|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi] wąż intercoolera sposoby na naprawę
sknerko - Sob Cze 05, 2010 12:28 Temat postu: [R200 SDi] wąż intercoolera sposoby na naprawę Witam.
w moim roverku wąż, ten długi, ma sie ku końcowi bo spuchnięty jest i wyłazi przez niego olej na górze zaraz przy wejściu do kolektora.
Pytanie brzmi jak go naprawić bo tak trochę nie uśmiecha mi się wydać 270pln na nowy kawał gumowej rury. Aha na razie jeszcze nie pękł więc wolałbym nie doczekać momentu jego uszkodzenia
bizon - Sob Cze 05, 2010 13:49
A moze wystarczy tasma samowulkanizacyjna, na jakis czas powinno wytrzymac
tronsek - Sob Cze 05, 2010 13:55
Ja słyszałem o metodzie polegającej na owinięciu węża taśmą zbrojoną (z siatką), ale wtedy gdy wąż jest jeszcze dobry i ma to na celu jego wzmocnienie. Czy to pomoże gdy wąż już się kończy to nie wiem
Można spróbować tak jak kolega bizon, napisał wyżej a potem dać tę zbrojoną. Jakiś czas powinno trzymać.
sknerko - Sob Cze 05, 2010 16:54
no ja sobie wymyśliłem że wytnę ten dziadowski kawałek i wstawię rurę podobno 52-55mm średnicy powinna być, ale nie wiem z czego taka rura by być mogła, albo skąd coś sensownego wydłubać.
damiansz - Sob Cze 05, 2010 18:35
sknerko napisał/a: | no ja sobie wymyśliłem że wytnę ten dziadowski kawałek i wstawię rurę podobno 52-55mm średnicy powinna być, ale nie wiem z czego taka rura by być mogła, albo skąd coś sensownego wydłubać. |
ja kupiłem PCV taką do kanalizacji, średnica podajże 5cm. owinąłem ją na wszelki wypadek taśmą klejącą zbrojoną i tak jeździłem - ale nie długo, bo kupiłem używany wąż w całkiem dobrym stanie..
sknerko - Sob Cze 05, 2010 18:48
myślisz że PCV dała by radę? pytanie na jak długo.
damiansz - Sob Cze 05, 2010 18:53
jeździłem chyba ponad tydzień... po zdjęciu wszystko się wydawało OK, na pewno mógłbym jeździć dłużej.. teraz leży w piwnicy i jak aktualna się przedziurawi to mam na podmiankę.. tylko jak będziesz docinał tą rurkę, to odpowiednio dłużej zostaw żeby opaska była założona w odległości ok 3-4cm od końca rurki (żeby się nie ugięła łatwo pod naciskiem opaski)
tronsek - Sob Cze 05, 2010 18:53
Może lepiej wstawić jakąś rurkę stalową. Np. z układu wydechowego (R400 ma ok. 56mm po wierzchu), po uprzednim dokładnym umyciu. Ja PCV-ce bym nie ufał.
damiansz - Sob Cze 05, 2010 18:56
ja nie miałem co wstawić, a potrzebowałem jak najszybciej to zrobić.. długo myślałem i trochę szukałem skąd wziać taką metalową rurkę, ale nic lepszego od PCV nie wymyśliłem.. wiadomo że metalowa jest lepsza
tronsek - Sob Cze 05, 2010 19:04
sknerko, Może poprostu zrób jakąś prowizorkę, czy to ze stali czy też z PCV-ki, tak aby autko mogło pojeździć jakiś czas. W tym czasie można poszukać jakiejś w miarę dobrej używki w przyzwoitej cenie, wzmocnić potem ją taśmą zbrojoną i problemie.
bizon - Sob Cze 05, 2010 19:09
Jak szukalem trojnika (ale od ukladu chlodzenia) to duzo osob mi pisalo ze oni maja zrobiony z pcv i tak jezdza wiec chyba to nie jest najgorszy pomysl
apples - Sob Cze 05, 2010 20:12
Wstaw coś stalowego. Nie kombinuj z PCV, itp. bo może być potem drożej
czapaja - Sob Cze 05, 2010 22:19
Mnie ten wąż szczelił kiedyś, więc owinąłem go taką szara taśmą wzmacnianą siatką i rok czasu już jeżdżę;)
damiansz - Sob Cze 05, 2010 22:35
i nie uchodzi powietrze gdzieś jakąś szczeliną? jeżeli uchodzi to masz słabszy samochód - mniej mocy..
sknerko - Sob Cze 05, 2010 22:45
auto jeżdzi na razie, ale wolę dmuchać na zimne bo nim do roboty co dzień brykam i musi być cały czas pod parą
[ Dodano: Sob Cze 05, 2010 22:45 ]
apples napisał/a: | Wstaw coś stalowego. Nie kombinuj z PCV, itp. bo może być potem drożej |
może mój mechanik coś będzie miał, ale nie mogę się do niego dodzwonić, chyba długi weekend ma
Fargo80 - Sob Cze 05, 2010 23:00
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40252
ja naprawilem
jak chcecie wrzuce fotki
dziala do dzis a minal prawie rok
sknerko - Sob Cze 05, 2010 23:37
poproszę fotki
Fargo80 - Sob Cze 05, 2010 23:54
oki jutro zrobie i wrzuce
damiansz - Nie Cze 06, 2010 01:07
wiem że trochę nie związane z tematem, ale czy to cięgno powinno się ruszać podczas dodawania gazu na biegu jałowym (na luzie)?
Fargo80 - Wto Cze 08, 2010 21:42
sknerko, sorki ze nie podalem fotki wczoraj ale dzis juz nadrabiam zaleglosci
przemek199 - Wto Cze 08, 2010 21:49
Jeżeli peka na niezbyt zagiętym odcinku to śmiało kup taka taśme samowulkanizującą czesto jest na cpn-ach i owin najpierw ta taśmą potem z jakiejś starej dętki wytnij kawałek gumy, troche większy jak to pekniecie, i przyloz i znowu zawin tą tasma. gwarantowane, że bedzie dlugo sluzyc. pozdro! A nawiasem mowiąc to moze u tomiego znajdziesz do hondy taki waz np, za 100. Ja tak zrobilem jak pekl na zgięciu i spokoj, fajny mieciutki wezyk jak ta lala:d
Brt - Wto Cze 08, 2010 21:55
PCV kanalizacyjna spokojnie daje radę .... ponad rok na takiej jeździłem i nic się nie działo Niestety do 220Sdi nie odpasuje się żadnego zamiennika. Albo rzeźba z tym co jest albo oryginał nowy i spokój.
Nilbul - Nie Paź 03, 2010 20:17
Taśmę zbrojoną można taniej kupić w hydraulicznym ( do izolacji). Sam na tym jeździłem z pół roku, na kawałku rury stalowej też. W końcu guma nie wieczna i pękła dalej - skończyło się na nowej rurce. Lepiej nie inwestować w prowizorkę zbyt wiele, dołożyć i kupić oryginał.
Ja miałem okazję wracać z taką dziurą z 400km. Fajnie nie było.
|
|