Zobacz temat - [R 416] dlaczego nie ma pełnego obiegu płynu chłodniczego??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416] dlaczego nie ma pełnego obiegu płynu chłodniczego??

kmc - Czw Kwi 22, 2010 13:41
Temat postu: [R 416] dlaczego nie ma pełnego obiegu płynu chłodniczego??
Witam, mam następujący problem z roverkiem:

Zaczęło się od dwukrotnego pęknięcia rury od chłodnicy (górnej).

Kupiłem nową rurę, oraz dla pewności nowy korek od zbiornika wyrównawczego (podobno zdarza się, że węże pękają przez to, że korek przestaje odpowietrzać).
Chciałem następnie uzupełnić płyn chłodniczy, więc dolałem jakieś 2cm ponad max i odkręciłem śrubę od odpowietrzenia. Chwilkę po-syczało i zaczął wydobywać się płyn chłodnicy, ale nie jakoś ciurkiem tylko zaczęło lekko cieknąć, a po chwili przestało w ogóle. Płynu ze zbiorniczka wyrównawczego prawie mi nie ubyło.. Zakręciłem śrubę od odpowietrzenia i odpaliłem silnik.
Górna gumowa rura od chłodnicy po pewnym czasie nagrzała się (do tego stopnia, że nie można było spokojnie trzymać na niej ręki) a dolny wąż chłodnicy pozostał chłodny. Sprawdziłem palcem temperature płyny chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i okazało się, że się nie nagrzał.
Temperatura silnika sięgnęła mniej więcej 1/3 i dalej już nie chciała iść. Odczekałem kilka minut i zgasiłem silnik, bo nie chciałem stracić kolejnego węża (chyba nie powinien pęknąć, bo zbiorniczek wyrównawczy nie był zakręcony, ale wolałem nie ryzykować)

Teraz zastanawiam się co szwankuje, pierwsza moja myśl to termostat, brat mi podpowiedział, że może pompa wody (robiłem rozrząd kilka miesięcy temu i pompa też została wymieniona).

Z góry dzięki za pomoc :)

am_k - Czw Kwi 22, 2010 13:50

A może to słynny HGF.
kmc - Czw Kwi 22, 2010 13:53

też się nad tym zastanawiałem, ale z wydechu widać białego dymu, sprawdziłem bagnet i jest ok, nie ma żadnego podejrzanego śluzu, tak samo pod nakrętką.
Lechos - Czw Kwi 22, 2010 14:42

Sprawdzales tez dolny waz? Prawdopodobnie przy 1/3 termostat nie zdazyl Ci sie nawet otworzyc.
kmc - Czw Kwi 22, 2010 15:07

faktycznie..
jak górny wąż jest już nagrzany to dolny jest nadal zimny i miękki, może po prostu coś tam się zapchało.

co sądzicie o zepsutej pompie wody? jej zepsucie mogły by spowodować takie konsekwencje?

Lechos - Czw Kwi 22, 2010 15:35

termostat sie jeszcze nie otworzyl
kmc - Czw Kwi 22, 2010 15:39

no ok, więc to, że temp. silnika nie przekracza 1/3 go wyklucza, ale co może być powodem ww. problemów?
Lechos - Czw Kwi 22, 2010 15:45

rozgrzej dobrze sam. obserwujac jednoczesnie temp. aby dolny waz zrobil sie goracy (termostat sie otworzy) i wtedy zobaczysz co sie dzieje o ile cos sie bedzie dzialo
kmc - Czw Kwi 22, 2010 15:50

właśnie problem w tym, ze ten dolny wąż nie chce się nagrzać, wydaje mi się, że w ogóle nie dochodzi do niego płyn. Tak jak napisałem w pierwszym poście: górny wąż nagrzewa się moim zdaniem aż za bardzo. Samochód chodził około 5-10 minut i temp silnika nie poszła dalej niż 1/3.

Zresztą dziwne, że płyn chłodniczy nie uciekał jak odkręciłem śrubę od odpowietrzenia

Adrian - Czw Kwi 22, 2010 16:03

Odpowietrz go porządnie. Artykuł masz na stronie głównej. Pamiętaj o odkręceniu ogrzewania na maksa. Możesz pouciskać też węże. Musisz poczekać do momentu włączenia się wentylatora.
kmc - Czw Kwi 22, 2010 16:19

hmm rzeczywiście trochę źle się do tego zabrałem i pominąłem odkręcenie dolnego węża i przepłukania układu wodą. W sobotę sprawdzę czy w tym tkwi problem.