|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] i wentylator
mar15ek - Nie Wrz 05, 2010 15:42 Temat postu: [MGF] i wentylator Witam.
Czy ktoś wie dokładnie kiedy powinien się włączyć i kiedy wyłączyć wentylator, który jest we wlocie powietrza do komory silnika, przy prawym tylnym błotniku.
Jakoś jeszcze nigdy nie zauważyłem żeby się kręcił i nie wiem czy coś popsute jest, czy po prostu nie było jeszcze warunków do jego włączenia.
Mad - Nie Wrz 05, 2010 15:44
Powiedz mi, w obydwu wlotach masz wiatraki czy tylko w jednym? bo u mnie w MGFie jest tylko w jednym wlocie wiatrak, za to w ciepłe dni właczał sie bardzo czesto, ale ja mam chyba jakiś problem z grzaniem się autka, nie wiem. Teraz jak jest już chlodniej to milczy
mar15ek - Nie Wrz 05, 2010 15:52
Wiatraczek mam tylko z jednej strony tylko nigdy nie widziałem żeby się kręcił (nawet w czasie upałów). Za to wentylator na chłodnicy miał trochę pracy.
Mad - Nie Wrz 05, 2010 16:18
u mnie chyba za każdym razem gdy chłodnica się włączała pracował też boczny tak wiec może masz coś uszkodzone?
Skwirek - Sob Wrz 18, 2010 17:15
Odgrzeje kotleta.
Obydwa wentylatory działają niezależnie od siebie, wszystko zależy na jakim oleju kto jeździ.
Wentylator chłodnicy załącza się zależnie od temp. cieczy.
Wentylator komory silnika reaguje na temp. oleju.
Mad - Sob Wrz 18, 2010 17:27
Skwirek a jakie Ty masz auto? Bo widze, że z moich okolic jesteś, może masz warsztat?
Ja z Iłży jestem
mar15ek - Sob Wrz 18, 2010 17:28
Skwirek napisał/a: | .
Wentylator komory silnika reaguje na temp. oleju. |
No i tu kolego chyba nie masz racji.
W czasie upałów temperatura oleju dochodziła czasami do 120 stopni, a wiatraczek i tak się nie włączył.
Dowiedziałem się już, że za jego włączanie odpowiada czujnik w komorze silnika, patrząc od tyłu auta po prawej stronie u góry ( taki przykręcony do blachy tuż nad zbiorniczkiem płynu chłodzącego. U mnie wygląda na to, że jest on niesprawny, bo gdy tylko zdejmę z niego kostkę z kablami wiatraczek działa. Próbowałem też różnymi metodami podgrzać czujnik ( suszarka do włosów, zapalniczka itp.) i nic nie zareagował.
Obecnie jestem w trakcie poszukiwań nowego czujnika.
Pozdrawiam
Skwirek - Nie Wrz 19, 2010 00:49
Witam!
Dziękuję za podpowiedź - poszukam u siebie takiego czujnika.
Może różnica polega na roku produkcji MGF'ów (szczególnie przed i po '99)
U mnie sprawa ma się tak, że jak tylko temp. wody osiągnie ~95 (wskaźnik AutoGauge) włącza się wentylator. Co do temp oleju - to wydaje mi się, że gdy wskazówka wychyli się milimetr-dwa ponad 100stopni to wentylator komory silnika zaczyna działać.
@ Kolego Mad - jestem z Ostrowca - posiadam MGF'a 1.8 120KM z '98r.
Pozdrawiam,
Marcin
mar15ek - Nie Wrz 19, 2010 10:14
Skwirek napisał/a: |
Może różnica polega na roku produkcji MGF'ów (szczególnie przed i po '99)
- posiadam MGF'a 1.8 120KM z '98r.
|
Z tego co piszesz to mamy ten sam model czyli MK-1, chociaż mój jest z '99r.
MK-2 różnią się faktycznie trochę ale wydawało mi się, że bardziej wyglądem niż rozwiązaniami technicznymi.
Pozdrawiam
|
|