Zobacz temat - 45 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - 45 ?

kubapl - Pon Kwi 19, 2010 08:16
Temat postu: 45 ?
Witam,
chcę zakupić Rover'a 45. Zainspirował mnie kolega, który posiada takie auto, silnik 2.0 benzyna V6, automat z możliwością ręcznej zmiany biegów, skóra, klima i full wypas. I teraz mam pytanie: czy ta skrzynia występowała również z silnikami diesla? Co jest lepsze: benzyna V6, czy jednak diesel? Jak benzynowce znoszą gaz? I na co zwracać uwagę przy zakupie?

Jeśli mi napiszecie jakieś rady, wskazówki, będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Kuba

sobrus - Pon Kwi 19, 2010 08:21

Benzynowce to K i KV6 - dobrze znoszą gaz, pod warunkiem że ktoś kto go montuje zna sie na robocie.

Diesel to chyba Roverkowy 2.0 IDT, tez nie jest zły. I jest dośc dynamiczny (kompresor + turbo).

Co do wyboru benzyna czy gaz to chyba preferencja osobista.

magneto - Pon Kwi 19, 2010 08:24

sobrus napisał/a:
(kompresor + turbo).

Jaki kompresor?

sobrus - Pon Kwi 19, 2010 10:30

tfu ... intecooler :D
dobrze że chociaż Ty już nie śpisz.... :oops:

kasjopea - Pon Kwi 19, 2010 18:54

kubapl napisał/a:
Jeśli mi napiszecie jakieś rady, wskazówki, będę bardzo wdzięczny.
Radzę poprawić temat, zgodnie z Zasadami Kącika :wink: .
sruba77 - Pon Kwi 19, 2010 21:39

Diesel tylko jest z manualem. Automat o którym mówisz kojarzony był tylko z silnikiem KV6, oprócz tego była stosowana jeszcze skrzynia CVT (bezstopniowa) z motorkiem 1.8.
olek997 - Wto Kwi 20, 2010 00:04

diesel to są oszczędności, ja robie wsumie niewiele bo rocznie tak z 20 tys nie schodze i autentycznie po kieszeni odczuwam na plus ze mam diesla. zreszta zobacz ze ropke mozesz zawsze od jakiegos tirowca kupić :) cb radio i halo halo koledzy szukam oszczędności:) i zaraz jakies 20 litrów wpada po jakies 3zł :)
sobrus - Wto Kwi 20, 2010 06:37

Benzynka z LPG też jest ekonomiczna, natomiast łatwiej kupić benzyne z małym przebiegiem :)
Chociaż z takim pozyskiwaniem ropki przez CB jeszcze sie nie spotkałem i rzeczywiście jeszcze taniej to wychodzi ;)

Można w sumie tankować propan butan na podejrzanych stacjach ale nie wiem jak to sie skończy dla wtryskiwaczy.

olek997 - Wto Kwi 20, 2010 07:46

sobrus, no napewno łątwiej znależc benzynke z malym przebiegiem 100% racji. bo diesle mozna często wyjeżdzone spotkac;( ja 3 miesiące szukałem swojego roverka..., sobrus, u nas na dolnym śląsku takie pozyskiwanie ropy jest bardzo popularne:)
magneto - Wto Kwi 20, 2010 13:07

sobrus napisał/a:
Chociaż z takim pozyskiwaniem ropki przez CB jeszcze sie nie spotkałem i rzeczywiście jeszcze taniej to wychodzi

ja ostatnio wyrwałem 70 litrów po 2.7 za litr. dlatego jeżdżę dieslem i nikt na benzyne mnie nie namówi

sobrus - Wto Kwi 20, 2010 13:19

mnie na diesla nikt nie namówi :D ale przy moich przebiegach cena paliwa jest mi właściwie obojętna...zwłaszcza że jeżdże na LPG.
(mimo wszystko nie lubie przepłacać a cene benzyny uważam za złodziejską :cool: )

za to możliwość wkręcenia go na 7k rpm ... bezcenne.. :D

Tak czy inaczej oba typy silników mają swoje wady i zalety. Dobrze ze są obydwa :)

olek997 - Wto Kwi 20, 2010 16:16

magneto, no właśnie:) diesel nigdy Cie nie zdradzi:) sobrus, jak masz takie przebiegi i cena paliwa nie gra roli to czemu jezdzisz na gazie? :P :)
faecd - Wto Kwi 20, 2010 16:53

A ja dodam 2 grosze od siebie.

1. Pytanie o R45, o gustach sie nie dyskutuje ale jezeli moge wyrazic swoje zdanie, to R45 to taka nie dorobiona limuzyna, na zderzakach listwy chromowe, a na drzwiach czarne plastikowe :/ DO tego to jest po prostu zwykly kompakt napakowany chromami az nadto. Najladniejsze sa albo R400 albo MG ZS i tyle.

2. Diesel czy benzyna/LPG. Opisze swoje pojmowanie dwoch oszczednych wariantow czyli diesel lub lpg. Mam lpg i wiem, ze co jakis czas trzeba czyscic wtryski, reduktor, ustawiac mapy bla bla bla. Jak ktos nie umie sam wymienic filtrow to co 10 tys km placi 120-150zł. Do tego samochod na LPG nigdy nie bedzie tak smao jezdzul jak na benzynie bo tj instalacja dokladana, jedynie mozna zblizyc sie z osiagami do osiagow z pb ale to zawsze nie to samo.

Diesel niedosc, ze instalacja fabryczna, to i wysoki moment obrotowy jakze przydatny w miescie podczas ruszania z pod swiatel. Silnik 2.0 SDi w Roverze 600 ciagnie ta bude ladnie a i bez problemu do 180 ja rozpedzi to silnik ten czy w R400 czy w R200 albo silnik iDT we wspomnianym R45 to istna rakieta!

Pozdrawiam!

olek997 - Wto Kwi 20, 2010 17:27

no naprawde roverkowy dieselek jest naprawde udana konstrukcją
sobrus - Wto Kwi 20, 2010 21:00

Jeżdże na gazie bo ... lubie LPG. Prawie wszystkie samochody w domu mamy na LPG (z wyjątkiem Vectry brata, ale to 3.2 V6 211KM służąca głównie jako zabawka).

Dlaczego miałbym przepłacać prawie 100zł na tankowaniu i pozwalać sie okradać (bo patrząc na cene baryłki ropy i benzyny trudno odnieść inne wrażenie) skoro moge nie przepłacać...

Dla mnie jazda na Pb to wyrzucanie kasy w błoto i tyle...

Ponieważ wiedziałem że przy moich przebiegach szanse na zwrot kosztów są niewielkie (choć w sumie nawet jak by mi sie miała nie zwrócić to i tak bym zamontował - na wszelki wypadek) - upolowałem Roverka od razu z instalacją.

Co do diesla - ja wole benzyne. Wyższa kultura pracy, w zimie nie ma problemów z rozruchem i filtrami paliwa. Nie trzeba aż tak strasznie uważać na to co sie leje ani na turbosprężarkę.
Oba typy silników mają swoje zalety - każdy znajdzie coś dla siebie.
Pare lat temu byłem sam napalony na turbodiesla, ale mi jakoś przeszło ;)

Prawidłowo założona i wyregulowana instalacja nie wymaga juz wiecej regulacji. Pech w tym że półsekwencyjne K-Series ciężko wyregulować.
Wtyski i nowy reduktor to koszt 200zł za część (w porównaniu z pompą wtryskową do diesla czy regeneracją turbiny to śmieszne pieniądze).

A L-series faktycznie jest bardzo dobrym dieslem :)
Mi też R400 bardziej mi sie podoba od R45. W przeciwnym wypadku jeździłbym R45.
Nie widziałem jednak większego sensu dopłacania do czegoś co mi sie mniej podoba...

olek997 - Wto Kwi 20, 2010 22:48

sobrus napisał/a:
(z wyjątkiem Vectry brata, ale to 3.2 V6 211KM służąca głównie jako zabawka).
szacun! :) jak mi sie marzy taka moc w roverku:)
sobrus napisał/a:
Dla mnie jazda na Pb to wyrzucanie kasy w błoto i tyle...
:ok:

No w zimie powiem Ci nie wiem jakbym przetrwał gdyby nie webasto! szczerze to swiece zarowe powinienem zmienic i akumulator ale dzieki webasto obeszlo sie bez tego! (ale i tak zmienie) :P uzywałem regularnie od temperatur okolu +1 dodatkó do ropy zeby nie zamarzało i dało to oczekiwany skutek.

pozatym jak kupiles juz z gazem to rewelka!

mi sie r45 w sedanie podoba:) troszke zoribony juz pod 75, ale faktycznie.. ta listwe czarną boczną to bym pomalował.... musze koledze podpowiedzieć :)

borek88 - Czw Kwi 29, 2010 21:07

ruszanie z pod swiatel dieslem jest irytujace
najpierw tatalnie nic az po chwili wciska w siedzenie
przy silnikach idt trzeba uwazac jak sie traktuje pierszy bieg bo podobno siada

marius__ - Czw Kwi 29, 2010 21:32

Ja też nie byłem przekonany do diesla (chciałem Pb+gaz założyć), ale kupiłem zadbany "egzemplarz" diesla i jestem zadowolony jak do tej pory (dopiero 2 kkm przejechałem), a rodzaj paliwa to kwestia gustu moim zdaniem. Jeździłem autem z gazem ale o instalację trzeba dbać (wątki powyzej) i niekoniecznie koszty są niższe niż ON... Ale to moja subiektywna ocena !! !
Silniczek iTD jest OK, ale trzeba się przestawić przy ruszaniu - najpierw "nic", później "kop", ale kop jest przyjemny i moment obrotowy max przy niskich obrotach :mrgreen:
Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy nowym "rowerem" :wink:

P.S. Do tej pory nie miałem diesla - to mój pierwszy :smile: Koszty utrzymania jak w Tico, ale auto chyba trochę wygodniejsze :wink:

faecd - Czw Kwi 29, 2010 21:47

A ja tam choruje na bmw :) hehe na 3jeczki E46 albo 5teczki E39 :) tylko z silnikami to roznie...najchetniej 3.0d ale z drugiej strony 2.3 benzyna na gazie pali 15 l max:) i ma 170 koni...

ehhh albo tez volvo s60 2.4D :)

Niestety pokim studentem to zapewne rovera bede ujezdzac ;)

Z jedej strony plusem benzyny sa to co wyzej napisaliscie a minusem diesla to, ze czesci do niego sa drozsze, poczawszy od sprzegla przez turbo itd. Wiec suma sumarum to co wydasz na instalacje LPG i wszyskie dodatkowe koszty z nia zwiazne to w dieslu bys wsadzil w drozsze czesci.

A cenowo jazda prawie tak samo wychodzi :)