Zobacz temat - [R214] Ustawienie rozrządu, problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Ustawienie rozrządu, problem

kubski84 - Czw Paź 14, 2010 21:47
Temat postu: [R214] Ustawienie rozrządu, problem
Witam
Mam mały problem z ustawianiem rozrządu a mianowicie dolne koło jest ustawione idealnie, koła od wałków rozrządu ustawiam na znaki zakładam pasek i gdy go naciągnę to górne znaki się rozjeżdżają i wygląda tak jak by trzeba było przestawić o pół ząbka czyli będzie źle albo w jedną stronę albo w drugą. Samochód odpala ale chodzi tak jak by na 3 garach i mocno go trzęsie. Co zrobić z tym fantem? :razz:

domel101 - Pią Paź 15, 2010 05:36

w golfie 2 gt robiłem u brata rozrząd i był podobny problem. przed naciągnięciem paska ustaw wałki troszke do tyłu znaku, o te pół ząbka, i wtedy naciągnij, powinno być trafione idealnie. mi się udało.
keczu - Pią Paź 15, 2010 07:09

kubski84 napisał/a:
dolne koło jest ustawione idealnie

Tak sie dzieje jak wlasnie dolne kolo nie jest idealnie ustawione, ustaw jeszcze raz dolne kolko patrzac prostopadle ,a nie od gory auta. Musi byc IDEALNIE ustawione. Jak bedzie IDEALNIE ustawione to nie ma opcji ze beda sie kolka rozrzadu rozjezdzac. 1/4 zabka na dolnym kolku to 1/2 na gornym (ciagle kropki ma dolnym kolku wygladaja jak w miare dobrze ustawione wzgledem znaku na bloku ) jak naciadniesz wyglada na 1/2 zeba ,jak ustawisz idealnie kolko na dole bedziesz mial w takiej sytuacji caly zab przestawiony rozrzad. Tak to bywa jak sie bez blokad robi, mialem pare razy w roznych autkach z blokadami nie ma takich problemow. Nie ma innej opcji ,kolka sa na klinach i to musi pasowac. Pozdr.
domel101 napisał/a:
w golfie 2 gt robiłem u brata rozrząd i był podobny problem.

Tak z ciekawosci jaki dokladnie silnik jest w tym golfie?

domel101 - Pią Paź 15, 2010 12:33

1.8 8v na monowtrysku, 90 koni i fajnie to jedzie. a a jakbyś chciał coś więcej wiedzieć to pytaj, chętnie odpowiem
Zwibel - Czw Lut 10, 2011 19:06

Witam podepnę się pod temat, Jak dobrze ustawić koło na wale na znakach. Od góry nie za dużo widać, a od strony koła zasłania wewnętrzna część nadkola. Za nic nie widzę tam znaków na obudowie, tym bardziej na plastikach, wszytko zasłania łapa. Co prawda mam MGka ale silnik 1.4.
keczu - Czw Lut 10, 2011 19:41

Zwibel napisał/a:
Witam podepnę się pod temat, Jak dobrze ustawić koło na wale na znakach. Od góry nie za dużo widać, a od strony koła zasłania wewnętrzna część nadkola. Za nic nie widzę tam znaków na obudowie, tym bardziej na plastikach, wszytko zasłania łapa. Co prawda mam MGka ale silnik 1.4.

Rozumiem ze wymieniasz rozrzad i gorne mocowanie silnika masz wyjete.Wiec silnik podeprzyj na podnosniku, wtedy mozesz sobie go opuscic tak ze bedzie widac znak na kole. Ja zawsze odkrecam lape od bloku silnika ,ale nie jest to konieczne .Lubie miec wiecej miejsca. Jak silnik masz na jakims "klocku" to podnies auto od stronu rozrzadu to opusci sie lekko silnik.

Zwibel - Czw Lut 10, 2011 19:45

Tzn mam w planach HGF i nie miałem zamiaru wyjmowania łapy ale chyba bez tego się nie obejdzie. Już teraz zauważyłem że muszę odkręcić łapę silnika i wtedy będzie wszystko widoczne.
kasjopea - Czw Lut 10, 2011 19:47

Zwibel napisał/a:
mam w planach HGF
Tzn że masz w planach awarię uszczelki pod głowicą? :razz:
Tak tak czepiam się, ale może jednak używajmy pewnych określeń zgodnie z ich znaczeniem.

Zwibel - Czw Lut 10, 2011 20:29

Mam w planach wymianę gdyż jest padnięta. Czekam tylko na części, głowica idzie do planowania u mnie w firmie. Tylko przymierzam się żeby w miarę szybko i bez problemowo poszło.
kangaroo69 - Czw Lut 10, 2011 23:30

ja miałem podobny problem z rozrządem tzn. Nie mogłem ustawić dolnego koła...poszukałem trochę na forum i znalazłem link do filmu gdzie koles robi to od podstaw. Dobra lektura a i robota poszła dwa razy szybciej .
Zwibel - Pią Lut 11, 2011 11:58

Link jest film obejrzałem zdjęcia też. Jedyny problem to jest to że bez ściągania łapy nie bardzo da się zobaczyć znak na pompie olejowej. Trudno ściągnę łape i znajde znaki
sTERYD - Pią Lut 11, 2011 12:16

łatwiej chyba zdjąć koło ;)