Zobacz temat - [R200] Przy 120 temperatura silnika spada prawie do zera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Przy 120 temperatura silnika spada prawie do zera

memphisto - Sob Paź 09, 2010 23:04
Temat postu: [R200] Przy 120 temperatura silnika spada prawie do zera
Witam, Problem pojawił się już zeszłej zimy, wracałem sobie z gór i na A4 nagle z nawiewów zimne powietrze, a temperatura silnika spadła z połowy (jakby 2/4) do 1/4, jak zmieniałem bieg i np gazowałem go 4k obrotów i tak jechałem, to ledwo bo ledwo ale wskazówka się podnosiła, a jak dałem 5 i np 120 znów prawie na zero, aż w końcu spadła na zero :/

Jakoś tak się stało, że mrozy szybko minęły i problem ustał. Jak czasem wracało -10 to z nawiewów nie leciało ciepłe powietrze, ale za to temp była w normie.

Natomiast teraz jechałem sobie znów 120 na dworze nie wiem 5-6 stopni było może ciut mniej bo środek nocy i znów chłód z nawiewów a wskaźnik temp spada w dół :/

Czego to może być wina? termostat kaput? Ciągle otwarty i silnik nie ogarnia się nagrzać?

Gusiak - Sob Paź 09, 2010 23:19

Na 99,9% termostat :)
Yog-Sothoth - Sob Paź 09, 2010 23:32

Potwierdzam, miałem tak samo :) Jak chcesz się na 100% upewnić, to zakryj sobie chłodnicę tekturą od przodu i od razu zobaczysz różnicę podczas jazdy.
Mad - Nie Paź 10, 2010 00:57

mam w MGFie czasem coś podobnego, jaki ten termostat kupić? bo na allegro jest jakiś za ponad 100PLN, ale jest też taki za 30PLN, jaka temperatura otwarcia powinna byc? Chyba żeby ustrzec się przed HGFem można kupić z niższą temperaturą tak?
memphisto - Nie Paź 10, 2010 10:16

czy taki stan rzeczy może powodować spalanie większe np o 1L ?

[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 11:16 ]
Trzeba kupować to:

http://allegro.pl/rover-2...1251346652.html

czy wystarczy to

http://allegro.pl/rover-1...1251348790.html

azor77 - Nie Paź 10, 2010 10:36

Niedogrzany silnik = min. zwiększone spalanie to jest proste.
Co do wymiany lepiej wymień cały komplet, termostat z obudową bo później przy odkręcaniu rozleci ci się obudowa, bo z tego co widzę autko ma swoje lata :wink:

memphisto - Nie Paź 10, 2010 11:23

trudno jest go samemu wymienić? gdzie on się znajduje w autku, w jakimś widocznym miejscu? czy lepiej zawieść do mechaniura?
Yog-Sothoth - Nie Paź 10, 2010 11:42

azor77 dobrze mówi, u mnie swego czasu pękła ta obudowa termostatu, samochód pożyczyłem matce i zagrzała silnik = uszczelka do wymiany. Z tego co pamiętam to jest on po lewej stronie silnika trochę z przodu na dole, także dostęp dość kiepski. Wymiana wyjdzie pewnie groszowa, poza tym pamiętaj żeby odpowietrzyć po tym układ chłodzenia (śrubka z prawej strony silnika na wężu) i oczywiście uzupełnić płyn.
flapjck1 - Nie Paź 10, 2010 12:00

w k-serii termostat jest z tylu silnika - od strony rozrzadu - wymiana jest dosc upierdliwa ale z kanalu (podnosnika ) w miare prosta - trzeba pamietac o zdemotowaniu tej metalowej rury na ktorej jest odpowietrznik i warto wymienic tez oring na obudowie termostatu ktory uszczelnia ta wlasnie rure :)
memphisto - Nie Paź 10, 2010 12:22

ta zime jeszcze pośmigam jednak w mrozie, bo wyczytałem, że wiąże się to z wymianą płynu w chłodnicy.. a taki zabieg miałem robiony niedawno, i żal mi ponownie tego robić ;(
chudson - Nie Paź 10, 2010 12:40

nie trzeba wymieniać płynu - zwłaszcza jeśli niedawno go wymieniałeś. Zlej go do wiadra i użyj ponownie, ewentualnie dolej to co się rozleje przypadkiem.
domel101 - Wto Paź 12, 2010 19:34

flapjck1 napisał/a:
trzeba pamietac o zdemotowaniu tej metalowej rury na ktorej jest odpowietrznik i warto wymienic tez oring na obudowie termostatu ktory uszczelnia ta wlasnie rure :)

a jak ta metalowa rura jest zakładana na termostat, zatrzaskuje się ją ?? bo jestem świeżo po wymianie chłodnicy i mam podobny problem, tylko u mnie przy niższych prędkościach ale ciepło jakieś tam nawet przyjemne leci.

memphisto - Wto Paź 12, 2010 22:33

domel101, poczekaj, aż będzie -10 :P
domel101 - Sro Paź 13, 2010 21:58

no to teraz słuchajcie bo tego jeszcze nie grali. jestem świeżo po wymianie termostatu, raczej montażu nowego bo starego NIE BYŁO !! jakiś poprzednik imbecyl (bluzgu bluzgu) zrobił mi auto zagadke. brak wskazówki temp, uszkodzony wentylator, zmęczona chłodnica i brak termostatu.to wszystko układa się w jedną całość i działało i pewnie dalej by tak było gdyby nie awaria chlodnicy i zmiana na nową. spadki temperatury, brak ogrzewania po wymianie - pierwsza myśl zablokowany termostat, a tu wał, nie ma go wcale!!. teraz to ja po przejechaniu 5 km mam saune w aucie:), porada dla innych: oglądajcie przed kupnem roverka obudowy termostatów, to może unikniecie tekiego smrodu jaki ja miałem,(mój był zawalony silikonem bo połówki nie uszczelniał termostat) i sprawdzcie "na krótko" wentylatory. tylko po wymianie i zalaniu płynem układu węże strasznie mi puchły i robił się objaw popsutego korka od zbiorniczka, ale po ponownym odpowietrzeniu już jest OK i załaczył się wentylator. pytanie: czy z tymi wężami będzie już OK?? to wina odpowietrzenia ?? dzięki za porady
koper - Czw Paź 14, 2010 06:42

Mam dokladnie taka samą sytuacje jak w pierwszym poscie, dzis moze sie uda wymienic termostat
domel101, masz racje czesto tak jest że termostatu nie ma, ale wtedy nie przegrzejesz autka w lecie:) hehhehe

domel101 - Czw Paź 14, 2010 09:01

z tym przegrzewaniem to racja, ale ktoś usuwając termostat ukrył fakt popsutego wentylatora. debilizm. a co z tymi puchnącymi wężami?? po dokładnym odpowietrzeniu znikło, i wszystko będzie OK??
sobrus - Czw Paź 14, 2010 11:21

Przy wymianie termostatu warto dopłacić do orgyinału.
Zamienniki sie zacinają, oryginalny (podobno) waxstat można mieć za 35zł.
W tej cenie bez obudowy oczywiście.

Miałem podobny problem, był niedogrzany.
Po wymianie termostatu natomiast - silnik ma tendencje do przegrzewania się.

Kupiłem waxstata i jak tylko bede mógł to wymieniam ponownie.

domel101 - Pią Paź 15, 2010 05:40

wczoraj odbyły się jazdy próbne, wszystko jest OK. silnik się ladnie nagrzewa, termo otwiera, wentylator załącza i nie ma narazie mowy o przegrzaniu(zobzczymy w lecie). nawiew cieplutki, węże już nie puchną. operacja się powiodła :) pacjent będzie żył
sobrus - Pią Paź 15, 2010 06:48

Mój sie przegrzewa dopiero po jakimś czasie jazdy na klimatyzacji.
Bez klimy jest OK.
Ale dopóki nie wymieniałem termostatu nic takiego nie było.

Podejrzewam że po prostu nie otwiera sie do końca.

domel101 - Pią Paź 15, 2010 12:38

u mnie teraz wentylator włączy się dopiero jak auto postoi na "chodzie" uprzednio rozgrzane i to też trzeba poczekać ładną chwile, można spokojnie kawe wypić. podczas wczorajszych testów było OK i takiej wersji się trzymam, a jak coś się urwie to będę płakał.
koper - Sro Lis 24, 2010 19:26

ja termostat wymieniłem a dalej tak jakby nie dogrzewa silnika nie wiem moze to wina lpg
memphisto - Sro Gru 01, 2010 12:46

koper, to wina nagrzewnicy :P a żeby ją wymienić to trzeba pół auta rozebrać :P

[ Dodano: Sro Gru 01, 2010 12:46 ]
i tym samym mam pytanie, czym można płukać układ chłodzenia? Bo kiedyś wlałem 3 uszczelniacze do chłodnicy później wymieniłem chłodnicę i płyn w chłodnicy i od tamtej pory moje auto nie dmucha ciepłem :P po wymianie termostatu nie ma poprawy więc wymiana nagrzewnicy - a tego nikt nie chce robić więc zostaje płukanie.

Czym płukać to ustrojstwo ?