benzyne z małym przebiegiem
Chociaż z takim pozyskiwaniem ropki przez CB jeszcze sie nie spotkałem i rzeczywiście jeszcze taniej to wychodzi
Można w sumie tankować propan butan na podejrzanych stacjach ale nie wiem jak to sie skończy dla wtryskiwaczy.
olek997 - Wto Kwi 20, 2010 07:46
sobrus, no napewno łątwiej znależc benzynke z malym przebiegiem 100% racji. bo diesle mozna często wyjeżdzone spotkac;( ja 3 miesiące szukałem swojego roverka..., sobrus, u nas na dolnym śląsku takie pozyskiwanie ropy jest bardzo popularne:)
magneto - Wto Kwi 20, 2010 13:07
sobrus napisał/a: | Chociaż z takim pozyskiwaniem ropki przez CB jeszcze sie nie spotkałem i rzeczywiście jeszcze taniej to wychodzi |
ja ostatnio wyrwałem 70 litrów po 2.7 za litr. dlatego jeżdżę dieslem i nikt na benzyne mnie nie namówi
sobrus - Wto Kwi 20, 2010 13:19
mnie na diesla nikt nie namówi ale przy moich przebiegach cena paliwa jest mi właściwie obojętna...zwłaszcza że jeżdże na LPG.
(mimo wszystko nie lubie przepłacać a cene benzyny uważam za złodziejską )
za to możliwość wkręcenia go na 7k rpm ... bezcenne..
Tak czy inaczej oba typy silników mają swoje wady i zalety. Dobrze ze są obydwa
olek997 - Wto Kwi 20, 2010 16:16
magneto, no właśnie:) diesel nigdy Cie nie zdradzi:) sobrus, jak masz takie przebiegi i cena paliwa nie gra roli to czemu jezdzisz na gazie?
faecd - Wto Kwi 20, 2010 16:53
A ja dodam 2 grosze od siebie.
1. Pytanie o R45, o gustach sie nie dyskutuje ale jezeli moge wyrazic swoje zdanie, to R45 to taka nie dorobiona limuzyna, na zderzakach listwy chromowe, a na drzwiach czarne plastikowe DO tego to jest po prostu zwykly kompakt napakowany chromami az nadto. Najladniejsze sa albo R400 albo MG ZS i tyle.
2. Diesel czy benzyna/LPG. Opisze swoje pojmowanie dwoch oszczednych wariantow czyli diesel lub lpg. Mam lpg i wiem, ze co jakis czas trzeba czyscic wtryski, reduktor, ustawiac mapy bla bla bla. Jak ktos nie umie sam wymienic filtrow to co 10 tys km placi 120-150zł. Do tego samochod na LPG nigdy nie bedzie tak smao jezdzul jak na benzynie bo tj instalacja dokladana, jedynie mozna zblizyc sie z osiagami do osiagow z pb ale to zawsze nie to samo.
Diesel niedosc, ze instalacja fabryczna, to i wysoki moment obrotowy jakze przydatny w miescie podczas ruszania z pod swiatel. Silnik 2.0 SDi w Roverze 600 ciagnie ta bude ladnie a i bez problemu do 180 ja rozpedzi to silnik ten czy w R400 czy w R200 albo silnik iDT we wspomnianym R45 to istna rakieta!
Pozdrawiam!
olek997 - Wto Kwi 20, 2010 17:27
no naprawde roverkowy dieselek jest naprawde udana konstrukcją
sobrus - Wto Kwi 20, 2010 21:00
Jeżdże na gazie bo ... lubie LPG. Prawie wszystkie samochody w domu mamy na LPG (z wyjątkiem Vectry brata, ale to 3.2 V6 211KM służąca głównie jako zabawka).
Dlaczego miałbym przepłacać prawie 100zł na tankowaniu i pozwalać sie okradać (bo patrząc na cene baryłki ropy i benzyny trudno odnieść inne wrażenie) skoro moge nie przepłacać...
Dla mnie jazda na Pb to wyrzucanie kasy w błoto i tyle...
Ponieważ wiedziałem że przy moich przebiegach szanse na zwrot kosztów są niewielkie (choć w sumie nawet jak by mi sie miała nie zwrócić to i tak bym zamontował - na wszelki wypadek) - upolowałem Roverka od razu z instalacją.
Co do diesla - ja wole benzyne. Wyższa kultura pracy, w zimie nie ma problemów z rozruchem i filtrami paliwa. Nie trzeba aż tak strasznie uważać na to co sie leje ani na turbosprężarkę.
Oba typy silników mają swoje zalety - każdy znajdzie coś dla siebie.
Pare lat temu byłem sam napalony na turbodiesla, ale mi jakoś przeszło
Prawidłowo założona i wyregulowana instalacja nie wymaga juz wiecej regulacji. Pech w tym że półsekwencyjne K-Series ciężko wyregulować.
Wtyski i nowy reduktor to koszt 200zł za część (w porównaniu z pompą wtryskową do diesla czy regeneracją turbiny to śmieszne pieniądze).
A L-series faktycznie jest bardzo dobrym dieslem
Mi też R400 bardziej mi sie podoba od R45. W przeciwnym wypadku jeździłbym R45.
Nie widziałem jednak większego sensu dopłacania do czegoś co mi sie mniej podoba...
olek997 - Wto Kwi 20, 2010 22:48
sobrus napisał/a: | (z wyjątkiem Vectry brata, ale to 3.2 V6 211KM służąca głównie jako zabawka). | szacun! jak mi sie marzy taka moc w roverku:) sobrus napisał/a: | Dla mnie jazda na Pb to wyrzucanie kasy w błoto i tyle... |
No w zimie powiem Ci nie wiem jakbym przetrwał gdyby nie webasto! szczerze to swiece zarowe powinienem zmienic i akumulator ale dzieki webasto obeszlo sie bez tego! (ale i tak zmienie) uzywałem regularnie od temperatur okolu +1 dodatkó do ropy zeby nie zamarzało i dało to oczekiwany skutek.
pozatym jak kupiles juz z gazem to rewelka!
mi sie r45 w sedanie podoba:) troszke zoribony juz pod 75, ale faktycznie.. ta listwe czarną boczną to bym pomalował.... musze koledze podpowiedzieć
borek88 - Czw Kwi 29, 2010 21:07
ruszanie z pod swiatel dieslem jest irytujace
najpierw tatalnie nic az po chwili wciska w siedzenie
przy silnikach idt trzeba uwazac jak sie traktuje pierszy bieg bo podobno siada
marius__ - Czw Kwi 29, 2010 21:32
Ja też nie byłem przekonany do diesla (chciałem Pb+gaz założyć), ale kupiłem zadbany "egzemplarz" diesla i jestem zadowolony jak do tej pory (dopiero 2 kkm przejechałem), a rodzaj paliwa to kwestia gustu moim zdaniem. Jeździłem autem z gazem ale o instalację trzeba dbać (wątki powyzej) i niekoniecznie koszty są niższe niż ON... Ale to moja subiektywna ocena !
Silniczek iTD jest OK, ale trzeba się przestawić przy ruszaniu - najpierw "nic", później "kop", ale kop jest przyjemny i moment obrotowy max przy niskich obrotach
Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy nowym "rowerem"
P.S. Do tej pory nie miałem diesla - to mój pierwszy Koszty utrzymania jak w Tico, ale auto chyba trochę wygodniejsze
faecd - Czw Kwi 29, 2010 21:47
A ja tam choruje na bmw hehe na 3jeczki E46 albo 5teczki E39 tylko z silnikami to roznie...najchetniej 3.0d ale z drugiej strony 2.3 benzyna na gazie pali 15 l max:) i ma 170 koni...
ehhh albo tez volvo s60 2.4D
Niestety pokim studentem to zapewne rovera bede ujezdzac
Z jedej strony plusem benzyny sa to co wyzej napisaliscie a minusem diesla to, ze czesci do niego sa drozsze, poczawszy od sprzegla przez turbo itd. Wiec suma sumarum to co wydasz na instalacje LPG i wszyskie dodatkowe koszty z nia zwiazne to w dieslu bys wsadzil w drozsze czesci.
A cenowo jazda prawie tak samo wychodzi
|
|