|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera
lukasz27 - Sro Maj 05, 2010 19:23 Temat postu: [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera problemów z roverkiem część dalsza;
szarpanie silnika i gaśnięcie po uzyskaniu wyższej temperatury: wymiana przepustnicy, czujnika położenia wału, czujnika temperatiry silnika, zdiagnozowane uszkodzenie potencjometru przepustnicy - naprawione, staboilizator małych obrotów naprawiony, imobliajzer naprawiony - efekt auto 1,5 m-ca u "speców" a efektów nie widać....
dlatego mam pytanie w związku z najnowszą diagnozą Panów mechaników; czy jest możliwa wymiana sterownika komputera silnika o oznaczeniu MKC 104032 na inny o innych oznaczeniach? wspomniany powyżej nie jest w tym momencie nigdzie dostępny. czy możliwe jest zastąpienie MKC 104032 innym poprzez wstawienie zestawu startowego ze sterownikiem i imobilajzerem?
Proszę o informację bo &^%$ nie wiem już co robić
ADI-mistrzu - Sro Maj 05, 2010 20:46
A sondę lambda sprawdzali ? Też mi szarpał i gasł właśnie przez to. Sprawdź ciśnienie paliwa, może pompkę szlak trafia i dlatego jak silnik zimny to pali bo działa na ssaniu i więcej paliwa podaje, a jak się rozgrzeje to zmniejsza tą dawne, ale ze niskie ciśnienie to za niska dawka paliwa i tak to wygląda.
Filtr paliwa zmieniany ? Chodź to raczej nie powinno mieć wpływu...
flapjck1 - Sro Maj 05, 2010 20:50
jesli byla by to sonda to odpiecie jej pomogloby ( ustabilizowalo by prace na "cieplo" )
Adrian - Sro Maj 05, 2010 21:05
Może po rozgrzaniu wariuje cewka?
ADI-mistrzu - Sro Maj 05, 2010 21:18
Czy ja wiem, cewka jest zalana żywicą i raczej niema co tam wariować... Jak coś to od początku by były dziwne rzeczy jak by to cewka była.
PHJOWI - Sro Maj 05, 2010 22:20
co do kompa musi być ten co stary inaczej nie zatrybi , po drugie jeśli szarpie i ma problemy , to rozrząd do sprawdzenia oraz czujnik ciśnienia w kolektorze do sprawdzenia .
ADI-mistrzu - Czw Maj 06, 2010 07:20
Na pewno musi być ten sam? Słyszałem że w silnikach 1.4 i 1.6 były kompy o różnej numeracji, ale działały tak samo (podobno nawet z 400 kompy pasują a inny numerek mają).
Pozdrawiam
PHJOWI - Czw Maj 06, 2010 14:57
koło zamachowe mają różne ilości zębów i komp musi pasować do koła może być sytuacja że komp ma inny numer i też pali ale 1.6 ma taki komputer którego nie można zamienić innym numerem.
lukasz27 - Pią Maj 28, 2010 12:16
witam. auto u mechaników 2 miesiące i lipa; sprawdzono całą elektrykę, wymieniono sterownik komputera (udało się znaleźć właściwy model), ciśnienie po 12,5 na cylindrach, sprawdzony rozrząd i dalej objawy te same. autko ewidentnie szykowane było pod sprzedaż a ja wtopiłem mechanicy sugerują pompę oleju, że niby zamontowana z innej pojemności silnika lub głowica do naprawy + zawory (koszt 1300zł)pytanie brzmi czy mnie nie rzeźbią? i co dajel można jeszcze sprawdzać?
ArekL - Czw Cze 03, 2010 19:23
lukasz27 napisał/a: | pompę oleju | Oleju czy paliwa?
A co z cewką?
Czemu głowica do naprawy?
Silnik gaśnie, bo co? Nie ma iskry czy paliwa?
lukasz27 - Pią Cze 04, 2010 09:03
pompa oleju.cewka sprawdzana i jest ok. silnik po rozgrzaniu zaczyna pracować nierównomiernie i podczas jazdy zaczyna szarpać i gasnie. ni ema róźnicy na czym pracuje: na LPG czy bezynie. mechanicy twierdzą że może to być wina głowicy, stwierdzili że zaczyna ubywac oleju podczas pracy silnika - chociaż jeździłem do tej pory i oleju nie brał a tu nagle oddaję samochód do mechanika i zaczyna brać olej.... dziwne
flapjck1 - Pią Cze 04, 2010 09:13
wiesz co? zmien mechanikow, oni jakas szkole poza podstawowa skonczyli? - dobrze ci radze - co ma pompa oleju do brania oleju?
olej brac moze przez zajechane pierscienie, przez zajechana glowice ale nie przez zajechana pompe oleju
glowica do zdiagnozowania - jesli objaw na cieplo, to na rozgrzanym silniku zmierzyc kompresje, jesli sa ubytki to pomiar cisnienia to wykaze ( porownac do zimnego )
a ja bym postawil na elektryke jako taka, wlacznie z ta niby sprawdzona cewka
ArekL - Pią Cze 04, 2010 16:16
Ja też bym obstawiał elektrykę. Ten czujnik położenia wału zmieniałeś na nowy czy na używkę?
lukasz27 - Pią Cze 04, 2010 21:46
co do cewki - podmieniana była na inną i objawy nie ustępowały... czujnik położenia wału był wymieniany na używkę,
ArekL - Pią Cze 04, 2010 23:09
lukasz27 napisał/a: | czujnik położenia wału był wymieniany na używkę | Tak myślałem. Bo mi to dalej wygląda na winę czujnika.
Możesz przypomnieć jeszcze raz objawy? Bo mniemam, że pisałeś w innym temacie, a nie chce mi się szukać. Za każdym razem silnik gaśnie czy raz na jakiś czas? Jak zgaśnie to zapala od razu czy musisz poczekać?
lukasz27 - Sob Cze 05, 2010 10:08
podczas jazdy, gdy temperatura na wskaźniku osiąga połowę zakresu; auto traci moc, zaczyna szarpać i gasnie. dzieje się tak za każdym razem. udaje się uruchomić silnik (najczęściej) ale samochodem dalej trzęsie, trzeba wprowadzić go na bardz wysokie obroty, wtdey udaje się zjechac ze skrzyżowania dopóki nie ostygnie sytuacja powtarza sie notorycznie...
ArekL - Nie Cze 06, 2010 13:51
No identycznie miałem z walniętym czujnikiem... Po 10-15 minutach jazdy zaczęło poszarpywać, potem przygasać, dawanie gazu pomagało na kilkanaście sekund, potem w końcu gasło i pobocze Początkowo dawało się od razu odpalać i jechać dalej przez kilka minut. Ale z każdym dniem było coraz gorzej. W końcu po każdym zgaśnięciu czekało mnie 15 minut stania i jedziemy dalej. Po 10 minutach znowu postój.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz na innym czujniku. Może w R to jest mniej roboty, bo w Polonezie to jest masakra.
lukasz27 - Pią Cze 11, 2010 12:17
a czy rientujesz się czy są dostępne nowe czujniki położenia wału? pewnie nie ale zapytać nie zaszkodzi
darek_wp - Pią Cze 11, 2010 12:53
lukasz27 popatrz
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=960
możesz też zapytać w fota.pl albo intercars.
lukasz27 - Pią Wrz 24, 2010 12:55
zmiana mechanika spowodowała odkrycie "grzania się" katalizatora, katalizator wyciągnięty, włożona strumienica, silnik pracuje normalnie we wszystkich zakresach obrotów oprócz obrotów pomiędzy 2000 a 3000 obrotów, mechanik wyciągnął świece - są okopcone. czekam na olejne rewelacje
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 19:39 ]
w sensie kolejne rewelacje a nie olejne
[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 13:53 ]
czujnik położenia wału sprawdzony - wymiana na nowy; nic nie pomogło.... mechanik znalazł pęknięty kolektor dolotowy, zamówiony dobry czekam na informację - batalia trwa 5 miesiąc, wynik meczu Rover - mechanicy 5:0
[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 13:55 ]
pomysły się kończą, wymieniono wiązakę elektryczną ech .......
|
|