|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si 1.6 16V 111KM] problemy z rozruchem.
bibson3 - Czw Wrz 02, 2010 15:54 Temat postu: [R416 Si 1.6 16V 111KM] problemy z rozruchem. Witam.
Jestem od miesiąca posiadaczem Rovera 416 Si 1.6 16V 111KM, w aucie zostały zrobione:
-planowanie głowicy
-uszczelka pod głowicą
-filtry, olej, płyny
-pompa wody
-wymieniony blok silnika
-termostat
-czujnik temp. wody
-regeneracja rozrusznika
-świece
W/w naprawy nie rozwiązały problemu jakim jest brak kręcenia rozrusznika na ciepłym silniku. Pierwszym powodem na jaki wpadłem był czujnik temp. dlatego go wymieniłem, problem nie zniknął, napięcia na akumulatorze są dobre (na ciepłym i na zimnym silniku jest 12,6V a po załączeniu alternatora 13,8V) Co może powodować problem z rozruchem na ciepłym silniku? Możliwe że problemem nie jest temp. silnika tylko ilość przejechanych kilometrów (im więcej przejade tym trudniej odpala, ale też silnik cieplejszy więc ciężko stwierdzić) wydaje mi się, że problemem jest czas jazdy a nie temp, gdyż zmieniłem ostatatnio płyn w chłodnicy na borygo i jest zdecydowanie zimniejszy silnik (sprawdzone organoleptycznie ) a problem z rozruchem nadal występuje.
Usłyszałem dwie teorie jedna głośi że to rozrząd przestaiwiony o 1-2 ząbki, druga że (jak to ponoć mają w zwyczaju Roverki 75) walnięty jest czujnik położenia wału korbowego. Czy któraś z nich jest prawdziwa?
Ponadto po zrobienu rozrządu wzrosły obroty do 1100 na stałe a czasem blokują się na 1600, myśle że to nie krokowiec bo przed robienie rozrządu problemu nie było (700-800obr.) Mechanik twierdzi że to przepustnica. Co Wy na to?
Pozdrawiam - Łukasz
sTERYD - Czw Wrz 02, 2010 19:44
czujnik położenia wału nie ma nic do rozrusznika
sprawdzałeś ciśnienie smarowania?
może sie po prostu zaciera...
rozrząd przestawiony to by tak samo nie kręcił przy zimnym jak i przy ciepłym silniku
Artu - Czw Wrz 02, 2010 21:25
W swoim Roverku miałem tak że jak silnik silnik się rozgrzał to autko miało problemy z odpalaniem - tak jakby się rozrusznik zawieszał. Okazało się, że uwalony był bendix, który robił takie psikusy kiedy się nagrzał od silnika. Pomogła wymiana rozrusznika.
bibson3 - Pią Wrz 03, 2010 09:24
Witam.
Rozrusznik chyba ok, tak przynajmniej twierdzi facet u któego był regenerowany, mówie że w stanie idealnym troche się tulejki klejiły więc je wymienił. Wczoraj wydedukowałem z kolegą że to może być połączony efekt padającego alternatora i akumulatora, zmierzyłem napięcie podczas rozruchu na zimnym aucie i wynosiło 12.6 ---> 10.4V czyli dolna granica normy, niestety nie miałem jak sprawdzić na ciepłym aucie bo akurat nikogo nie było w domu
W weekend wymieniam alternator i kable od alternatora do akumulatora.
Pozdrawiam
darek_wp - Pią Wrz 03, 2010 13:38
Przy tych objawach warto przede wszystkim sprawdzić stan przewodów masowych, klem i kabla zasilającego rozrusznik. Napięcie 10,4V podczas rozruchu to jeszcze nie tragedia choć mogło by być wyższe ale w połaczeniu ze stratami na złączach może być za niskie dla rozrusznika. Odnośnie obrotów - jest oczywiśćei możliwe, że problemem jest przepustnica - warto ją rozebrać i przeczyścić (tylko nie ruszaj ustawienia śruby regulacyjnej - ciężko ją później doregulować).
bibson3 - Sob Wrz 04, 2010 18:27
Witam.
Najprawdopodobniej problemem był klękający alternator, który dzisiaj padł całkowicie, kupiony przeze mnie na allegro okazał się mieć inne mocowania i inny pasek klinowy stąd moje pytanie/prośba może mi ktoś powiedzieć gdzie w poznaniu dostane alternator do rovera 416 Si 1.6 16V najlepiej używany ale od biedy może być nowy, bo nie mam czasu ani pieniędzy żeby ryzykować kolejny zakup na allegro
Co do obrotów to jak silnik się nagrzeje to są ok. trochę poniżej 1000, ale zdarza mu się (ostatnio coraz częściej) zawieszać na parę minut na 1800obr.
Ta moja miłość od "pierwszego wejrzenia" zaczyna zmieniać w największą mordęgę życia
chemik1980 - Nie Wrz 05, 2010 15:11
A sprawdzałeś połaczenia przewodów od rozrusznika do akumulatora?Nie wiem jak jest w Twoim Roverku,ale często spotykam połączenie(inne auta) głównego przewodu zasilającego rozrusznik na alternatorze i może tam coś niełaczy,a drugie to tak jak ktoś wcześniej pisał sprawdż masy i bendix.
bibson3 - Pon Wrz 06, 2010 20:42
Klemy wyczyściłem, połączenia masy też, bendiks jakby był walnięty to by elektryk wymienił przy regeneracji. Na razie wysiadł mi alternator i razem z jego wymianą wymienię przewody od alternatora do rozrusznika (też o tym pomyślałem). Wydaje mi się że po tym "czyszczeniu" auto działało ok ale za szybko padł alternator żebym mógł sprawdzić na 100%
|
|