Zobacz temat - Pan nie chce odesłać towaru na reklamację tylko chce gotówkę
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - Pan nie chce odesłać towaru na reklamację tylko chce gotówkę

memphisto - Czw Wrz 30, 2010 13:15
Temat postu: Pan nie chce odesłać towaru na reklamację tylko chce gotówkę
Witam, mam taki problem.

Jako, że kolega posiada firmę i handluje na allegro między innymi nawigacjami.

Pewien Pan zakupił nawigację, stwierdził, że nie działa poprawnie bo się przycina. Zaproponowaliśmy odesłanie towaru natychmiastowo i wymianę na nowy.

Obywatel odmówił, twierdząc, że się przeprowadził i nie ma czasu na takie gierki, bo korzysta z tej nawigacji w nowym mieście, mimo, że się przycina ona. Zaoferowaliśmy pomoc telfoniczną 3h wisieliśmy na tel aby pomóc przez telefon. Niestety urządzenie przycina i nic się nie da zrobić.

Po wielu próbach i prośbach obywatel odmówił odesłania i powiedział, że zrobi to za miesiąc. Po miesiącu się skontaktował i zapytał ile to trwa? Odpowiedzieliśmy do 14 dni od momentu odebrania przesyłki, po czym stwierdził, że nie może czekać tak długo, ponieważ dalej nie zna miasta i musi to trwać 6 dni. Rzecz niemożliwa.

Na szczęście urządzenia były kupione w selgrosie i mamy nasze rachunki. Zaproponowaliśmy podesłanie rachunku do obywatela aby sam sobie to oddal w swoim selgrosie - okazało się że ma raptem 15km.

Podał adres, wysłaliśmy list z fakturką. Po 5 dniach zaczeły się telefony z obelgami, że firma gów.o warta itp. Po 10 dniach wrócił zwrot z dopiskiem adres niekompletny. Zadzwoniliśmy, i mówimy, że adres niekompletny - tak pisze. Po czym szanowny obywatel stwierdził, że jednak podał Zły adres i przeprosił. Wysłaliśmy to ponownie w wtorek, ekonomicznym poleconym. Do dziś nie przyszło - ma takie prawo, w końcunie priorytet.

Obywatel stwierdził, że zgodnie z prawem chce zwrócić towar, i jak widzimy procedurę zwrotu towaru.


Uważam, że nie ma do tego prawa, ponieważ 7 dniowy okres się skończył, oferujemy do tej pory naprawę urządzenia, jednak obywatel go nie chce odesłać, bo mu to za długo. Po 3 miesiącach użytkowania (stan urządzenia nieznany) chce go odesłać i rządać 100% zwrotu gotówki ponieważ towar jest niesprawny.

Ręce opadają, co robic ?

shudder - Czw Wrz 30, 2010 13:45

wg mnie po tak długim czasie nie ma prawa żądać zwrotu kasy. Jakby odesłał od razu to co innego. Nawet bez podawania przyczyny, bo o ile się nie mylę to jest taka możliwość w zakupach internetowych (10 dni od zakupu czy coś takiego)... No chyba, że prawo się zmieniło...
memphisto - Czw Wrz 30, 2010 14:18

Mógłby ktoś to jakoś ładnie ubrać w słowa, abyśmy mogli to podesłać dziwnemu obywatelowi?

shudder, oferowaliśmy zwrot w pierwszym miesiącu, ale nie będziemy zwracać towaru po 3 mc, kiedy osoba się przyznaje,że korzysta cały czas z urządzenia.

claudii - Czw Wrz 30, 2010 14:42

szczerze... to tu nie ma co ubierać w słowa, koleś jest zwykłym naciągaczem i tyle.
Co to kogo obchodzi że on miasta nie zna, niech se kupi papierową mapę, daję 100% gwarancji że mu się nie będzie zacinać. :mrgreen:

Towar można zwrócić w ciągu 10dni od zakupu w stanie NIENARUSZONYM a jeśli mu coś źle działa to teraz pozostaje mu tylko serwis gwarancyjny.

A jeśli chodzi o te zacinanie to chyba większość ma dziwne zamuły, zwłaszcza na skrzyżowaniach ja zdążyłam się do tego przyzwyczaić :wink:

memphisto - Czw Wrz 30, 2010 14:53

wielkie dzięki ! tekst z mapą papierową zadziałał, i obywatel będzie czekał cierpliwie na fakturkę :mrgreen:

Pomógł rozdane, temat zakończony :)

Dziękuję i pozdrawiam :)