|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silniczki VIS
Trebor - Czw Kwi 22, 2010 23:42 Temat postu: [R75] Silniczki VIS Hej pomocy mam mały problem wymieniłem w warsztacie ostatnio sprzęgło i wysprzęglik ,chodzi teraz leciutko ale zauważyłem olej w tym dziwnym miejscu po raz pierwszy i nie wiem co to ? i jak sie do tego zabrać , dołączam zdjęcie .
wszelaka pomoc mile widziana .
[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:38 ]
Czy to normalne i jako laik dam sobie rade z tym ustrojstwem mam Rover 75 2.0l V6 rok 2000r.
[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:42 ]
drugie zdjęcie
sknerko - Pią Kwi 23, 2010 07:25
To są silniczki VIS. Jak ciekną znaczy że sa pełne oleju i VIS na umarciu. Trzeba je zdjąć z kolektora rozebrać wyczyścić, przelutować, założyć i powinno banglać jak nowe chyba że silniczki już są trupy.
Na forum albo na stronie klubowej jest manual do naprawy silniczków VIS
kasjopea - Pią Kwi 23, 2010 15:49
Trebor, czytamy Techniczny FAQ http://www.roverki.pl/ind...lektora-ssacego .
Trebor - Sob Kwi 24, 2010 12:59
A dziękuje za porade poszukałem i znalazłem na angielkim forum warto zobaczyc
[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:53 ]
podaje linki
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=31504
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
http://forums.xpowerforum...ht=sheddist+vis
[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:57 ]
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
to też mozna zobaczyć
[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:59 ]
a tak temu przeciwdziałają
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=29330
[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:59 ]
bede z tym walczył zaczynam od jutra
sknerko - Sob Kwi 24, 2010 16:58
Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz kol. Zukowaty miał i już nie ma bo rozebrał kolektor i potwierdził słowa PHJOWI tam olej ma być do smarowania klapek VIS.
Trebor - Sob Kwi 24, 2010 22:11
oki sorki ale i tak podobno sie sklapla
sknerko - Sob Kwi 24, 2010 22:34
instrukcja naprawy siłowniczków jest chyba gdzieś na forum, o ile dobrze pamiętam piter34 ją tłumaczył
SeniorA - Sob Kwi 24, 2010 22:38
sknerko napisał/a: | Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz | Nie podzielam tej opinii .Prawidłowo zamontowany i właściwie używany odpowiedni ( dwukierunkowy )separator pomaga i ponieważ nie odoleja w 100%,to mechanizm VIS jest smarowany wystarczająco.Mam zamontowany od dawna i nie dość,że zapobiega zaolejeniu silniczków i płytek, to jeszcze odwadnia przewody.
dzieju - Czw Sie 19, 2010 11:12
Panowie szykuje sie do rozebrania tego silniczka VIS
I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?
Poci mi sie w tym samym miejscu co widac na foto .
Na benzynie nie mam problemow ladnie sie wkreca i dobrze sie zbiera .
Ale skoro sie poci olejem znaczy ze trzeba by to rozebrac i oczyscic prawda ? czy tgo nie ruszac i czekac az cos padnie ?
Prosze o odpowiedzi na moich kilka pytan .
SeniorA - Czw Sie 19, 2010 12:23
dzieju napisał/a: | I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?
| Do naprawy siłowników VIS nie potrzeba zdejmować całego kolektora.Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty ) i nie potrzeba nowych uszczelek. Działanie siłowników można sprawdzić testerem diagnostycznym albo przez odpowiednie łączenie styków .Przy zdejmowaniu kolektora , teoretycznie powinno się wymienić oringi , ale praktycznie robi się to jak są uszkodzone.
dzieju - Czw Sie 19, 2010 13:06
SeniorA napisał/a: | Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty ) |
A gdzie jest drugi ? widze tylko jeden
Czy mimo tego ze dziala poprawnie autko zdjac kolektor i wyczyscic ? czy nie ruszac go ?
SeniorA - Czw Sie 19, 2010 13:49
dzieju napisał/a: | A gdzie jest drugi ? widze tylko jeden
| na drugiej fotce są widoczne dwa pudełeczka przykręcone do kolektora.Do każdego podłączone są wtyczki 4-ro stykowe z przewodami. dzieju napisał/a: | Czy mimo tego ze dziala poprawnie autko zdjac kolektor i wyczyscic ? czy nie ruszac go ? | ja bym nie ruszał, zrobiłbym to przy okazji np.wymiany termostatu.
dzieju - Czw Sie 19, 2010 15:24
Ok dzieki wstrzymam sie .
Alex_Tom - Pią Mar 30, 2012 19:30
Właśnie wyjąłem moje VIS żeby umyć po prostu. A tam olej że hej!
Pierwsze rzecz, odkręciłem 10 wkrętów co są pod spodem ale ta pokrywka nie chce za nic zejść! Jest coś o czym nie wiem czy po prostu mam jakiś dziwny przypadek. Wkręty były tak przykręcone, że aż napociłem się przy odkręcaniu, może poprzedni właściciel to przykleił.
I druga rzecz. Z siłownika Balance Valve (tego bliżej szyby) wyciekał olej. Otwieram go. A tam tyle oleju, że aż tej płytki zielonej nie widać. Rozumiem, że to myć dokładniutko..?
Jeśli źle pisze, nie tu gdzie trzeba czy coś to chociaż nakierujcie bo już 3 dzień miele te forum o układzie dolotowym a serio chce to dobrze zrobić
dzieju - Pią Mar 30, 2012 20:19
Duzo pisania
W skrócie
Otworz moduly
Usun stary silikon z obudowy w okolo
Zatop obudowy w benzynie ekstrakcyjnej
Zdemontuj wszystko z srodka
Umyj dokladnie w benzynie extrakcyjnej (tylko uwazaj na mikrostyki)
Wyplukaj dokladnie silniki z obu modulow
Przelutuj cala plytke jedna i druga
Sprawdz czy nie masz upalonych ścieżek
Nasmaruj lozyska silnka z obu stron olejem do lozysk.
Sprawdz dzialanie silniczkow na zasilaczu z pomiarem pradu (sprawny nie moze przekraczac 0.5A)
Poskladaj ladnie do srodka
Uszczelnij obudowe np. Silikonem o odpowiednich parametrach dla warunkow pracy
Kazda czesc powinienes sprawdzic na mierniku
Mikrostyki na zwarciu nie powinny miec wiecej niz 1-3ohm
Usterka najczesniej ulegaja plytki (spalone sciezki),Silniki,Mikrostyki,Przekazniki,Diody prostownicze.
Jak by co dzwon - 512623706
Ja dodatkowo montuje samo kontrole w formie diody LED ktora informuje o prawidlowym zaparkowaniu modulu .
Wiecej znajdziesz w linkach z mojego podpisu .
Powodzenia .
|
|