|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ustawienie obiegu wewnętrznego
jarema - Sro Maj 19, 2010 19:33 Temat postu: [R75] Ustawienie obiegu wewnętrznego od jakiegoś czasu zauważyłem inne, tak mi się wydaje działanie obiegu wewnetrznego na panelu klimatyzacji.
otóż gdy na dworze jest chłodniej niż w aucie, to po wejściu do środka i odpaleniu silnika zawsze włącza się samoczynnie obieg wewnętrzny-dlaczego?
moim zdaniem nie powinien gdyż musi zaczerpnąć zimnego powietrza z dworu by schłodzić wnętrze. więc dlaczego dzieje się inaczej.
nie było tego problemu gdy było zimno.
teraz muszę pamiętać aby zawsze po uruchomieniu wyłączyć ten przycisk.
panel klimy pracuje u mnie w trybie econ, bo jakoś nie widzę potrzeby uruchamiania klimy(nie jest tak ciepło)
hvil - Sro Maj 19, 2010 19:37
też to mam:-) Badałem tą zależność mi sie wydaje ze jak temp na dworze jest o 4 stopnie (albo o 6)nizsza jak w aucie ustawiona to sie wlacza obieg:-) bo roverek stwierdza ze na dworze jest za mala roznica by cos dalo:-) mi to nie przeszkadza, po prostu odklikuje:-)
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 19:40
Panel klimatyzacji sam dostosowuje napływ powietrza do auta, dzieje siętak na podstawie różnicy temperatur na zewnątrz i wewnątrz auta. Przykładowo, jeśli wewnątrz auta jest gorąco i uruchamiasz klimatyzację, to włączy się obieg wewnętrzny, aby szybciej schłodzić powietrze wewnątrz samochodu.
Najlepiej jest jeździć z włączonym trybem AUTO i sterować tylko różnicą temperatury na poszczególne strefy/kanały. Jak ustawisz sobie na 22 st.C i na zewnątrz auta będzie chłodno, to klima i tak się nie włączy. Daj swojemu roverkowi wykazać się inteligencją przed swoim właścicielem i niech sam ''pomyśli'' w sprawie nawiewu i włączania klimatyzacji
jarema - Sro Maj 19, 2010 19:49
ja bardzo cenię jego inteligencję tylko myślałem że coś się zepsuło.
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 19:51
jak się zapala to działa, a skoro działa to znaczy, że jest wszystko OK widocznie tak ma być, od określonej różnicy temperatur załącza się obieg wewnętrzny.
jarema - Sro Maj 19, 2010 19:52
a jeszcze jedno, jak ta klima się nie włączy bo na zewnątrz będzie chłodniej to rozumiem że wentylator też się nie uruchomi?
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 19:54
jeśli klima faktycznie się nie uruchomi to wentylator na chłodnicach też nie będzie się kręcił.
Wentylator włącza się wraz z włączaniem się sprężarki klimatyzacji.
SeniorA - Sro Maj 19, 2010 19:58
jarema napisał/a: | panel klimy pracuje u mnie w trybie econ, | dlatego recyrkulacja włącza się automatycznie i samoczynnie się wyłączy po 4 minutach. Jak chcesz tą funkcję zlikwidować , to przytrzymaj dłużej ten przycisk ( ponad 2 sek. )
jarema - Sro Maj 19, 2010 19:59
czegoś jeszcze nie rozumiem. przed chwilą zrobiłem pewien test;
na dworze pokazuje mi 13 stopni, więc włączyłem klime przyciskiem auto i spręzarka uruchomiła się razem z wentylatorem. wyłączyła się gdy ustawiłem na panelu dopiero 24 stopnie. chyba zbyt duża rozpiętość -nie sądzicie?
SeniorA - Sro Maj 19, 2010 20:03
Zrób sobie jutro test klimatyzacji i będzie wszystko wiadomo.
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 20:06
jarema napisał/a: | chyba zbyt duża rozpiętość -nie sądzicie? | u mnie jest tak samo, więc nie powinno być żadnej usterki. Jest to spowodowane utrzymaniem optymalnej temperatury ustawionej przez kierowcę i pasażera. Najlepiej zrobić test klimatyzacji przytrzymując przycisk AUTO i jednocześnie przycisk z ludzikiem od sterowania kierunkiem nawiewu i włączyć zapłon. Test wykonuje się na słońcu, bo inaczej pokaże błędy. Kod 00 oznacza brak błędów.
[ Dodano: Sro Maj 19, 2010 21:06 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015
SeniorA - Sro Maj 19, 2010 20:06
testy http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 20:06
http://www.youtube.com/wa...l&v=LPQfc4jvfUE
jarema - Sro Maj 19, 2010 20:28
ok.jutro sprawdzę jak będzie jasno.
hvil - Sro Maj 19, 2010 21:03
jarema, nie szuajcie dziury w calym bo to jak z kobitka jak bedziesz szukal wad w niej na sile to dopiero ci pokarze:-D
jarema - Czw Maj 20, 2010 14:39
no i zrobiłem test ale wszystko wyszło ok, czyli nie ma błędów.
a dzisiaj rano jak jechałem do pracy to na dworze było 12stopni, więc włączyłem samochód , przycisk auto i temperaturę ustawiłem na 22stopnie. ku mojemu zdziwieniu włączył się wentylator i sprężarka. wyłączyła się dopiero jak na panelu ustawiłem 26stopni.
dla mnie jest to nieprawidłowe działanie.
a czy zbyt niski poziom czynnika lub jego małe ciśnienie może powodować takie objawy? bo już w ubiegłym roku to z chłodzeniem wnętrza było nie za ciekawie, dość długo się czekało.
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 14:58
jarema napisał/a: | ku mojemu zdziwieniu włączył się wentylator i sprężarka. wyłączyła się dopiero jak na panelu ustawiłem 26stopni.
dla mnie jest to nieprawidłowe działanie. | widocznie w samochodzie było na tyle ciepło, że klimatyzacja włączyła się w celu schłodzenia. U mnie też tak jest, że przy opisanej różnicy temperatur klima się włącza. Przypuszczam, że gdyby klima pochodziła, schłodziła wnętrze auta to z czasem na pewno się wyłączy sama.
Tak jak pisze hvil, nie szukaj dziury w całym, bo jest wszystko OK
Takie same działanie klimatronika zauważyłem także w Oplu Omedze, Audi A6 więc tak ma po prostu być
jarema - Czw Maj 20, 2010 15:03
ale ja napisałem że na dworze było 12 stopni. czyli jeżeli samochód postał przez całą noc na dworze to w nim o 8 rano była podobna temperatura. a po drugie to ona miała grzać a nie walić mi lodowatym powietrzem.
może szukam dziury w całym, ale to powinno się odbywać w ten sposób że wrzuca mi do schłodzenia powietrze z zewnątrz bo jest zimne - prawda? a nie włącza się sprężarka.
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 15:14
Można prysnąć sprężonym powietrzem w czujnik temperatury wewnętrznej. Jest to ta kratka za stacyjką kluczyka. Ja nie próbowałem ale jak pamiętam hvil, pisał w innym temacie, że może to pomóc w lepszym ustalaniu temperatury. Zależy też, czy Twój samochód stał na słonecznym miejscu. Dziś w Warszawie od rana świeci słońce, nie wiem jak u Ciebie. Zwykle jest tak, że czujnik nasłonecznienia też ma duży wpływ na uruchomienie się klimatyzacji.
Myślę, że każdy tak ma jak u Ciebie. To co się wydaje Tobie z punktu widzenia elektroniki jest inne, a jeśli test wyszedł pomyślnie to znaczy, że czujniki też są dobre. Już nie wiem jak mam Ci to inaczej wytłumaczyć skoro tak bardzo Cię to denerwuje to pozostawiaj samochód na trybie ECON a klimę włączaj sobie wtedy kiedy uznasz, że jest potrzebna. Ja czasami też tak robię.
jarema - Czw Maj 20, 2010 15:24
dzięki wam za wszystkie odpowiedzi. może jestem zbyt dociekliwy, jakoś przez 3 lata jak mam roverka mnie to nie interesowało. ot chyba taka moja przypadłość że do czegoś się muszę przyczepić.
jeszcze jedno pytanko, jaka powinna byc temperatura przy wylocie z kratek? gdzieś wyczytałem że około 6 stopni -prawda?
hvil - Czw Maj 20, 2010 17:34
kris-tofer, ja pisalem w watku gdy ktos pytal co to za kratka, ze to termometr i przy przekladkach jak go przekladam to wyjmuje i czyszcze:-) bo zawsze warto obczyscic:-) ale jak dziala szkoda rozbierac, a trysnac.... kazdy facet jak chce to moze:-D nawet powietrzem jesli chcesz.
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 18:14
hvil, pisałeś w moim poście, więc pamiętam
trysnąć powietrzem? prędzej psiknąć
SeniorA - Czw Maj 20, 2010 20:06
jarema napisał/a: | jaka powinna byc temperatura przy wylocie z kratek? gdzieś wyczytałem że około 6 stopni -prawda? | przy klimatyzacji ustawionej na maksymalne chłodzenie , temperatura pomiaru nie powinna znacząco odbiegać od zakresu 7 - 12 st.C ,w przeciwnym razie trzeba szukać przyczyny niewystarczającej wydajności.Parownik pracuje w zakresie -4 do +2 st.C.
hvil - Czw Maj 20, 2010 20:49
kris-tofer, sokołów to gdzies na trasie warszawa terespol?? czy mi sie pomerdalo??:-)
No ktoś pisał o tryskaniu, albo mi sie tylko zdawalo:-)
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 20:56
hvil napisał/a: | sokołów to gdzies na trasie warszawa terespol?? czy mi sie pomerdalo??:-)
| na Terespol przez Sokołów też można, ale cisnąc z Lublina chyba będzie szybciej jadąc trasą E30 przez Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Biała Podlaska
hvil - Czw Maj 20, 2010 21:12
Kolego to co ponizej to nie czytaj bo to off top.
nie bo ostatnio byłem w Zbuczynie na ognistej imprezie:-) i do Siedlec i potem do lublina przez Dęblin, i tak sobie przypomniawszy, ze to pewnie gdzieś mniej więcej przy Sokołowie musiałem śmigać:-)
...I tak wiedzialem ze przeczytacie do konca:-D
apples - Czw Maj 20, 2010 21:14
kris-tofer, hvil na PW sobie takie rzeczy piszcie, a nie koledze b... robicie w nierozwiązanym temacie. Już nic nie odpisujcie.
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 21:17
apples, już będzie spokój
jarema - Pią Maj 21, 2010 16:29
ja to chyba jakaś ciemna masa jestem. to ten przycisk od obiegu wewnętrznego to można zaprogramować żeby mi się nie włączał?
widziałem taki zapis w artykule wczorajszym o klimatyzacji, mówił mi również kolega phJovi że jak się go przytrzyma to można programować że albo będzie albo nie będzie się włączał po każdym przekręceniu kluczyka.
kris-tofer - Sob Maj 22, 2010 09:16
Wczoraj u mnie było tak, że obieg wewnętrzny włączony był cały czas, ale to tylko po to, żeby klimatyzacja była wydajniejsza, bo już lekko schłodzone powietrze z kabiny jest szybciej schłodzić niż te gorące z zewnątrz. Ja tam nic u siebie nie będę wyłączał, niech się samo jak chce ustawia
Ciekawe tylko, czy jak się wyłączy tą funkcję, to czy po zgaszeniu auta będzie się zamykać ta klapka od obiegu wewnętrznego czy nie?
SeniorA - Sob Maj 22, 2010 17:56
Jak jeździmy na Auto , to recyrkulacja jest automatycznie regulowana. Natomiast jak się jeździ na Econ lub bez klimy, to recyrkulacja sama się wyłącza po 4 minutach od uruchomienia silnika( można wcześniej samemu ją wyłączyć) i właśnie tą funkcję ( 4-ro minutową ) można wyłączyć przez przytrzymanie przycisku ponad 1 sek.
kris-tofer - Nie Maj 23, 2010 15:43
SeniorA, tylko czy: kris-tofer napisał/a: | czy jak się wyłączy tą funkcję, to czy po zgaszeniu auta będzie się zamykać ta klapka od obiegu wewnętrznego czy nie? |
tsuch - Nie Maj 23, 2010 19:35
Witam,
Panowie nie jestem specjalistą od klimatyzacji, ale z tego co kojarzę to klimatronic nie załącza się tylko w celu schłodzenia powietrza, ale i również jego ogrzania. Stąd gdy załączycie nastawę na np. 20st. a na dworze jest 10st. (w trybie AUTO), to i tak się załączy sprężarka oraz wentylator na silniku (wnętrze ogrzewa się szybciej niż tradycyjnie w econ).
W manualnych klimatyzacjach nie ma możliwości odwrócenia polaryzacji grzanie/chłodzenie, natomiast klimatronic ma tą możliwość (jak klimatyzatory domowe). Jedynie to poniżej -5st nie załączy się klimatyzacja w celu grzania (zbyt mała sprawność).
Gdy się "przegnie" w drugą stronę sprawa wygląda analogicznie.
Reasumując - w trybie AUTO klima działa cały czas!!!
pzdr
dawidd - Pon Lip 23, 2018 17:56
Panowie mam pytanie odnośnie obiegu wewnętrznego - tu padają pytania co zrobić zęby sie nie załączał, a mnie interesuje co zrobić żeby sie nie wyłączył po tych 4 min? Odgrzybianie klimy ozonem to tragedia - co chwile trzeba wchodzić do trującego ozonu żeby wcisnąć przycisk wewnętrzny obieg. Czy da sie jakoś tak ustawić żeby wewnętrzny był cały czas?
R75 - Pon Lip 23, 2018 18:50
wyżej była o tym mowa:
można przytrzymać na kilka sekund przycisk, usłyszysz sygnał i właśnie chyba jest to czego szukasz, nie używam tej funkcji, wiec strzelam - sprawdź
dzelo23 - Pon Lip 23, 2018 21:00
Ja ustawiam temperaturę na low i obieg zamknięty ustawia się sam, nawiew startuje na max i nie ma żadnego problemu z serwisem klimy. Nic się nie przełącza.
dawidd - Wto Lip 24, 2018 05:44
już wczoraj to sprawdziłem, przytrzymać 2 sek, słychać podwójne pikniecie i jest cały czas obieg zamknięty
|
|