|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R416 Tourer] Wyciekajacy płyn chłodniczy
as35 - Pią Paź 15, 2010 13:03 Temat postu: [R416 Tourer] Wyciekajacy płyn chłodniczy Witam. Mam taki problem. 1,5 roku temu robiony HGF. I ostatnio zaczynał znikać płyn chłodniczy. Zbiorniczek czysty, olej także , plam pod samochodem brak, dymienie w normie, płyny nie gotuje w zbiorniczku także nie bulgocze:-). Znikało mało, ale ostatnio pojawiała się plama pod samochodem i mokry blok pod kolektorem wydechowym. Wygląda jakby płyn wyciekał pod kolektorem wydechowym. Jakby uszczelka kolektora była trafiona - ale czy tam może wyciekać płyn? Jakieś propozycje-sugestie? Mechanik pytany w rozmowie tel. o to zdziwiony - wskazuje na głowice- pękniecie lub uszczelkę głowicy. Przy HGF - wymienione zostały wszystkie uszczelki, śruby i planowana była głowica. Miała być jedynie "liźnięta".
oprawca_1978 - Pią Paź 15, 2010 13:36
Jeśli byłoby to pod kolektorem ssącym, to taki wyciek mógłby by być spowodowany siadnięciem uszczelki kolektora, bo tam jest kanał z cieczą chłodzącą, uszczelniany tą samą uszczelką kolektora.
Pod kolektorem wydechowym tego nie ma, tak więc jeśli tam cieknie - to niestety, zapewne, ale wielce prawdobodobnie, siadła uszczelka pod głowicą i cieknie już żywcem - skoro są plamy. Ale wcześniej, żeby mieć pewność - sprawdź wszystkie złączki i węże gumowe od układu chłodzenia, łącznie z nagrzewnicą, itd.., wszystko. Może któraś opaska puściła i tylko stamtąd cieknie. Jeśli będzie sucho - to niestety, może to być HFG come back.
To, niestety, bardzo częsty i przykry mankament tych nomen-omen dobrych, silnych, nowoczesnych, ekonomicznych i wydajnych silników, choć nieco nietypowych.
chomik1948 - Sob Gru 04, 2010 19:47
no zgadzam się z kolegą..
posprawdzać węże i złączka...
zobacz czy czasem gdzieś chłodnica nie jest dziurawa...
a no i wydaje mi się ze jakby to uszczelka albo głowica lub blok był to by się temp. podnosiła..
a no i jak będziesz jednak ściągał głowice to daj odrazu ją do sprawdzenia..... ... na wszelki wypadek...
bo jak to głowica to tylko na marne będziesz uszczelke kupował.....
as35 - Nie Gru 05, 2010 22:18
wyciek zlokalizowany- uszczelka kolektora. PO HGF - za słabo- źle - dokręcone zostały dolne śruby kolektora. Dokręciłem- chwilowo daje to efekt ( minimalnie dalej płyn znika - ale z tego miejsca . Jednak uszczelka swoje dostała i jest do wymiany. Czekam na nową i na ocieplenie.
Tomi - Nie Gru 05, 2010 22:38 Temat postu: Re: [rover 416 Tourer, 1997] Wyciekajacy płyn chłodniczy
as35 napisał/a: | Witam. Mam taki problem. 1,5 roku temu robiony HGF. I ostatnio zaczynał znikać płyn chłodniczy. Zbiorniczek czysty, olej także , plam pod samochodem brak, dymienie w normie, płyny nie gotuje w zbiorniczku także nie bulgocze:-). Znikało mało, ale ostatnio pojawiała się plama pod samochodem i mokry blok pod kolektorem wydechowym. Wygląda jakby płyn wyciekał pod kolektorem wydechowym. Jakby uszczelka kolektora była trafiona - ale czy tam może wyciekać płyn? Jakieś propozycje-sugestie? Mechanik pytany w rozmowie tel. o to zdziwiony - wskazuje na głowice- pękniecie lub uszczelkę głowicy. Przy HGF - wymienione zostały wszystkie uszczelki, śruby i planowana była głowica. Miała być jedynie "liźnięta". |
Zacząłbym od typowych rzeczy:
- uszczelka kolektora dolotowego i sam kolektor... warto sprawdzić dokładnie, gdyż nawet dobra uszczelka nie będzie trzymała, gdy plastikowy kolektor wykrzywił się od temperatury.
- ponadto typowe rzeczy jak przewody, nagrzewnica, chłodnica i pompa wody.
- wyciek może też powstać na zaworze sterującym ilością gorącej wody do nagrzewnicy.
borsi - Pon Gru 06, 2010 10:32
as35, sprawdz dokłądnie kolektor czy nie ma nigdzie ubytku plastiku.
tam jest kanał wodny i płyn Ci bedzie uciekać i koniec. przyjrzyj sie dokładnie.
as35 - Czw Lip 07, 2011 16:38
Wita. Trochę to trwało ale....
Po wymianie uszczelki pod kolektorem (czyszczenie kolektora i bloku- delikatnie) objawy wyciekania płynu znikły. Problemem była więc uszczelka. Przynajmniej tak się wydaje. Obserwuje poziom płynu, praktycznie stały poziom.
borsi - Pią Lip 08, 2011 19:27
jest rozwiązanie gratulacje !
as35 - Wto Lip 26, 2011 10:33
Jeden wyciek zlikwidowany- niestety - pojawił sie nowy. Okolice pompy wody, cieknie z pod obudowy rozrządy- w miejscu (wstępna diagnoza) pompy. Silnik k16. I tutaj pytanie - jak dobrać się do pompy- czy to prosta (nie ma konieczności rozkręcania rozrządu) naprawa?
gierczol - Wto Lip 26, 2011 20:23
Tak czy siak, żeby zrobić coś z pompą wody, musisz zdjąć pasek rozrządu. Inaczej będzie Ci bardzo ciężko ją wyjąć (wręcz to niemożliwe) i uszczelnić.
as35 - Wto Lip 26, 2011 20:56
Zdjąć całkowicie czy tylko poluźnić? tak aby można było "uwolnić" zębatkę pompy od paska? Co masz na myśli pisząc uszczelnić? Coś więcej niż ten gumowy oring w komplecie pompy?
gierczol - Wto Lip 26, 2011 22:07
Teoretycznie możesz jedynie poluźnić pasek i uwolnić go z pompy. W praktyce jak to wyjdzie osobiście nie wiem, musiałbyś spróbować Ale myślę, że się uda. Jeśli cieknie, to wymień gumowy oring, grosze to kosztuje. Ewentualnie dla pewności możesz delikatną warstwę silikonu (np. PACTAN) zapodać na brzeg pompy.
as35 - Sro Lip 27, 2011 10:29
Jak się da - tylko poluźnić będzie super. Pytanie wg katalogu części o ring ma symbol PET10010 - może być tez z literą B na końcu. Zna może ktoś wymiary (dla łatwiejszego znalezienia w sklepie)?
gierczol - Sro Lip 27, 2011 19:42
Wymiary podam Ci jutro, jeśli się nie spieszy, gdyż mam cały silnik rozebrany, i chcąc nie chcąc pompa na wierzchu
as35 - Czw Lip 28, 2011 14:05
Super, z tym ze chyba jednak się przydadzą na inna okazje. Powalczyłem dziś prawie 2 ha . Dojście bez rozbierania całego boku silnika (silnik w samochodzie) praktycznie dla krasnoludków. Jutro autko ląduje na warsztacie :-(. Po naprawie podam koszty itp. Przewidywany koszt 200 zł (robocizna) plus pompa.
gierczol - Czw Lip 28, 2011 22:40
Wybacz as35, ale nie miałem okazji byc dziś przy aucie. Dojście jest dużo lepsze, gdy odkręcisz łapę silnika (lewą) i uniesiesz delikatnie cały silnik w górę. Wtedy też łatwiej będzie Ci wymontować pompę wody. Ja za pompę wody HEPU płaciłem około 120 PLN w IC (ale po zniżkach niestety..) Zaś robocizny nie liczę, gdyż sam sobie płacił nie będę
as35 - Pią Lip 29, 2011 13:22
Pompa wymieniona- koszt robocizny 200 zł. Pompa 89 - w intercars.
Pompa ciekła na oringu - zrobił się twardy jak - obudowa- gdybym nie wiedział ze powinien być z gumy ) to bym pomyślał ze to drut delikatnie powleczony gumą. Ciekła także na łożysku.
Pozostaje obserwacja i wiara- ze nie będzie ciekło (jakiś czas- oby jak najdłużej).
Przejechałem ok 10km z włączonym ogrzewaniem (dla dokładnego odpowietrzenia układu chłodzenia). Silnik gorący, górny przewód do chłodnicy gorący ale dolny zimny- termostat zamknięty- wydaje się. I tu pytanie czy to tak może być? Czy jednak termostat powinien jednak się otworzyć (już)? Temp. na zewnątrz 16 st.
|
|